Kamptråd: AaB - OB, 21.04.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AaB - OB, 21.04.2021

Indlæg af baresi » 22. apr 2021, 09:52

R Rosenberg skrev:
22. apr 2021, 09:01
baresi skrev:
22. apr 2021, 08:55
jeg har snakket med et par stykker efter kampen igår der kender lidt til miljøet og træningen. Jeg hører meget kraftigt at der arbejdes på en model/system hvor Lucas skal ind at lege 10er. Enten som ene mand bag 2 angribere eller som 1 af 2 offensive bag 1 angriber. MEN hvor han ligger mere centralt istedet for ude på kanten.
Lyder interessant. Glæder mig til at se hvordan man kan toppe holdet og hvilket system der egentlig ender med at blive vores foretrukne.
Men dejligt med en sejr igår. Fortjent sejr.
Lyder dejligt. En akse med Thelander, Ferreira, Hilje, Lucas og en ny, skarp angriber, ville være herligt.
ja det er faktisk en interessant midterakse. Og tit det der skaber grobund for at godt hold + en ny målmand hvis rinne sælges.
Jeg savner også Hilje, for en mangelvare på holdet er en LEDER der tager styringen i kampen (ala ståle dengang vi havde ham) Der skal være en der styrer det inde på banen. Og der er HILJE helt enestående når han er med. Det løfter holdet helt vildt.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 22. apr 2021, 10:20

baresi skrev:
22. apr 2021, 09:52
R Rosenberg skrev:
baresi skrev:
jeg har snakket med et par stykker efter kampen igår der kender lidt til miljøet og træningen. Jeg hører meget kraftigt at der arbejdes på en model/system hvor Lucas skal ind at lege 10er. Enten som ene mand bag 2 angribere eller som 1 af 2 offensive bag 1 angriber. MEN hvor han ligger mere centralt istedet for ude på kanten.
Lyder interessant. Glæder mig til at se hvordan man kan toppe holdet og hvilket system der egentlig ender med at blive vores foretrukne.
Lyder dejligt. En akse med Thelander, Ferreira, Hilje, Lucas og en ny, skarp angriber, ville være herligt.
ja det er faktisk en interessant midterakse. Og tit det der skaber grobund for at godt hold + en ny målmand hvis rinne sælges.
Jeg savner også Hilje, for en mangelvare på holdet er en LEDER der tager styringen i kampen (ala ståle dengang vi havde ham) Der skal være en der styrer det inde på banen. Og der er HILJE helt enestående når han er med. Det løfter holdet helt vildt.
Ja, det ville være konge. Og kunne vi så lige fremtrylle en højre back på Ahlmanns niveau (eller bare 100 gange ringere, men stadig væsentlig bedre end Pallesen) samt en stærk makker til Thelander og Ross, så kunne det se jævnt godt ud i stærkeste opstilling.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 22. apr 2021, 10:40

Glimrende kamp med masser af action, mål og fed stemning.

Det vigtigste lige nu for projekt-Cifuentes er at få en masse sejre. Så er det sgu ligemeget, hvordan de kommer. Han har brug for en succes-base at bygge på, og det kan vise sig måske at være helt fint, at vi ikke kom i top-6, men i stedet langsomt kan bygge sejre og succesoplevelser på i det, der nu ligner et slutspil, hvor vi kun har noget at vinde, og intet at tabe.

Vi begynder også at ligne et hold, der pludselig har noget at skyde med fra bænken. Og når Lucas er tilbage i topform, ser det rimelig giftigt ud.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 22. apr 2021, 10:57

R Rosenberg skrev:
22. apr 2021, 10:20
baresi skrev:
22. apr 2021, 09:52
R Rosenberg skrev:
baresi skrev:
Ja, det ville være konge. Og kunne vi så lige fremtrylle en højre back på Ahlmanns niveau (eller bare 100 gange ringere, men stadig væsentlig bedre end Pallesen) samt en stærk makker til Thelander og Ross, så kunne det se jævnt godt ud i stærkeste opstilling.
jeg er enig i ny højre back. Der hvor jeg synes man skal være skarp det er sgu om vi går med backs eller wingbacks, for det gør en forskel ift. hvilken profil vi skal ud at hente. Hvis vi fortsætter med 3 mand. SÅ er det jo mere en type ala. Mæhle (ikke hans niveau - det kan vi ikke) men den type vi skal sikre os. EN højre back behøver ikke kunne helt det samme, men dog et bedre teknisk niveau end dem vi har i truppen nu. Men skadesfri trup. Ny angriber og højre et eller andet, så er vi klædt væsentligt bedre på til næste sæson. Nedrykning er ikke længere et tema.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 22. apr 2021, 11:02

Julgranen skrev:
21. apr 2021, 18:24
Magnus for helvede.... lad nu være med at være så fucking langsom. Heldigt at det ikke kostede et mål der.
Endte han også med at være din MOM :cool:
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. apr 2021, 11:21

Der var egentlig flere opløftende præstationer af både MC, Ahlmann, Tom og Kusk. Fossum var solid og kunne ret beset have scoret en gang eller to. Thelander lavede et par ukarakteristiske fejl, og der var nogle brølere defensivt, men synes derudover at de tre bagved spillede en rigtig fin første halvleg.

