Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Det er tydeligt for alle, at vi mangler en ledende skikkelse på midten af banen, der kan lede, men som også kan tage temperaturen på kampen og sætte tempoet på midten.
Jeg synes også, at vi skal overveje om Fossum har det, der skal til. Vi får alt for lidt ud af ham. Hvis der en en føler ude på ham, så synes jeg helt afgjort, at vi skal sælge.
Jeg synes også, at vi skal overveje om Fossum har det, der skal til. Vi får alt for lidt ud af ham. Hvis der en en føler ude på ham, så synes jeg helt afgjort, at vi skal sælge.
Ja det er ikke pisse godt for midt blodtrykJulgranen skrev: ↑25. jul 2021, 11:16Ja, vi mangler desperat en Thom Haye-type der kan sætte spillet, diktere tempoet, åbne spillet med lange, præcise afleveringer osv.
Farvel til Magnus og Kakeeto, der er så uhyggeligt begrænsede spillertyper. Nu blev førstnævnte heldigvis flået ud i pausen i går efter endnu en ringe kamp, men det understregede blot behovet for nyt blod.
Bortset fra det, så leverede vi en glimrende kamp som vi kunne og burde have vundet mod FCK. Så nu har vi prøvet en art himmel og helvede. Nu skal vi gerne have 3 point næste gang.
AaB AaB AaB AaB
-
R Rosenberg
- Allstar

Tag og tag...Brent skrev: ↑25. jul 2021, 12:47Friis havde et meget bedre tag på FCM med hans direkte stil, kampen som AaB leverede i går var jo dræbende kedelig, trille, trille, trille, langsomt, forudsigeligt og med et hav af boldtab. Hader det tiki-taka lortJulgranen skrev: ↑25. jul 2021, 12:14Det har der været de sidste 3 år vi har mødt FCM hjemme. Ikke så grelt som i rædselskampen under Søndergaard, hvor vi nærmest ikke var over midten i en halvleg. Men grelt nok.
Vi skal have fundet en måde at løse det på, og det lader til at Cifuentes har lige så svært ved at finde den som hans forgænger havde.
Ædruelighedens stemme
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Det vil altså også afhjælpe vores defensiv, at vi har en spiller på den centrale midtbane, der sørger for at bolden fordeles mere sikkert længere fremme på banen. Faktisk vil jeg gerne have 2 stks.Mikki89 skrev: ↑25. jul 2021, 13:15Det er tydeligt for alle, at vi mangler en ledende skikkelse på midten af banen, der kan lede, men som også kan tage temperaturen på kampen og sætte tempoet på midten.
Forestil en midtbane hvor både Hiljemark og Patrick Olsen huserede, samtidig med at de blev dækket ind af en Pedro, der kun skal erobre og lave den nemme aflevering.
Den stabilitet det vil skabe i den centrale akse, vil skabe meget mere ro for forsvaret.
Okay. Jeg forstår ikke, hvorfor vi skal hænge fast i Friis, og jeg ved egentlig ikke, om det her skal forstås som et reelt indlæg fra dig, men det er så himmelråbende forkert, det du skriver.Brent skrev: ↑25. jul 2021, 12:47Friis havde et meget bedre tag på FCM med hans direkte stil, kampen som AaB leverede i går var jo dræbende kedelig, trille, trille, trille, langsomt, forudsigeligt og med et hav af boldtab. Hader det tiki-taka lortJulgranen skrev: ↑25. jul 2021, 12:14Det har der været de sidste 3 år vi har mødt FCM hjemme. Ikke så grelt som i rædselskampen under Søndergaard, hvor vi nærmest ikke var over midten i en halvleg. Men grelt nok.
Vi skal have fundet en måde at løse det på, og det lader til at Cifuentes har lige så svært ved at finde den som hans forgænger havde.
Friis mødte FCM 5 gange.
De kampe medførte 1 sejr og 4 nederlag.
Samlet målscore 3-7 i FCMs favør. Altså scorede vi 0,6 mål i snit, men lukkede 1,4 mål ind.
Af alle modstandere var det kun FCN, Vejle (1 kamp) og Vendsyssel (2 kampe), som vi havde sværere ved.
Ud af de sidste 20(!) kampe mod FCM har vi vundet 2, spillet 5 uafgjort og tabt 13.
I de 20 kampe har vi scoret 12 sølle mål.
Var I går en godkendt kamp? Nej! Og Cifuentes siger også selv, at det var langt fra acceptabelt. Men lad være med at påstå, at vi var bedre mod FCM under Friis. For vi er konsekvent blevet mast af dem.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Der kom jeg i bukserne da du nævnte den midtbane (PO og Hiljemark)Dennis Nielsen skrev: ↑25. jul 2021, 13:24Det vil altså også afhjælpe vores defensiv, at vi har en spiller på den centrale midtbane, der sørger for at bolden fordeles mere sikkert længere fremme på banen. Faktisk vil jeg gerne have 2 stks.Mikki89 skrev: ↑25. jul 2021, 13:15Det er tydeligt for alle, at vi mangler en ledende skikkelse på midten af banen, der kan lede, men som også kan tage temperaturen på kampen og sætte tempoet på midten.
