Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Stegosaurus
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Stegosaurus » 22. maj 2021, 12:02

NicoBasso skrev:
22. maj 2021, 11:55
Granli må efterhånden siges at være et kæmpe flop og generelt er jeg virkelig ved at være kritisk i forhold til Inge Andre Olsens transfer. Prijovic kan ikke engang komme på danmarksserieholdet er nu flyttet til jyllandsserie, det er kritisk, hvad er der gået galt her? Hvor mange kampe spiller hiljemark mon næste sæson? Rufo kan ikke sætte en mand, Ferreira er også gået ned i niveau. Tim Prica er eneste lyspunkt og der går 1 sæson endnu før han kan være en profil
Interesserer du dig for, hvad spillerne har kostet, eller er det bare for dårligt, at vi ikke har hentet 7 plug-and-play stjerner fra Premier League?

Økonomien i Granli, Prijovic, Prica, Rufo og Pedro har været beskeden. Hiljemark var dyr men har jo så også spillet fremragende - at han har været skadet er en risiko som der altid er til stede.

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 22. maj 2021, 12:04

NicoBasso skrev:
22. maj 2021, 11:55
Granli må efterhånden siges at være et kæmpe flop og generelt er jeg virkelig ved at være kritisk i forhold til Inge Andre Olsens transfer. Prijovic kan ikke engang komme på danmarksserieholdet er nu flyttet til jyllandsserie, det er kritisk, hvad er der gået galt her? Hvor mange kampe spiller hiljemark mon næste sæson? Rufo kan ikke sætte en mand, Ferreira er også gået ned i niveau. Tim Prica er eneste lyspunkt og der går 1 sæson endnu før han kan være en profil
Definér lige “kæmpe flop”

weckesser
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe,Ib Simonsen

Indlæg af weckesser » 22. maj 2021, 12:07

Nogen der kan huske navnene på de angribere der var i spil i vinters og hvor de er nu og hvordan det er gået dem....?

Kan ikke finde hoved eller hale i vores transferstragi syntes vi efterhånden skyder i alle retninger..

Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Indlæg af Uldahl » 22. maj 2021, 12:40

Kunne godt tænke mig at vi forhøre os om Grønning kunne være være muligt at få retur. Han ligner det vi søger som angriber, hårdt arbejdende, og ikke midst han ved hvor målet står 12 mål og 3 asist i 31 i 21 kampe er i mine øjne godkendt. Med bedre spillere omkring er jeg sikker på han vil score flere.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 22. maj 2021, 12:47

weckesser skrev:
22. maj 2021, 12:07
Nogen der kan huske navnene på de angribere der var i spil i vinters og hvor de er nu og hvordan det er gået dem....?

Kan ikke finde hoved eller hale i vores transferstragi syntes vi efterhånden skyder i alle retninger..
Der var rygter om Per Frick, Kamara, Adama Diomande og endda Kaufmann. Og ellers var Hrgota oppe at vende herinde. Kan ikke lige huske andre.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 22. maj 2021, 13:35

doukas skrev:
22. maj 2021, 11:57
Julgranen skrev:
22. maj 2021, 10:19
Jakobsen skrev:
22. maj 2021, 08:43
Sådan kan man også gøre det op, men der er Granli uden tvivl en voldsom nedgradering hvad angår topniveu, men bundniveauet er måske lidt over Okores. Kasper P spiller i første division og det gør Hagelskjær ikke og Kasper P har spillet Superliga i mange år modsat Hagelskjær. Det virker som en nedgradering. Havde Hagelskjær nu været en profil for Silkeborg havde han givet spillet selvom han var på vej ud af døren. Deres nuværende forsvar er trods alt også to spillere i 20'erne og den ene er Tobias Salquist.
Han har spillet fast for Silkeborg, indtil han afslog kontraktudspillene fra dem. Hvis jeg var Kent Nielsen, så ville jeg også bruge tid på at spille de spillere ind som skal optræde i Superligaen, og ikke en spiller der er på vej væk.
Hvis jeg var Kent Nielsen, så ville jeg stille med det stærkeste hold, men det er nok bare mig.

Når der så ikke rigtig var mere at spille om, så ville jeg begynde at overveje at se bort fra de spillere som ikke er en del af fremtidsplanerne.

