Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 16. jul 2021, 07:45

Buzz Killington skrev:
16. jul 2021, 06:49
Jamen, er det ikke (næsten) lige præcis det jeg skriver?
Det var også en ret præcis negativ melding om en spiller der alt andet lige skulle integreres på en helt anden måde, end en serber på 25 år skal.

Står der nogen steder det samme om Makaric?

Vi ved at hans klub havde sat en noget højere pris tidligere på sæsonen.

AaB har kigget på ham siden marts - ergo har de været kloge, og ventet til prisen faldt.

Jeg vil meget gerne vente og se ham an, inden jeg fælder en endelig dom - men umiddelbart bedømt, så virker det som en både snu og velovervejet handel. Vi har fået en spiller der kommer med medvind i bagagen til spotpris.
Og så har vi talt om vigtigheden af pil op-spillere. At vi ikke henter spillere der er på retur, men netop kommer fra gode sæsoner.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 16. jul 2021, 08:11

Er som udgangspunkt også positiv omkring Makaric, men der er et eller andet uldent, når en topscorer kun koster en halv million €. Især hvis påstanden om interesse fra flere større klubber skulle være sandt.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 16. jul 2021, 08:13

Julgranen skrev:
16. jul 2021, 07:45
Buzz Killington skrev:
16. jul 2021, 06:49
Jamen, er det ikke (næsten) lige præcis det jeg skriver?
Det var også en ret præcis negativ melding om en spiller der alt andet lige skulle integreres på en helt anden måde, end en serber på 25 år skal.

Står der nogen steder det samme om Makaric?

Vi ved at hans klub havde sat en noget højere pris tidligere på sæsonen.

AaB har kigget på ham siden marts - ergo har de været kloge, og ventet til prisen faldt.

Jeg vil meget gerne vente og se ham an, inden jeg fælder en endelig dom - men umiddelbart bedømt, så virker det som en både snu og velovervejet handel. Vi har fået en spiller der kommer med medvind i bagagen til spotpris.
Og så har vi talt om vigtigheden af pil op-spillere. At vi ikke henter spillere der er på retur, men netop kommer fra gode sæsoner.
Altså, jeg har også enormt svært ved at være helt i kulkælderen over handlen. Jeg var bare lidt skeptisk over den der med at bruge interesse fra andre klubber til så meget når de jo ikke har gidet trykke på knappen. Safranko havde også interesse fra Italien jf. Gaarde.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 16. jul 2021, 08:15

Forza skrev:
15. jul 2021, 23:26
Fromthecradle skrev:
15. jul 2021, 23:24
Forza skrev:
15. jul 2021, 23:22
Fromthecradle skrev:
15. jul 2021, 23:16
Julgranen skrev:
15. jul 2021, 23:07
Fromthecradle skrev:
15. jul 2021, 22:46
Men tilsyneladende harmonerer det også dårligt med Pedro. Han er åbenbart ramt af samme “forbandelse”?
For et halvt år siden var han tæt på et Ligue 1-skifte. Han har et markant større potentiale - det kan alle vist se.
Randers gik med en 1. divisions spiller fra Norge til knap en halv million i stedet for Magnus.

At få Pedro tilbage på sporet mentalt og spillemæssigt vil være som at få en ny spiller.
Alle kan ikke se det - bla træneren. Hvad der er rimeligt essentielt, da han jo arbejder intenst med dem på daglig basis.

Transferønske til midtbanen kunne være en Nikolaj Thomsen eller alike, der mangler en anden type end Pedro og Magnus.
Hvordan ved du hvad træneren tænker om MC’s potentiale i forhold til Pedro’s?
Ud fra de valg han tager.
Han startede med at spille med Pedro og sluttede med at spille med MC. Det har absolut intet at gøre med hvad deres potentiale er i hans øjne.
Træneren stiller selvfølgelig med de spillere, som han føler hjælper holder bedst i den specifikke kamp. Det har i rigtig mange kampe i foråret været Magnus, og bliver det sandsynligvis også i mange kampe i efteråret.
Træneren tænker ikke i salg. Han tænker i at vinde fodboldkampe.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 16. jul 2021, 08:17

Brodernumsi skrev:
16. jul 2021, 08:11
Er som udgangspunkt også positiv omkring Makaric, men der er et eller andet uldent, når en topscorer kun koster en halv million €. Især hvis påstanden om interesse fra flere større klubber skulle være sandt.
Nej, det er faktisk helt i tråd med, at han kun har kontrakt under et år endnu. Og at Radnik Surdulica er en lille klub.

