Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FIDEL » 20. maj 2021, 15:36

FlæskeFrank skrev:
20. maj 2021, 15:28
FIDEL skrev:
20. maj 2021, 15:20
FlæskeFrank skrev:
20. maj 2021, 15:12
Der er mange fusere i Brøndby også. Men det afgørende er, at skal vi hente en ind, så skal han kunne noget ekstra og superligaen har ikke savnet Tibbling.

Og skifte en 26 årige ud med en måske marginal bedre 26 årige, er i bedste fald perspektivløs.
Tibbling er jo ikke kun marginalt bedre end Børsting. Og jeg tror han kan gøre en forskel for os, i form af både hårdt arbejde, presspil, god teknik. Nye spillere skal jo ikke kun være store profiler, som Hiljemark og Lucas. Det er der ikke penge til, og hvis bundniveauet skal hæves, så skal konkurrencen skærpes med solide spillere.
Jeg ved godt, at han har været omkring landsholdet, men synes ikke, at der har været tegn på længe, at han kan bidrage med noget x-faktor eller hæve bundniveauet. Der var en grund til, at han blev solgt til Emmen og ikke Ajax. Så hvis vi skal betale 2-3 mio kr. for en 26 årig samt en god løn - formentlig en del mere end Børsting, så kan jeg ikke se, at navnet er Tibbling. Hvis det skal være en god ide....
Nej, det er klart en spiller, som skal genstartes. Han blev årets spiller i Groningen 15-16, men siden da har han ikke haft succes. I Brøndby var han ikke en fiasko, men han præsterede under forventning. Jeg tror Tibbling er én af disse "tryghedssøgende" spillere, der fungerer bedst hjemme i Sverige, men jeg tror han kan blive en solid spiller for os. Det handler dog også om hvad han skal have i løn. Han skal jo ikke aflønnes med 3 mill./året.

Hvem mener du Inge bør hente?

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 20. maj 2021, 15:57

Tibbling var altså en rigtig fin spiller i Brøndby. Jeg så dem spille i Farum for et års tid siden, og da var han virkelig god og en konstant trussel.

Han er dog på ingen måde en defensiv midtbanespiller, men mere en Samuelsen-erstatning/konkurrent til Kusk/Lucas.

Han blev dog solgt for ca. 3.5 mio. kr., og mon ikke Emmen er interesseret i at få en stor del af det beløb hjem igen? Det skal vi jo have med i overvejelserne - det er transferpenge, vi så IKKE kan bruge på en decideret angriber..

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 20. maj 2021, 16:05

FIDEL skrev:
20. maj 2021, 15:36
Hvem mener du Inge bør hente?
Vi skal have forynget holdet og i det billede passer en 26 årig ikke ind.

Generelt synes jeg, at man skal komme med et forslag til en spiller, hvis man afviser en. Men centralt har jeg ikke rigtig øje på nogle navne. Men jeg er mere imponeret af Jakob Bonde i Viborg end Tibbling, hvis vi nu skal kigge på ældre spillere. Den handel så jeg mere perspektiv i. Ligesom jeg hellere ville give et skud på Lasse Vigen end Tibbling, hvis man skal kigge i Brøndbys overskudslager.

Vi må forvente, at vi skal spille med angriber og 3-4-3 nok dukker op i ny og næ i den kommende sæson. Så jeg tænker Sivert Gussiås fra Sandefjord. Lidt yngre model som kan dele spilletid med Prica og et alternativ til højreback(ung), da Børsting åbenbart ikke er wingback. Det kunne være islændingen - han kan jo også være offensiv i den rolle. Men jeg er tryg ved Pallesen.

Centralt hedder den Hiljemark og Ferreira med Magnus, Kakeeto, Højholt og Jeppe P(hjemvendt). Der mangler klart et alternativ, når Hiljemark ikke spiller. Har Emeka Ezeugo en søn?! De danske klubber har gennem årene jo sprøjtet tonsvis af offensive midtbanespiller ud, som måske godt komme i spil. Men problemet er jo, at hvis Hiljemark er halvfit, så han er jo stadig klasser over end alle alternativer. Så spilleren, som skal erstatte ham, kan risikere et år på bænken. Det begrænser jo også spillerudvalget - hvem vil løbe den risiko.
- FlæskeFrank

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 20. maj 2021, 16:17

Patmand skrev:
20. maj 2021, 15:28
R Rosenberg skrev:
20. maj 2021, 12:29
FlæskeFrank skrev:
20. maj 2021, 12:26
Tibbling og Wikheim, som er nævnt tidligere som forslag, virker begge som to, der bare ikke har det, der skal til for at blive fast mand.

