Der er jo nogle ubekendte som gør det lidt svært og det er formationsvalget. Men baseret på foråret så jeg gerne, at man gjorde flg.
Lagde sig fast på 3-5-2 da den ser ud til at virke bedst for os. Dog så jeg også gerne, at vi mod lorte hold måske til tider spillede 3-4-3 og trak Lucas ned på central midt og vi fik nogle løb foran ham.
Jeg ser gerne flg. trup Efter sommer
På mål:
Starter: Rinne
Reserve: Theo
Centerforsvar
Startere: Ny (Dalsgaard), Thelander, Ross
Den nye skal være en hurtig stopper som kan løbe noget og gerne være hæderlige i opspillet. Det var rigtigt fedt, hvis han derudover var venstre benet, men hellere generelt dygtig end hentet pga. venstre ben. Jeg syne Dalsgaard kunne være perfekt i det lys, at hans speed må gøre at vi kan spille med højere risiko.
Reserver: Granli, ny, Hagelskjær/Prijovic
Det er nok urealistisk med ønsket om en ny reserve også, men jeg så godt vi havde en ung Thelander gående så vi kan sætte en ligenende type ind.
Højre wingback:
Starter: NY
Reserve: Pallesen
Find en Joakim Mæhle med potentaile som er bedre end Palle til at starte og så Palle som en solid reserve og kulturbærer
Venstre wingback:
Starter: Ahlmann
Reserve: Hannesboe?
Det bliver sikkert Hannesboe selvom jeg måske egentlig mere tror på ham i øverste linje. Kan man få en lovende spiller synes jeg man skulle slå til, men kan godt leve med Hannesboe som projekt
Central midt - den defensive
Starter. Oscar Hiljemark
Reserve: Pedro Ferraira
Jeg tror ikke på Magnus på den lange bane selvom der har været bedring i hans spil. Antager vi, at Hiljemark bliver ok bør vi være godt dækket ind med ham og Pedro.
Central midt - "8'eren"
Starter: Ny/Iver Fossum
Reserve: Ny/Iver Fossum + Lucas
Jeg synes måske egentlig at Fossum pynter mere lidt længere fremme af banen og, at vi måske også har brug for en lidt mere boldfast central midt der også kan være med til at styre kampene. Jeg ser det dog som en plads, hvor en god spiller kunne åbne op for at Fosusm kan bruges andre steder.
Derudover ser jeg som sagt gerne Lucas blive brugt her i kampe med stort overtag.
10'eren
Starter: Lucas
Reserve: Fossum, Rufo
Jeg synes det pynter, at Lucas kommer ind og ligger centralt fremfor han skal løbe solen sort ude i siden. Kan vi få et talent kunne det være bensnærende, men det ville have impact på sammensætningen og betyde, at Fossum kun må være i spil til CM og at Lucas ikke rykkes tilbages. Da vi derudover har Rufo tror jeg ikke rigtigt der sker noget på den her plads.
Angriberkabalen:
Startere: Kusk, Prica, Ny/TvW og en ny dybdeløber
Det her er en svære kabale. Forudsat vi har to pladser i front skal vi bruge i hvert to deciderede angribere og gerne et supplement til Kusk, som jeg synes fungerer godt i rollen. Med de nuværende tre startere Kusk, TvW og Prica synes jeg vi mangler en dimension der hedder fart i dybden så vi skal have en ny hurtig pågående type som kan åbne rum for de andre så vi ikke kommer til at spille for længe foran de andres felt. Kunne vi få Janniks Pohls spidskompetencer krydret med noget kvalitet og målscoring ville det pynte. Jeg har dog også en naivt håb om, at man samtidig kunne beholde Tom så man havde tre angribere + Kusk og en dybdeløber. Kan vi få en målscorer er det jo derudover en no brainer, men det tror jeg ikke
Farvel til
- Magnus: Niveauet er ikke højt nok
- Børsting: Jeg kan godt lide Børsting, men han er ikke en klog nok/dygtig nok spiller wingback eller at være en af de to forreste. Han er pøler og et godt værktøj, men jeg har svært ved at se ham have plads i en opgraderet trup
- Samuelsen: Jeg er ikke på hold høtyve vha. Samuelsen da han jo har været spillet på mange forskellige pladser og er rusten. Jeg synes dog omvendt heller ikke vi har set nok til at retfærdiggøre en forlængelse
- Robert: Kvaliteten er der ikke - enough said
- 2 x Klitten: Den ene vil desværre ikke forlænge så det giver sig selv og den anden er ikke god nok.
RAUS RAUS SSE!