Maglau skrev: ↑17. jun 2021, 09:52
Prica22 skrev: ↑16. jun 2021, 22:11
Skulle vi ikke droppe diskussionen om, hvorvidt Hiljemark var et fornuftigt sats eller ej og snakke transfers istedet?
Inge har lige bekræftet overfor Nordjyske, at man er formaliteter fra at kunne præsentere en ny spiller. Det er næsten en invitation til debat og gætterier herinde.
Vi skal droppe mudderkastning - men jeg synes sagtens vi kan debattere om Hiljemark satset er rigtig og vejen vi skal gå i fremtiden - det er relevant i tråd om signings.
Lige pt synes jeg slet slet ikke det er tid til satsninger i den prisklasse. Risikoen for at vi i så fald har 30-40% af vores lønbudget inaktivt siddende på tribunen og ikke på banen kan være katastrofalt.
Vi skal igennem en periode hvor vi køber driftsikre rugbrødspillere der langsomt forbedrer hele truppen og holdet.
Ikke 2-3 stjerner der skal bære alt igennem og som vi er alt for afhængige af.
Der tror jeg egentlig du har ret. Solide spillere krydret med talenter (udefra eller egenudviklede). Nu ved jeg godt, at det hele bliver meget fortegnet, men jeg vil hellere have to hylde B spillere (Superligaspillere i den gode ende som måske ikke er helt gode nok til udlandet) og så krydre det med det egne talenter og talenter udefra. Kan vi så få en Lucas i ny og næ skal vi gøre det og kan vi få en hylde A, som er fit skal vi gøre det. Det store problem er jo bare de her transfers, hvor spilleren i princippet er fugle på taget. Vi skal gå efter hylde A cases, men vi skal også finde et balance i de risici vi vil løbe for voress sikkert dyreste spillere. Jeg vil ikke sidde og råbe op over, at man tog chancen med Hiljemark for jeg ved ikke hvad lægetjekket viste og hvorvidt man er gået på kompromis, men det er bare ikke særligt brugbart i en klub, at vi planlægger udfra et håb om at vores to bedste spillere bliver klar som det har været i denne sæson.
Vi kan vel også drage en parallel til GF, som har overhalet os. Jeg ser jo ikke deres stamme som værende fyldt med A spillere eller de store salgsobjekter, men de har skabt et godt solidt hold med dritsikre spillere, som har gjort at de kan rykke frem.
Det er jo det vi også kan gøre og det var jo princippet også det vi havde med det hold der blev til doubleholdet (Bøgelund, Wæhler, KEP, Augu, Risgård, Würtz, Due og Curth) og det fik vi garneret med de rigtige talenter, en dritssikker AK og en kalkuleret risiko i at leje Jönsson.
At vi havde en rigtig driftsikker stamme gjorde også, at de blev lettere at indføre talenter på holdet.