Det er svært at konkludere andet, end Kent Nielsen har vurderet, at Hagelskjær sagtens kunne underværes i jagten på point. At undlade at stille op i stærkeste opstilling ville være skandaløst trænerarbejde i en situation hvor man kæmper om oprykning.
Hagelskjær er dårlig, han har de samme styrker som Granli men så sandelig også de samme svagheder. Det er en transfer som styrker bredden i forsvaret men det er ikke en transfer som får os ud af stedet

Jeg er helt enig i at Hagelskjær selvfølgelig havde spillet foråret for SIF hvis han var en vigtig spiller for dem

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 22. maj 2021, 13:41

Jeg er lunken overfor at hente Dalle hjem, transfertrie Marcondes kunne være en fed tilgang omend det nok desværre er urealistisk

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 22. maj 2021, 13:42

Aalborg frederikshavner skrev:
22. maj 2021, 13:35
doukas skrev:
Julgranen skrev:
Jakobsen skrev:
Sådan kan man også gøre det op, men der er Granli uden tvivl en voldsom nedgradering hvad angår topniveu, men bundniveauet er måske lidt over Okores. Kasper P spiller i første division og det gør Hagelskjær ikke og Kasper P har spillet Superliga i mange år modsat Hagelskjær. Det virker som en nedgradering. Havde Hagelskjær nu været en profil for Silkeborg havde han givet spillet selvom han var på vej ud af døren. Deres nuværende forsvar er trods alt også to spillere i 20'erne og den ene er Tobias Salquist.
Han har spillet fast for Silkeborg, indtil han afslog kontraktudspillene fra dem. Hvis jeg var Kent Nielsen, så ville jeg også bruge tid på at spille de spillere ind som skal optræde i Superligaen, og ikke en spiller der er på vej væk.
Hvis jeg var Kent Nielsen, så ville jeg stille med det stærkeste hold, men det er nok bare mig.

Når der så ikke rigtig var mere at spille om, så ville jeg begynde at overveje at se bort fra de spillere som ikke er en del af fremtidsplanerne.

Det er svært at konkludere andet, end Kent Nielsen har vurderet, at Hagelskjær sagtens kunne underværes i jagten på point. At undlade at stille op i stærkeste opstilling ville være skandaløst trænerarbejde i en situation hvor man kæmper om oprykning.
Hagelskjær er dårlig, han har de samme styrker som Granli men så sandelig også de samme svagheder. Det er en transfer som styrker bredden i forsvaret men det er ikke en transfer som får os ud af stedet

Jeg er helt enig i at Hagelskjær selvfølgelig havde spillet foråret for SIF hvis han var en vigtig spiller for dem
Og alt det her ved du, fordi du så en masse kampe med Silkeborg før Hagelskjær røg på tribunen...?

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. maj 2021, 14:42

Nu har Hagelskjær jo spillet i Superligaen tidligere, så det er jo ikke fordi han behøver at være fuldstændig ukendt. Jeg husker Silkeborgs forsvar som værende hullet som en si da de sidst var i Superligaen med en masse personlige fejl.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 22. maj 2021, 14:49

22. maj 2021, 13:41
Jeg er lunken overfor at hente Dalle hjem, transfertrie Marcondes kunne være en fed tilgang omend det nok desværre er urealistisk
Du er lunken over at få en spiller hjem med landsholdsklasse, og som kan dække flere pladser!? En leder, som vores trup har brug for.
Det dummeste jeg har hørt i år.
Og ja, Marcondes er voldsomt urealistisk.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 22. maj 2021, 15:12

doukas skrev:

Ja, hvis man har din hat på.
Det giver ret god mening, at en spiller som var utilfreds da man afviste bud på ham, og som senere afviste flere kontraktudspil med forbedrede vilkår, ikke bare beholder sin plads.
Silkeborg skal spille de spillere ind, der skal spille i den bedste række. Og unge spillere, hvilket er deres strategi.
Hvis han var så ringe ville de nok ikke strække sig langt for at forlænge med ham.

Mig bekendt er der ingen af de andre forsvarsspillere der har fået tilbud fra f.eks. Polen. Så selvfølgelig kan han noget.

