Buzz Killington skrev: ↑26. apr 2021, 10:41
Dennis Nielsen skrev: ↑26. apr 2021, 10:33
Buzz Killington skrev: ↑26. apr 2021, 10:18
Dennis Nielsen skrev: ↑26. apr 2021, 10:06
Buzz Killington skrev: ↑26. apr 2021, 09:52
Dennis Nielsen skrev: ↑26. apr 2021, 09:07
Efter 7 kampe med 14 point, så rendte vi ind i et nederlag.
Man skal, undskyld mit franske, være komplet idiot, hvis man havde forventet, at vi ville gøre rent bord resten af sæsonen.
Helt Ufatteligt at vi har et segment her på siden, der kræver Cifuentes fyret.
Han overtog en synkende skude og fik en svær start. Lavede nogle justeringer og fik resultater i hus. Ikke specielt kønt, men point på kontoen.
Stille og roligt er der blevet lagt lidt på, og der var tegn på nogle gode tiltag omkring den taktiske udvikling. Så render vii ind i et nederlag, men det er efter 14 point i 7 kampe. Selvfølgelig er der ikke grundlag for en fyring - overhovedet.
Han overtog da ikke en synkende skude. Han overtog en klub med et ret fast koncept som virkede med en hvis spillemæssig succes. Det tog ham så en masse eksperimenter før han endelig kom tilbage på det spor som var velkendt som så gav pote. Det er hans fejl. At han så igen begynder at eksperimentere og kaster kontinuitet ud af vinduet er ikke prisværdigt.
Hvordan var resultaterne lige før han overtog?
Vil du have ham fyret, siden du føler sig truffet?
Føler mig truffet? Jeg mener han skal vurderes reelt og ikke ud fra falske omstændigheder.
Mht. resultaterne under Feher, så var de dårlige i enden. Men det betydern da ikke at det Koncept der virkede under Friis var totalt undergravet - som jeg hentydede til.
Ahh javel ja. Alle andre har "falske omstændigheder" imens du selvfølgelig sidder på sandheden
Så vi godt ud i de sidste 3-4 kampe under Feher? Kan du skitsere vores præstation, udtryk og om det gik fremad? Gerne uden falske omstændigheder
Øhh, er du indebrændt over et eller andet? Syntes jeg var ret stilfærdig i mine betragtninger.
Du skrev Cifu overtog en synkende skude... fordi Feher spillede dårligt i 3-4 kampe? Og det gør så at du mener vi ikke bør have så store forventninger til Cifuentes. Jamen fint, hvis du syntes det er et fornuftigt synspunkt. Jeg er uenig og har forklaret hvorfor ovenover.
Én ting er i hvert fald sikkert. Det hold der sluttede sidste sæson af, var ikke en synkende skude. Det var tværtimod ved at finde en smule fodfæste, omend der stadig var væsentlige udfald, især mod de "dårligere" hold i rækken. Men vi havde med nød og næppe spillet os i top6 og klaret os overraskende pænt her. Vi var absolut et af de bedre hold det forår.
Så den platform vi havde fået bygget der, så egentlig okay lovende ud. Men vi kommer ikke lige så godt igang i den nye sæson. Det kan der være flere årsager til. Vi har solgt en profil og der kommer først en afløser længe efter turneringen er startet igen. Dernæst fortsatte vores udfordringer i de kampe hvor vi er favoritter, hvilket bl.a. kunne ses i rædselsfulde indsatser mod Randers og Vejle. Feher overtager og forsøger faktisk at gøre noget ved dette, og i starten fungerer det rigtig godt. Men det korthus væltede desværre hurtigt, og som tiden gik blev det klart at han ikke ville fortsætte, og det tror jeg heller ikke just gavnede indsatsen på banen.
Jeg synes ikke Cifuentes har overtaget en synkende skude, men heller ikke et hold, der havde et velfungerende koncept. Det var noget slået i stykker inden han kom til. Det vi kan bedømme Cifuentes på er hvad han har gjort siden han startede. Og det er her min bekymring kommer, for jeg synes på ingen måde vi har set bedre ud, tværtimod. Ligeledes har han selv vaklet lige rigeligt i vores tilgang til kampene. Præstationsmæssigt har vi set en enkelt god halvleg hist og her og en god kamp mod OB, men ellers har det været en jammerlig omgang fodbold stort set hele vejen. Vi spiller primært på dueller og vinder på ren fight. Vi minder væsentligt mere om AC Horsens end FC Nordsjælland. Vores spil med bolden rammer stort set aldrig det vi som minimum burde kunne forvente, og defensivt er vi hullet som en si. Han har været her 4 måneder nu, så vi skulle gerne have set en positiv udvikling. Vi har muligvis fået den på pointkontoen, og det kan naturligvis bruges kortsigtet, men spillemæssigt er jeg i hvert fald på ingen måde overbevist om, at vi er på vej til at finde et holdbart koncept.
Han skal ikke fyres nu, selvfølgelig ikke. Men Inge, Bælum og bestyrelsen skal have diskuteret situationen hen over sommeren. Ikke mindst for at have en plan for hvad der skal ske, hvis vi kommer lige så ringe igang med næste sæson.