Vi skal i den klasse henter nogle, som sætter sig fast på pladsen. Det kan jeg ikke forestille mig Tibbling gør.
Det kommer jo an på, om strategien er kun at hente til toppen eller både at hente til toppen og styrke det næste lag også. Strategi nummer 2 er jo klart mest bæredygtig.

Så hvis fx Tibbling skulle erstatte MC og Wikheim skulle erstatte Børsting (hypotetisk), ville det jo være en gevaldig upgrade af det næste lag.
Man skal jo bare hele tiden holde det op mod hvad det kommer til at koste. AaB har vel et budget på 40-45 mio. så hvis du f.eks. bruger to millioner årligt ekstra på at bytte to reservespillere med to nye reservespillere, ja hvad har man så reelt opnået?
Et par bedre reserver? Jovist, men til gengæld har man så færre penge til spillere i toppen af hierakiet.
Helt korrekt. Og eneste løsning er jo at skabe en bæredygtig forretning, så man kan hæve budgettet, så der både kan blive forbedret i top og bredde.
Ædruelighedens stemme

michael_nagg
2. div
2. div
Favoritspiller: risgård

Indlæg af michael_nagg » 20. maj 2021, 16:34

Inde på transfermarkt faldt jeg over ham her. Jakov puljic. En kroat på 27 år. 11 mål og 2 assists i 25 kampe. Med kontrakt udløb sommer 22. Spiller i jagiellonia, som ligger nr 9 i den polske liga.
https://www.transfermarkt.com/jakov-pul ... r/217751#/

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 20. maj 2021, 16:51

om så lukas spalvis er på krykker er han en forstærkning :-) HENT HAM....
ej det er gas, men jeg savner sådan en No Nonsense type der var pisse ligeglad med alt og alle og stod stolt og rank ud mod BIFs supportere når han lige havde skilt deres mål ad.....
åhh den spalvis.
trænede af helvede til - var pisse useriøs til tider - men sikke et målscorer talent.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 20. maj 2021, 17:14

Tobias Mølgaard har forlænget med Vejle Boldklub

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 20. maj 2021, 18:50

Først og fremmest tænker jeg at vinduet skal bruges til at hente spillere, som er et niveau eller to over de spillere, som vi har til pladsen i forvejen.
Hvis vi skal tage skridtet fra kronisk midterhold til fast top 4 hold. Så kræver det helt anderledes indkøb end: Granli, Rufo og Samuelsen.
Det kræver nærmere indkøb i Hiljemark og Lucas klassen.

Og skal der nogen ud (Klitten, Børsting, MC eks) så kunne der evt suppleres med nogle unge talenter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 20. maj 2021, 19:56

Der er jo nogle ubekendte som gør det lidt svært og det er formationsvalget. Men baseret på foråret så jeg gerne, at man gjorde flg.
Lagde sig fast på 3-5-2 da den ser ud til at virke bedst for os. Dog så jeg også gerne, at vi mod lorte hold måske til tider spillede 3-4-3 og trak Lucas ned på central midt og vi fik nogle løb foran ham.

Jeg ser gerne flg. trup Efter sommer

På mål:
Starter: Rinne
Reserve: Theo

Centerforsvar
Startere: Ny (Dalsgaard), Thelander, Ross
Den nye skal være en hurtig stopper som kan løbe noget og gerne være hæderlige i opspillet. Det var rigtigt fedt, hvis han derudover var venstre benet, men hellere generelt dygtig end hentet pga. venstre ben. Jeg syne Dalsgaard kunne være perfekt i det lys, at hans speed må gøre at vi kan spille med højere risiko.
Reserver: Granli, ny, Hagelskjær/Prijovic
Det er nok urealistisk med ønsket om en ny reserve også, men jeg så godt vi havde en ung Thelander gående så vi kan sætte en ligenende type ind.

