Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Mephisto2 » 12. jul 2021, 19:52

Julgranen skrev:
12. jul 2021, 19:39
Runschen skrev:
12. jul 2021, 16:25
Alexander Fransson fra Norrkøping er en 27 årig central midtbanespiller med udenlands erfaring fra Schweiz og 8 landskampe for Sverige.

Vigtig detalje: Han er kontraktfri om 3 dage.

Passer på profilen, men kender ikke så meget til ham udover stats - nogen der kan bidrage med om han er realistisk / god nok?
God nok, ja. En rigtig dygtig spiller.

Aktuel for udenlandske klubber? ja.

Han bliver ikke i Allsvenskan, og har et skifte undervejs. Der bliver offentliggjort noget inden få dage.
Så måske til AaB - eller noget helt andet??

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 12. jul 2021, 20:16

R Rosenberg skrev:
11. jul 2021, 21:40
Naturligvis har jeg intet personligt mod ham - eller andre spillere på holdet for den sags skyld. Jeg kender pt i ingen af dem.

Jeg kritiserer ham da heller ikke overhovedet i ovenstående. Konstaterer da bare, at han ikke er god nok, hvis man gerne vil være med. Ligesom Kakeeto og Højholt ikke er - men det er jo ret implicit, da begge er ringere end Magnus, så ret overflødigt at nævne dem.

Ferreira er en kæmpe gåde. Han har et topniveau, der er langt, langt højere end alle de andre, men kan pludselig ikke spille fodbold mere. Det er et mysterie.

Og du skriver vel netop egentlig det samme som mig, men dadler mig for noget helt bizart?
Okay. Dadler jeg dig for noget bizart? Jamen lige over.
R Rosenberg skrev:
17. jun 2021, 17:41
Du er meget træt af ham/kan ikke lide ham - det er fint.
Din kommentar til at jeg ønsker Kasper Kusk bliver solgt. Jeg har intet personligt imod Kasper Kusk eller andre af spillerne. Jeg ønsker blot det bedste for AaB.
Jeg noterer mig i øvrigt at træneren nok engang har valgt at placere Kusk på bænken.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 12. jul 2021, 22:03

Mephisto2 skrev:
12. jul 2021, 19:52
Så måske til AaB - eller noget helt andet??
Det ved ingen. Han var meget fåmælt efter kampen forleden. Ville bare sige at der blev meldt noget ud her i ugen.

Spændende type dog.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 12. jul 2021, 22:26

Patmand skrev:
12. jul 2021, 20:16
R Rosenberg skrev:
11. jul 2021, 21:40
Naturligvis har jeg intet personligt mod ham - eller andre spillere på holdet for den sags skyld. Jeg kender pt i ingen af dem.

Jeg kritiserer ham da heller ikke overhovedet i ovenstående. Konstaterer da bare, at han ikke er god nok, hvis man gerne vil være med. Ligesom Kakeeto og Højholt ikke er - men det er jo ret implicit, da begge er ringere end Magnus, så ret overflødigt at nævne dem.

Ferreira er en kæmpe gåde. Han har et topniveau, der er langt, langt højere end alle de andre, men kan pludselig ikke spille fodbold mere. Det er et mysterie.

Og du skriver vel netop egentlig det samme som mig, men dadler mig for noget helt bizart?
Okay. Dadler jeg dig for noget bizart? Jamen lige over.
R Rosenberg skrev:
17. jun 2021, 17:41
Du er meget træt af ham/kan ikke lide ham - det er fint.
Din kommentar til at jeg ønsker Kasper Kusk bliver solgt. Jeg har intet personligt imod Kasper Kusk eller andre af spillerne. Jeg ønsker blot det bedste for AaB.
Jeg noterer mig i øvrigt at træneren nok engang har valgt at placere Kusk på bænken.
Nej, ikke lige over - jeg fabler ikke om alt muligt personligt. Jeg konstaterer i daværende indlæg, at du er træt af ham/ikke kan lide ham, naturligvis underforstået som fodboldspilleren Kusk. Hvilket er helt legitimt.

