Kamptråd aab-sønderjysk

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd aab-sønderjysk

Indlæg af Pastorius » 6. apr 2021, 10:36

R Rosenberg skrev:
6. apr 2021, 10:10
Tja, fysisk styrke eller evnen til at spille sig ud af en fysisk overmatchning. Og så naturligvis at tilrettelægge spillet derefter.
Det er jo klart, at har man ikke fysikken til at matche stærkt fysiske hold, skal man jo ikke pøle lange bolde, men i stedet "spille rundt om" det pres, som den fysiske modstander kommer med.
AaB har på det seneste lidt sat sig mellem to stole.
Ja - vi har ikke truppen til at spille os ud af et fysisk pres - men vi er endnu længere fra at have truppen til at matche fysikken (og samtidig kunne spille noget der ligner fodbold).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 6. apr 2021, 10:49

Pastorius skrev:
6. apr 2021, 10:36
Ja - vi har ikke truppen til at spille os ud af et fysisk pres - men vi er endnu længere fra at have truppen til at matche fysikken (og samtidig kunne spille noget der ligner fodbold).
Det har vi jo ret beset ikke haft i et årti. Men det er jo lige så meget et strategisk valg.
Medmindre man kan betale for spillere der kan begge dele: forsvarsspillere som Scholz, midtbanespillere som Zeca og angribere som Cornelius, så må man gå med noget andet.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 6. apr 2021, 11:05

Julgranen skrev:
6. apr 2021, 09:38
Maglau skrev:
6. apr 2021, 09:29
Det optimale måde at sætte tempoet op på med bolden - er med teknisk pasningsstærke spillere der spiller bolden videre på første eller 2 berøringen. På den måde får man hurtigt modstanderen ud af formation og skaber overtal.
Det kan kombineres med et aggressivt pres hvor der i erobringen af bolden hurtigt videre fremad og på samme måde flytter modstanderen ud af organisation.
Problemet er at en spiller som Børsting er pisse god til den ene og pisse dårlig til det andet.
Det kræver nogle andre typer - den bedst kombi type vi har til den spillestil er nok Fossum.
Som vi så det mod FCN og senest i går, så kører vi nærmest pres over hele banen, og spillere der går op i dobbeltpres på bestemte spillere. Og det er langt mere Cifuentes’ aftryk end det er Friis’.
Cifuentes pres-filosofi er enormt detaljeret og situationsbestemt, og handler bl.a. om hvem der modtager bolden hvor, hvilket ben de modtager den til, hvilke spilmuligheder man ved man har lukket ned, og hvilke områder forsvarerne typisk vil spille den ind i hvis de presses.
Den slags instrueres spillerne i, så vi ikke forfalder til at presse forgæves eller modstanderne får muligheden til at vende 4 spillere væk.
Hans tanker om det er bl.a. i en artikel, eller var det et universitetsoplæg, der under alle omstændigheder er ældre end hans trænerperiode i AaB - måske Friis har set det? :thumbsup:
Det har han øvet sine hold på i årevis, og derfor kan man naturligvis ikke kalde det en Jacob Friis-opfindelse.
Det er mere forfinet under Cifuentes.
I går kunne vi have lavet 2-3 mål på den opskrift, og Sønderjyske blev holdt i et jerngreb på egen halvdel.
Ja ok, så kom Friis med igen. Men hvorfra ved du at presset er mere forfinet end hos Friis? Mere situationsbestemt etc? Der ligger en antagelse i dit skriv om at Friis har en mindre sofistikeret tilgang, men hvad baserer du den på? Jeg kan ikke se det i selve kampsituationerne. Ikke fordi jeg syntes vi bør sammenligne med Friis. Men når du nu igen-igen selv sætter det op som en relevant kontrast for at fremhæve Cifuentes, så gad jeg godt vide hvad der understøtter dine antagelser.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

ekni99
2. div
2. div

Indlæg af ekni99 » 6. apr 2021, 11:26

Når man ser straffesparket igen ser det ud til at der er minimum en Sønderjyske spillere inde i feltet inden sparket tages (jeg tror det er Wright der er ca. 1 m inde i feltet).