Du ved vel selv hvordan vi har følt det, når vi har været nederst i fødekæden med topscorere der er røget for en slik, fordi vi har været AaB fra Aalborg og ikke en større klub.
For én gangs skyld har vi gjort brug af vores plads i fødekæden til at udnytte en mindre klubs begrænsede midler.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 16. jul 2021, 08:23

Buzz Killington skrev:
16. jul 2021, 08:13
Altså, jeg har også enormt svært ved at være helt i kulkælderen over handlen. Jeg var bare lidt skeptisk over den der med at bruge interesse fra andre klubber til så meget når de jo ikke har gidet trykke på knappen. Safranko havde også interesse fra Italien jf. Gaarde.
Det ved vi af gode grunde ikke, jeg har aldrig set det nævnt nogen steder - han måtte forhandle med den ret bryske ejer af DAC over flere omgange. Det kan lige så vel have været et spil for galleriet.

Her er det lokale medier der har meldt om interessen og prissætningen.

Jeg kan se masser af lokale, der harcelerer over den meget lave pris - det ser jeg som et godt tegn. Uanset hvad tror jeg vi har fået value for money her - og har en spiller der kan afhændes igen.

Men nu skal det heller ikke skille os, Buzz - i bund og grund ønsker vi jo blot det bedste for AaB :aabfan:

Mikki89
1. div
1. div

Indlæg af Mikki89 » 16. jul 2021, 08:30

Makaric er bestemt en spændende signing og rapporten ser jo ud til, at han har en veludviklet målnæse og kan bruges til at spille bolden op på, hvilket vi har manglet i noget tid.
Jeg er positiv omkring det, men jeg er også opmærksom på, at han lige har haft en sæson, som han aldrig har haft før rent målscoringsmæssigt. Ellers har han aldrig lavet mere end 8 mål på en sæson🤔
Men hvis vi kan få en Van Weert type med 8-9 mål pr. Sæson med lidt mere koldblodighed, så måltotalen måske bliver 10-14 mål, så er det jo heller ikke helt ringe. :aabfan:

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 16. jul 2021, 08:33

Mikki89 skrev:
16. jul 2021, 08:30
.. og kan bruges til at spille bolden op på, hvilket vi har manglet i noget tid.
Og det er nok det element jeg glæder mig mest ved. Se f.eks. hans highlight-video fra 2019-sæsonen, der indeholder nogle rigtig gode sekvenser hvor han agerer hold up-spiller.
Det har vi manglet i umindelige tider, og det er jo en af forklaringerne på at presset på os i perioder nærmest er ubønhørligt, når først modstanderne lykkedes med det. Vi har ikke haft nogen der kunne holde på bolden og trække et frispark, eller bruge fysikken til at skabe ro på bolden.

TK-allez
Superliga
Superliga

Indlæg af TK-allez » 16. jul 2021, 08:35

Mikki89 skrev:
Makaric er bestemt en spændende signing og rapporten ser jo ud til, at han har en veludviklet målnæse og kan bruges til at spille bolden op på, hvilket vi har manglet i noget tid.
Jeg er positiv omkring det, men jeg er også opmærksom på, at han lige har haft en sæson, som han aldrig har haft før rent målscoringsmæssigt. Ellers har han aldrig lavet mere end 8 mål på en sæson🤔
Men hvis vi kan få en Van Weert type med 8-9 mål pr. Sæson med lidt mere koldblodighed, så måltotalen måske bliver 10-14 mål, så er det jo heller ikke helt ringe. :aabfan:
Og nu skal vi stadig huske på, at han indtil et par år siden agerede som midtbanespiller og på nogle sider stadig figurerer som midtbanespiller, så det er selvsagt svært at sammenligne de cases. Jeg synes, det her er en no-brainer: Han har scoret næsten halvdelen af holdets mål sidste sæson.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 16. jul 2021, 08:35

Julgranen skrev:
15. jul 2021, 23:07
Fromthecradle skrev:
15. jul 2021, 22:46
Men tilsyneladende harmonerer det også dårligt med Pedro. Han er åbenbart ramt af samme “forbandelse”?
For et halvt år siden var han tæt på et Ligue 1-skifte. Han har et markant større potentiale - det kan alle vist se.
Randers gik med en 1. divisions spiller fra Norge til knap en halv million i stedet for Magnus.