Så kunne vi fremadrettet droppe den slags pjat? Om ikke andet, så for debatsidens skyld.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 13. jul 2021, 07:39

En anden helt oplagt spiller er Jiloan Hamad, som vi har været interesseret i af flere omgange. Han er netop blevet kontraktfri, og har den klasse der skal til. Han er en klasse 8'er, der var i en liga for sig sidst han var i Allsvenskan. En rigtig playmaker-type, der også kan dække de øvrige pladser i offensiven.

Det halve Allsvenskan har tilbudt ham kontrakt.

Her er fra hans seneste tid i HNK Gorica. https://www.youtube.com/watch?v=qDqZl5Oegk4

Han mestrer både vendingerne på midtbanen, har en fantastisk indlægs- og pasningsfod og er enormt dynamisk. Gør sig konstant spilbar.

Papsi70
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af Papsi70 » 13. jul 2021, 11:07

Kunne virkelig godt snart bruge nogle rygter/tranfers fra Hornevej🙏🏻⚽️

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 13. jul 2021, 11:12

Julgranen skrev:
13. jul 2021, 07:39
En anden helt oplagt spiller er Jiloan Hamad, som vi har været interesseret i af flere omgange. Han er netop blevet kontraktfri, og har den klasse der skal til. Han er en klasse 8'er, der var i en liga for sig sidst han var i Allsvenskan. En rigtig playmaker-type, der også kan dække de øvrige pladser i offensiven.

Det halve Allsvenskan har tilbudt ham kontrakt.

Her er fra hans seneste tid i HNK Gorica. https://www.youtube.com/watch?v=qDqZl5Oegk4

Han mestrer både vendingerne på midtbanen, har en fantastisk indlægs- og pasningsfod og er enormt dynamisk. Gør sig konstant spilbar.
Var lige lidt skeptisk da jeg så Gorica, da jeg tænkte på det ret ordinære hold fra Slovenien som godt nok tævede FCK i 2004, men så så jeg at der også er en klub der hedder Gorica i Kroatien. Det er vel trod alt en noget bedre liga. Nogen der ved hvordan niveauet er i Kroatiens liga udover Dinamo Zagreb? Jeg synes ikke hans stats er overvældende i den kroatiske liga (6 mål og 7 assists i 52 kampe), men det er heller ikke skidt. Jeg synes det jeg læser tyder på han er mere end 10'er så jeg tænker på om han kunne være vores Lucas alternativ som vi godt kunne bruge.
RAUS RAUS SSE!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 13. jul 2021, 11:48

Papsi70 skrev:
13. jul 2021, 11:07
Samme her. Håber Baresi snart kan skaffe lidt til os.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Lunding
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Lunding » 13. jul 2021, 12:26

Jeg har en lille smule relevant transfersnak fra hestens egen mule. Jeg var ude på Hornevej og se træningskampen mod AGF og efter slutfløjt var både ledere og spillere frit tilgængelige. Jeg spurgte personligt Inge, hvad status var på en ny angriber og han svarede, at de havde været millimeter fra at hente en angriber i sidste uge, men at spilleren lige inden aftalen skulle laves havde fået forespørgsler fra La Liga klubber i Spanien, hvilket den angivne spiller ville afvente og se, hvad det kunne føre til.

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 13. jul 2021, 12:27

Forza skrev:
13. jul 2021, 11:48
Papsi70 skrev:
13. jul 2021, 11:07
Samme her. Håber Baresi snart kan skaffe lidt til os.
jeg kan mærke det der kommer en klasse tranfer lige om lidt :aabfan: :aabfan:
AaB AaB AaB AaB

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 13. jul 2021, 12:31

Lunding skrev:
13. jul 2021, 12:26
Jeg har en lille smule relevant transfersnak fra hestens egen mule. Jeg var ude på Hornevej og se træningskampen mod AGF og efter slutfløjt var både ledere og spillere frit tilgængelige. Jeg spurgte personligt Inge, hvad status var på en ny angriber og han svarede, at de havde været millimeter fra at hente en angriber i sidste uge, men at spilleren lige inden aftalen skulle laves havde fået forespørgsler fra La Liga klubber i Spanien, hvilket den angivne spiller ville afvente og se, hvad det kunne føre til.
Det vidner da i hvert fald om et vist niveau på de spillere vi kigger på, og altså ikke en ny Safranko...

