Det der stritter når folk nævner Thomasberg, Bo Henriksen eller David Nielsen er at det ville kræve at klubben lagde deres strategi markant om. Det kan da godt være vi kunne lykkes en smule bedre med det end Randers og Horsens og næsten ligesågodt som AGF, men det er bare noget helt andet end det klubben gerne vil, så det er ret ufrugtbart at diskutere, inden vi overbevist bestyrelsen om at de skal sadle helt om igen. så kan vi starte derfra, og bruge de næste 3, 4, 5 år på at se om vi er bedre til at eksekvere på den strategi end den nuværende.R Rosenberg skrev: ↑22. mar 2021, 10:06Nah. Og jeg ville da heller ikke just være røget direkte i kælen mis-mode over den ansættelse.
Han har bare bevist, at han er en solid fodboldhåndværker modsat den fuldstændig ukendte Cifuentes, man henter fra et bundhold/elevatorhold i en markant dårligere liga, og som har absolut 0 meritter at hænge sin hat på.
Jeg havde dog håbet, at man havde stræbet højere end dem begge - det tror jeg også, man har gjort, hvilket rygterne om Gustafsson, Svensson, Hamrén og Neestrup også viser. Nok har dog hverken AaB og/eller den økonomiske pakke været spændende nok for større eller mere etablerede navne.
Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.
Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
R Rosenberg
- Allstar

Som sagt ville jeg heller aldrig ønske Thomasberg eller skabede-Bo (altså Henriksen, ikke BoT) i AaB.Pastorius skrev: ↑22. mar 2021, 12:41Det der stritter når folk nævner Thomasberg, Bo Henriksen eller David Nielsen er at det ville kræve at klubben lagde deres strategi markant om. Det kan da godt være vi kunne lykkes en smule bedre med det end Randers og Horsens og næsten ligesågodt som AGF, men det er bare noget helt andet end det klubben gerne vil, så det er ret ufrugtbart at diskutere, inden vi overbevist bestyrelsen om at de skal sadle helt om igen. så kan vi starte derfra, og bruge de næste 3, 4, 5 år på at se om vi er bedre til at eksekvere på den strategi end den nuværende.R Rosenberg skrev: ↑22. mar 2021, 10:06Nah. Og jeg ville da heller ikke just være røget direkte i kælen mis-mode over den ansættelse.
Han har bare bevist, at han er en solid fodboldhåndværker modsat den fuldstændig ukendte Cifuentes, man henter fra et bundhold/elevatorhold i en markant dårligere liga, og som har absolut 0 meritter at hænge sin hat på.
Jeg havde dog håbet, at man havde stræbet højere end dem begge - det tror jeg også, man har gjort, hvilket rygterne om Gustafsson, Svensson, Hamrén og Neestrup også viser. Nok har dog hverken AaB og/eller den økonomiske pakke været spændende nok for større eller mere etablerede navne.
Jeg taler blot om tanker og ønsker for en trænerprofil. Disse har ikke ændret sig siden Kent, da jeg synes, at alle AaB's trænere siden ham har virket "for teoretiske", men åbenbart med mangler på evner til at forløse de enkelte spillere og truppen.
Ædruelighedens stemme
Ja, lige præcis. Vi skal erkende holdets mangler og finde ind til en simpel spillestil, der passer til spillertruppens reelle styrke. Lidt á la de dyder. der kendetegnede Horsens i en årrække under Bo Henriksen. Det kan gå helt galt i næste sæson - og måske allerede i dette forår - hvis ikke holdet enten tilføres markante forstærkninger eller Cifuentes finder en mere pragmatisk og gennemgående tilgang til spillet.troelsh skrev: ↑22. mar 2021, 08:14Enig, derfor er min pointe også vi burde have en mere pragmatisk tilgang til vores spillestil.Hovedet skrev: ↑21. mar 2021, 22:48troelsh skrev: ↑21. mar 2021, 22:40Jeg er efterhånden begyndt at tænke, om vores ambitionsniveau ift. den måde vi gerne vil spille på er for højt?