At få Pedro tilbage på sporet mentalt og spillemæssigt vil være som at få en ny spiller.
jeg tror han kommer. Han har haft en svær tilvænning med Cifu. Men synes du / I ikke at han er set bedre og bedre ud her i træningskampene. Hans indskiftninger har været positive og synes specielt hans power i presspillet og som "irritationsmoment" for modstanderen har været godt.
Jeg tror sgu han vinder pladsen tilbage.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 16. jul 2021, 08:37

Julgranen skrev:
16. jul 2021, 08:33
Mikki89 skrev:
.. og kan bruges til at spille bolden op på, hvilket vi har manglet i noget tid.
Og det er nok det element jeg glæder mig mest ved. Se f.eks. hans highlight-video fra 2019-sæsonen, der indeholder nogle rigtig gode sekvenser hvor han agerer hold up-spiller.
Det har vi manglet i umindelige tider, og det er jo en af forklaringerne på at presset på os i perioder nærmest er ubønhørligt, når først modstanderne lykkedes med det. Vi har ikke haft nogen der kunne holde på bolden og trække et frispark, eller bruge fysikken til at skabe ro på bolden.
præcis.
jeg var inde at læse lidt op på ham. Klinisk afslutter, god assist spiller, god at spille bolden op på. Bevæger sig også ud i rummene væk fra forsvaret, specielt i venstre siden. Men teknikken er måske ikke i top. og det kan vi altså heller ikke forvente. For han koster jo "kun" 500.000 euro af en grund. OG vi kan ikke signe en europæisk kendt bomber. Jeg er fuld af fortrøstning over ham - og satme godt regnet ud Julgranen i din spådoms sigelse. Noget af en krystalkugle du sikker med. :) :D ;)

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 16. jul 2021, 08:53

baresi skrev:
16. jul 2021, 08:37
Julgranen skrev:
Mikki89 skrev:
præcis.
jeg var inde at læse lidt op på ham. Klinisk afslutter, god assist spiller, god at spille bolden op på. Bevæger sig også ud i rummene væk fra forsvaret, specielt i venstre siden. Men teknikken er måske ikke i top. og det kan vi altså heller ikke forvente. For han koster jo "kun" 500.000 euro af en grund. OG vi kan ikke signe en europæisk kendt bomber. Jeg er fuld af fortrøstning over ham - og satme godt regnet ud Julgranen i din spådoms sigelse. Noget af en krystalkugle du sikker med. :) :D ;)
Jeg tror også man skal have en snert af realisme ind hvis man er kritisk ved sådan en handel. Det er altså noget af der ypperligste vi kan tiltrække, og det har kræver langt mere end bare økonomi at få den handel i hus.

Angribere med de stats Makaric har leveret er sjældent endt i AaB før.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 16. jul 2021, 09:08

Forza skrev:
16. jul 2021, 08:53
baresi skrev:
Julgranen skrev:
Mikki89 skrev:
præcis.
Jeg tror også man skal have en snert af realisme ind hvis man er kritisk ved sådan en handel. Det er altså noget af der ypperligste vi kan tiltrække, og det har kræver langt mere end bare økonomi at få den handel i hus.

Ifølge hvad man høre, så har Inge været på overarbejde, med at sælge ham og hans klub AaB projektet. De har sikkert vist ham en plan for hans udvikling, og hvordan man vil opnå det. lige som de gjorde med Prica og andre de har nuppet. Så uden den del, kunne AaB meget vel have været valgt fra i forhold til andre muligheder.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 16. jul 2021, 09:17

Forza skrev:
16. jul 2021, 08:53
baresi skrev:
Julgranen skrev:
Mikki89 skrev:
præcis.