Hvis man nu ikke kigger efter erfaring kunne det måske være den svenske Wahid Faghir, Omar Faraj, der også har tiltrukket sig interesse fra bl.a. Levante. Uhyggeligt stærk, og ekstremt træfsikker.

https://www.youtube.com/results?search_query=omar+faraj

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 13. jul 2021, 12:35

emenike skrev:
11. jul 2021, 20:57
Forza skrev:
11. jul 2021, 20:45
Lyfe skrev:
11. jul 2021, 20:29
Jeg har et lille håb i maven om at vi ser en transfer i starten af ugen. EM har taget fokus og man har ikke ville afsløre at vi har hentet 10 kæmpe store profiler transferfrit og uden løn bare fordi de gerne vil spille i vores klub.

Når jeg så vågner fra min drøm er det virkelig svært at se det her hold gøre store ting i den kommende sæson. Håber på en HB, Midtbane general og en 20 måls angriber.
Inge udtalte så sent som i går til Discovery at man netop har modtaget et nej fra en og at man stadig arbejder videre på at hente en angriber. Det lød ikke til der var noget tæt på.

Det kan ses her: https://www.eurosport.dk/fodbold/3f-sup ... ideo.shtml
Lyder til gengæld ikke til, at en erstatning for Hiljemark er særlig højt prioriteret som man kunne have antaget. Har fuldt forståelse for, at en angriber måske står øverst på listen, men bliver skuffet hvis den centrale midtbane ikke justeres med både afgange og forstærkninger inden vinduet lukker.
Jeg ser gerne en erstatning for Hiljemark men jeg tror desværre at der skal prioriteres benhårdt på Hornevej og at en angriber prioriteres fremfor en erstatning for Hiljemark.

Vi har allerede haft en del afgange hidtil i vinduet (Hiljemark, van Weert, L. Klitten, Nkada og Samuelsen) problemet er bare at de har indbragt 0 kr. i transfer. Tror spillerbudgettet er meget stramt og så længe der ikke sælges er det svært at bruge en masse penge på nye spillere, det ses også med tilgangen af Hagelskjær og Prip som ikke kan være spillere der vælter budgettet.

Vi skal hente spillere fra en højere hylde end hvad vi hidtil har gjort for at indfri de sportslige ambitioner men den altoverskyggende udfordring er at de har vi ikke midler til.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 13. jul 2021, 12:39

Aalborg frederikshavner skrev:
13. jul 2021, 12:35
Vi skal hente spillere fra en højere hylde end hvad vi hidtil har gjort for at indfri de sportslige ambitioner men den altoverskyggende udfordring er at de har vi ikke midler til.
Så sent som i vinter var man villig til at bruge 6+ mio. på en angriber, så selvfølgelig er der penge. Men de skal bruges rigtigt.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 13. jul 2021, 12:40

13. jul 2021, 12:35
emenike skrev:
11. jul 2021, 20:57
Forza skrev:
11. jul 2021, 20:45
Lyfe skrev:
11. jul 2021, 20:29
Jeg har et lille håb i maven om at vi ser en transfer i starten af ugen. EM har taget fokus og man har ikke ville afsløre at vi har hentet 10 kæmpe store profiler transferfrit og uden løn bare fordi de gerne vil spille i vores klub.

Når jeg så vågner fra min drøm er det virkelig svært at se det her hold gøre store ting i den kommende sæson. Håber på en HB, Midtbane general og en 20 måls angriber.
Inge udtalte så sent som i går til Discovery at man netop har modtaget et nej fra en og at man stadig arbejder videre på at hente en angriber. Det lød ikke til der var noget tæt på.

