Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
- mich1596
- Allstar

- Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Nogle der kan uddybe på tipsbladets historie om at Southampton jagtede ham i sommervinduet 2020, er det varm luft eller?
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ab-indkoeb
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)
Du tænker på Portsmouth ? (markant niveauforskel).mich1596 skrev: ↑17. mar 2021, 21:22Nogle der kan uddybe på tipsbladets historie om at Southampton jagtede ham i sommervinduet 2020, er det varm luft eller?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- mich1596
- Allstar

- Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
Ja, den fik jeg da læst forkert, men forstår bedre situationen så.Hanga skrev: ↑17. mar 2021, 21:32Du tænker på Portsmouth ? (markant niveauforskel).mich1596 skrev: ↑17. mar 2021, 21:22Nogle der kan uddybe på tipsbladets historie om at Southampton jagtede ham i sommervinduet 2020, er det varm luft eller?
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)
Hvis man ligger mærke til det så har Prica, Prijovic, Samuelsen osv. alle har lagt vægt på at de har valgt AaB fordi vi har præsenteret en plan for dem som var tiltalende. Ja ja ved godt at spillerne skal sige noget i den stil men er stadig påfaldende at de alle har stort set brugt samme ordvalgStegosaurus skrev: ↑17. mar 2021, 20:22Og så kommer han fra en udmærket talentskole i Røde Stjerne. Vi skal nok få de EUR 100.000 tjent hjem igen selvom han ikke bliver den nye Maldini.Pastorius skrev: ↑17. mar 2021, 19:45Præcis, og selv hvis han skulle vise sig ikke at slå til, så skal vi blive med at prøve den slags. Når man henter en 18-årig (for småpenge) så er han ikke god nok endnu. Hvis han skal blive en succes så skal han fortsætte sin udvikling og blive bedre, og det er tæt på umuligt at forudsige i den aldersgruppe, hvem der går i stå og hvem der fortsætter mod stjernerne. I de få tilfælde hvor det er et tydeligt stjernefrø man har fat i, vil det som regel være helt udenfor vores økonomiske rækkevidde.Julgranen skrev: ↑17. mar 2021, 19:01Og så er Prijovic altså stadig kun 18 år, halvandet år yngre end Ross. Ny kultur, nyt sprog osv.Ibiza Polar skrev: ↑17. mar 2021, 18:573. Ja, men Prijovic blev vel dels hentet for at dække et hul i ungdomsafdelingen og dels for at styrke træningsmiljøet. Måske bliver han ikke den spiller, man havde drømt om ved handlen.
Han er vel ikke opgivet endnu.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Og du har gjort det direkte modsatte. Polarisering på debatsiden, begge dele lige ubrugeligt.Julgranen skrev: ↑17. mar 2021, 18:46Fromthecradle skrev: ↑17. mar 2021, 18:39Alle håber selvfølgelig på at han bliver et scoop.
Det er logikken, der bliver brudt:
1. Han er reservespiller i sif - overhalet af Salquist. Og ikke fravalgt af Kent Nielsen af andre grunde end det spillemæssige. Punktum. Alt andet er søgt.
2. Han har ikke alderen til videresalg
3. Vi har en venstrefodet midterforsvarer på vej. Prijovic er indkøbt for det samme.
4. Vi har rigeligt med halvdårlige midterforsvarer. Granli, prijovic.
Hvis der er nogen form for rationale bagved dette, må det vel bero på salg af Ross og sænkede ambitioner.
Hvis der er nogen form for rationale bag dit indlæg, så er det vel at det gør utroligt ondt på dig at AaB har en ny sportschef, som du har kritiseret, krævet fyret og beskyldt for at lyve fra dag 1.