Kan/skal/burde VAR ikke gå ind og dømme på det, ligesom når VAR dømmer målmanden er bevæget sig væk fra linjen?

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 6. apr 2021, 11:34

Buzz Killington skrev:
6. apr 2021, 11:05
Ja ok, så kom Friis med igen. Men hvorfra ved du at presset er mere forfinet end hos Friis? Mere situationsbestemt etc? Der ligger en antagelse i dit skriv om at Friis har en mindre sofistikeret tilgang, men hvad baserer du den på? Jeg kan ikke se det i selve kampsituationerne. Ikke fordi jeg syntes vi bør sammenligne med Friis. Men når du nu igen-igen selv sætter det op som en relevant kontrast for at fremhæve Cifuentes, så gad jeg godt vide hvad der understøtter dine antagelser.
Ja, det er åbenbart kun et problem når jeg, og ikke NORDJYSKE og andre brugere herinde, refererer til Friis.

Jeg siger bare, at vi ser det i mere udpræget grad under Cifuentes, end under Friis, når det sker. Det er ikke ligeså naivt.

Dobbeltpresset, den måde vi spillede ud mod FCN, hvor vi i perioder pressede over hele banen, og med forsvarsspillere der pressede angriberne tilbage over midterlinien.
Friis talte meget om presstrategier, men det lignede nu samme opskrift hver gang.

Cifuentes taler om pres i stød, perioder, og større variation i spillet.
Desuden er det ned i detaljen på områder på banen, spillere, hastighed på pasninger osv.
Vi ved desuden at de har brugt en del af træningsugen på at træne presspil specifikt op til kampen, hvorfor trænerens arbejde naturligvis ikke bør tilskrives en forgænger.
Han stod da også og dirigerede frem og tilbage med Børstings pres.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 6. apr 2021, 11:35

ekni99 skrev:
6. apr 2021, 11:26
Når man ser straffesparket igen ser det ud til at der er minimum en Sønderjyske spillere inde i feltet inden sparket tages (jeg tror det er Wright der er ca. 1 m inde i feltet).

Kan/skal/burde VAR ikke gå ind og dømme på det, ligesom når VAR dømmer målmanden er bevæget sig væk fra linjen?
Jo.
Hvordan det specifikt er, ved jeg ikke. Men det er afhængigt af hvem der er i feltet først.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. apr 2021, 11:49

Julgranen skrev:
6. apr 2021, 11:35
ekni99 skrev:
6. apr 2021, 11:26

Jo.
Hvordan det specifikt er, ved jeg ikke. Men det er afhængigt af hvem der er i feltet først.
Nej - jeg tænker ikke det er en uberettiget fordel, når bolden går i mål i første omgang. Ligesom man heller ikke vil dømme omspark, hvis målmanden går for tidligt, og bolden alligevel går ind:

Fra:https://www.superliga.dk/var
Forseelser begået i forbindelse med afviklingen af et straffespark

Forseelse begået af målmand og/eller sparker. Hvis en målmand forlader linjen før sparket, eller hvis straffesparksskytten rammer bolden to gange ved udførelsen af sit straffespark, kan VAR trumfe en mulig redning eller scoring.
Spiller for tidligt ind i feltet og derefter involveret i spil efter returbold fra målmand eller træværket. VAR kan vurdere, om en spiller kommer for tidligt ind i feltet, når et straffespark skal sparkes. Dermed kan VAR trumfe, så der ikke opstår en situation, hvor et hold får en uberettiget fordel.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 6. apr 2021, 12:00

Pastorius skrev:
6. apr 2021, 11:49
Nej - jeg tænker ikke det er en uberettiget fordel, når bolden går i mål i første omgang. Ligesom man heller ikke vil dømme omspark, hvis målmanden går for tidligt, og bolden alligevel går ind:

Fra:https://www.superliga.dk/var
Forseelser begået i forbindelse med afviklingen af et straffespark

