Mener du seriøst at Dalsgaard er et dårligt fit til vores 3-mands forsvar efter han lige har spillet Brentford i PL på fuldstændig samme position? Og har være syg vigtig for dem og anfører i flere kampe. Hvorfor? Er det lønnen eller alder eller...., for den forstår jeg ikke lige...Yankee skrev: ↑31. maj 2021, 09:58Jeg er lodret uenig i de første to. Det er langt vigtigere at få en spillende, venstrefodet stopper ind til at sætte bedre tempo i vores opspil - også ud over Hagelskjær. Dalsgaard er et rigtig dårligt fit til centerforsvaret og noget af et spørgsmålstegn på wingbacken.
Mathias Hebo er ikke god nok til en top-4-klub - simpelthen. Og jeg synes også det er nok med 7 centrale midtbanespillere.
Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Hvorfor er Dalsgaard et dårligt fit til centerforsvaret?Yankee skrev: ↑31. maj 2021, 09:58Jeg er lodret uenig i de første to. Det er langt vigtigere at få en spillende, venstrefodet stopper ind til at sætte bedre tempo i vores opspil - også ud over Hagelskjær. Dalsgaard er et rigtig dårligt fit til centerforsvaret og noget af et spørgsmålstegn på wingbacken.
Mathias Hebo er ikke god nok til en top-4-klub - simpelthen. Og jeg synes også det er nok med 7 centrale midtbanespillere.
Selvfølgelig er han da det. Det handler jo om, hvilken rolle han skal have.
Jeg er helt med dig her. Jeg håber virkelig ikke på en stor udskiftning - det ligner jo faktisk, at Marti har fået bygget et ret velfungerende HOLD sammen, det skal vi ikke ødelægge ved at skifte ud til højre og venstre.Yankee skrev: ↑31. maj 2021, 08:53Det håber jeg ikke. Der skal satses 100% på de unge drenge og Tim Prica er det mest (eneste?) spændende talent i førsteholdstruppen lige nu.Mephisto2 skrev: ↑30. maj 2021, 18:15Mon ikke man prioriterer at finde en rigtig 9erFunky skrev: ↑30. maj 2021, 16:36Med Friis rygtet tilbage i trænerstaben på Hornevej er det da også bare om at finde nærmeste flugtvej for Tom. Ellers venter døden på kanten jo.
Ja, jeg er lidt småbitter over måden hvorpå man forvaltede Toms kvaliteter under Friis.
Nå, spillere ind. Spørgsmålet er, om man vil satse hårdt på unge Prica som 1. angriber, og så bruge de store Vejgaard-dollars på en Lucas/Tom-kombi-erstatningsspiller.
Samtidig er besætningen på kanterne/10'er meget tynd. Hannesbo og Rufo er udmærkede indskiftere, men der skal hentes en erstatning for Lucas. Selvfølgelig ikke 1:1, men gerne en ung, up-and-coming kantspiller.
Derudover skal der helt sikkert også hentes en ny 9'er, så man kommer op på de 6 spillere til frontkæden, som må være minimum. Dertil kommer så Oliver Klitten og Ementa, der evt. kan være i truppen som yderste mandater.
To offensive spillere ind - herunder en direkte Tom-afløser + en spillende midterforsvarer (hvis vi fortsætter med en 3-backkæde) må være alt rigeligt.
-
R Rosenberg
- Allstar

Medmindre Ferreira atter hives op på det niveau, vi ved, han har, kunne Inge også godt begynde at kigge sig om efter et fodboldspillende fejeblad til 6'eren.BoT skrev: ↑31. maj 2021, 10:31Jeg er helt med dig her. Jeg håber virkelig ikke på en stor udskiftning - det ligner jo faktisk, at Marti har fået bygget et ret velfungerende HOLD sammen, det skal vi ikke ødelægge ved at skifte ud til højre og venstre.Yankee skrev: ↑31. maj 2021, 08:53Det håber jeg ikke. Der skal satses 100% på de unge drenge og Tim Prica er det mest (eneste?) spændende talent i førsteholdstruppen lige nu.Mephisto2 skrev: ↑30. maj 2021, 18:15Mon ikke man prioriterer at finde en rigtig 9erFunky skrev: ↑30. maj 2021, 16:36Med Friis rygtet tilbage i trænerstaben på Hornevej er det da også bare om at finde nærmeste flugtvej for Tom. Ellers venter døden på kanten jo.