Du må have nogle gode venner i Juntaen, siden de har gjort alt for at få mig til at tie og i stedet ladet dig fremture med dit personlige had til sportschef + træner uden konsekvenser.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
At påstå, at en spiller er talentløs og ikke bør spille for AaB har ikke noget med personligt had at gøre. Det er en vurdering den nuværende sportschef også er kommet frem til, så jeg går ud fra at min kritik ikke har været helt i skoven.Brodernumsi skrev: ↑17. mar 2021, 22:46Og du har gjort det direkte modsatte. Polarisering på debatsiden, begge dele lige ubrugeligt.
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Jeg er på ingen måde tilhænger af sådan en transfer lige her og nu. Vi skal ikke hente reserver, dem bør vi selv kunne producere. Vi skal købe ind til start 11 og så må en tidligere starter fungere som reserve. Det vil give langt mere fornuft i min optik.
Han skal selvfølgelig have chancen, også må vi se, hvad det bliver til, men det er ikke en fremgangsmåde, der imponerer mig ift forstærkning af trup.
Han skal selvfølgelig have chancen, også må vi se, hvad det bliver til, men det er ikke en fremgangsmåde, der imponerer mig ift forstærkning af trup.
-
Stegosaurus
- Allstar

Tjo, alle vil jo gerne forstærke sig, også AaB. Men der er noget der hedder økonomi, og vi kan ikke bare købe 4 x Okore. Hagelskjær må først og fremmest bedømmes ud fra hans udgifter. Hvis vores u19 spillere kræver lige så meget og Hagelskjær er lidt bedre, skal vi hente ham.Dennis Nielsen skrev: ↑18. mar 2021, 08:01Jeg er på ingen måde tilhænger af sådan en transfer lige her og nu. Vi skal ikke hente reserver, dem bør vi selv kunne producere. Vi skal købe ind til start 11 og så må en tidligere starter fungere som reserve. Det vil give langt mere fornuft i min optik.
-
KlaskmyggenNoah
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: 9610
Juntaen har nok ikke problemer med at vi er uenige og debatter på en debatside, det er nok tonen og ordvalget der er problemet, ku vi nu ik bare liiiige...gravballe skrev: ↑17. mar 2021, 19:24Du er ikke den eneste der har fået advarsel for at påpeje hans ævl jeg ryger nok i swinger igen om lidtJulgranen skrev: ↑17. mar 2021, 18:46Ja, selvfølgelig mener du det, Allan. På trods af at Silkeborg sidste måned stillede med et forbedret kontrakttilbud til en spiller de meget gerne vil beholde.Fromthecradle skrev: ↑17. mar 2021, 18:39Alle håber selvfølgelig på at han bliver et scoop.
Det er logikken, der bliver brudt:
1. Han er reservespiller i sif - overhalet af Salquist. Og ikke fravalgt af Kent Nielsen af andre grunde end det spillemæssige. Punktum. Alt andet er søgt.
2. Han har ikke alderen til videresalg
3. Vi har en venstrefodet midterforsvarer på vej. Prijovic er indkøbt for det samme.
4. Vi har rigeligt med halvdårlige midterforsvarer. Granli, prijovic.
Hvis der er nogen form for rationale bagved dette, må det vel bero på salg af Ross og sænkede ambitioner.
Selvfølgelig kan han blive solgt videre.
Havde Patrick Olsen heller ikke alderen?
Troede du havde travlt med at finde cheftræner til OB.
Kan du ikke lige udnytte din direkte linje til Kent Nielsen, og høre om de sælger deres højre back til anstændige penge?
Hvis der er nogen form for rationale bag dit indlæg, så er det vel at det gør utroligt ondt på dig at AaB har en ny sportschef, som du har kritiseret, krævet fyret og beskyldt for at lyve fra dag 1.
Du må have nogle gode venner i Juntaen, siden de har gjort alt for at få mig til at tie og i stedet ladet dig fremture med dit personlige had til sportschef + træner uden konsekvenser.![]()
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.
KEP havde spillet cirka det dobbelte superliga, og var 3 år ældre da vi hentede ham for en transfersum.