Forseelse begået af målmand og/eller sparker. Hvis en målmand forlader linjen før sparket, eller hvis straffesparksskytten rammer bolden to gange ved udførelsen af sit straffespark, kan VAR trumfe en mulig redning eller scoring.
Spiller for tidligt ind i feltet og derefter involveret i spil efter returbold fra målmand eller træværket. VAR kan vurdere, om en spiller kommer for tidligt ind i feltet, når et straffespark skal sparkes. Dermed kan VAR trumfe, så der ikke opstår en situation, hvor et hold får en uberettiget fordel.
Medmindre reglerne er lavet om, så skal der altså dømmes omspark, hvis en spiller fra det angribende hold løber ind i feltet for tidligt og holdet scorer.
Det er da underligt at VAR i DK ikke afdækker det. Man må ikke bevæge sig ind i straffesparksfeltet.

I Premier League dømmer man, såvidt jeg kan læse, også efter det:

https://www.premierleague.com/news/1297433

Det står også i fodboldloven:

https://sports.stackexchange.com/questi ... n-football

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. apr 2021, 12:12

Jeg tænker det er helt bevidst man ikke har brugt nøjagtig samme VAR-protokol som PL:
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 6. apr 2021, 12:33

Julgranen skrev:
6. apr 2021, 11:34
Buzz Killington skrev:
Ja, det er åbenbart kun et problem når jeg, og ikke NORDJYSKE og andre brugere herinde, refererer til Friis.

Jeg siger bare, at vi ser det i mere udpræget grad under Cifuentes, end under Friis, når det sker. Det er ikke ligeså naivt.

Dobbeltpresset, den måde vi spillede ud mod FCN, hvor vi i perioder pressede over hele banen, og med forsvarsspillere der pressede angriberne tilbage over midterlinien.
Friis talte meget om presstrategier, men det lignede nu samme opskrift hver gang.

Desuden er det ned i detaljen på områder på banen, spillere, hastighed på pasninger osv.
Vi ved desuden at de har brugt en del af træningsugen på at træne presspil specifikt op til kampen, hvorfor trænerens arbejde naturligvis ikke bør tilskrives en forgænger.
Du må da gerne, men jeg forstår bare ikke pointen længere. Hvis du vil forsvare Cifuentes (hvilket selvfølgelig er helt ok), er det så ikke bedre at påpege hvad der virker uafhængigt af en træner der ikke er her længere?

Anyway, jeg kan genkende alt det skriver om presset i går fra tiden under Friis. Dvs. høj bagkæde der presser med (Okore var mester i at gå forreste i den disciplin). Afvekslende pres, hvor vi sommetider gav modstanderen plads, for så at slå til når modstanderen følte sig overmodige. Jeg syntes det er fint du har nogle gode spekulationer omkring Cifuentes, og han skal have ros for det han viste i går. Han er gået tilbage til det spillerne har fungeret under, og det kan han så forhåbentlig udvikle videre på, så vi samtidig får flere mål end under Friis. Jeg kan bare ikke se nogen klar revolution ift. Friis (og det er jeg glad for), og jeg forstår heller ikke hvorfor vi skal lede efter den på dette tidpunkt.

Hvis du mener der var større variation i det fremadrettede spil, så ja, det skal jeg ikke kunne sige endnu, ud fra hvad der vel har været den eneste tydeligt velfungerende halvleg under Cifuentes. Men det er da bare fint hvis du kan se det. I så fald - mere af det.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 6. apr 2021, 12:53

Julgranen skrev:
Buzz Killington skrev:

Du taler for døve øre her inde. Folk her inde ser bare et pres spil og tænker "jamen det er jo lige som friis" de kan åbentlys ikke se forskellen måden presses udføres og etableres på. Man skulle tro de fleste ikke har set fodbold i mange år, eller spillet fodbold.. Friis fodbold press var bare "all or nothing"....

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 6. apr 2021, 13:46

Pastorius skrev:
R Rosenberg skrev:
Tja, fysisk styrke eller evnen til at spille sig ud af en fysisk overmatchning. Og så naturligvis at tilrettelægge spillet derefter.
Det er jo klart, at har man ikke fysikken til at matche stærkt fysiske hold, skal man jo ikke pøle lange bolde, men i stedet "spille rundt om" det pres, som den fysiske modstander kommer med.
Men nu overfortolker du jo også mit indlæg pastorius - rigtig meget.