tror man skal være ret positiv. Og ligegyldigt hvad så har han scoret 25-26 mål + 8-9 assist i serbien. det er jo ikke fordi de ikke kan spille fodbold der eller der er dårlige forsvarere. og han har fået 3 A landsholdskampe. jeg var lige et øjeblik misundelig på AGFs angriber køb, men nu har vi udlignet. Er mere end tilfreds.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 16. jul 2021, 09:25

baresi skrev:
16. jul 2021, 09:17

tror man skal være ret positiv. Og ligegyldigt hvad så har han scoret 25-26 mål + 8-9 assist i serbien. det er jo ikke fordi de ikke kan spille fodbold der eller der er dårlige forsvarere. og han har fået 3 A landsholdskampe. jeg var lige et øjeblik misundelig på AGFs angriber køb, men nu har vi udlignet. Er mere end tilfreds.
Det er i det hele taget bare svært at sammenligne når man spiller i forskellige ligaer.
Men vi får en spiller der scorede 25 mål i Serbiens bedste række, og tilmed lavede 8 assist. Kan han lave bare halvdelen hos os er det stadig nogenlunde.
Jeg har stillet store krav til først Gaarde og nu Inge omkring den angriber der skulle hentes, og har været skuffet over alle de lappeløsninger der har været undervejs, men jeg sidder med en fornuftig mavefornemmelse omkring ham her. Ja der er nogle spørgsmål og mulige problemstillinger, såsom hvordan han præsterer i et andet land, om sidste sæson var en enlig svale, osv. Men vi får en rigtig 9'er der ser ud til at score mange lette mål. En spiller der lige har leveret en fantom sæson så bør komme med selvtillid. 25 år og dermed hentet i aldersmæssigt prime. Præcis hvad jeg har efterlyst.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
bøllemis
1. div
1. div
Favoritspiller: CR7
Geografisk sted: 9200

Indlæg af bøllemis » 16. jul 2021, 09:28

Af omveje har jeg hørt at nogle af spilllerne har foreslået til Inge at hente Mads Albæk fra Sønderjyske. Angiveligt vil han og familien væk fra Sønderjyske.

En meget erfaren spiller, med lederegenskaber og uden tvivl er bedre en hvad vores midtbane ellers byder på 🙂
JA DAAAAAAAAA!!!!

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 16. jul 2021, 09:32

Man skal altid have en form for skepsis omkring nye spillere, om så de er gamle, unge, udlændinge, danskere, opadgående eller nedadgående.

MEN det her er absolut højeste hylde, vi kan hente angribere fra, hvis man ser på profilen. At have scoret mål er ikke nok, spilleren skal også være castet rigtigt og jeg har tiltro til at Inge har gjort sit arbejde grundigt her.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 16. jul 2021, 10:13

bøllemis skrev:
16. jul 2021, 09:28
Af omveje har jeg hørt at nogle af spilllerne har foreslået til Inge at hente Mads Albæk fra Sønderjyske. Angiveligt vil han og familien væk fra Sønderjyske.

En meget erfaren spiller, med lederegenskaber og uden tvivl er bedre en hvad vores midtbane ellers byder på 🙂
Havde godt set mig varm på ham dengang vi skulle erstatte Würtz og Risgård, men hvor vi så hentede PO og Fossum i stedet. Ingen tvivl om at han er stabil og en god leder centralt på banen, men spørgsmålet er om han er for højt oppe i alderen nu til at være interessant for os (bliver 32 til vinter).

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 16. jul 2021, 10:15

emenike skrev:
16. jul 2021, 10:13
Havde godt set mig varm på ham dengang vi skulle erstatte Würtz og Risgård, men hvor vi så hentede PO og Fossum i stedet. Ingen tvivl om at han er stabil og en god leder centralt på banen, men spørgsmålet er om han er for højt oppe i alderen nu til at være interessant for os (bliver 32 til vinter).
Superspiller, der også er en trussel fra distancen. Ham kunne jeg godt se i AaB. Går altid forrest. Har både teknik og pondus.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 16. jul 2021, 10:18

Jyden skrev:
15. jul 2021, 15:37
Med Prip og Makaric som foreløbige transfers, tænker folk så Thomsen kan have sin berettigelse på holdet, såfremt han kan erhverves til en "kom igang igen og vis hvad du kan" kontrakt, eller har han ikke længere hvad der skal til for at løfte holdet?
Nej tak. Han er en fin spiller men slet ikke den type, der mangles. Han kan meget af det samme som Fossum og holdet har mere brug for en spilfordeler på midten.

Derudover kommer Thomsen fra 2-3 dårlige sæsoner og er et genopbygningsprojekt. Der vil jeg meget hellere have typer som Prip og Makaric der kommer med pil opad og ser AaB som et spændende næste skridt i karrieren - ikke en nedtrapningsstation.

Låst