Det kan ses her: https://www.eurosport.dk/fodbold/3f-sup ... ideo.shtml
Lyder til gengæld ikke til, at en erstatning for Hiljemark er særlig højt prioriteret som man kunne have antaget. Har fuldt forståelse for, at en angriber måske står øverst på listen, men bliver skuffet hvis den centrale midtbane ikke justeres med både afgange og forstærkninger inden vinduet lukker.
Jeg ser gerne en erstatning for Hiljemark men jeg tror desværre at der skal prioriteres benhårdt på Hornevej og at en angriber prioriteres fremfor en erstatning for Hiljemark.

Vi har allerede haft en del afgange hidtil i vinduet (Hiljemark, van Weert, L. Klitten, Nkada og Samuelsen) problemet er bare at de har indbragt 0 kr. i transfer. Tror spillerbudgettet er meget stramt og så længe der ikke sælges er det svært at bruge en masse penge på nye spillere, det ses også med tilgangen af Hagelskjær og Prip som ikke kan være spillere der vælter budgettet.

Enig i at noget offensivt i hvert fald må være første prioritet. Vi har mistet Tom, hvilket måske var dumt i de her tider jf. økonomi og marked og Lucas er gået i stykker igen. Der skal i hvert fald en angriber ind og helst to offensive spillere. Central midt er trods alt Superligakvalitet, hvor vores angreb er meget mere tvivlsomt. Prica skal nok lave ca. 5 tror jeg, men vi kan ikke binde så meget op på en spiller og vi mangler nogen til at støbe kuglerne.
RAUS RAUS SSE!

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 13. jul 2021, 12:43

Forza skrev:
12. jul 2021, 11:21
Jakobsen skrev:
12. jul 2021, 10:44
Prica22 skrev:
12. jul 2021, 10:31
Gaarde6 skrev:
12. jul 2021, 10:25
Runschen skrev:
12. jul 2021, 10:02
Opdagede lige, at Adama Diomande igen er kontraktfri efter kun 4 kampe (1 mål) i Kina.

Aner ikke om han er god nok eller realistisk.. Inge kender ham dog..
Jeg er sikker på han er god nok!
Men forestiller mig han forlanger en kæmpe løn.
Så om han er realistisk ved jeg ikke.
Han skal ihvertfald i form.

Med 3 år i Hull og 2 år i MLS, tror jeg ikke han mangler penge. Måske han endegyldigt gerne vil tættere på Norge nu? Wikheim kunne i øvrigt også være et bud, han er også kontraktfri.
Jeg synes der lyser en del røde lamper ved Diomande. Jeg er egentlig ikke i tvivl om, at han har været god, men en spiller ove 30 der først gik et halvt år uden kontrakt, derefter havde et halvt år med fire kampe i Kina og han har kun spillet fem kampe siden 2019. Jeg synes det stiller stor tvivl om hans forfatning og det er jo ikke just fordi han har spillet på hylder er voldsomt over Superligaen. Enten er han meget dyr eller også er hans niveau ikke hvad det har været, men der mangler nok uanset overenstemmelse mellem niveau og pris. Jeg tror både, at han er en meget dyr spiller jf. hvad man har hørt i bl.a transferivnduet og med den historik han har de sidste par år er jeg ærligtalt heller ikke sikker på, at det er en spiller der vil være i noget nær en god forfatning. Vi må nogle gange tage spillere der skal i form/genopbygges, men udgangspunktet kan også være for håbløst.
Jeg ser de helt samme røde lamper. Jeg var ikke så bekymret sidst vi var interesseret, men at han efter 4 kampe på et halvt år igen er uden kontrakt er ikke et godt tegn. Virkelig lang tid siden han har spillet fodbold på et ordentligt plan.

Men vi kan ikke få angribere uden at løbe en chance. Inge har et stort kendskab til ham og vi var eftersigende meget interesseret sidst. Så mon ikke Inge har den rette viden om ham til at træffe det rigtige valg.
Jeg ser de samme røde lamper ved Schwartz, her er der også tale om en aldrende angriber som stort set ikke har spillet bold siden han forlod Silkeborg IF

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 13. jul 2021, 12:44

Jakobsen skrev:
13. jul 2021, 12:40
Der skal i hvert fald en angriber ind og helst to offensive spillere.
Har du glemt alt om Louka Prip?

Jeg tror ikke vi får endnu en spiller udover en angriber.

