Der er absolut ingen, der har snakket om tiki-taka. Det er en kommentatorløgn.
Kamptråd: Vejle Boldklub - AaB, 14.03.2021
Re: Kamptråd: Vejle Boldklub - AaB, 14.03.2021
Sikke en gang vrøvl. Det tog Jacob Friis 2 sæsoner at implementere sin stil. I sin første sæson gik han ekstremt meget på kompromis, og i de sidste 10 kampe spillede vi dødssyg resultatfodbold... uden at få resultater.KlaskmyggenNoah skrev: ↑15. mar 2021, 09:56Den nye succes er jo også netop baseret på det Cifuentes ikke vil med AaB, men vil da rose ham for at se realiteterne i øjnene og få ændret kurs.
...Desuden så fatter jeg ikke din trang til at gøre debatsiden til din egen personlige kampplads for de rigtige meninger.
Håber mit indlæg er langt nok....er snart på vej ud af døren![]()
Det tager tid at implementere sin stil, så det kommer ligesom alt andet.
Du brygger videre på alt det kommentatorerne har ævlet om de sidste to kampe.
Det tager tid at sætte sit præg, og det gøres bedst mellem sæsonerne. Cifuentes har ikke haft en hel opstart endnu.
Så kan jeg kontre med, at jeg ikke fatter DIT behov for at indlede et personligt korstog mod manden inden han har været her i 3 måneder.
Bævrede du også ved tanken om hvor AaB var på vej hen, da Friis vandt 2 af de sidste 12 kampe i hans første sæson? Han var selvfølgelig også AaB-opfostret...
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Dagens bedste nyhed. Kan ikke forestille mig, at det skaber nogen særlig trodsreaktion.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
- doukas
- Allstar

Du tillægger i udpræget grad andre debattører nogle ekstreme holdninger, Julgranen. Personligt korstog ligefrem? Det skaber selvfølgelig noget kant i diskussionen, men det bliver simpelthen også trættende på et tidspunkt.Julgranen skrev: ↑15. mar 2021, 10:08Sikke en gang vrøvl. Det tog Jacob Friis 2 sæsoner at implementere sin stil. I sin første sæson gik han ekstremt meget på kompromis, og i de sidste 10 kampe spillede vi dødssyg resultatfodbold... uden at få resultater.KlaskmyggenNoah skrev: ↑15. mar 2021, 09:56Den nye succes er jo også netop baseret på det Cifuentes ikke vil med AaB, men vil da rose ham for at se realiteterne i øjnene og få ændret kurs.
...Desuden så fatter jeg ikke din trang til at gøre debatsiden til din egen personlige kampplads for de rigtige meninger.
Det tager tid at sætte sit præg, og det gøres bedst mellem sæsonerne. Cifuentes har ikke haft en hel opstart endnu.
Så kan jeg kontre med, at jeg ikke fatter DIT behov for at indlede et personligt korstog mod manden inden han har været her i 3 måneder.
Bævrede du også ved tanken om hvor AaB var på vej hen, da Friis vandt 2 af de sidste 12 kampe i hans første sæson? Han var selvfølgelig også AaB-opfostret...
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Det er også trættende at skulle beskæftige sig med debattører der har en åbenlys bias, forstærket af at både sportschef og træner ikke er opvokset i Aalborg.
Den kritik faldt vist ikke da Friis leverede rædderlig fodbold i sin første sæson.
- doukas
- Allstar

Sad også lige og læste med på OB's forum. De er alt andet end begejstret for manden. Hvordan han er blevet sportschef i OB er for mig også et stort mysterium.
Så skal du høre hans optræden i deres fan-podcast.
Det lyder som om de lige så godt kunne have hyret en lokal blikkenslager til sportschef-rollen.
Han er fuldkommen hjælpeløs, og får selv Gaarde til at fremstå som et retorisk unikum.
- doukas
- Allstar