Ja, jeg er lidt småbitter over måden hvorpå man forvaltede Toms kvaliteter under Friis.
Nå, spillere ind. Spørgsmålet er, om man vil satse hårdt på unge Prica som 1. angriber, og så bruge de store Vejgaard-dollars på en Lucas/Tom-kombi-erstatningsspiller.
Samtidig er besætningen på kanterne/10'er meget tynd. Hannesbo og Rufo er udmærkede indskiftere, men der skal hentes en erstatning for Lucas. Selvfølgelig ikke 1:1, men gerne en ung, up-and-coming kantspiller.
Derudover skal der helt sikkert også hentes en ny 9'er, så man kommer op på de 6 spillere til frontkæden, som må være minimum. Dertil kommer så Oliver Klitten og Ementa, der evt. kan være i truppen som yderste mandater.
To offensive spillere ind - herunder en direkte Tom-afløser + en spillende midterforsvarer (hvis vi fortsætter med en 3-backkæde) må være alt rigeligt.
Det kunne passende være til vinter, så Ferreira har en halvsæson mere til at bevise, at han kan kontinuerligt. Og han var jo også bare bedst sammen med Hiljemark.
Ædruelighedens stemme
Fordi der ikke er behov for flere fysisk stærke, højrefodede typer. Der er behov for en spillende, venstrefodet stopper, så opspillet ikke hele tiden går i stå når det rammer Granli derude. Og der er behov for to venstrefodede stoppere i truppen, så vi aldrig mere skal trækkes med en højrefodet på den plads.Prica22 skrev: ↑31. maj 2021, 10:21Hvorfor er Dalsgaard et dårligt fit til centerforsvaret?Yankee skrev: ↑31. maj 2021, 09:58Jeg er lodret uenig i de første to. Det er langt vigtigere at få en spillende, venstrefodet stopper ind til at sætte bedre tempo i vores opspil - også ud over Hagelskjær. Dalsgaard er et rigtig dårligt fit til centerforsvaret og noget af et spørgsmålstegn på wingbacken.
Dalsgaard er en terminator-udgave af Ross (eller Pallesen). Han vil være en klar forstærkning 1:1, men vil ikke løse holdets problemer med alt for langsom boldomgang. Derfor bør pengene bruges anderledes.
Vi har dog rigeligt med centrale midtbanespillere, så jeg vil langt hellere bruge stort set alle midlerne på de offensive pladser (så vi kan få REEL kvalitet).R Rosenberg skrev: ↑31. maj 2021, 10:37Medmindre Ferreira atter hives op på det niveau, vi ved, han har, kunne Inge også godt begynde at kigge sig om efter et fodboldspillende fejeblad til 6'eren.BoT skrev: ↑31. maj 2021, 10:31Jeg er helt med dig her. Jeg håber virkelig ikke på en stor udskiftning - det ligner jo faktisk, at Marti har fået bygget et ret velfungerende HOLD sammen, det skal vi ikke ødelægge ved at skifte ud til højre og venstre.Yankee skrev: ↑31. maj 2021, 08:53Det håber jeg ikke. Der skal satses 100% på de unge drenge og Tim Prica er det mest (eneste?) spændende talent i førsteholdstruppen lige nu.Mephisto2 skrev: ↑30. maj 2021, 18:15Mon ikke man prioriterer at finde en rigtig 9erFunky skrev: ↑30. maj 2021, 16:36Med Friis rygtet tilbage i trænerstaben på Hornevej er det da også bare om at finde nærmeste flugtvej for Tom. Ellers venter døden på kanten jo.