Højre wingback:
Starter: NY
Reserve: Pallesen
Find en Joakim Mæhle med potentaile som er bedre end Palle til at starte og så Palle som en solid reserve og kulturbærer

Venstre wingback:
Starter: Ahlmann
Reserve: Hannesboe?
Det bliver sikkert Hannesboe selvom jeg måske egentlig mere tror på ham i øverste linje. Kan man få en lovende spiller synes jeg man skulle slå til, men kan godt leve med Hannesboe som projekt

Central midt - den defensive
Starter. Oscar Hiljemark
Reserve: Pedro Ferraira
Jeg tror ikke på Magnus på den lange bane selvom der har været bedring i hans spil. Antager vi, at Hiljemark bliver ok bør vi være godt dækket ind med ham og Pedro.

Central midt - "8'eren"
Starter: Ny/Iver Fossum
Reserve: Ny/Iver Fossum + Lucas
Jeg synes måske egentlig at Fossum pynter mere lidt længere fremme af banen og, at vi måske også har brug for en lidt mere boldfast central midt der også kan være med til at styre kampene. Jeg ser det dog som en plads, hvor en god spiller kunne åbne op for at Fosusm kan bruges andre steder.
Derudover ser jeg som sagt gerne Lucas blive brugt her i kampe med stort overtag.

10'eren
Starter: Lucas
Reserve: Fossum, Rufo
Jeg synes det pynter, at Lucas kommer ind og ligger centralt fremfor han skal løbe solen sort ude i siden. Kan vi få et talent kunne det være bensnærende, men det ville have impact på sammensætningen og betyde, at Fossum kun må være i spil til CM og at Lucas ikke rykkes tilbages. Da vi derudover har Rufo tror jeg ikke rigtigt der sker noget på den her plads.

Angriberkabalen:
Startere: Kusk, Prica, Ny/TvW og en ny dybdeløber
Det her er en svære kabale. Forudsat vi har to pladser i front skal vi bruge i hvert to deciderede angribere og gerne et supplement til Kusk, som jeg synes fungerer godt i rollen. Med de nuværende tre startere Kusk, TvW og Prica synes jeg vi mangler en dimension der hedder fart i dybden så vi skal have en ny hurtig pågående type som kan åbne rum for de andre så vi ikke kommer til at spille for længe foran de andres felt. Kunne vi få Janniks Pohls spidskompetencer krydret med noget kvalitet og målscoring ville det pynte. Jeg har dog også en naivt håb om, at man samtidig kunne beholde Tom så man havde tre angribere + Kusk og en dybdeløber. Kan vi få en målscorer er det jo derudover en no brainer, men det tror jeg ikke

Farvel til
- Magnus: Niveauet er ikke højt nok
- Børsting: Jeg kan godt lide Børsting, men han er ikke en klog nok/dygtig nok spiller wingback eller at være en af de to forreste. Han er pøler og et godt værktøj, men jeg har svært ved at se ham have plads i en opgraderet trup
- Samuelsen: Jeg er ikke på hold høtyve vha. Samuelsen da han jo har været spillet på mange forskellige pladser og er rusten. Jeg synes dog omvendt heller ikke vi har set nok til at retfærdiggøre en forlængelse
- Robert: Kvaliteten er der ikke - enough said
- 2 x Klitten: Den ene vil desværre ikke forlænge så det giver sig selv og den anden er ikke god nok.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 20. maj 2021, 21:24

'Find en Mæhle'. Fast mand på landsholdet og i en italiensk CL-klub. Han er one in a million, squ ikke noget man lige finder. Hvis Inge kunne det, var han ikke ansat i AaB.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 20. maj 2021, 21:48

Brodernumsi skrev:
20. maj 2021, 21:24
'Find en Mæhle'. Fast mand på landsholdet og i en italiensk CL-klub. Han er one in a million, squ ikke noget man lige finder. Hvis Inge kunne det, var han ikke ansat i AaB.
Mener selvfølgelig en Mæhle type der kan nogle af det samme og med et hvis potentiale. Ingen kunne jo sige, at Mæhle kunne blive så god, men det er jo sådan en type vi skal have. Jeg synes i øvrigt du fordrejer mit indlæg noget for selvfølgelig kan vi ikke få Mæhle eller nogen på hans hylde, men det er spillertypen vi skal have.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 20. maj 2021, 22:49

Gaarde6 skrev:
20. maj 2021, 18:50
Først og fremmest tænker jeg at vinduet skal bruges til at hente spillere, som er et niveau eller to over de spillere, som vi har til pladsen i forvejen.
Hvis vi skal tage skridtet fra kronisk midterhold til fast top 4 hold. Så kræver det helt anderledes indkøb end: Granli, Rufo og Samuelsen.

