R Rosenberg skrev: ↑17. jul 2021, 15:56Og hvornår har en bund-/midterklub i DK sidst hentet en spiller, der blev topscorer?FisenMathisen skrev: ↑17. jul 2021, 15:31BoT skrev: ↑17. jul 2021, 14:13Komplet enig. Som sædvanligt.R Rosenberg skrev: ↑17. jul 2021, 13:13Hvad er det egentlig, folk herinde forventer?
AaB har gennem de sidste 7 år spillet og talt sig længere og længere ned i et hul og ud i ligegyldighedens leverpostejsunivers, siden man havde alletiders chance for at skabe noget kontinuitet efter 2014 - men valgte det modsatte. AaB er således blevet et ligegyldigt midter-/bundhold i en ret inferiør liga.
Et hold uden ret mange penge. Uden at kunne tilbyde medaljekampe. Uden at kunne tilbyde europæiske kampe. Et hold, der de fleste sæsoner de senere år har kunnet tilbyde 4 x opgør mod Horsens, Sønderjyske og Randers som det største.
Hvem forventer man, at AaB, som vi elsker og ærer, men som reelt er en nobody i Europa, kan hente i en fodboldverden, der dagligt bliver mere og mere koncentreret om penge og spilleres personlige branding af dem selv?
Vi har ikke haft en boksangriber siden Spalvis, og det et noget, der er skreget på konstant herinde de seneste mange år. Alle drømmer om en spiller, der er garant for 15-20 mål pr. sæson. Men har den spiller med sikkerhed niveauet til det, er AaB slet ikke en option for denne spiller - det er Danmark næppe overhovedet, fraset måske FCK.
Nu har vi så endelig hentet en længe krævet boksangriber, som ovenikøbet blev topscorer i den serbiske liga (nej, ikke den italienske, svenske, spanske, tyske, franske, norske), som scorede 25 mål i 41 kampe i sidste sæson. For en fucking halv million €.
Og så skal man denondelyneme stadig høre på jammer, gråd og tænders gnislen - og det endda blot dagen på og efter, at spilleren er signet. Uden han overhovedet har rørt en bold på det sagnomspunde græstæppe på Hornevej.
Hvad fanden er det, man forventer? Ronaldo? Kane? Diving bitch Sterling? Lewandowski? Schick? Forsberg? Lukaku?
Det er AaB, for fanden. En klub, som vi fans har høje tanker om, men i realiteten en klub, der absolut intet er på en europæisk (eller dansk) skala efterhånden, hvis man ikke er følelsesmæssigt involveret.
Nu er jo det klubben selv som siger vi skal være en top 4 klub.
Ikke os fans.
Så når jeg kigger på FCK, FCM. Brøndby og AGF.
Hvis vi skal slå en af dem ud, så tror jeg personligt det kræver lidt mere end det vi handler lige for tiden.
Jeg tror ikke Milan bliver topscorer i superligaen.
Nu er det jo ikke fordi det IAO altid bare går godt.
Det er Samuelsen og og Nkada og vores røde stjerne spiller vel gode eksempler på.
Så kan I jo synes jeg er åndsvag af forventning, men nu er der jo såmænd klubben selv igen, som har meldt den klare forventning ud.
Mindre kan måske også gøre det.
Men det er da fint, at du tror, det kræver mere. Det tror de fleste såmænd nok. Men derfor er det jo ikke forbudt at være realist.
Hvem skulle klubben hente i stedet for fx Milan?
Nej jeg gider ikke lege den leg hvor jeg finder en angriber fra en norsk eller svensk klub, og så kan du finde på hvorfor vi ikke i teorien ville kunne få ham.
Det er ikke sådan der fungerer, jeg kan godt være utilfreds med et spil indkøb uden at skulle levere en anden.
Men en der kunne tale engelsk ville jeg nok starte med.
Måske også en der kom fra en fysisk stærkere liga.
Jeg oplever tit de der øst europæere vi henter ind som nogle der slet ikke kan matche de store havregryns danske forsvarer.
Ville eksempelvis langt hellere have en polak end en serber.
Er i klar over hvor elendig deres liga er? Fordi det virker det ikke helt til I er,
Der er deltids professionelle i deres bedste liga, på flere hold. Vendsyssel ville være en fin klub i den liga.
Det virker som om det faktum han er topscorer betyder det hele, uagtet kvaliteten af det han kommer fra.
Van Weert kom fra æresdivisionen og scorede masser af mål.
Måske forstår jeg bare ikke hvad vi bytter ham ud for til en på papiret markant dårligere spiller.
Vi havde en spiller der har bevist sig i en bedre liga. Han taler dansk, han vil gerne blive i AaB og han scorer mål.
Ham smider vi ud. Og henter så Milan.
Så skriver I ‘hvad havde du regnet med?’
Så havde jeg regnet med vi beholdte Van Weert.