Som det ser ud nu, så har Prip også masser af kreativt og pointgivende output. Som Lucas spillede, og var skadet, så leverede han ikke på nogen af parametrene.
Kan Prip holde sig skadesfri, så er han en mere end fuldgod erstatning.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 13. jul 2021, 12:47

13. jul 2021, 12:43
Jeg ser de samme røde lamper ved Schwartz, her er der også tale om en aldrende angriber som stort set ikke har spillet bold siden han forlod Silkeborg IF
Mon ikke folk sagde det samme om Patrick Mortensen, der rendte rundt i en norsk midterklub?

Jeg kan ikke se hvorfor vi skal til at dyrke den aldersfascisme, når vi leder efter en proven målscorer.

Hvis jeg ser ned over topscorerlisten fra sidste sæson, så er der ikke mange af de spillere der er derpå som ville gå igennem debatside-filteret.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 13. jul 2021, 12:52

Julgranen skrev:
13. jul 2021, 12:44
Jakobsen skrev:
13. jul 2021, 12:40
Der skal i hvert fald en angriber ind og helst to offensive spillere.
Har du glemt alt om Louka Prip?

Jeg tror ikke vi får endnu en spiller udover en angriber.

Som det ser ud nu, så har Prip også masser af kreativt og pointgivende output. Som Lucas spillede, og var skadet, så leverede han ikke på nogen af parametrene.
Kan Prip holde sig skadesfri, så er han en mere end fuldgod erstatning.
Lucas spillede da blændeden på 10'eren og skabe en masser x-factor i vores spil i de kampe han fik i foråret. Det var da på et helt helt andet niveau end Prips mange langskud forbi mål og straffesparksscoringer. Louka Prip er hverken kvalitets- eller typemæssigt i nærheden af at kunne løfte holdet på samme måde. Vil vi være top 4-6 skal Louka Prip ikke være tæt på fast mand i vores start 11.
RAUS RAUS SSE!

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 13. jul 2021, 12:57

Jakobsen skrev:
13. jul 2021, 12:52
Lucas spillede da blændeden på 10'eren og skabe en masser x-factor i vores spil i de kampe han fik i foråret. Det var da på et helt helt andet niveau end Prips mange langskud forbi mål og straffesparksscoringer. Louka Prip er hverken kvalitets- eller typemæssigt i nærheden af at kunne løfte holdet på samme måde. Vil vi være top 4-6 skal Louka Prip ikke være tæt på fast mand i vores start 11.
Jeg er godt nok stærkt uenig. Dels af din karakteristik af Lucas, som ved gud har været langt fra sit niveau i lang, lang tid, og underpræsterede markant sidste sæson, med undtagelse af enkelte gode kampe.

Og dels af den besynderlige, forudindtagede holdning til en spiller som nu spiller på et helt andet hold end det han forlod.
Louka Prip har da vist i de hidtidige træningskampe, at han har masser at byde ind med - og rent kreativt var han en enmands-hær for Horsens.
Nu er det sådan at vi også skal bedømme spillere på deres potentiale - vi kan ikke plukke fra Lucas-hylden.
Hvis Louka spiller, og Lucas er på tribunen, så siger det sig selv hvem der giver mest værdi for holdet.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 13. jul 2021, 13:11

Julgranen skrev:
13. jul 2021, 12:47
13. jul 2021, 12:43
Mon ikke folk sagde det samme om Patrick Mortensen, der rendte rundt i en norsk midterklub?

Jeg kan ikke se hvorfor vi skal til at dyrke den aldersfascisme, når vi leder efter en proven målscorer.

Hvis jeg ser ned over topscorerlisten fra sidste sæson, så er der ikke mange af de spillere der er derpå som ville gå igennem debatside-filteret.
Forskellen er at Mortensen kom til AGF med en masse kampe i benene for Sarpsborg, Schwartz derimod har ikke spillet regelmæssig førsteholdsfodbold siden omtrent nov. - dec. '19.

Som en klub der skal bruge transfer indtægter til at øge det sportslige budget er temaer som alder og videresalgs potentiale absolut ikke uvæsentligt.

Låst