Det virker relativt forudindtaget at kalde noget skingert, fordi man er uenig med en bestemt bruger.FlæskeFrank skrev: ↑10. maj 2021, 11:09Vi ønsker alle højere priser. Men det bliver lidt skingert, fordi det netop er ikke bare er at fastsætte en højere pris for vores talenter, for så bliver de bare ikke solgt.
Både FCN og FCM bruger jo også sindssygt mange penge på deres talentafdeling og derfor er deres talenter måske også mere færdigbagte, når de sælges end vores ditto. Iøvrigt hvornår har FCM sidst solgt et talent ? Så en del af betalingen er jo også den årlige ekstraudgift - både kontrakt og trænermæssigt, rejseaktiviteter mm.
Dermed ikke sagt, at det ikke kan blive bedre - og vi mangler også talentsalget på 20 mio kr. Min anke er blot, at det er farligt kun at kigge på indtægtssiden, når en del af forudsætningerne for indtægtssiden er større beløb på udgiftssiden.
Iøvrigt var der ikke noget med at vores talentsiden var lidt tynd de kommende sæsoner, så vi skal nok vente 2-3 år på den del.
Og som jeg skriver, så drager jeg jo absolut ingen direkte paralleller til de to klubber - jeg udtrykker vel egentlig blot et ønske om, at man på sigt kunne lande et sted, hvor vi skaber talenter, der kan generere en seriøs indtægt. Som vi netop så med Kauf.
Jeg håber ganske fordrageligt blot, at man i fremtiden ser flere salg i Kauf-klassen, frem for fx casen med Mæhle og 2014-holdet. Og det ser da også ud til, at man søger ind på det spor, og det er netop noget, Inge har erfaring med fra Stabæk.