Jeg kan virkelig ikke se det negative i at hente en spiller transferfrit, der fortsat kan udvikle sig, til backup. Derudover har han noget højde og det siges han tilmed har andre spidskompetencer der kan blive brugbare fra tid til anden.
Jeg kan virkelig ikke se det negative i at hente en spiller transferfrit, der fortsat kan udvikle sig, til backup. Derudover har han noget højde og det siges han tilmed har andre spidskompetencer der kan blive brugbare fra tid til anden.
Nej, det lyder på folk herinde som om man kun må købe spillere i alderen 18-21.PeterS skrev: ↑18. mar 2021, 08:18KEP havde spillet cirka det dobbelte superliga, og var 3 år ældre da vi hentede ham for en transfersum.
Inge har jo sagt - klart og tydeligt - at gennemsnitsalderen skal markant ned. Det handler han nok også efter i sommervinduet.
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Vores økonomi er pt ganske fin. Vi har solgt godt. Dette kunne måske udnyttes.Stegosaurus skrev: ↑18. mar 2021, 08:09Tjo, alle vil jo gerne forstærke sig, også AaB. Men der er noget der hedder økonomi, og vi kan ikke bare købe 4 x Okore. Hagelskjær må først og fremmest bedømmes ud fra hans udgifter. Hvis vores u19 spillere kræver lige så meget og Hagelskjær er lidt bedre, skal vi hente ham.Dennis Nielsen skrev: ↑18. mar 2021, 08:01Jeg er på ingen måde tilhænger af sådan en transfer lige her og nu. Vi skal ikke hente reserver, dem bør vi selv kunne producere. Vi skal købe ind til start 11 og så må en tidligere starter fungere som reserve. Det vil give langt mere fornuft i min optik.
Vi har lige sendt en Okore afsted, det er altså lig med et markant fald i kvalitet defensivt. Nu køber vi ind til bredden og ikke i toppen. Det er en farlig strategi.
Lad os håbe på, at han bliver en succes og stempler ind.
-
1917Helenius
- Miniput

- Favoritspiller: Helenius
Jeg vil godt lige understrege at alle SIF fans jeg kender, gerne ville have beholdt ham. Vi står til at miste alle vores stoppere (og nuværende målmand, samt nok et salg af højre back), undtaget de 2 bedste. Og et par talenter uden spilletid. Hagelskær er solid, fysisk stærk, alsidig og med god indstilling.
Der er bare heller ingen som rigtig begræder at han smutter. Vi hentede ham også nedefra og følelsen er, at det heller ikke blev ham som løste vores problemer. Han var del af et elendigt forsvar, hvor unge Alves Ibsen tog sig af tæskene pga. et par åbenlyse dumme fejl. Men, de få fejl (1 stor pr. kamp, bevares) forklarer jo ikke alene det generelle dårlige niveau. Og Alves Ibsen er nu i West Ham...
Jeg tror analysen er at I kunne hente en, som allerede spiller på den måde I ønsker. Uden at falde helt igennem. Vi har selv sendt klubikonet Simon Jakobsen videre, fordi han ikke kunne. Vi kan ikke bruge en default Horsens/Hobro midterforsvarer til noget. Det kan I nok heller ikke. Derudover kan luftforandring, mindre ansvar og højere niveau hos spillerne omkring ham, måske løfte ham. Det tror jeg godt Hagelskær kunne være typen til. Især hvis han får en stjerne ved siden af, fremfor selv at skulle være stjernen. Så ja, jeg er skeptisk på jeres vegne, men jeg synes ikke det er helt hen i vejret. Jeg forstår faktisk alle parter, selvom det er paradoksalt at hente reserver hos lavere rangerende klubber.
Der er bare heller ingen som rigtig begræder at han smutter. Vi hentede ham også nedefra og følelsen er, at det heller ikke blev ham som løste vores problemer. Han var del af et elendigt forsvar, hvor unge Alves Ibsen tog sig af tæskene pga. et par åbenlyse dumme fejl. Men, de få fejl (1 stor pr. kamp, bevares) forklarer jo ikke alene det generelle dårlige niveau. Og Alves Ibsen er nu i West Ham...