Forestil en midtbane hvor både Hiljemark og Patrick Olsen huserede, samtidig med at de blev dækket ind af en Pedro, der kun skal erobre og lave den nemme aflevering.
Den stabilitet det vil skabe i den centrale akse, vil skabe meget mere ro for forsvaret.
som jeg har skrevet mange gange før, så så bliver vi nødt til at finde manden med pengekassen , ellers er det ganske enkelt umuligt at blive en del af et fast top 4 der skal skiftes rigtig mange spillere , spillere som der ikke er gode nok til en top 4 trup , og der skal hentes kvalitet ind , ikke som man gør nu hvor der hentes spillere ind fra ligaer vi ikke kender kvaliteten på , det går ikke , måske ham serberen bliver god . men vi ved det egentlig ikke , hvis vi vil være med i toppen er det nødvendigt at investere som jeg ser det lige nu så er Ross ikke god/klar til at spille fast , det er han bare ikke så ny mand ind her til midterforsvaret sammen med Thelander , højre back , Pallesen jo han kæmper det bedste han har lært , men det er bare ikke nok hvis vi skal højere op i tabellen så ny mand her også , midtbanen , MC jo når han spiller er han jo fint med og falder som sådan ikke igennem , men det bare ikke nok hvis vi skal flytte os opad så ny styrmand til midtbanen , så skal vi måske også til at se på spiller der har været længe i AaB , Ahlmann ,børsting ,kusk , har de niveauet til at være med til at flytte klubben opad , eller har de toppet , synes vi burde for længst have begyndt at finde afløsere til deres pladser så vi havde noget klar , der skal ske rigtig meget , der skal bruges rigtig mange penge , så er spørgsmålet , er ledelsen i AaB klar til det , det skal de være hvis man drømmer om at indfri målet om top 4 , jeg vil endda gå så langt at sige at det gælder sådan set også bare om at indfri en billet til top 6 . det er truppen heller ikke på nuværende tidspunkt god nok til , vi sniger os af og til med .jo jo men det jo ikke holdbart , vi skal være fast og sikker top 6 hver sæson og det kræver man handler
Helt enig.nj27 skrev: ↑25. jul 2021, 14:10som jeg har skrevet mange gange før, så så bliver vi nødt til at finde manden med pengekassen , ellers er det ganske enkelt umuligt at blive en del af et fast top 4 der skal skiftes rigtig mange spillere , spillere som der ikke er gode nok til en top 4 trup , og der skal hentes kvalitet ind , ikke som man gør nu hvor der hentes spillere ind fra ligaer vi ikke kender kvaliteten på , det går ikke , måske ham serberen bliver god . men vi ved det egentlig ikke , hvis vi vil være med i toppen er det nødvendigt at investere som jeg ser det lige nu så er Ross ikke god/klar til at spille fast , det er han bare ikke så ny mand ind her til midterforsvaret sammen med Thelander , højre back , Pallesen jo han kæmper det bedste han har lært , men det er bare ikke nok hvis vi skal højere op i tabellen så ny mand her også , midtbanen , MC jo når han spiller er han jo fint med og falder som sådan ikke igennem , men det bare ikke nok hvis vi skal flytte os opad så ny styrmand til midtbanen , så skal vi måske også til at se på spiller der har været længe i AaB , Ahlmann ,børsting ,kusk , har de niveauet til at være med til at flytte klubben opad , eller har de toppet , synes vi burde for længst have begyndt at finde afløsere til deres pladser så vi havde noget klar , der skal ske rigtig meget , der skal bruges rigtig mange penge , så er spørgsmålet , er ledelsen i AaB klar til det , det skal de være hvis man drømmer om at indfri målet om top 4 , jeg vil endda gå så langt at sige at det gælder sådan set også bare om at indfri en billet til top 6 . det er truppen heller ikke på nuværende tidspunkt god nok til , vi sniger os af og til med .jo jo men det jo ikke holdbart , vi skal være fast og sikker top 6 hver sæson og det kræver man handler
Om vi vil det eller ej, så handler fodbold om penge.
Hvis ikke vi får noget kapital ind udefra, kommer vi ikke til at fange: FCK, FCM, Brøndby og AGF.
Vi kan poppe op engang i mellem og drille dem lidt. Men hvis vi vil være tophold, så kræver det en mand med en stor tegnebog, som er parat til at investere..
