Hanga skrev: ↑4. aug 2021, 10:15
Julgranen skrev: ↑4. aug 2021, 10:03
Bortset fra det - som jeg har konkluderet før - kommer manden ikke til at spille, så var det en ærgerlig handel.
Men det er jo ikke anderledes end de mange gange vi har hevet spillere op til en Superliga-kontrakt, hvorefter de overhovedet ikke har kunnet være i stand til at være med. Det er faren ved unge spillere.
Man køber potentiale, ikke reelt niveau.
Det er da anderledes på den måde, at vi har afleveret et millionbeløb for at får ham, og måske/måske ikke betaler ham en noget større løn. Det er rigtigt at man køber potentiale, men det er der jo heller ikke meget der tyder på, at han for alvor har. Så ville han være tættere på Superliga nu. Her 1 år efter er man klar til at sende ham til Jammerbugt, der måske ikke engang vil have ham.
Julgranen skrev: ↑4. aug 2021, 10:03
Og så vil jeg lige tillade mig at tilføje, at IAO skabte et langt bedre talentmiljø i Norge, end vi var i stand til at skabe her før han kom, hvilket var én af grundene til at man ansatte ham.
Jeg er nu ganske tryg ved at det ikke længere er "fra Skagen til Hobro"-tankegangen, som både Gaarde og Anders Damgaard stod på mål for, der er herskende længere. Magen til uambitiøst gang bavl skal man lede længe efter.
Her er vi helt enige. Det var decideret naivt at tro, at vi skulle kunne skabe et konkurrencedygtigt talentmiljø, næsten udelukkende ved at scoute nord for Rebild bakker. Strategien som den er blevet fremlagt tager os i den helt rigtige retning, men udførslen har ikke overbevist mig indtil videre. Som med det meste af Inges arbejde for at være ærlig. Forhåbentlig er det et spørgsmål om tid.
Synes IAO er lidt 2 delt hos mig. Ud af til i pressen er han fantastisk, problemet er bare hvis han ikke indfrier det han selv står og siger med hvad man som klub skal kunne sælge og tiltrække. Handlingen er ikke helt til stede endnu. Men der er også et stort oprydningsarbejde og et budget der skal arbejdes med.
Dog synes jeg ikke der har været mange smuttere. Nkada og Prijovic - de 2 stinker, og så Samuelsen, men den kunne fint forsvares. Var han lykkes var det en fed case.
Han har også hentet en Hilje, Prica, PEdro (som jeg stadig tror på og er godt scoutet), Prip, Hagelskjær (som jeg synes er interessant for truppen) , Makaric m.fl. Og han prøver at rydde op.
At vi har en Palle rendende til stor løn og lang kontrakt uden værdi er jo svært at gøre noget ved.
At MC nægter at lade sig sælge i 2 vinduer er svært
og så er indkøbene ekstremt svære pt.
Han har også kommet af med noget af det vi skulle og stadig skal.
Men han mangler at bevise et top 6 hold i denne sommer.
Og når jeg synes han kan forsvares er det når vi kigger på modstanderne. Hvem udover FCK og FCM herhjemme henter noget ekstraordinært? Ingen i min verden. Jeg har ikke set en eneste handel endnu hvor jeg tænker WOW.
Men denne sommer er afgørende for leverpostej eller om vi får lidt Ristet Løg på :-) Og jeg tror på Inge. Der er noget undervejs, men kræver tid at rydde op i en trup.