Det kunne passende være til vinter, så Ferreira har en halvsæson mere til at bevise, at han kan kontinuerligt. Og han var jo også bare bedst sammen med Hiljemark.
Den eneste centrale midtbanespiller vi har med et højt nok teknisk niveau, er Hiljemark. Og jeg regner ikke Fossum, som central midt. Han er bedst længere fremme på banen. Og Fossum bliver solgt i dette vindue.BoT skrev: ↑31. maj 2021, 11:27Vi har dog rigeligt med centrale midtbanespillere, så jeg vil langt hellere bruge stort set alle midlerne på de offensive pladser (så vi kan få REEL kvalitet).R Rosenberg skrev: ↑31. maj 2021, 10:37Medmindre Ferreira atter hives op på det niveau, vi ved, han har, kunne Inge også godt begynde at kigge sig om efter et fodboldspillende fejeblad til 6'eren.BoT skrev: ↑31. maj 2021, 10:31Jeg er helt med dig her. Jeg håber virkelig ikke på en stor udskiftning - det ligner jo faktisk, at Marti har fået bygget et ret velfungerende HOLD sammen, det skal vi ikke ødelægge ved at skifte ud til højre og venstre.Yankee skrev: ↑31. maj 2021, 08:53Det håber jeg ikke. Der skal satses 100% på de unge drenge og Tim Prica er det mest (eneste?) spændende talent i førsteholdstruppen lige nu.Mephisto2 skrev: ↑30. maj 2021, 18:15Mon ikke man prioriterer at finde en rigtig 9erFunky skrev: ↑30. maj 2021, 16:36
Med Friis rygtet tilbage i trænerstaben på Hornevej er det da også bare om at finde nærmeste flugtvej for Tom. Ellers venter døden på kanten jo.
Kakeeto, MC, Højholt, Jeppe pedersen er ikke gode nok, og jeg tror vi får en boldsikker 6´er ind. Evt. ham Ifeanyi Mathew, som Inge tidligere ville hente.
Jeppe P havde vel et fint lejeophold i Skive. Er spændt på hvilke spiller, der vender retur. Han skulle gerne være kommet tættere på start-11'eren.
In verbis simus faciles
-
R Rosenberg
- Allstar

Enig. Såfremt Ferreira stepper up. Ellers mangler vi også reel kvalitet på 6eren. Og i forsvaret.BoT skrev: ↑31. maj 2021, 11:27Vi har dog rigeligt med centrale midtbanespillere, så jeg vil langt hellere bruge stort set alle midlerne på de offensive pladser (så vi kan få REEL kvalitet).R Rosenberg skrev: ↑31. maj 2021, 10:37Medmindre Ferreira atter hives op på det niveau, vi ved, han har, kunne Inge også godt begynde at kigge sig om efter et fodboldspillende fejeblad til 6'eren.BoT skrev: ↑31. maj 2021, 10:31Jeg er helt med dig her. Jeg håber virkelig ikke på en stor udskiftning - det ligner jo faktisk, at Marti har fået bygget et ret velfungerende HOLD sammen, det skal vi ikke ødelægge ved at skifte ud til højre og venstre.Yankee skrev: ↑31. maj 2021, 08:53Det håber jeg ikke. Der skal satses 100% på de unge drenge og Tim Prica er det mest (eneste?) spændende talent i førsteholdstruppen lige nu.Mephisto2 skrev: ↑30. maj 2021, 18:15Mon ikke man prioriterer at finde en rigtig 9erFunky skrev: ↑30. maj 2021, 16:36
Med Friis rygtet tilbage i trænerstaben på Hornevej er det da også bare om at finde nærmeste flugtvej for Tom. Ellers venter døden på kanten jo.