Vi har ikke engang 11 spillere som er stærke nok til at blive top hold. Og så snart vi bare skifter en enkelt eller to mænd, er vi mærkbart dårligere !
Der skal bruges mange penge for at blive en del af toppen i Superligaen.. Og jeg gad sgu godt der stadig blev arbejdet på at finde nogen, som syntes sådan et projekt kunne være spændende at smide penge efter.
Endnu engang en superkamp fra ham i gårsdagens træningskamp mod Sparta, hvor han ifølge den lokale avis var blandt banens bedste og involveret i sejrsmålet - lad os bare få hentet ham til den 6'er position, tak.
De dedikerer en hel artikel til ham i dagens udgave, hvor de storroser ham som dirigent og leder.
Inden kamp i går havde avisen set en fan der sagde "tak for alt" til ham, hvor han så replicerede, at han ikke var væk endnu og grinede. Man kan da håbe på at der stadig er forhandlinger igang.
Hvis det på nogen måde er realistisk - lyder det som en drømmesigning. Der mangler virkelig en til at tage taktstokken på den midt, for Fossum, MC eller Ferreira magter det ikke, og Højholt som helt klart har nogle playmaker kvaliteter er der ikke endnu.
Kan man score mønt på Fossum synes jeg man skal gøre det, og hente yderligere ind.
Jeg savner Winsnes
Lyder som en drømmesigning.Julgranen skrev: ↑25. jul 2021, 14:53Endnu engang en superkamp fra ham i gårsdagens træningskamp mod Sparta, hvor han ifølge den lokale avis var blandt banens bedste og involveret i sejrsmålet - lad os bare få hentet ham til den 6'er position, tak.
De dedikerer en hel artikel til ham i dagens udgave, hvor de storroser ham som dirigent og leder.
Inden kamp i går havde avisen set en fan der sagde "tak for alt" til ham, hvor han så replicerede, at han ikke var væk endnu og grinede. Man kan da håbe på at der stadig er forhandlinger igang.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Inge har jo skudt Thom Haye rygterne ned. Jeg tror, vi skal rette vores sigtekorn et andet sted hen. Han lyder på papiret til at være en mand vi godt kunne bruge, men når Inge har været ude at dementere rygterne, så er der ingen grund til at bore mere i det.
Jeg tænker ikke at Inge har i sinde at ødelægge eventuelle forhandlinger - han lød ifølge Lunding ikke så overbevisende, nærmere overrasket.
Det er den position han tidligere har adresseret som et svagt punkt, og det er ubetinget det sted på banen hvor vi gennemgående har haft størst problemer. Der kommer ingen chanceskabende afleveringer, der kommer ingen højt boldtempo, der kommer ingen store præstationer hvor man neutraliserer modstandernes spil.
Jeg tror ikke Thom Haye-muligheden er død, men hvis man er i åbent kapløb med andre klubber ville det være træls at ødelægge det ved at være åbenmundet.
Det er jo et tolkningsspørgsmål, men det lyder mærkeligt, at hvis han grangiveligt er på vores rader, at Inge slet ikke kender ham. Han ville jo ikke spolere nogen forhandling ved at sige, at han godt kender manden, men at han pt. Ikke er interessant for os.Lunding skrev: ↑21. jul 2021, 15:31Altså jeg vil ikke udelukke, at vi er med inde over ham hollænderen. Inge virkede meget paf og tog lige en tænkepause inden han svarede os. Ydermere sagde han, at han slet ikke kendte ham, hvilket også lyder lidt underligt med Inges store indsigt i fodboldverdenen. Det er selvfølgelig bare en tolkning, men tør ikke selv erklære den for helt død. Time will show!
Dette sammenholdt med at Inge generelt er ret åben mht. Kommunikationen omkring evt. Nye spillere, gør det mig overbevist om at Thom Haye ikke lander hos os.
Jeg tror også Inge sendte en hvid løgn afsted der. Jeg har set en dataanalyse, som bedømmer AaB til at være en af de klubber, han ville passe bedst ind i, baseret på spillestil. Denne analyse er formentlig noget af det samme, som der bliver brugt i AaB.Julgranen skrev: ↑25. jul 2021, 15:21Jeg tænker ikke at Inge har i sinde at ødelægge eventuelle forhandlinger - han lød ifølge Lunding ikke så overbevisende, nærmere overrasket.
Det er den position han tidligere har adresseret som et svagt punkt, og det er ubetinget det sted på banen hvor vi gennemgående har haft størst problemer. Der kommer ingen chanceskabende afleveringer, der kommer ingen højt boldtempo, der kommer ingen store præstationer hvor man neutraliserer modstandernes spil.
Jeg tror ikke Thom Haye-muligheden er død, men hvis man er i åbent kapløb med andre klubber ville det være træls at ødelægge det ved at være åbenmundet.