Jeg har aldrig argumenteret for, at vi skulle have 11 Thomas Gravesen typer. Jeg har sagt, at vores hold mangler fysik.

Fx en angriber, der kan holde i bolden. En Risgaard type der var meget kropsstærk og havde styr på tæmning og vendinger. Hiljemark har noget af det samme.

Det ville pynte gevaldigt på vores hold, hvis vi havde mere fysisk robusthed. Der skal selvfølgelig også være en fodboldspiller gemt deri.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 6. apr 2021, 13:50

gravballe skrev:
6. apr 2021, 12:53
Julgranen skrev:
Buzz Killington skrev:

Du taler for døve øre her inde. Folk her inde ser bare et pres spil og tænker "jamen det er jo lige som friis" de kan åbentlys ikke se forskellen måden presses udføres og etableres på. Man skulle tro de fleste ikke har set fodbold i mange år, eller spillet fodbold.. Friis fodbold press var bare "all or nothing"....
Ja, tøhø, folk er dåmme og forstår ikke fo'bol'. Vi har set Cifuentes presspil komme nogenlunde vellykket til udtryk i sådan ca. 45 min ud af (hvad...?) 10 kampe, mod et hold der er helt elendigt kørende. Jeg tror simpelthen ikke på du derudfra kan observerer nogle tydelige nuanceforskelle mellem Friis og Cifuentes der kan retfærdigøre sådan en sviner. Og så kan jeg heller ikke genkende dit billede af Friis som en serietræner der bare råber "freeem, preeeeees". Han har selv talt om forskellige presspunkter , om at styre spillet med presset, kontrollere spillet uden bold, og så få modstanderne til at satse på de forkerte tidspunkter. Det betyder ikke det altid virker. Men det gør det ved gud heller ikke altid for Cifuentes.

Hvis der er tydelige forskelle, kan jeg ikke se det i presspillet, men mere i hvor direkte vi er når vi har fået bolden tilbage. Her var Friis mere direkte end Cifu.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 6. apr 2021, 13:56

Buzz Killington skrev:
6. apr 2021, 13:50
gravballe skrev:
Julgranen skrev:
Buzz Killington skrev:

Ja, tøhø, folk er dåmme og forstår ikke fo'bol'. Vi har set Cifuentes presspil komme nogenlunde vellykket til udtryk i sådan ca. 45 min ud af (hvad...?) 10 kampe, mod et hold der er helt elendigt kørende. Jeg tror simpelthen ikke på du derudfra kan observerer nogle tydelige nuanceforskelle mellem Friis og Cifuentes der kan retfærdigøre sådan en sviner. Og så kan jeg heller ikke genkende dit billede af Friis som en serietræner der bare råber "freeem, preeeeees". Han har selv talt om forskellige presspunkter , om at styre spillet med presset, kontrollere spillet uden bold, og så få modstanderne til at satse på de forkerte tidspunkter. Det betyder ikke det altid virker. Men det gør det ved gud heller ikke altid for Cifuentes.

Hvis der er tydelige forskelle, kan jeg ikke se det i presspillet, men mere i hvor direkte vi er når vi har fået bolden tilbage. Her var Friis mere direkte end Cifu.
Korrekt Friis var mere direkte i sit spil end MC.

Jeg jeg syntes nok vi kan se små forskelle hvis vi kigger på de gode perioder for mc og de gode perioder for friis. De dårlige perioder i begge træners tid ligner meget hinanden. Måløshed, man slår op i banen osv osv. men med MC skulle vi gerne kunne spille på flere måder, press, direkte og tålmodighed.- Som det bliver en succes må tiden vise, men jeg syntes godt man kan se tegn på små ændringer i måden spillet køre på.

Men nu har jeg også hørt nogle rygter om der er splittelse i truppen angående træneren, ikke noget jeg gav den store troværdighed før jeg så de interviews igår....

