Ja altså hvis du belejligt vælger at bortforklare fakta med anomali, så kan vi vist godt stoppe diskussionen. Jøsses.Julgranen skrev: ↑26. apr 2021, 12:38Hvis jeg var sportschef og havde en spiller, der havde spillet de fleste kampe det år, gående på en kontrakt der ikke overhovedet afspejlede spilletid - så havde jeg nok også haft hans agent i røret. Det svarer til at vi har et ungt talent på en lavtlønnet kontrakt der spiller stort set alle kampe den sæson - så får man nok også forlænget inden agenten rasler med sablen.Hanga skrev: ↑26. apr 2021, 12:33Ja jeg ved godt du vil gøre det til sandhed, at hverken Inge eller Friis kunne bruge Patrick Olsen, og du vælger så at se bort fra, at de lige havde stukket manden en kontraktforlængelse. Men det her handler ikke om Patrick Olsen eller ej. Jeg siger bare at en del af forklaringen på vores nedgang, er at vi mistede en spiller der efter min mening gjorde os bedre, og hans erstatning kom sent og har så i øvrigt været skadet. Det er jo sådan set et lille forsvar af Cifuentes.
Og så venter jeg i øvrigt stadig at høre dig forklare, hvordan AaB ikke var et af de bedre hold sidste forår...
Det har jeg nu ellers beskrevet ovenfor. Coronaslutspillet var vist udtryk for det man kalder anomali - hvor alle hold præsterede alt andet end stabilt. Kan det bruges til at sige noget generelt om retningen hos Friis' AaB at vi begynder at spille fodbold da sæsonen praktisk talt er slut? Det mener jeg ikke. Og det så vi så også i indledningen på denne sæson.
Jeg er i øvrigt ikke ude i et forsvar af Friis. Jeg synes vi skulle have en ny træner og det fik vi (af triste årsager).
Men at man ikke kan erkende, at vi var et af de bedre hold i foråret, når fakta er så klare som de er, ja det er sku grinagtigt.