Ædruelighedens stemme
Har du set ham spille? Jeg synes både ham og Højholt mangler noget spilintelligens, hvilket er et generelt problem med vores egenudviklede centrale midtbanespillere. Jeg vil gerne have flere midtbanespillere der tager bolden til sig på samme måde som Hiljemark og som har en klar plan inden bolden modtages.
Selvfølgelig er hiljemark en ekstraordinær spiller på det her niveau, men det må være noget man kan banke ind i hovedet på de næste generationer af AaB talenter
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Vi ville ikke være i nærheden af en klassespiller som Dalsgaard, hvis ikke han havde været i AaB. Dalsgaard er bedre med bolden end Ross og Thelander, og kan samtidig spille back og wingback, så jeg mener det er det perfekte match.Yankee skrev: ↑31. maj 2021, 09:58Jeg er lodret uenig i de første to. Det er langt vigtigere at få en spillende, venstrefodet stopper ind til at sætte bedre tempo i vores opspil - også ud over Hagelskjær. Dalsgaard er et rigtig dårligt fit til centerforsvaret og noget af et spørgsmålstegn på wingbacken.
Du får ikke flere stoppere ind end Hagelskjær - medmindre Ross eller en anden af vores stoppere sælges.
Ang. Hebo, så har han noget af det vores hold mangler i modgang; ærgerrighed, lederskab, fysik, ok teknik. Der er brug for rugbrød i maskinrummet, og vi kan samtidig ikke blive ved med at hente spillere, der har toppet i deres karriere. Vi skal have noget ærgerrighed og lederskab ind, særligt fordi Hiljemark er et lidt usikkert kort, med tanke på hans foreløbige skadeshistorik hos os.
Helt uenig - 4 stoppere er for lidt til tre pladser og Vladimir Prijovic er altså ikke Superliga-spiller.FIDEL skrev: ↑31. maj 2021, 12:39
Du får ikke flere stoppere ind end Hagelskjær - medmindre Ross eller en anden af vores stoppere sælges.
Ang. Hebo, så har han noget af det vores hold mangler i modgang; ærgerrighed, lederskab, fysik, ok teknik. Der er brug for rugbrød i maskinrummet, og vi kan samtidig ikke blive ved med at hente spillere, der har toppet i deres karriere. Vi skal have noget ærgerrighed og lederskab ind, særligt fordi Hiljemark er et lidt usikkert kort, med tanke på hans foreløbige skadeshistorik hos os.
Ift. Hebo så er jeg helt uenig i vurderingen af ham. Fysik og rugbrød? Det lyder godtnok ikke som Hebo. Udover at han altid bliver fremhævet i Mediano, så synes jeg ikke han er noget særligt. Fin Superliga-spiller, men ikke markant bedre end de fleste af de 7 centrale midtbanespillere, vi allerede har.
Jeg lytter slet ikke til mediano, må jeg indrømme. Jeg synes Hebo har et fint niveau teknisk, og så arbejder han hårdt. Det har vi brug for centralt, såfremt vi vil styre kampene.Yankee skrev: ↑31. maj 2021, 12:46Helt uenig - 4 stoppere er for lidt til tre pladser og Vladimir Prijovic er altså ikke Superliga-spiller.FIDEL skrev: ↑31. maj 2021, 12:39
Ift. Hebo så er jeg helt uenig i vurderingen af ham. Fysik og rugbrød? Det lyder godtnok ikke som Hebo. Udover at han altid bliver fremhævet i Mediano, så synes jeg ikke han er noget særligt. Fin Superliga-spiller, men ikke markant bedre end de fleste af de 7 centrale midtbanespillere, vi allerede har.
Anyway, jeg tror nu ikke Inge og Marti kigger Hebo´s vej.
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Eh. Vi skal helt sikkert ikke forstærke os på positioner hvor vi er godt besat eller hvor der allerede er afklaret kommende tilgang. Herunder, central midtbane, centerback og venstre wingback. Vi skal hente en eller to offensive spillere, hvis vi ikke forlænger med Tom, køber Samuelsen fri og i lyset af minimum 8 måneder uden Lucas Andersen. VI bliver nødt til at forbedre os offensivt og ikke bare stacke positioner hvor vi er besat, inden et evt. salg er afklaret forinden. Henter vi en 6. centerback, bliver den eneste effekt at lønbudgettet stikker af.