Vi vil gerne spille “flot, underholdende og offensiv fodbold”, det lyder rigtig lækkert, men nu har det ikke fungeret siden 2015, så skulle man måske overveje en mere pragmatisk tilgang til tingene, vi har trods alt et spillerbudget på niveau med sønderjyske når vores to store stjerner er ude.
Jeg savner en David Nielsen eller Thomasberg på trænerbænken, så man er sikker på en solid defensiv og benhårdt arbejde hver gang, også må man bygge på offensivt når fundamentet er iorden, og det er det bare slet ikke på nuværende tidspunkt
Vi spiller sgu hverken "flot, underholdende og offensivt" - vi scorer ingen mål og kommer stort set ikke til chancer. Til gengæld er vi usikre defensivt.
Holdet er vitterligt ikke særligt godt og kunne netop bruge en David Nielsen, en Thomasberg eller en Bo Henriksen til at skabe den struktur og tegning, der er nødvendigt på et hold, der ikke har et godt spillermateriale. Det kan gå ravende galt, når vi samtidig vimser rundt i blinde på den måde, vi gør.
Thomasberg rimer jo ikke ligefrem på “flot, underholdende og offensiv fodbold”, derfor er han sikkert blevet sorteret fra i trænerjagten.
Vi havde jo egentlig et defensivt fundamentet i den sidste tid med Friis, men det blev skyllet ud med badevandet, da Feher skulle sætte sit præg på tingene.
Derfor undrer det mig også, at vi ikke har prøvet finde tilbage til det der begyndte at ligne noget, nu kan vi jo hverken forsvare eller lave mål, hvilket er et problem i en sport der handler om at lave flest mål.
Men hvad er det vi vil? Jeg kan oprigtigt ikke selv svare. Det startede med at være meget på bolden og forsvare ved at holde i egne rækker. Så blev det overfaldsfodbold, høj intensitet og betonforsvar. Så var det direkte og alle mand mod mål. Jeg ved ikke hvor vi er havnet nu. Det er pludselig ingen af delene.Pastorius skrev: ↑22. mar 2021, 12:41Det der stritter når folk nævner Thomasberg, Bo Henriksen eller David Nielsen er at det ville kræve at klubben lagde deres strategi markant om. Det kan da godt være vi kunne lykkes en smule bedre med det end Randers og Horsens og næsten ligesågodt som AGF, men det er bare noget helt andet end det klubben gerne vil, så det er ret ufrugtbart at diskutere, inden vi overbevist bestyrelsen om at de skal sadle helt om igen. så kan vi starte derfra, og bruge de næste 3, 4, 5 år på at se om vi er bedre til at eksekvere på den strategi end den nuværende.R Rosenberg skrev: ↑22. mar 2021, 10:06Nah. Og jeg ville da heller ikke just være røget direkte i kælen mis-mode over den ansættelse.
Og så er jeg næsten enig angående Pallesen. Det er bare imo ret væsentligt at det er ham der ryger ud. Vi kan ikke købe 4-5 topspillere der kan spille udenom ham. Det er nemmere og billigere bare at købe en back med kvalitet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Fuldstændig enig.jonas386 skrev: ↑22. mar 2021, 13:02Men hvad er det vi vil? Jeg kan oprigtigt ikke selv svare. Det startede med at være meget på bolden og forsvare ved at holde i egne rækker. Så blev det overfaldsfodbold, høj intensitet og betonforsvar. Så var det direkte og alle mand mod mål. Jeg ved ikke hvor vi er havnet nu. Det er pludselig ingen af delene.Pastorius skrev: ↑22. mar 2021, 12:41Det der stritter når folk nævner Thomasberg, Bo Henriksen eller David Nielsen er at det ville kræve at klubben lagde deres strategi markant om. Det kan da godt være vi kunne lykkes en smule bedre med det end Randers og Horsens og næsten ligesågodt som AGF, men det er bare noget helt andet end det klubben gerne vil, så det er ret ufrugtbart at diskutere, inden vi overbevist bestyrelsen om at de skal sadle helt om igen. så kan vi starte derfra, og bruge de næste 3, 4, 5 år på at se om vi er bedre til at eksekvere på den strategi end den nuværende.R Rosenberg skrev: ↑22. mar 2021, 10:06Nah. Og jeg ville da heller ikke just være røget direkte i kælen mis-mode over den ansættelse.