Jeg tror analysen er at I kunne hente en, som allerede spiller på den måde I ønsker. Uden at falde helt igennem. Vi har selv sendt klubikonet Simon Jakobsen videre, fordi han ikke kunne. Vi kan ikke bruge en default Horsens/Hobro midterforsvarer til noget. Det kan I nok heller ikke. Derudover kan luftforandring, mindre ansvar og højere niveau hos spillerne omkring ham, måske løfte ham. Det tror jeg godt Hagelskær kunne være typen til. Især hvis han får en stjerne ved siden af, fremfor selv at skulle være stjernen. Så ja, jeg er skeptisk på jeres vegne, men jeg synes ikke det er helt hen i vejret. Jeg forstår faktisk alle parter, selvom det er paradoksalt at hente reserver hos lavere rangerende klubber.
Det er jo en spiller, som AaB vurderer kan gå ind og konkurrere om en startplads. Kan ikke se problemet.Dennis Nielsen skrev: ↑18. mar 2021, 08:01Jeg er på ingen måde tilhænger af sådan en transfer lige her og nu. Vi skal ikke hente reserver, dem bør vi selv kunne producere. Vi skal købe ind til start 11 og så må en tidligere starter fungere som reserve. Det vil give langt mere fornuft i min optik.
-
KlaskmyggenNoah
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst
- Geografisk sted: 9610
1917Helenius skrev: ↑18. mar 2021, 08:36Jeg vil godt lige understrege at alle SIF fans jeg kender, gerne ville have beholdt ham. Vi står til at miste alle vores stoppere (og nuværende målmand, samt nok et salg af højre back), undtaget de 2 bedste. Og et par talenter uden spilletid. Hagelskær er solid, fysisk stærk, alsidig og med god indstilling.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Vi har en målsætning om top 4. Hvis vi havde en målsætning om top 8 ville du nok ikke se den store skepsis over en 24-årig spiller fra den andenbedste række som måske/måske-ikke er blevet overhalet af andre 1.div spillere.Stegosaurus skrev: ↑18. mar 2021, 08:09Tjo, alle vil jo gerne forstærke sig, også AaB. Men der er noget der hedder økonomi, og vi kan ikke bare købe 4 x Okore. Hagelskjær må først og fremmest bedømmes ud fra hans udgifter. Hvis vores u19 spillere kræver lige så meget og Hagelskjær er lidt bedre, skal vi hente ham.Dennis Nielsen skrev: ↑18. mar 2021, 08:01Jeg er på ingen måde tilhænger af sådan en transfer lige her og nu. Vi skal ikke hente reserver, dem bør vi selv kunne producere. Vi skal købe ind til start 11 og så må en tidligere starter fungere som reserve. Det vil give langt mere fornuft i min optik.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Jah. Der er solgt for knap 50 millioner for at få et overskud på 12. På driften ser det jo ikke alt for godt ud, så det er nok lidt overdrevet at karakterisere økonomien som "ganske fin".Dennis Nielsen skrev: ↑18. mar 2021, 08:25Vores økonomi er pt ganske fin. Vi har solgt godt. Dette kunne måske udnyttes.Stegosaurus skrev: ↑18. mar 2021, 08:09Tjo, alle vil jo gerne forstærke sig, også AaB. Men der er noget der hedder økonomi, og vi kan ikke bare købe 4 x Okore. Hagelskjær må først og fremmest bedømmes ud fra hans udgifter. Hvis vores u19 spillere kræver lige så meget og Hagelskjær er lidt bedre, skal vi hente ham.Dennis Nielsen skrev: ↑18. mar 2021, 08:01Jeg er på ingen måde tilhænger af sådan en transfer lige her og nu. Vi skal ikke hente reserver, dem bør vi selv kunne producere. Vi skal købe ind til start 11 og så må en tidligere starter fungere som reserve. Det vil give langt mere fornuft i min optik.