Og skal der nogen ud (Klitten, Børsting, MC eks) så kunne der evt suppleres med nogle unge talenter.
Jeg er ret sikker på vi ikke går fra nedrykningsspil, til fast top-4 hold på et transfervindue - hvis det er forventningen, så kan du godt regne med at blive skuffet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Legum Magister
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Indlæg af Legum Magister » 20. maj 2021, 23:04

Pastorius skrev:
20. maj 2021, 22:49
Gaarde6 skrev:

Jeg er ret sikker på vi ikke går fra nedrykningsspil, til fast top-4 hold på et transfervindue - hvis det er forventningen, så kan du godt regne med at blive skuffet.
Enig, og særligt når klubben har en udtalt ambition om at foryngre truppen, så der næppe vil blive hentet etablerede profiler. Det bliver et langt sejt træk, at nå op i top 4, og kræver som minimum, at vi får en klart defineret spillestil.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 20. maj 2021, 23:16

Sad lig og kiggede på Tibbling og jeg er ikke så lun på det. Skal han spille os må det være som en af de ot centrale midtbanespillere og det tvivler jeg på han har fysikken til. Han er kun 1,75 og det er et problem for os, at vi kan overmatches let. Jeg siger ikke, at vi skal ud og have en Okusun, men vi skal have noget modstandskraft derinde. Derudover husker jeg Tibbling meget som en arbejdsspiller og knap så meget en god pasningsspiller. Jeg så gerne, at vi fik noget mere boldfasthed på midtbanen og det tror jeg ikke han er løsningen på.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 21. maj 2021, 06:33

Pastorius skrev:
Gaarde6 skrev:

Det er jo ikke min forventning (tværtimod) Det er klubbens målsætning.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 21. maj 2021, 07:45

Gaarde6 skrev:
21. maj 2021, 06:33
Pastorius skrev:
Gaarde6 skrev:

Ja, men den kommer ikke til at blive opfyldt direkte fra sommeren. Hvis vi alligevel forsøger, vil det blive en kortsigtet satsning, som under ingen omstændigheder vil være langtidsholdbar. Det skal gerne blive bedre fra år til år, stille og roligt, men vi forsøge at skyde genveje, så får vi ikke succes med det på sigt.

Lad være med at tage den målsætning så alvorligt. Det er en ambition, ikke en realistisk vurdering af hvor vi ligger, men den økonomi og de tiltag vi har taget hidtil.

...og lad være med at kræve at så skal de satme også lave den om. Det er fint at have en forventning til alle omkring klubben at det er der vi vil være, mens også fint at være klar over at det ikke er der vi er endnu.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 21. maj 2021, 08:30

Pastorius skrev:
21. maj 2021, 07:45
Gaarde6 skrev:
Pastorius skrev:
Gaarde6 skrev:

Ja, men den kommer ikke til at blive opfyldt direkte fra sommeren. Hvis vi alligevel forsøger, vil det blive en kortsigtet satsning, som under ingen omstændigheder vil være langtidsholdbar. Det skal gerne blive bedre fra år til år, stille og roligt, men vi forsøge at skyde genveje, så får vi ikke succes med det på sigt.

Lad være med at tage den målsætning så alvorligt. Det er en ambition, ikke en realistisk vurdering af hvor vi ligger, men den økonomi og de tiltag vi har taget hidtil.