Og nej, selvfølgelig er Granli ikke Okores erstatning - helt håbløst at sammenligne to spillere der tilhører hver deres ende af lønhierarkiet.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 22. maj 2021, 15:21

Julgranen skrev:
22. maj 2021, 15:12
doukas skrev:

Ja, hvis man har din hat på.
Det giver ret god mening, at en spiller som var utilfreds da man afviste bud på ham, og som senere afviste flere kontraktudspil med forbedrede vilkår, ikke bare beholder sin plads.
Silkeborg skal spille de spillere ind, der skal spille i den bedste række. Og unge spillere, hvilket er deres strategi.
Hvis han var så ringe ville de nok ikke strække sig langt for at forlænge med ham.

Mig bekendt er der ingen af de andre forsvarsspillere der har fået tilbud fra f.eks. Polen. Så selvfølgelig kan han noget.

Og nej, selvfølgelig er Granli ikke Okores erstatning - helt håbløst at sammenligne to spillere der tilhører hver deres ende af lønhierarkiet.
Synes nu ikke det giver så meget mening. Måske hvis situationen var, at SIF ikke havde det store at spille om, men det har på ingen måde været tilfældet.

Kan ikke læse mig til, at Hagelskjær skulle være utilfreds over afvist bud, og det skulle være en medvirkede faktor til, at han sidder på tribunen hele foråret.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 22. maj 2021, 15:53

Stegosaurus skrev:
22. maj 2021, 13:42
22. maj 2021, 13:35
doukas skrev:
Julgranen skrev:
Jakobsen skrev:

Og alt det her ved du, fordi du så en masse kampe med Silkeborg før Hagelskjær røg på tribunen...?
I de SIF kampe jeg så i efteråret var Hagelskjær usikker ligesom de øvrige forsvareŕe. Han har et godt venstreben, er duelstærk samt farlig på dødbolde men han er også langsom, vender langsomt samt har placering problemer.
SIF har her i forårssæsonen stået stærkere i forsvaret efter at de fik hentet Salquist i Hobro IK, han har været en opgradering ift. Hagelskjær

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 22. maj 2021, 15:56

FIDEL skrev:
22. maj 2021, 14:49
Du er lunken over at få en spiller hjem med landsholdsklasse, og som kan dække flere pladser!? En leder, som vores trup har brug for.
Jeg er lunken overfor at hente en spiller hjem som er i karrierens efterår, en spiller som har nul videresalgsværdi. Vi har i forvejen en trup fyldt med ældre rutinerede spillere.

Som IAO har sagt mange gange så skal truppen forynges og gøres mere salgsbar og det bliver den ikke ved at hente 'has beens' som eksempelvis Dalsgaard og Schwartz.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 22. maj 2021, 16:50

22. maj 2021, 15:56
FIDEL skrev:
Jeg er lunken overfor at hente en spiller hjem som er i karrierens efterår, en spiller som har nul videresalgsværdi. Vi har i forvejen en trup fyldt med ældre rutinerede spillere.

Som IAO har sagt mange gange så skal truppen forynges og gøres mere salgsbar og det bliver den ikke ved at hente 'has beens' som eksempelvis Dalsgaard og Schwartz.
Det er en balance gang.
HVIS man virkelig mener at vi skal være top 4 i næste sæson. Så er det netop sådan nogle spillere, som kan levere fra dag 1.
Ser dog hellere man en gang for alle maner den målsætning til jorden. Bygger tingene ordentlig op.
I stedet bør man hente unge sultne spillere. Nogle som kan få os i top 6 og samtidig blive solgt senere.
Det er både sundere og mere realistisk.

Det kræver dog indkøb bedre end det Inge, har præsteret hidtil.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 22. maj 2021, 17:57

22. maj 2021, 15:56
FIDEL skrev:

At kalde Dalsgaard der spiller fast for Brentford en has been siger mere om dig end om ham. Det er simpelthen for dumt. Dine andre argumenter er valide, men en has been er han i hvert fald ikke.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 22. maj 2021, 20:18

Naturligvis er Hagelskær ikke hverken et scoop, et stort talent eller en transfer, vi har strukket os langt for.

