Men det er jo faldet sammen med det i et halvt år så.Julgranen skrev: ↑12. jul 2021, 06:27Det faldt nogenlunde samtidig med det missede udlandsskifte og den megen opmærksomhed fra portugisisk presse.R Rosenberg skrev: ↑11. jul 2021, 23:22Men det er jo vildt underligt. Man snakkede jo om Zeka-niveau. Og pludselig er det så Kakeeto-niveau.
Der er en del spillere, der er blevet bedre under Cifuentes.
For Pedro er det gået modsatte vej.
Men det er lidt svært at bebrejde træneren at Pedro pludselig har problemer med simple afleveringer, laver en række ukarakteristiske fejl pga. dårlig boldbehandling osv.
Jeg vil håbe man har haft tid til at arbejde med ham over sommerpausen.
Det virker som noget mentalt, for hans evner fejler jo ikke noget.
Jeg kan forstå, hvis sådan noget har en umiddelbar indvirkning på en yngre spiller, men henover et halvt år - den køber jeg altså ikke som legitim grund.
Han bliver jo valgt fra kamp efter kamp til fordel for en spiller, som de fleste mere eller mindre fodboldkloge mener, ikke er god nok til et hold, der gerne vil lege med, hvor det er sjovt. Og det er jo dybt problematisk. Og det må jo være, fordi man mener, at denne spiller pt. er bedre end Ferreira (medmindre det handler om noget Iberian showdown).
Det er en rigtig ærgerlig situation, for man troede endelig, at vi havde fået løst den mangeårige problematik omkring den centrale midtbane, da man så, at hans topniveau jo altså er stort. Og så er vi bare igen slået tilbage til start på den ret vigtige position.
Hvis ikke Ferreira stepper gevaldigt op og atter begynder at spille på det niveau, han beviseligt kan, synes jeg, at man bør få ham ekspederet videre til vinter.
AaB har ikke tid eller råd til at gamble videre med middelmådige løsninger på den ret centrale position, og når nu casen med Hiljemark mislykkedes, er det nu endnu vigtigere, at den midtbane bliver stabiliseret med noget usvingende top 6-materiale.