...og lad være med at kræve at så skal de satme også lave den om. Det er fint at have en forventning til alle omkring klubben at det er der vi vil være, mens også fint at være klar over at det ikke er der vi er endnu.
Jamen jeg er lodret i mod den målsætning. For den skulle aldrig ha været meldt ud!
Jeg mener sådan noget skal gøres i etaper. Først med at gøre os til sikker deltager i top 6 hver sæson.
Og der næst med at bygge på til at tage næste skridt.
Når jeg nævner det herinde gang på gang. Så er det for at sige at, hvis ledelsen virkelig mener det skal være målet. Så kan det slet ikke gøres med den type indkøb, som er foretaget under Inge. Så skal der handles ind på en helt anden hylde.
Og det vil være smart at finde en Hiljemark case (Eller to) i sommerens vindue og så ellers bygge på de næste sæsoner. Og så kan man tage det sidste skridt når truppen er mere komplet.
Men det kræver at målsætningen må være at bygge på i hvert vindue. Altså at finde noget som er bedre end den, som skal afløses. Og her synes jeg man har skudt helt ved siden af med mange indkøb indtil videre.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 21. maj 2021, 08:36

Tibbling var periodevise den bedste spiller i Superligaen, da han var bedst i Brøndby. Rygterne sagde, at FCK bød stort på ham. 26 millioner krævede Brøndby dengang.
Han var i sine gode perioder ustyrlig på venstrekanten. Han må være gået fuldstændig i stå i Emmen. Hvilket han også gjorde i BIF. Derfor kan det være fugl eller fisk med ham. Det kan potentielt blive helt vildt godt. Det kan også blive en kæmpe fuser.
Jeg synes han har haft sin bedste perioder som 'Thomsen-type' i en 4-4-2 eller som 10'er/offensiv 8'er. Han mangler noget speed til at være den helt offensive kantspiller.

Nå, men jeg ville håbe på det bedste, hvis det bliver til virkelighed, men de sidste par år af hans karriere skræmmer.

Det er åbenlyst, at vi skal have gode angribere ind. Gerne en der er hurtig og udfordringsstræk. Gerne en der er farlig i boksen. Personligt håber jeg meget på Odgaard.
Derudover er højre back en emne, som vi konstant vender tilbage til. Gammelby er et bud. Men tror heller ikke det er lykken. Hvis Børsting over sommerferien kunne udvikle teknik og dribleevner, ville det være ideelt :-)

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Indlæg af Elvis lever » 21. maj 2021, 09:24

Pastorius skrev:
Gaarde6 skrev:
Pastorius skrev:
Gaarde6 skrev:

Så når AaB har meldt ud, at vi skal være i top 4 i næste sæson, er det ren bull shit?? Indrømmet at det er svært at forestille sig, at vi både skal have en mindre og yngre trup og samtidig komme i top 4, men det er nu engang det der er meldt ud. For mig at se er der to muligheder, den ene er at Inge er en varmluftsballon, som sammen med AaB taler smukt om det rene ingenting ellers må Inge og Cifuentes blive holdt op på klubbens målsætninger, som enhver anden sportsdirektør og træner er blevet.

Hvis det du skriver er korrekt, giver det derudover AaB et stort juridisk problem, da man så har skrevet en åbenlys løgn i børsprospektet i forbindelse med aktieemissionen.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 21. maj 2021, 09:55

Elvis lever skrev:
Pastorius skrev:
Gaarde6 skrev:
Pastorius skrev:
Gaarde6 skrev:

Så når AaB har meldt ud, at vi skal være i top 4 i næste sæson, er det ren bull shit?? Indrømmet at det er svært at forestille sig, at vi både skal have en mindre og yngre trup og samtidig komme i top 4, men det er nu engang det der er meldt ud. For mig at se er der to muligheder, den ene er at Inge er en varmluftsballon, som sammen med AaB taler smukt om det rene ingenting ellers må Inge og Cifuentes blive holdt op på klubbens målsætninger, som enhver anden sportsdirektør og træner er blevet.

Hvis det du skriver er korrekt, giver det derudover AaB et stort juridisk problem, da man så har skrevet en åbenlys løgn i børsprospektet i forbindelse med aktieemissionen.
Selvfølgelig er der ikke noget problem i at have en målsætning. Det er er plan man har, og arbejder efter. Hvis man når sine mål er alt godt, men hvis ikke så må man justere noget af det man gør. Mig bekendt budgetterer man stadig kun med top-6, og selv i de tilfælde er det jo ingen garanti for man når det. Det betyder bare man må justere i driften eller tage af egenkapitalen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Låst