Og så er jeg næsten enig angående Pallesen. Det er bare imo ret væsentligt at det er ham der ryger ud. Vi kan ikke købe 4-5 topspillere der kan spille udenom ham. Det er nemmere og billigere bare at købe en back med kvalitet.
Se fra Fck og Brøndby kampene og til nu. Helt andet udtryk og milevidt fra nutiden.
Søren Krogh Inge og har givet udtryk for nogle klare præferencer. Dem kan jeg slet ikke se nu.
Jeg er ligeglad med, om det hedder tiki taka, højt pres og direkte spil, men jeg er ikke ligeglad med, at man falmer rundt i blinde - sådan ser det ud fra min sofa.
Jeg kan huske de vilde rygter omkring det store trænertalent Pehrson og jeg kan huske dem om kedelige Kent. Hvem forudså lige at det ville være Kent, der præsenterede det mest vanvittige bold længe set..
Det ville ikke undre mig, at en type som Bo Henriksen eller Thomasberg ville passe bedre ind end mange antager.
Mht. det sidste, så er det jo den åbenlyse konklusion, hvis man har valget mellem at skifte én gennemsnitlig spiller, eller to-tre andre med et højere niveau.jonas386 skrev: ↑22. mar 2021, 13:02Men hvad er det vi vil? Jeg kan oprigtigt ikke selv svare. Det startede med at være meget på bolden og forsvare ved at holde i egne rækker. Så blev det overfaldsfodbold, høj intensitet og betonforsvar. Så var det direkte og alle mand mod mål. Jeg ved ikke hvor vi er havnet nu. Det er pludselig ingen af delene.Pastorius skrev: ↑22. mar 2021, 12:41Det der stritter når folk nævner Thomasberg, Bo Henriksen eller David Nielsen er at det ville kræve at klubben lagde deres strategi markant om. Det kan da godt være vi kunne lykkes en smule bedre med det end Randers og Horsens og næsten ligesågodt som AGF, men det er bare noget helt andet end det klubben gerne vil, så det er ret ufrugtbart at diskutere, inden vi overbevist bestyrelsen om at de skal sadle helt om igen. så kan vi starte derfra, og bruge de næste 3, 4, 5 år på at se om vi er bedre til at eksekvere på den strategi end den nuværende.R Rosenberg skrev: ↑22. mar 2021, 10:06Nah. Og jeg ville da heller ikke just være røget direkte i kælen mis-mode over den ansættelse.
Der er vel ikke så meget der er lavet om oppefra, men det er rigtigt at der har været ret stor forskel på hvordan forskellige trænere har prøvet at implementere det. Personligt er jeg ked at det skifte man tydeligt så, da Van Weert blev hevet tilbage på toppen fra start. Vi har godt nok hentet nogle point, men for mig at se er det mere held end forstand, og vi står nøjagtig i den position jeg beskrev inden den kamp, nemlig at nu ved vi ikke hvad det er der virkede, for selvom vi fik to sejre, har vi åbenlyst ikke fundet løsningen endnu.
Jeg håber vi går tilbage til Samuelsen i front (dér var han langt stærkere) og så er jeg faktisk i tvivl om vi skal blive ved med at bruge Kusk. Selvom han åbenlyst bringer noget vi ikke får fra andre, så er holdet altså ikke blevet stærkere af at han er startet inde. Under alle omstændigheder må det være slut med at bruge Van Weert - han bidrager med absolut ingenting i spillet, og han afslutter elendigt.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert