Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Alliance Club Horsens - AaB, 25. april, kl. 14:00

Indlæg af Buzz Killington » 26. apr 2021, 10:55

Dennis Nielsen skrev:
26. apr 2021, 10:47
Buzz Killington skrev:
26. apr 2021, 10:41
Dennis Nielsen skrev:
26. apr 2021, 10:33
Buzz Killington skrev:
26. apr 2021, 10:18
Dennis Nielsen skrev:
26. apr 2021, 10:06
Buzz Killington skrev:
26. apr 2021, 09:52

Han overtog da ikke en synkende skude. Han overtog en klub med et ret fast koncept som virkede med en hvis spillemæssig succes. Det tog ham så en masse eksperimenter før han endelig kom tilbage på det spor som var velkendt som så gav pote. Det er hans fejl. At han så igen begynder at eksperimentere og kaster kontinuitet ud af vinduet er ikke prisværdigt.
Hvordan var resultaterne lige før han overtog?

Vil du have ham fyret, siden du føler sig truffet?
Føler mig truffet? Jeg mener han skal vurderes reelt og ikke ud fra falske omstændigheder.

Mht. resultaterne under Feher, så var de dårlige i enden. Men det betydern da ikke at det Koncept der virkede under Friis var totalt undergravet - som jeg hentydede til.
Ahh javel ja. Alle andre har "falske omstændigheder" imens du selvfølgelig sidder på sandheden 😂

Så vi godt ud i de sidste 3-4 kampe under Feher? Kan du skitsere vores præstation, udtryk og om det gik fremad? Gerne uden falske omstændigheder
Øhh, er du indebrændt over et eller andet? Syntes jeg var ret stilfærdig i mine betragtninger.

Du skrev Cifu overtog en synkende skude... fordi Feher spillede dårligt i 3-4 kampe? Og det gør så at du mener vi ikke bør have så store forventninger til Cifuentes. Jamen fint, hvis du syntes det er et fornuftigt synspunkt. Jeg er uenig og har forklaret hvorfor ovenover.
Jeg tænker, at det forholder sig omvendt. Du investerer alt for meget i debatten og projicerer formentlig egne følelser over på andre.

Tilbage til udgangspunktet.

Hvis man vil have Cifuentes fyret efter et nederlag, hvor vi lige har haft en stime med 14 point i 7 kampe, så er man idiot. Vil du have ham fytet? Simpelt spørgsmål.

Udover de gode resultater, så har Julgranen lige skitseret en masse andre grunde.
OK, tak.

Anyway, syntes du stadig det er korrekt at påstå Cifuentes overtog en synkende skude?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 26. apr 2021, 10:58

Dennis Nielsen skrev:
26. apr 2021, 10:47

Udover de gode resultater, så har Julgranen lige skitseret en masse andre grunde.
"Gode resultater"? Virkelig?

Fint nok at man har tiltro til Cifuentes på den længere bane, men forsvaret herinde begynder at minde om historieforvanskning. 14 point i 7 kampe er da isoleret set flot, men når man kigger på de enkelte kampe (ikke engang modstanderen) bliver billedet markant mere mudret. I de syv kampe er der vitterligt en kamp hvor vi kan snakke om, at spillet indikerede noget der mindede om en plan nemlig OB kampen.

I andre sejre har der været fine momenter, ligesom i går, men over 90 minutter har vi kun i ganske få tilfælde været det bedre hold på banen, og det er altså imod hold som Horsens, Vejle, Lyngby og OB. I de sidste 6 kampe er der 2 sejre imod de ringeste hold i ligaen, hvor er det lige at den slags ses som "gode resultater"?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 26. apr 2021, 11:00

Buzz Killington skrev:
26. apr 2021, 10:41
Dennis Nielsen skrev:
26. apr 2021, 10:33
Buzz Killington skrev:
26. apr 2021, 10:18
Dennis Nielsen skrev:
26. apr 2021, 10:06
Buzz Killington skrev:
Dennis Nielsen skrev:
26. apr 2021, 09:07
Efter 7 kampe med 14 point, så rendte vi ind i et nederlag.

Man skal, undskyld mit franske, være komplet idiot, hvis man havde forventet, at vi ville gøre rent bord resten af sæsonen.

Helt Ufatteligt at vi har et segment her på siden, der kræver Cifuentes fyret.

Han overtog en synkende skude og fik en svær start. Lavede nogle justeringer og fik resultater i hus. Ikke specielt kønt, men point på kontoen.

Stille og roligt er der blevet lagt lidt på, og der var tegn på nogle gode tiltag omkring den taktiske udvikling. Så render vii ind i et nederlag, men det er efter 14 point i 7 kampe. Selvfølgelig er der ikke grundlag for en fyring - overhovedet.
Han overtog da ikke en synkende skude. Han overtog en klub med et ret fast koncept som virkede med en hvis spillemæssig succes. Det tog ham så en masse eksperimenter før han endelig kom tilbage på det spor som var velkendt som så gav pote. Det er hans fejl. At han så igen begynder at eksperimentere og kaster kontinuitet ud af vinduet er ikke prisværdigt.
Hvordan var resultaterne lige før han overtog?

Vil du have ham fyret, siden du føler sig truffet?
Føler mig truffet? Jeg mener han skal vurderes reelt og ikke ud fra falske omstændigheder.

Mht. resultaterne under Feher, så var de dårlige i enden. Men det betydern da ikke at det Koncept der virkede under Friis var totalt undergravet - som jeg hentydede til.
Ahh javel ja. Alle andre har "falske omstændigheder" imens du selvfølgelig sidder på sandheden 😂

Så vi godt ud i de sidste 3-4 kampe under Feher? Kan du skitsere vores præstation, udtryk og om det gik fremad? Gerne uden falske omstændigheder
Øhh, er du indebrændt over et eller andet? Syntes jeg var ret stilfærdig i mine betragtninger.

Du skrev Cifu overtog en synkende skude... fordi Feher spillede dårligt i 3-4 kampe? Og det gør så at du mener vi ikke bør have så store forventninger til Cifuentes. Jamen fint, hvis du syntes det er et fornuftigt synspunkt. Jeg er uenig og har forklaret hvorfor ovenover.
Én ting er i hvert fald sikkert. Det hold der sluttede sidste sæson af, var ikke en synkende skude. Det var tværtimod ved at finde en smule fodfæste, omend der stadig var væsentlige udfald, især mod de "dårligere" hold i rækken. Men vi havde med nød og næppe spillet os i top6 og klaret os overraskende pænt her. Vi var absolut et af de bedre hold det forår.

Så den platform vi havde fået bygget der, så egentlig okay lovende ud. Men vi kommer ikke lige så godt igang i den nye sæson. Det kan der være flere årsager til. Vi har solgt en profil og der kommer først en afløser længe efter turneringen er startet igen. Dernæst fortsatte vores udfordringer i de kampe hvor vi er favoritter, hvilket bl.a. kunne ses i rædselsfulde indsatser mod Randers og Vejle. Feher overtager og forsøger faktisk at gøre noget ved dette, og i starten fungerer det rigtig godt. Men det korthus væltede desværre hurtigt, og som tiden gik blev det klart at han ikke ville fortsætte, og det tror jeg heller ikke just gavnede indsatsen på banen.

Jeg synes ikke Cifuentes har overtaget en synkende skude, men heller ikke et hold, der havde et velfungerende koncept. Det var noget slået i stykker inden han kom til. Det vi kan bedømme Cifuentes på er hvad han har gjort siden han startede. Og det er her min bekymring kommer, for jeg synes på ingen måde vi har set bedre ud, tværtimod. Ligeledes har han selv vaklet lige rigeligt i vores tilgang til kampene. Præstationsmæssigt har vi set en enkelt god halvleg hist og her og en god kamp mod OB, men ellers har det været en jammerlig omgang fodbold stort set hele vejen. Vi spiller primært på dueller og vinder på ren fight. Vi minder væsentligt mere om AC Horsens end FC Nordsjælland. Vores spil med bolden rammer stort set aldrig det vi som minimum burde kunne forvente, og defensivt er vi hullet som en si. Han har været her 4 måneder nu, så vi skulle gerne have set en positiv udvikling. Vi har muligvis fået den på pointkontoen, og det kan naturligvis bruges kortsigtet, men spillemæssigt er jeg i hvert fald på ingen måde overbevist om, at vi er på vej til at finde et holdbart koncept.

Han skal ikke fyres nu, selvfølgelig ikke. Men Inge, Bælum og bestyrelsen skal have diskuteret situationen hen over sommeren. Ikke mindst for at have en plan for hvad der skal ske, hvis vi kommer lige så ringe igang med næste sæson.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 26. apr 2021, 11:02

Buzz Killington skrev:
Dennis Nielsen skrev:
26. apr 2021, 09:07
Efter 7 kampe med 14 point, så rendte vi ind i et nederlag.

Man skal, undskyld mit franske, være komplet idiot, hvis man havde forventet, at vi ville gøre rent bord resten af sæsonen.

Helt Ufatteligt at vi har et segment her på siden, der kræver Cifuentes fyret.

Han overtog en synkende skude og fik en svær start. Lavede nogle justeringer og fik resultater i hus. Ikke specielt kønt, men point på kontoen.

Stille og roligt er der blevet lagt lidt på, og der var tegn på nogle gode tiltag omkring den taktiske udvikling. Så render vii ind i et nederlag, men det er efter 14 point i 7 kampe. Selvfølgelig er der ikke grundlag for en fyring - overhovedet.
Når nutiden er lort, fremstår fortiden ofte mere rosenrød, end de. Reelt var.
Deraf udtrykket "De gode gamle dage".
Der var jo altså ikke megen spilmæssig succes (hvis ret skal være ret, og man forsøger at være lidt objektiv). Og konceptet var jo stadig nyt, ergo ikke fast, og det havde også store mangler.
Efter de første 6 runder (Friis) havde vi scoret 6 mål, lukket 8 ind og lavet 8 point (1,33).
Runde 7-13 (Feher) lavede vi 9 mål, lukkede 10 ind og lavede 11 point (1,57)
Runde 14-nu (Cifuentes) har vi lavet 18 mål, lukket 20 ind og har præsteret 17 point (1,21).

Hvis vi skal udlede noget som helst af dette, er det, at Feher skulle være fortsat.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 26. apr 2021, 11:16

Hanga skrev:
26. apr 2021, 11:00
Vi var absolut et af de bedre hold det forår.
Det er her kæden hopper af for mig. Vi var dybt afhængig af en Kusk i hopla, som Friis havde bænket i det sene efterår, men som nærmest på egen hånd sikrede slutspillet i kampene mod Silkeborg og Lyngby.

I slutspillet kom vi umanerligt skidt fra start, og afsluttede det godt. Var selv en af knap 300 på plads hjemme mod FCN, og vi blev fuldstændig skilt ad. De kunne have lavet 7 eller 8 mål i den kamp. Det var den eneste sejr FC Nordsjælland fik i hele slutspillet!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 26. apr 2021, 11:21

Julgranen skrev:
26. apr 2021, 10:37
Og der så sidder folk herinde og påstår at løsningen er at gøre kort proces og fyre sportsdirektør og træner midt i en enorm omvæltning for AaB som organisation og fodboldklub, så fristes man til at tro at de samme personer aldrig har lavet forandringsarbejde i en større organisation.
Nu vil større omlægninger kræve længere tid. Men lige den formulering får mig straks til at danne et billede af den unge dynamiske konsulent, som kun snakker med ledelsen og når han så konfronteres med medarbejdernes utilfredshed om, at planen betyder, at der ikke er rindende vand på arbejdspladsen i et halvt år, så henviser han til, at det er fordi de ikke kan se det store billede... Her er konsulenten ikke visionær, men blot idiot.

Jeg tror, at vi alle kan hive noget positivt frem om Cifuentes. Men vi kan vel alle også godt være enige om, at han endnu ikke hverken har fået spillesystem, spillestil på plads, eller fået en tilfredsstillende pointhøst. Og vi oplever fortsat nogle meget store lavpunkter(Randers, OB(sidste kamp i grundspillet) og kampen i går).

Så der er plads til forbedringer og lad os håbe, at lavpunkterne bliver færre og færre.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 26. apr 2021, 11:34

Julgranen skrev:
26. apr 2021, 11:16
Hanga skrev:
Det er her kæden hopper af for mig. Vi var dybt afhængig af en Kusk i hopla, som Friis havde bænket i det sene efterår, men som nærmest på egen hånd sikrede slutspillet i kampene mod Silkeborg og Lyngby.

I slutspillet kom vi umanerligt skidt fra start, og afsluttede det godt. Var selv en af knap 300 på plads hjemme mod FCN, og vi blev fuldstændig skilt ad. De kunne have lavet 7 eller 8 mål i den kamp. Det var den eneste sejr FC Nordsjælland fik i hele slutspillet!
Stillingen fra forårets kampe 2020 - lidt svært at påstå andet end at vi var blandt de bedre hold... Og ja, der var udfald som FCN kampen, hvilket jeg også skrev.

Billede

Jeg forstod/forstår heller ikke hvorfor Kusk jævnligt bænkes, men Cifuentes har ham til rådighed ligesom Friis og Feher har haft, så jeg kan ikke rigtig se hvilken forskel det skulle gøre i sammenligningen. Og kusk spiller i øvrigt også glimrende nu.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 26. apr 2021, 11:46

Hanga skrev:
26. apr 2021, 11:34
Julgranen skrev:
Hanga skrev:

Stillingen fra forårets kampe 2020 - lidt svært at påstå andet end at vi var blandt de bedre hold... Og ja, der var udfald som FCN kampen, hvilket jeg også skrev.

Billede

Jeg forstod/forstår heller ikke hvorfor Kusk jævnligt bænkes, men Cifuentes har ham til rådighed ligesom Friis og Feher har haft, så jeg kan ikke rigtig se hvilken forskel det skulle gøre i sammenligningen. Og kusk spiller i øvrigt også glimrende nu.
Hør nu her Hanga, de resultater tæller ikke. Kusk var i hopla. Forstå det dog!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 26. apr 2021, 11:53

Hanga skrev:
Julgranen skrev:
Hanga skrev:

Billede

Er det ikke mere interessant at se på efterårets kampe? De første 6? For det må da give et mere retvisende billede af processen end for 1 år siden. At man havde et peak og det så gik tilbage igen, er da ikke tryghedsskabende.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 26. apr 2021, 12:03

R Rosenberg skrev:
26. apr 2021, 11:53
Hanga skrev:
Julgranen skrev:
Hanga skrev:

Billede

Er det ikke mere interessant at se på efterårets kampe? De første 6? For det må da give et mere retvisende billede af processen end for 1 år siden. At man havde et peak og det så gik tilbage igen, er da ikke tryghedsskabende.
Julgranen har en unode med at citere en ganske lille del, for så at bruge det helt ude af kontekst, så nu skal jeg hjælpe dig med konteksten (det Hanga skrev om efterårssæsonen)
Hanga skrev:
Én ting er i hvert fald sikkert. Det hold der sluttede sidste sæson af, var ikke en synkende skude. Det var tværtimod ved at finde en smule fodfæste, omend der stadig var væsentlige udfald, især mod de "dårligere" hold i rækken. Men vi havde med nød og næppe spillet os i top6 og klaret os overraskende pænt her. Vi var absolut et af de bedre hold det forår.

Så den platform vi havde fået bygget der, så egentlig okay lovende ud. Men vi kommer ikke lige så godt igang i den nye sæson. Det kan der være flere årsager til. Vi har solgt en profil og der kommer først en afløser længe efter turneringen er startet igen. Dernæst fortsatte vores udfordringer i de kampe hvor vi er favoritter, hvilket bl.a. kunne ses i rædselsfulde indsatser mod Randers og Vejle. Feher overtager og forsøger faktisk at gøre noget ved dette, og i starten fungerer det rigtig godt. Men det korthus væltede desværre hurtigt, og som tiden gik blev det klart at han ikke ville fortsætte, og det tror jeg heller ikke just gavnede indsatsen på banen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 26. apr 2021, 12:10

Hanga skrev:

Billede

Nej, der var gode perioder - som afslutningen på slutspillet. Men de 5-6 kampe var også eneste gang over de 64 kampe Friis var i spidsen for AaB, at vi præsterede en kontinuerligt god resultatrække. Da var vi 16 point efter de europæiske pladser, og sæsonen var slut - efter vi selv havde spillet os ud i mørket med 4 elendige præstationer som indledning på slutspillet.

Du kan sagtens tage de 6 kampe som udtryk for at noget godt var på vej - så kan jeg respondere med, at de første 4 kampe var rædderlige, og at vi i øvrigt blev udspillet af et FCN-hold der var prügelknabe i det slutspil og lukkede mål ind på stribe.
Ingen af perioderne kan bruges til at sige noget generelt om hvor Friis' AaB var på vej hen, for sandheden er at vi aldrig ellers vandt mere end 2 kampe i træk under Friis. Det var en meget ustabil periode rent resultatmæssigt og vi kunne jo i øvrigt ikke følge den op i indledningen på sæsonen.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 26. apr 2021, 12:12

doukas skrev:
26. apr 2021, 11:46
Hanga skrev:
Julgranen skrev:
Hanga skrev:

Billede

Hør nu her Hanga, de resultater tæller ikke. Kusk var i hopla. Forstå det dog!
Shit mand! Er det der kun et år siden?

Jeg kan godt købe den der med, at vi havde nået vores max med det hold, og en træner der havde tankerne et andet sted henne efterfølgende - så man må gå et skridt tilbage for at gå 2 frem, derved den store udskiftning den sommer og dernæst vinter. Men for dælen da, trist man ikke hurtigere kunne bygge, rent resultatsmæssigt, videre på den form. Men find lige en kamp for et år siden, og så fra kampen igår, hvor vi havde 7 udlændinge i startopstillingen - jeg tror dælme ikke der er mange gengangere - måske 3, højst 4. Og det er kun et år siden....Så det er lige før jeg ikke ønsker flere udskiftninger, men man må give dem man har tid, og håbe på Inge har set rigtigt. For vi SKAL have kontinuitet ind i truppen.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 26. apr 2021, 12:17

Hanga skrev: Vi har solgt en profil og der kommer først en afløser længe efter turneringen er startet igen.
Jeg ved ikke hvad det er for en profil du hentyder til - hvis det er Patrick Olsen, så delte hverken Jacob Friis eller Inge Andre Olsen din opfattelse af ham som en profil. Han passede ikke ind i 3-5-2 systemet heller. Spillede han ikke angriber i den afsluttende kamp i Herning? Iver Fossum har til fulde overgået hans offensive bidrag i år.
Københavnersprøjten har ham i øvrigt som banens ringeste i går - hvorfor han fortsætter sin spillemæssige deroute i Århus. Det er 20 mio. de ikke får tilbage igen...

Din grafik ovenfor illustrerer i øvrigt på glimrende vis min pointe om at corona-slutspillet var fyldt med underlige resultater. Hvornår har vi sidst set en gruppe top 4-hold, med så lavt pointsnit?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 26. apr 2021, 12:27

Julgranen skrev:
26. apr 2021, 12:17
Hanga skrev: Vi har solgt en profil og der kommer først en afløser længe efter turneringen er startet igen.
Jeg ved ikke hvad det er for en profil du hentyder til - hvis det er Patrick Olsen, så delte hverken Jacob Friis eller Inge Andre Olsen din opfattelse af ham som en profil. Han passede ikke ind i 3-5-2 systemet heller. Spillede han ikke angriber i den afsluttende kamp i Herning? Iver Fossum har til fulde overgået hans offensive bidrag i år.
Københavnersprøjten har ham i øvrigt som banens ringeste i går - hvorfor han fortsætter sin spillemæssige deroute i Århus. Det er 20 mio. de ikke får tilbage igen...

Din grafik ovenfor illustrerer i øvrigt på glimrende vis min pointe om at corona-slutspillet var fyldt med underlige resultater. Hvornår har vi sidst set en gruppe top 4-hold, med så lavt pointsnit?
Jeg er ligeglad med hvordan PO har gjort det i AGF, og magter ikke diskussionen om ham én gang til. Hos mig har savnet af Patrick Olsen (og Hiljemark) været tydeligt og er en del af den større ligning, der er vores nedgang i præstationerne fra foråret til den nye sæson. Så er den ikke længere.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 26. apr 2021, 12:30

Hanga skrev:
26. apr 2021, 12:27
Hos mig har savnet af Patrick Olsen været tydeligt og er en del af den større ligning, der er vores nedgang i præstationerne fra foråret til den nye sæson. Så er den ikke længere.
Jamen, så er det da godt at både den tidl. træner og sportsdirektør der har adgang til al data, ser alle kampe og alle træninger er lodret uenige med dig. Hvis du mener, at du ikke behøver den slags for at kunne spå om en spillers betydning for holdet og dets spil, så synes jeg du skal sende en mail til Inge.
De evner tror jeg gerne han vil gøre brug af til sommervinduet.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 26. apr 2021, 12:33

Julgranen skrev:
26. apr 2021, 12:30
Hanga skrev:
26. apr 2021, 12:27
Hos mig har savnet af Patrick Olsen været tydeligt og er en del af den større ligning, der er vores nedgang i præstationerne fra foråret til den nye sæson. Så er den ikke længere.
Jamen, så er det da godt at både den tidl. træner og sportsdirektør der har adgang til al data, ser alle kampe og alle træninger er lodret uenige med dig. Hvis du mener, at du ikke behøver den slags for at kunne spå om en spillers betydning for holdet og dets spil, så synes jeg du skal sende en mail til Inge.
De evner tror jeg gerne han vil gøre brug af til sommervinduet.
Ja jeg ved godt du vil gøre det til sandhed, at hverken Inge eller Friis kunne bruge Patrick Olsen, og du vælger så at se bort fra, at de lige havde stukket manden en kontraktforlængelse. Men det her handler ikke om Patrick Olsen eller ej. Jeg siger bare at en del af forklaringen på vores nedgang, er at vi mistede en spiller der efter min mening gjorde os bedre, og hans erstatning kom sent og har så i øvrigt været skadet. Det er jo sådan set et lille forsvar af Cifuentes, at han står med et dårligere hold nu.

Og så venter jeg i øvrigt stadig at høre dig forklare, hvordan AaB ikke var et af de bedre hold sidste forår...

Og i øvrigt... Hvis vi skulle sende mails til sportsdirektøren hver gang vi var uenige i en beslutning, så må Allan godt nok have haft mange mails fra dig i sit spamfilter (og fra mig i øvrigt). Den der pludseligt opstående tanke du har fået om at de ansvarlige altid ved bedre, holder i hvert fald ikke en centimeter på din egen ageren herinde før Inge kom til.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af larsdahl » 26. apr 2021, 12:33

Julgranen skrev:
26. apr 2021, 12:17
Seriøst? AaB kalder ham endda en midtbaneprofil i deres pressemeddelelse. Inge Andre udtaler sig forøvrigt ganske pænt om ham i samme forbindelse. Men du mener måske at IAO mener noget andet end han udtaler til citat?

https://aabsport.dk/nyheder/2020/juli/a ... -til-2023/

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 26. apr 2021, 12:37

"Inge har set på data, og kan aldrig tage fejl". Come on, hvad er det for en argumentation? Friis havde på den ene side intet begreb om visse spilleres niveau (Børsting, MC, Ross mv), men på den anden side er han åbenbart et orakel hvis autoritet ikke kan betvivles - i hvert fald når det lige passer ind.

Er det ikke ligesom, at Inges personlige kendskab til Nkada pludselig skulle tørres af på Friis, der havde ønsket en hurtig spiller, og så var argumentet pludselig at Inge intet ansvar har for de indkøb han foretager sig, for så kunne Friis bare være mere klar i spyttet omkring hvilken type han ønskede. Det er altså ikke særlig sammenhængende.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 26. apr 2021, 12:38

Hanga skrev:
26. apr 2021, 12:33
Ja jeg ved godt du vil gøre det til sandhed, at hverken Inge eller Friis kunne bruge Patrick Olsen, og du vælger så at se bort fra, at de lige havde stukket manden en kontraktforlængelse. Men det her handler ikke om Patrick Olsen eller ej. Jeg siger bare at en del af forklaringen på vores nedgang, er at vi mistede en spiller der efter min mening gjorde os bedre, og hans erstatning kom sent og har så i øvrigt været skadet. Det er jo sådan set et lille forsvar af Cifuentes.

Og så venter jeg i øvrigt stadig at høre dig forklare, hvordan AaB ikke var et af de bedre hold sidste forår...
Hvis jeg var sportschef og havde en spiller, der havde spillet de fleste kampe det år, gående på en kontrakt der ikke overhovedet afspejlede spilletid - så havde jeg nok også haft hans agent i røret. Det svarer til at vi har et ungt talent på en lavtlønnet kontrakt der spiller stort set alle kampe den sæson - så får man nok også forlænget inden agenten rasler med sablen.

Det har jeg nu ellers beskrevet ovenfor. Coronaslutspillet var vist udtryk for det man kalder anomali - hvor alle hold præsterede alt andet end stabilt. Kan det bruges til at sige noget generelt om retningen hos Friis' AaB at vi begynder at spille fodbold da sæsonen praktisk talt er slut? Det mener jeg ikke. Og det så vi så også i indledningen på denne sæson.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 26. apr 2021, 12:42

jonas386 skrev:
26. apr 2021, 12:37
"Inge har set på data, og kan aldrig tage fejl". Come on, hvad er det for en argumentation? Friis havde på den ene side intet begreb om visse spilleres niveau (Børsting, MC, Ross mv), men på den anden side er han åbenbart et orakel hvis autoritet ikke kan betvivles - i hvert fald når det lige passer ind.

Er det ikke ligesom, at Inges personlige kendskab til Nkada pludselig skulle tørres af på Friis, der havde ønsket en hurtig spiller, og så var argumentet pludselig at Inge intet ansvar har for de indkøb han foretager sig, for så kunne Friis bare være mere klar i spyttet omkring hvilken type han ønskede. Det er altså ikke særlig sammenhængende.
"Kom nu ud af busken og bak mig op, Buzz. Du plejer altid at være efter mig, men nu har jeg en chance for at få lidt love."

Inge har taget fuldt ansvar for den handel, og gjorde også op for det ved at levere en bredside mod ham i evalueringen i vinter. Men man kunne næppe forudsige at han ville have store problemer med træningsmentaliteten.
Men det ændrer jo ikke på, at Friis ønskede en hurtigløber og ikke meget andet til at supplere de andre typer i truppen. og Nkada var jo hurtig. Men på mange andre punkter manglede han noget professionalisme - og kvalitet, obviously.

Besvar