SKal vi have tilgange på de pladser, skal der først sælges ud.
Dalle skal ikke hentes hjem for at spille i centerforsvaret, men for at sende Pallesen ud på bænken. Vi har én højreback i truppen og han er efter min mening ikke god nok, selvom han netop har spillet sin klart bedste sæson for AaB. At Dalle så bare kan vikariere i forsvaret hvis behovet skulle opstå, er et plus.Yankee skrev: ↑31. maj 2021, 10:54Fordi der ikke er behov for flere fysisk stærke, højrefodede typer. Der er behov for en spillende, venstrefodet stopper, så opspillet ikke hele tiden går i stå når det rammer Granli derude. Og der er behov for to venstrefodede stoppere i truppen, så vi aldrig mere skal trækkes med en højrefodet på den plads.Prica22 skrev: ↑31. maj 2021, 10:21Hvorfor er Dalsgaard et dårligt fit til centerforsvaret?Yankee skrev: ↑31. maj 2021, 09:58Jeg er lodret uenig i de første to. Det er langt vigtigere at få en spillende, venstrefodet stopper ind til at sætte bedre tempo i vores opspil - også ud over Hagelskjær. Dalsgaard er et rigtig dårligt fit til centerforsvaret og noget af et spørgsmålstegn på wingbacken.
Dalsgaard er en terminator-udgave af Ross (eller Pallesen). Han vil være en klar forstærkning 1:1, men vil ikke løse holdets problemer med alt for langsom boldomgang. Derfor bør pengene bruges anderledes.
Generelt mener jeg jo at vi skal gå efter spillere med videresalgspotentiale, men omvendt synes jeg det er en no brainer at hente en mand som Dalle hjem på fri transfer, hvis det kan gøres nogenlunde økonomisk og han er motiveret for det. Fast mand og viceanfører på et hold der netop er rykket op i PL, og han er stadig i udkanten af landsholdet. Har absolut stadig motoren til at spille wingback for os. Det finder vi ikke hvert vindue.
Hvad angår forstærkning til centerforsvaret er jeg helt enig i, at en venstrefodet forsvarer vil gøre os godt... især fordi min tiltro til Hagelskjær ikke er den største.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Den største udfordring for mig er vel, at vi egentlig godt kunne trænge til forstærkninger på de fleste positioner.
HB siger sig selv. Børsting bliver aldrig HB. Hans kompetencer passer ikke til den position. Pallesen gør det fint uden at være prangende. Vi har dog meget brug for konkurrence om den plads. Enten via en profil eller et yngre talent der kan presse Pallesen.
CB vi mangler en stærk forsvarer efter Okore. Ross skal have spilletid. Han er ung og talentfuld, Thelander er en profil som i perioder desværre har været ret skadesplaget og Granli er en blid mellemvare. Hagelskjær kommer formentlig kun til at være et supplement.
CM - Vi kan næppe forvente at Hiljemark kommer til at spille alle kampe. Pedro havde et fremragende første halve år, men har ikke imponeret siden nytår. MC er næppe tiltænkt en startrolle på sigt hvis man vil i mesterskabsspillet. Personligt synes jeg Fossum fylder for lidt til den centrale midtbane. Kakeeto og Højholt er ikke gode nok.
Offensivt - med Samuelsen, Lucas og Tom ude, så mangler vi noget offensivt med kvalitet. Med Rufo, Kusk, Prica og til dels Fossum er vi tyndt besat til de 3 forreste. Jeg tror personligt, at Inge henter to heroppe. Sandsynligvis en i den dyre ende af skalaen og en slags lottokupon som supplement. Kvalitetsspilleren der hentes bliver meget afgørende for vores resultater. For mig er det ikke så vigtigt om det er en udpræget 9’er eller en chanceskabende offensiv kant, det er bare vigtigt det er høj kvalitet.