Apropos personligt korstog, så tror jeg du har skrevet Friis i 3 ud af 4 af dine indlæg siden forårssæsonen startede..... Hvad Friis har at gøre med situationen i dag er jeg stadigvæk i tvivl om.
-
KlaskmyggenNoah
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: 9610
Kommentatorerne, samt spillerne efter kampen og Cifientes selv, det er så indlysende at selv du må kunne se det.Julgranen skrev: ↑15. mar 2021, 10:08Sikke en gang vrøvl. Det tog Jacob Friis 2 sæsoner at implementere sin stil. I sin første sæson gik han ekstremt meget på kompromis, og i de sidste 10 kampe spillede vi dødssyg resultatfodbold... uden at få resultater.KlaskmyggenNoah skrev: ↑15. mar 2021, 09:56Den nye succes er jo også netop baseret på det Cifuentes ikke vil med AaB, men vil da rose ham for at se realiteterne i øjnene og få ændret kurs.
Jeg har været kritisk overfor hans resultater og hans ambitioner mht til spilopbygning med det spiller materiale han har til rådighed (og de baner de spiller på), at han nu gør det som andre AaB trænere før ham har gjort og får resultater på det glæder mig da, jeg var oprigtig bange for at han dumstædig ville løbe direkte ind i nedrykningskniven.
Og nej en kritik af Inge er ikke en uforbeholden hyldest af alt hvad Gaarde fortog sig, og en kritik af Cifuentes er ikke en uforbeholden hyldest af alt hvad samtlige trænere før ham fortog sig...
Og ja jeg bæver altid når det går dårlig for AaB uanset hvem der er ved roret, men jeg indrømmer gerne at jeg helst ser succes med et stærkt nordjysk præg...
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.
- doukas
- Allstar

Uanset hvor ringe det har været i AaB de sidste par år, så kan man altid glæde sig over, at man ikke er OB-fan.
Det er vel væsentligt at sammenligne med tidligere trænere, hvis man insisterer på at agitere for at drage forhastede konklusioner omkring en træners kompetencer, evner og spillestil.
Jeg tvivler på at en dansk, endsige aalborgensisk træner, havde fået samme skånselsløse kritik.
Jeg hørte i hvert fald ikke nogen kommentatorer gå helt op i limningen, da vi ikke lignede skyggen af et fodboldhold under nedrykningsspillet i Friis 1. sæson.
For os der ikke lige får hørt OB fan podcast, er det så noget du kort kan uddybe?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Prøv lige at se dig selv i spejle og overvej dine egne endeløse tirader om Gaarde, MC og Patrick Kristensen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Det er lidt underligt med OB. De gav både Kent og Michelsen god snor tidsmæssigt og der blev også indkøbt spillere til dem, men alligevel kan de ikke slippe sygdommen. Har også vundet u19 dm.
Vi er I gang med træner nr. 3 denne sæson og alligevel virker vi mere robuste. Og så har vi altså haft en del trænere siden Kent blev ansat i Ådalen.
Så de skal nok ned til fundamentet og fikse det før alt bliver godt igen.
Vi er I gang med træner nr. 3 denne sæson og alligevel virker vi mere robuste. Og så har vi altså haft en del trænere siden Kent blev ansat i Ådalen.
- FlæskeFrank
Jeg har ikke hørt det hele, den ligger på SoundCloud hos OBstruktion.
Men han fremstår vitterligt hjælpeløs, famlende, ringe til at kommunikere og som en der er landet det helt forkerte sted.
De har et åbenlyst ledelsesproblem.FlæskeFrank skrev: ↑15. mar 2021, 10:40Det er lidt underligt med OB. De gav både Kent og Michelsen god snor tidsmæssigt og der blev også indkøbt spillere til dem, men alligevel kan de ikke slippe sygdommen. Har også vundet u19 dm.
Fair nok. Kunne være, at der var en konkret situation hvor han fik kastet truppen, trænere eller nogle helt andre under bussen du havde i tankerne. Jeg takker for henvisningen, men får det næppe hørt
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Jeg fik da ret i, at de to førstnævnte ikke har noget at gøre i AaB.
Patrick Kristensen fik jeg da også rost inden han trak sig tilbage, hvilket jeg er overbevist om at du sagtens kan søge dig frem til.
Jeg ser ikke mig selv som værende helt uden reflektionsevne :-)
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Det handler ikke om at have ret. Det er bare ret komisk at se lige netop dig himle op om personlige korstog og åbenlyse bias, mens du på den ene side selv har overordentlig kraftig bias imod Gaarde, MC, Patrick Kristensen etc., og på den anden side har fået indkøbt Cifuentes-pyjamas og Inge-lagner til at matche Kasper Kusk-sengetøjet.Julgranen skrev: ↑15. mar 2021, 10:44Jeg fik da ret i, at de to førstnævnte ikke har noget at gøre i AaB.
Patrick Kristensen fik jeg da også rost inden han trak sig tilbage, hvilket jeg er overbevist om at du sagtens kan søge dig frem til.
Jeg ser ikke mig selv som værende helt uden reflektionsevne :-)
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."