Vi har lige sendt en Okore afsted, det er altså lig med et markant fald i kvalitet defensivt. Nu køber vi ind til bredden og ikke i toppen. Det er en farlig strategi.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
Dennis Nielsen
- Allstar

De har erkendt på Hornevej, at der skal sælges endnu engang for at få det til at løbe rundt. Så kan vi altid diskutere, om der skal satses lidt for at opnå bedre resultater og måske score lidt flere penge på transfer eller om vi ikke skal.Gnu skrev: ↑18. mar 2021, 09:12Jah. Der er solgt for knap 50 millioner for at få et overskud på 12. På driften ser det jo ikke alt for godt ud, så det er nok lidt overdrevet at karakterisere økonomien som "ganske fin".Dennis Nielsen skrev: ↑18. mar 2021, 08:25Vores økonomi er pt ganske fin. Vi har solgt godt. Dette kunne måske udnyttes.Stegosaurus skrev: ↑18. mar 2021, 08:09Tjo, alle vil jo gerne forstærke sig, også AaB. Men der er noget der hedder økonomi, og vi kan ikke bare købe 4 x Okore. Hagelskjær må først og fremmest bedømmes ud fra hans udgifter. Hvis vores u19 spillere kræver lige så meget og Hagelskjær er lidt bedre, skal vi hente ham.Dennis Nielsen skrev: ↑18. mar 2021, 08:01Jeg er på ingen måde tilhænger af sådan en transfer lige her og nu. Vi skal ikke hente reserver, dem bør vi selv kunne producere. Vi skal købe ind til start 11 og så må en tidligere starter fungere som reserve. Det vil give langt mere fornuft i min optik.
Der er blevet solgt, der er overskud. Det er da ganske fint.
Og den del har været et problem de sidste 20 år. Vi SKAL død og pine til at hente flere sponsormidler, hvor en klub som AGF henter 30 mio. mere end os årligt.
Det giver alt andet lige noget mindre behov for transfers.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Jaeh... Hvis vi kan sælge for 30 millioner om året og samtidig opnå målsætningen om top 4, er det da fint. Spørgsmålet er, om det er særlig realistisk. Mon ikke det var en ide at forsøge at hente indtægter på andre måder?Dennis Nielsen skrev: ↑18. mar 2021, 09:38De har erkendt på Hornevej, at der skal sælges endnu engang for at få det til at løbe rundt. Så kan vi altid diskutere, om der skal satses lidt for at opnå bedre resultater og måske score lidt flere penge på transfer eller om vi ikke skal.Gnu skrev: ↑18. mar 2021, 09:12Jah. Der er solgt for knap 50 millioner for at få et overskud på 12. På driften ser det jo ikke alt for godt ud, så det er nok lidt overdrevet at karakterisere økonomien som "ganske fin".Dennis Nielsen skrev: ↑18. mar 2021, 08:25Vores økonomi er pt ganske fin. Vi har solgt godt. Dette kunne måske udnyttes.Stegosaurus skrev: ↑18. mar 2021, 08:09Tjo, alle vil jo gerne forstærke sig, også AaB. Men der er noget der hedder økonomi, og vi kan ikke bare købe 4 x Okore. Hagelskjær må først og fremmest bedømmes ud fra hans udgifter. Hvis vores u19 spillere kræver lige så meget og Hagelskjær er lidt bedre, skal vi hente ham.Dennis Nielsen skrev: ↑18. mar 2021, 08:01Jeg er på ingen måde tilhænger af sådan en transfer lige her og nu. Vi skal ikke hente reserver, dem bør vi selv kunne producere. Vi skal købe ind til start 11 og så må en tidligere starter fungere som reserve. Det vil give langt mere fornuft i min optik.
Der er blevet solgt, der er overskud. Det er da ganske fint.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."