Dertil kan der ske mange ændringer afhængigt af salg. Vi er formentlig ret interesseret i at sælge Fossum og Rinne. Rinne bliver dog næppe erstattet.
HB siger sig selv. Børsting bliver aldrig HB. Hans kompetencer passer ikke til den position. Pallesen gør det fint uden at være prangende. Vi har dog meget brug for konkurrence om den plads. Enten via en profil eller et yngre talent der kan presse Pallesen.
CB vi mangler en stærk forsvarer efter Okore. Ross skal have spilletid. Han er ung og talentfuld, Thelander er en profil som i perioder desværre har været ret skadesplaget og Granli er en blid mellemvare. Hagelskjær kommer formentlig kun til at være et supplement.
CM - Vi kan næppe forvente at Hiljemark kommer til at spille alle kampe. Pedro havde et fremragende første halve år, men har ikke imponeret siden nytår. MC er næppe tiltænkt en startrolle på sigt hvis man vil i mesterskabsspillet. Personligt synes jeg Fossum fylder for lidt til den centrale midtbane. Kakeeto og Højholt er ikke gode nok.
Offensivt - med Samuelsen, Lucas og Tom ude, så mangler vi noget offensivt med kvalitet. Med Rufo, Kusk, Prica og til dels Fossum er vi tyndt besat til de 3 forreste. Jeg tror personligt, at Inge henter to heroppe. Sandsynligvis en i den dyre ende af skalaen og en slags lottokupon som supplement. Kvalitetsspilleren der hentes bliver meget afgørende for vores resultater. For mig er det ikke så vigtigt om det er en udpræget 9’er eller en chanceskabende offensiv kant, det er bare vigtigt det er høj kvalitet.
Dertil kan der ske mange ændringer afhængigt af salg. Vi er formentlig ret interesseret i at sælge Fossum og Rinne. Rinne bliver dog næppe erstattet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
R Rosenberg
- Allstar

Naturligvis skal vi det, hvis vi vil spille top 4, og de eksisterende ikke er gode nok. Og det er de ikke.bonanza skrev: ↑31. maj 2021, 16:32Eh. Vi skal helt sikkert ikke forstærke os på positioner hvor vi er godt besat eller hvor der allerede er afklaret kommende tilgang. Herunder, central midtbane, centerback og venstre wingback. Vi skal hente en eller to offensive spillere, hvis vi ikke forlænger med Tom, køber Samuelsen fri og i lyset af minimum 8 måneder uden Lucas Andersen. VI bliver nødt til at forbedre os offensivt og ikke bare stacke positioner hvor vi er besat, inden et evt. salg er afklaret forinden. Henter vi en 6. centerback, bliver den eneste effekt at lønbudgettet stikker af.
Der mangler fx en CB. Granli er ikke god nok.
Hopper Ferreira ikke op på det niveau, han beviseligt har, mangler vi også der.
Så nej, vi skal ikke stacke, vi skal skille os af med og forbedre.
Ædruelighedens stemme
Er enig i det meste af det du skriver - især at vi er super tynde i front. Kusk Prica Rufo og Fossum smager ikke af meget.Forza skrev: ↑31. maj 2021, 17:18Den største udfordring for mig er vel, at vi egentlig godt kunne trænge til forstærkninger på de fleste positioner.
Men fortæl mig lige hvorfor er det vi ikke skal forvente at Hiljemark spiller alle kampe. Sådan er det vel med alle spillere at de kan blive skadet - men forventningerne er vel ikke at han er mere skadet end andre. Det får man da i hvert fald læst og påskrevet gang på gang herinde.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
9520AaB
- Allstar

- Favoritspiller: Maradona
- Geografisk sted: Skørping
Hvornår åbner vinduet egentlig ??
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!