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 6. apr 2021, 14:03

Buzz Killington skrev:
6. apr 2021, 12:33
Du må da gerne, men jeg forstår bare ikke pointen længere. Hvis du vil forsvare Cifuentes (hvilket selvfølgelig er helt ok), er det så ikke bedre at påpege hvad der virker uafhængigt af en træner der ikke er her længere?

Anyway, jeg kan genkende alt det skriver om presset i går fra tiden under Friis. Dvs. høj bagkæde der presser med (Okore var mester i at gå forreste i den disciplin). Afvekslende pres, hvor vi sommetider gav modstanderen plads, for så at slå til når modstanderen følte sig overmodige. Jeg syntes det er fint du har nogle gode spekulationer omkring Cifuentes, og han skal have ros for det han viste i går. Han er gået tilbage til det spillerne har fungeret under, og det kan han så forhåbentlig udvikle videre på, så vi samtidig får flere mål end under Friis. Jeg kan bare ikke se nogen klar revolution ift. Friis (og det er jeg glad for), og jeg forstår heller ikke hvorfor vi skal lede efter den på dette tidpunkt.

Hvis du mener der var større variation i det fremadrettede spil, så ja, det skal jeg ikke kunne sige endnu, ud fra hvad der vel har været den eneste tydeligt velfungerende halvleg under Cifuentes. Men det er da bare fint hvis du kan se det. I så fald - mere af det.
Jeg kan nu se en træner, der prøver at arbejde med at skabe alternative måder at vinde fodboldkampe på.
Der var jo en grund til at vi under Jacob Friis ikke rigtig blev forløst.
Så vil du påstå, at vi var på vej til at blive forløst og henvise til de første 6 kampe i denne sæson, og de kampe i corona-slutspillet hvor vi intet havde at spille for efter vi blev udspillet i de første 4 kampe, og indkasserede 11 mål (netop på håbløst, naivt spil) - jeg vil afvise din påstand og henvise til, at vi lå godt til i xG takket være Horsens og Sønderjyske-kampene. Vi vandt over et kriseramt FCK-mandskab ved at være effektive, og var rædselsfuldt spillende mod AGF og Vejle.
Lyngby tabte 9 af de 12 første kampe (ingen sejre iblandt), så at vi fik point mod dem var nøjagtig hvad alle andre hold formåede.
Så der var absolut intet i de første 6 kampe der indikerede at vi kunne være på vej mod en god sæson. Tværtimod var det meget middelmådigt.

Jeg kan se en træner, der prøver at give holdet lidt andre strenge at spille på. Jeg kunne godt lide Friis, men til sidst blev vores spil meget endimensionelt. Og han lagde jo sådan set ud med bl.a. at prøve at spille 4-4-2 med 2 seksere. Kom til kort, med det system han helst ville spille (4-3-3) og prøvede så noget andet (3-5-2) der i ny og næ gav pote, men som jeg har illustreret gentagne gange ikke engang var i top 8 i Superligaen på chanceskabelse.

Jeg er sådan set ligeglad hvem der træner AaB, så længe vi finder en base der gør os sværere at spille mod - og med langt færre udfald end under tidligere trænere. Jacob Friis lykkedes heller ikke med at knække koden til at få mere end 2 sejre i træk på noget tidspunkt i grundspilsregi - og så er det mere end svært at spille sig i nærheden af europæisk fodbold. AaB har ingen gavn af at komme i top 6, hvis det de spiller om reelt set er 5/6. pladsen, og kun er med som statist.
Jeg håber inderligt, at Cifuentes kan knække koden. Hvis han heller ikke kan, så må vi jo se om en anden kan. Men vi skal død og pine til at demonstrere som klub at vi kan vinde mere end 2 fodboldkampe i træk!

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 6. apr 2021, 14:14

gravballe skrev:
6. apr 2021, 13:56
Men nu har jeg også hørt nogle rygter om der er splittelse i truppen angående træneren, ikke noget jeg gav den store troværdighed før jeg så de interviews igår....
De rygter har været der under samtlige trænere siden årtusindskiftet, sådan er det når resultaterne går imod én.