Jeg bliver aldrig fan af Pallesen i midterforsvaret, men Børsting og Hannesbo gjorde det faktisk helt udmærket da de kom ind. Hannesbo kunne godt være en direkte erstatning for Lukas Klitten, der næppe er i klubben på den anden side af sommerferien. Men der skal gerne noget mere naturligt ind på wing-back'en, og helst en rigtig powerspiller med fart, nu hvor det er noget vi desværre mangler i den forreste kæde.

OB var ringe, det skal med, og det var ikke fordi vi spillede dem ud af brættet. Der var for mange høje bolde, og spillet foregår alt for ofte i bryst-højde hvor vi ikke ligefrem har vores styrker.

Lucas skal køres stille og roligt ind på det her hold. Ingen forceringer, og ingen for tidlige startpladser. I går præsterede han nærmest mere på 30 minutter end han har gjort hele sæsonen hidtil. Det var fedt at se ham tilbage i spil-humør, og det er virkelig noget der kan rykke holdet et niveau eller to op. På samme måde er det vigtigt at Prica får nogle succesoplevelser. Han har ikke præsteret vanvittigt for os, men jeg er overbevist om, at næste sæson bliver en noget større personlig succes for vores svenske ven. Han ved jo godt hvor målet står.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 22. apr 2021, 11:33

Cifu skal have ros for at spillerne tilsyneladende aldrig har mistet troen på ham. Selvom taktisk kontinuitet har været en by på månen, og selvom spillerne til tider virkede forkrampede i deres spil, så har jeg aldrig haft indtryk af at de fra kamp til kamp har givet op. Og det kan jo være en indikation på god mandskabepleje. Og så skal han også have at det ser ud som om han har event at tage ved lære af alle eksperimenterne og med tiden at sætte en taktik der tilgodeser spillernes formåen.

Igen, bedste kamp i lang tid, også før Lucas kom ind.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 22. apr 2021, 11:43

Buzz Killington skrev:
22. apr 2021, 11:33
Cifu skal have ros for at spillerne tilsyneladende aldrig har mistet troen på ham. Selvom taktisk kontinuitet har været en by på månen, og selvom spillerne til tider virkede forkrampede i deres spil, så har jeg aldrig haft indtryk af at de fra kamp til kamp har givet op. Og det kan jo være en indikation på god mandskabepleje. Og så skal han også have at det ser ud som om han har event at tage ved lære af alle eksperimenterne og med tiden at sætte en taktik der tilgodeser spillernes formåen.

Igen, bedste kamp i lang tid, også før Lucas kom ind.
Jeg synes, der begynder at tegne sig et billede af en træner som:
- arbejder efter, at spillerne og holdet skal blive bedre til taktisk at omstille sig i løbet af kampene. Det har vi SKREGET på herinde.
- har et anderledes (og bedre) blik for, hvordan man får det bedste ud af spillerne, i modsætning til eks. Friis' mærkelige eksperimenter med folk på diverse positioner. Tom van Weert er vel det bedste eksempel på en klassespiller som i al for lange perioder er blevet brugt helt forkert i AaB. En lille skandale, faktisk.

Jeg tror i øvrigt ikke, vi er tæt på at se det spil, som Cifuentes gerne vil udvikle holdet til at kunne spille.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 22. apr 2021, 11:49

KlaskmyggenNoah skrev:
22. apr 2021, 11:02
Nej, han faldt dog ikke igennem. For mange gange bliver det bolde tilbage i banen, der sætter vores forsvarere (der er ringe på bolden) under pres.
I andre perioder så det rigtig fint ud.

Jeg glæder mig dog mest af alt over at træneren får mere end 11 mand til at præstere, det har vi alvorligt brug for. Det er dejligt at se. Det er jo ikke sådan, at jeg ikke vil have at nogen AaB-spillere lykkes.

Og så er der da kommet låg på din og andres jagt på træner og sportsdirektør indtil videre. Befriende.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 22. apr 2021, 11:58

Funky skrev:
22. apr 2021, 11:43
Jeg synes, der begynder at tegne sig et billede af en træner som:
- arbejder efter, at spillerne og holdet skal blive bedre til taktisk at omstille sig i løbet af kampene. Det har vi SKREGET på herinde.
- har et anderledes (og bedre) blik for, hvordan man får det bedste ud af spillerne, i modsætning til eks. Friis' mærkelige eksperimenter med folk på diverse positioner. Tom van Weert er vel det bedste eksempel på en klassespiller som i al for lange perioder er blevet brugt helt forkert i AaB. En lille skandale, faktisk.

Jeg tror i øvrigt ikke, vi er tæt på at se det spil, som Cifuentes gerne vil udvikle holdet til at kunne spille.
Der er i hvert fald nogle helt tydelige forskelle på de to trænere, uden at gå mere ind i den diskussion. Jeg mener klart at noget af det mest interessante er, at vi går efter at have perioder i kampen hvor vi omstiller os til hidsigt pres og bringer masser af energi - og andre hvor vi falder tilbage (her skal vi øve os på ikke at falde FOR langt tilbage). Men det giver jo sindssygt god mening, set til de spillertyper vi har.
Det er jo også fint at han bringer spillere som Hannes og Børsting, der sprudler af energi ind senere i kampen hvor det meget handler om at holde modstanderne så langt nede mod eget mål som muligt, og undgå tunge perioder hvor vi ikke har energi eller vilje til at gå i pres.

Noget siger mig, at han i langt højere grad end Friis har fået defineret hvad spillerne er gode til, så vi slipper for vildskud som Børsting som falsk 9'er.

Det ser mere og mere stabilt ud. Og jeg forstår ikke kommentatorernes tendens til at udskamme Cifuentes for at skifte formation og udtryk, hvis kampen arter sig forkert - det gør alle andre trænere da også.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 22. apr 2021, 12:01

Buzz Killington skrev:
22. apr 2021, 09:08
Thelander har MC som MOM.
I hvertfald top 2 hos mig.
Jeg savner Winsnes

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 22. apr 2021, 12:04

Julgranen skrev:
22. apr 2021, 11:49
KlaskmyggenNoah skrev:
22. apr 2021, 11:02
Nej, han faldt dog ikke igennem. For mange gange bliver det bolde tilbage i banen, der sætter vores forsvarere (der er ringe på bolden) under pres.
I andre perioder så det rigtig fint ud.

Jeg glæder mig dog mest af alt over at træneren får mere end 11 mand til at præstere, det har vi alvorligt brug for. Det er dejligt at se. Det er jo ikke sådan, at jeg ikke vil have at nogen AaB-spillere lykkes.

Og så er der da kommet låg på din og andres jagt på træner og sportsdirektør indtil videre. Befriende.
Jeg har vist hele tiden argumenteret for at Inge og Cifuentes skulle ha chancen, men har kritiseret deres resultater. Den største ændring er at vi nu møder ringere hold, jeg har ikke set forløsningen endnu, hverken i spil eller resultater. Men som dig så håber jeg da også på at projekt Inge og Cifuentes lykkes, er vist bare mere skeptisk overfor om AaB beholder sin identitet samtidig med vi opnår resultater.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 22. apr 2021, 12:08

Martino skrev:
22. apr 2021, 12:01
Han er ved at koste et mål der bliver underkendt for offside, og afleverer for meget bagud. Når jeg har det ambivalent med det i upressede situationer, så er det fordi vores forsvarere er ringe med bolden, og ofte kommer under pres med den slags afleveringer.
Jeg så gerne at han (og hvem ellers der spiller derinde, for Ferreira har samme problem), forsøger at afvikle bolden hurtigere og bringe den ud på siderne. Vi har et problem med at smide bolden for meget væk i de bagerste rækker, og det bunder i mangelfulde evner på bolden.

Top 2 kan han i hvert fald umuligt være - der var en række spillere der var væsentligt bedre. Men han spiller en kamp over middel, og det havde holdet (og Magnus selv) brug for.