Var han pisse god, havde top 6/top 4-klubberne nok hapset ham for længst. I stedet har han spillet 1. division, heraf seneste halvsæson på bænken, hvormed han heller ikke har vist sig uundværlig for et 1. divisionshold.
Han kan naturligvis blomstre op i AaB - det er det før.

Det er fint at have god bredde/gode vandbærere, men jeg kan naturligvis i min vildeste fantasi ikke forestille mig, at Inge, Cifuentes, Bælum eller Fristrup mener, at der ikke skal en reel forstærkning til i midterforsvaret, hvis man vil bakke sine ambitioner op med handling. Og den handling er altså ikke at hente flere spillere som Hagelskær, Granli, etc. før på den anden side af en reel forstærkning.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. maj 2021, 20:25

Jeg tror også at vi går efter 6 mand til midterforsvaret, hvis vi også skal spille med tre i bagkæden til næste sæson. I det lys synes jeg, at besætningen er fin nok - forudsat vi får en midterforsvarer i Thelander-klassen (ikke Dalsgaard).

Midterforsvaret har været en akilleshæl siden Thelander/KEP dagene, og ud over efteråret i denne sæson har vi ikke haft et tidspunkt hvor midterforsvaret har været en styrke. Det skal der laves om på hvis vi gerne vil spise kirsebær med de store igen
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 22. maj 2021, 22:24

R Rosenberg skrev:
22. maj 2021, 20:18
Naturligvis er Hagelskær ikke hverken et scoop, et stort talent eller en transfer, vi har strukket os langt for.

Var han pisse god, havde top 6/top 4-klubberne nok hapset ham for længst. I stedet har han spillet 1. division, heraf seneste halvsæson på bænken, hvormed han heller ikke har vist sig uundværlig for et 1. divisionshold.

Det er fint at have god bredde/gode vandbærere, men jeg kan naturligvis i min vildeste fantasi ikke forestille mig, at Inge, Cifuentes, Bælum eller Fristrup mener, at der ikke skal en reel forstærkning til i midterforsvaret, hvis man vil bakke sine ambitioner op med handling. Og den handling er altså ikke at hente flere spillere som Hagelskær, Granli, etc. før på den anden side af en reel forstærkning.
100% procent enig -mest forvirrende kommunikation vs handlinger nogensinde.
Der er ingen tvivl om at der er en stor omgang smoke and mirrors igang. Om der er vi køber ind bunden/bredden og kapow lander et par kæmpe transfer ud af det blå.
Eller om hvis bare vi blæser os nok op, sætter baren højt og taler om sky høje ambitioner slipper vi sku nok afsted med granli Rufo og hagelskjær. Så snakker vi os ud af det bagefter og sparer penge.
Er virkelig spændt på hvad der sker her i sommer.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 22. maj 2021, 22:50

Maglau skrev:
22. maj 2021, 22:24
[quote="R Rosenberg" post_id=608241 time=<a href="tel:1621707514">1621707514</a> user_id=7703]

100% procent enig -mest forvirrende kommunikation vs handlinger nogensinde.
Der er ingen tvivl om at der er en stor omgang smoke and mirrors igang. Om der er vi køber ind bunden/bredden og kapow lander et par kæmpe transfer ud af det blå.
Eller om hvis bare vi blæser os nok op, sætter baren højt og taler om sky høje ambitioner slipper vi sku nok afsted med granli Rufo og hagelskjær. Så snakker vi os ud af det bagefter og sparer penge.
Er virkelig spændt på hvad der sker her i sommer.
[/quote]

Enig i at Granli ikke har været en forstærkning ift Kasper P, nok nærmere status quo.
Uenig omkring Rufo. Jeg synes rent faktisk han har været en fornuftig investering - har scoret nogle vigtige mål og haft anden og tredjesidste fod på både mål og chancer skabt. Har ikke været specielt iøjnefaldende de sidste kampe, men han er absolut godkendt.
Jeg vil ikke dømme Hagelskjær før jeg har set ham i aktion - forventer ikke han bliver en profil for os, men en driftsikker backup. Men så igen, da vi hentede Patrick Olsen for knap to år siden, mindes jeg også at folk var mildest talt skeptiske og det gik jo egentlig meget godt

Låst