Kan vi ikke Godt snart skrive med en eller mega fed midtbanespiller
AaB AaB AaB AaB
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Jeg håber nu han er fit og klar. Vi har ikke brug for en fed spiller, der skal spilles i form.
Hader København!
-
Bocajunior1
- Junior

- Favoritspiller: Peter Rasmussen
Du mener ligesom ham serberen, de har hentet ? 
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Stop nu med den økonomi. Det er fandme en dårlig undskyldning. FCK og FCM er løbet fra os, det var FCK og Brøndby også i gamle dage, men derfor var vi markant tættere på top 3 end vi er nu. Brøndbys hold spiller for spiller nu er ikke markant dyrer end dem vi har, der er ikke store navne købt ind,.Det er folk fra egne rækker og Sønderjyske etc - GF har heller ikke et markant større budget, vi skal 2-3 år tilbage hvor nogle sagde vi havde større budget end dem. Randers som nogle spår til at få en top 2 placering i år, har slet ikke flere penge end os.Gaarde6 skrev: ↑25. jul 2021, 14:49Helt enig.nj27 skrev: ↑25. jul 2021, 14:10som jeg har skrevet mange gange før, så så bliver vi nødt til at finde manden med pengekassen , ellers er det ganske enkelt umuligt at blive en del af et fast top 4 der skal skiftes rigtig mange spillere , spillere som der ikke er gode nok til en top 4 trup , og der skal hentes kvalitet ind , ikke som man gør nu hvor der hentes spillere ind fra ligaer vi ikke kender kvaliteten på , det går ikke , måske ham serberen bliver god . men vi ved det egentlig ikke , hvis vi vil være med i toppen er det nødvendigt at investere som jeg ser det lige nu så er Ross ikke god/klar til at spille fast , det er han bare ikke så ny mand ind her til midterforsvaret sammen med Thelander , højre back , Pallesen jo han kæmper det bedste han har lært , men det er bare ikke nok hvis vi skal højere op i tabellen så ny mand her også , midtbanen , MC jo når han spiller er han jo fint med og falder som sådan ikke igennem , men det bare ikke nok hvis vi skal flytte os opad så ny styrmand til midtbanen , så skal vi måske også til at se på spiller der har været længe i AaB , Ahlmann ,børsting ,kusk , har de niveauet til at være med til at flytte klubben opad , eller har de toppet , synes vi burde for længst have begyndt at finde afløsere til deres pladser så vi havde noget klar , der skal ske rigtig meget , der skal bruges rigtig mange penge , så er spørgsmålet , er ledelsen i AaB klar til det , det skal de være hvis man drømmer om at indfri målet om top 4 , jeg vil endda gå så langt at sige at det gælder sådan set også bare om at indfri en billet til top 6 . det er truppen heller ikke på nuværende tidspunkt god nok til , vi sniger os af og til med .jo jo men det jo ikke holdbart , vi skal være fast og sikker top 6 hver sæson og det kræver man handler
Om vi vil det eller ej, så handler fodbold om penge.
Hvis ikke vi får noget kapital ind udefra, kommer vi ikke til at fange: FCK, FCM, Brøndby og AGF.
Vi kan poppe op engang i mellem og drille dem lidt. Men hvis vi vil være tophold, så kræver det en mand med en stor tegnebog, som er parat til at investere..
Vi har ikke engang 11 spillere som er stærke nok til at blive top hold. Og så snart vi bare skifter en enkelt eller to mænd, er vi mærkbart dårligere !
Der skal bruges mange penge for at blive en del af toppen i Superligaen.. Og jeg gad sgu godt der stadig blev arbejdet på at finde nogen, som syntes sådan et projekt kunne være spændende at smide penge efter.
Vi har og har haft en dårlig ledelse - og der ligger den. Ikke andre steder. Vi SKAL være et top 6 hold og vi skal være i top 4, 1 ud af 3 sæsoner og vi skal kæmpe med om guld 1 ud af 5 sæsoner med den økonomi vi har.
Men lige nu spiller vi som et 8-12 hold og det har intet med penge at gøre. Vi er bare pisse ringe styret.
Nå, vi prøver lige med et indlæg der rent faktisk bidrager med noget, modsat indholdsløse one-liners
Thom Haye siger nu til lokale medier, at der er en masse interesse for ham og at han ikke vil benægte det - og hvis han i sidste ende bliver, så er det eneste der tæller oprykning.
Han bekræfter at han var i Danmark et par dage, men efter eget udsagn ikke ifbm. en transfer.
Thom Haye siger nu til lokale medier, at der er en masse interesse for ham og at han ikke vil benægte det - og hvis han i sidste ende bliver, så er det eneste der tæller oprykning.
Han bekræfter at han var i Danmark et par dage, men efter eget udsagn ikke ifbm. en transfer.