Kent Nielsen, som spillerne forgudede da de blev mestre, men ville fryse ud år forinden. Kent var ikke blevet i AaB, hvis ikke han havde lyttet til spillerne.
Wieghorst skabte også oprør i spillertruppen.
Hamrén ligeså.
Lars Søndergaard også, med hans behandling af de unge spillere.

I virkeligheden er det måske et af symptomerne på dét der er galt i AaB. Det minder meget om den kritik Jakob Michelsen fik i Hammarby, som også havde en trup der var blevet strøget med hårene af trænere fra den svenske trænerkarrusel, der var meget diplomatiske, runde og ja... uambitiøse. I sidste ende betød det hans afgang - herhjemme tror jeg han bliver set som en meget pædagogisk og inddragende træner, deroppe stillede han for store krav, var for direkte og ville for meget.

Spillerne bliver simpelthen beskyttet for meget i AaB.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. apr 2021, 14:31

gravballe skrev:
Julgranen skrev:
Buzz Killington skrev:

Det kan Nordjyske heller ikke!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. apr 2021, 14:35

Dennis Nielsen skrev:
6. apr 2021, 13:46
Pastorius skrev:
R Rosenberg skrev:
Men nu overfortolker du jo også mit indlæg pastorius - rigtig meget.

Jeg har aldrig argumenteret for, at vi skulle have 11 Thomas Gravesen typer. Jeg har sagt, at vores hold mangler fysik.

Fx en angriber, der kan holde i bolden. En Risgaard type der var meget kropsstærk og havde styr på tæmning og vendinger. Hiljemark har noget af det samme.

Det ville pynte gevaldigt på vores hold, hvis vi havde mere fysisk robusthed. Der skal selvfølgelig også være en fodboldspiller gemt deri.
Næ, jeg er ikke specielt uenig med dig, forklarer bare hvorfor det er svært med den trup vi har.

Vi savner Risgaard, men korpsstærk var han altså ikke, han var bare rigtig god til at lade sig falde så det gav frispark hver gang (og uden at miste bolden), når folk gik til ham. Han var guld værd, fordi han kunne dræbe ethvert optræk til pres fra modspillerne ved at vi fik et frispark eller ved at han vendte med bolden, så modstanderen løb forkert.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. apr 2021, 14:37

gravballe skrev:
6. apr 2021, 13:56
Korrekt Friis var mere direkte i sit spil end MC.

Jeg jeg syntes nok vi kan se små forskelle hvis vi kigger på de gode perioder for mc og de gode perioder for friis. De dårlige perioder i begge træners tid ligner meget hinanden. Måløshed, man slår op i banen osv osv. men med MC skulle vi gerne kunne spille på flere måder, press, direkte og tålmodighed.- Som det bliver en succes må tiden vise, men jeg syntes godt man kan se tegn på små ændringer i måden spillet køre på.

Der SKAL være splittelse i en spillertrup, når vi har været igennem de resultater og det spil vi har, samtidig med at der er en 3,4,5-stykker, der ved at de nok ikke får forlænget deres kontrakt. Det er som det skal være. Det afgørende er hvordan den splittelse (og andre konflikter) bliver håndteret.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 6. apr 2021, 14:45

Pastorius skrev:
6. apr 2021, 14:37
Der SKAL være splittelse i en spillertrup, når vi har været igennem de resultater og det spil vi har, samtidig med at der er en 3,4,5-stykker, der ved at de nok ikke får forlænget deres kontrakt. Det er som det skal være. Det afgørende er hvordan den splittelse (og andre konflikter) bliver håndteret.
Cifuentes har trænet i Spanien i et årti, hvor tonen er en helt anden, presset et helt andet og man sparker hinanden ned til træning for et godt ord.
Han trænede et Sandefjord-hold, hvor han gik i brechen for sine spillere.

Jeg tænker han er vant til at håndtere langt mere, end træningsmiljøet i Aalborg.
Kommentatorer rapporterer i øvrigt om længere og hårdere træninger, og helt andre krav til spillerne og det er jo netop hvad der har været brug for. Friis var med til at fastholde en ringe og lidt for lalleglad træningskultur der var heftigt kritiseret internt, og jo netop også kostede to assistenter deres jobs.

Besvar