Hvis vi formår at bringe vores reserver på niveau, så de bidrager positivt - så har vi et positivt problem. Uanset om de er på vej væk eller ej.
Derfor var det glædeligt at han havde løftet sit niveau. Det samme kan man sige om Tom.
Al kredit til træneren for det.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 22. apr 2021, 12:11

KlaskmyggenNoah skrev:
22. apr 2021, 12:04
Den største ændring er at vi nu møder ringere hold, jeg har ikke set forløsningen endnu, hverken i spil eller resultater.
Hvordan synes du vi har spillet de andre gange vi har været i nedrykningsspillet? "Ringere hold" er en bekvem, men dårlig undskyldning i en periode hvor AaB kun har tabt 1 af de seneste 7 kampe, og vundet de 4.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 22. apr 2021, 12:14

Top2 i går var Lucas og van Weert.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 22. apr 2021, 12:36

FlæskeFrank skrev:
22. apr 2021, 12:14
De spillede tilsammen 70 minutter, så jeg har svært ved at kalde dem banens to bedste, men især Lucas var god i det tid han var på banen.
Jeg har vores to mest udskældte spillere i top 2 Rufo og MC, skarpt forfulgt af Kusk.

Rufo og Kusk så faktisk ud til at fungere rigtig godt sammen!

Men det var bestemt en opløftende præstation igår, klart den bedste under Martí, måske er det her nedrykningsspil udemærket for vores trup lige nu, vi kan forhåbentlig få opbygget en masse selvtillid.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 22. apr 2021, 13:13

troelsh skrev:
22. apr 2021, 12:36
FlæskeFrank skrev:
De spillede tilsammen 70 minutter, så jeg har svært ved at kalde dem banens to bedste, men især Lucas var god i det tid han var på banen.
Jeg har vores to mest udskældte spillere i top 2 Rufo og MC, skarpt forfulgt af Kusk.

Men det var bestemt en opløftende præstation igår, klart den bedste under Martí, måske er det her nedrykningsspil udemærket for vores trup lige nu, vi kan forhåbentlig få opbygget en masse selvtillid.
Hvis vi ser bort fra hans slatne afslutninger, så var Kusk min man of the match igår. Især i 1. halvleg var han med i alt hvad vi foretog os offenisvt. God til at søge bolden i åbne rum, vende med den og spille den godt videre fremad i banen.

I det hele taget dejligt at se en kamp hvor vores offensive spil fungerede det meste af kampen. Det er dælme længe siden.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 22. apr 2021, 13:26

Hvis Kusk kan blive mom, så er vist tilbage med naboens søn snakken. van Weert gjorde lige præcis det, som vi har manglet: scorede, pressede, kæmpede også selvom selvom det betød knubs og dermed holdt bolden væk fra forsvaret.
- FlæskeFrank

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 22. apr 2021, 13:35

Julgranen skrev:
22. apr 2021, 12:08
Martino skrev:
22. apr 2021, 12:01
Han er ved at koste et mål der bliver underkendt for offside, og afleverer for meget bagud. Når jeg har det ambivalent med det i upressede situationer, så er det fordi vores forsvarere er ringe med bolden, og ofte kommer under pres med den slags afleveringer.
Jeg så gerne at han (og hvem ellers der spiller derinde, for Ferreira har samme problem), forsøger at afvikle bolden hurtigere og bringe den ud på siderne. Vi har et problem med at smide bolden for meget væk i de bagerste rækker, og det bunder i mangelfulde evner på bolden.

Top 2 kan han i hvert fald umuligt være - der var en række spillere der var væsentligt bedre. Men han spiller en kamp over middel, og det havde holdet (og Magnus selv) brug for.

Hvis vi formår at bringe vores reserver på niveau, så de bidrager positivt - så har vi et positivt problem. Uanset om de er på vej væk eller ej.
Derfor var det glædeligt at han havde løftet sit niveau. Det samme kan man sige om Tom.
Al kredit til træneren for det.
Jeg synes netop igår at han spillede mange gode bolde fremad, så måske han har haft godt af trænerskiftet og at blive overhalet af Ferreira. Jeg synes stadig MC er lysår foran Kakeeto i tanke og handling - og så fylder han samtidigt i hovedspillet.
Det var godt se Tom spille mere frigjort også absolut.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Indlæg af Elvis lever » 22. apr 2021, 13:37

Hanga skrev:
22. apr 2021, 13:13
troelsh skrev:
22. apr 2021, 12:36
FlæskeFrank skrev:

Hvis vi ser bort fra hans slatne afslutninger, så var Kusk min man of the match igår. Især i 1. halvleg var han med i alt hvad vi foretog os offenisvt. God til at søge bolden i åbne rum, vende med den og spille den godt videre fremad i banen.

I det hele taget dejligt at se en kamp hvor vores offensive spil fungerede det meste af kampen. Det er dælme længe siden.
Nu er statistik på Debatsiden pludseligt blevet so last year, men med Kusks afleveringssucces på egen banehalvdel var 40% 0g på OB banehalvdel 45,7%, så er der vist en del mere end Kusks slatne afslutninger man skal se bort fra, for at få ham til at blive MOM.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Besvar