Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Mr Gold
Superliga
Superliga

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Mr Gold » 7. aug 2021, 10:52

Julgranen skrev:
7. aug 2021, 10:33
Funky skrev:
7. aug 2021, 10:12
At Cifuentes skal ‘præstere’ efter kun 1 halvsæson, det er da ret kort snor, alt afhængig af, hvad man lægger i udtrykket. Jeg tror og håber da på, det skal gå ret galt før man udskifter ham ved næste sommerferie.
Ja, ved ikke helt hvad det er folk vil - at vi skal til at skifte træner hver sæson? Det klubben har brug for er kontinuitet. Det tog Kent Nielsen mere end 2 år, at levere noget der bare tilnærmelsesvis var acceptabelt, det samme med Friis der først fik held med sine ting til sidst. Hvem gider træne AaB, hvis ikke man får lov til at være der mere end et halvt år før ens hoved bliver krævet på et fad?
Det er fuldstændigt korrekt, men vi SKAL jo se fremskridt og jeg synes BESTEMT også at det er der.
jeg synes det er tydeligt at det ser bedre ud, det tager tid ja, men når når spillerne selv udtaler at de bliver mere og mere komfortable så skal det også udmønte sig på banen.
Cifu mangler noget materiale for at have optimale betingelser og når vinduet lukker ved vi hvor vi står.
Vi kommer ikke udenom at Cifu og Inge kombien skal gå op i en højere enhed, og vi skal altså et skridt videre spillemæssigt.
Midtbanen skriger efter et løft, når den er på plads tror jeg mange ting kommer af sig selv, kvaliteten er der IKKE lige nu.

Men personligt tror jeg på det uden tvivl. der er glimt der ser virkelig spændende ud!! håber Makaric kan skabe noget ro foran på sigt.

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div

Indlæg af Runschen » 7. aug 2021, 11:38

Inge Andre Olsen’s 2 snart 3 transfervinduer hidtil:

Indkøb:
Prip 👍 (Ligner sikkert indkøb til start 11)
Makaric ❔(For tidligt)
Granli 👍 (Fornuftig spiller til prisen)
Prijovic 👎 (Dårligt indkøb kort og godt)
Tim Prica 👍 (Stort talent til billig pris)
Anosike Ementa❔(For tidligt)
Anders Hagelskjær❔(For tidligt)
Oscar Hiljemark 👎 (Dårligt indkøb - nuvel uheldigt)
Pedro Ferreira 👍 (Lovende spiller. God pris)
Rufo 😶 (Lidt op lidt ned. Erhvervet billigt dog)

Leje:
Martin Samuelsen 👎 (Dårlig aftale)
Timothe Nkada 👎 (Dårlig aftale)

Salg:
Patrick Olsen 👎 (Forkert disponeret)
Jores Okore 👍 (Flot salg med tanke på kontraktstatus)
Wessam Abou Ali 👍 (Ikke god nok)

Kontrakt ophør:
Tengstedt 👎 (Ærgelig afgang, dog ikke IAOs skyld)
Lukas Klitten 👎(Ærgelig gratis afgang)
Thomas Albert Christiansen 👍 (Ikke god nok)
Tom Van Weert ❔(Kan vise sig at være forkert disponeret i stil med PO)
Kasper Pedersen 👍 (Ikke god nok)
Anders Bærtelsen 👍 (Ikke god nok)
Rasmus Thellufsen 👍 (Ikke god nok)

Udleje:
Oliver Børsting👍 (Fin løsning)
Jeppe Pedersen👍 (Fin løsning)
Oliver Klitten👍 (Fin nødløsning)

Kontrakt forlængelser:
Ahlmann 😊 (Fornuftigt)
Kakeeto👎 (Fejl disposition)
Oliver Klitten👎 (Fejl disposition)
Andreas Hansen👍 (Fornuftigt)

Dont shoot me, hvis jeg har overset nogen handler. Sad og kedede mig lidt og forsøgte at gøre lidt personlig status over IAOs præstation rent transfermæssigt i sin tid hos os hidtil.

Generelt lander han på en middel karakter i min bog - jeg synes den absolut største fejl er salget af Patrick Olsen. Vi sidder og river os i håret over manglen på lige præcis den type spiller nu.

Det er altid nemt at være bagklog. Handlen var isoleret set en god case. Hiljemark lignede en opgradering på papiret.
Men Hiljemarks fodboldpension, markedets udvikling og vores misset Europa-deltagelse til netop PO’s nye klub gør bare at det salg fremstår utroligt kostbart i min bog.

Derudover synes jeg, at der har været for få profil indkøb direkte til start 11. Jeg tæller Prip og Hiljemark som de eneste.

I vurderingen af IAO hører jo selvfølgelig også alle de ting han har udrettet på talent området, strukturelt omkring førsteholdet samt cheftræner og stabs ansættelser. Det bør jo også hører med, når man kigger på mandens indsats. Samtidigt har vi ikke kendskab til hvad budget manden reelt roder med og det er altså en ret afgørende forudsætning.

..Jeg medgiver, at det her transfervindue er af afgørende betydning ifht vurderingen af ham.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 7. aug 2021, 11:54

Julgranen skrev:
7. aug 2021, 10:33
Funky skrev:
7. aug 2021, 10:12
At Cifuentes skal ‘præstere’ efter kun 1 halvsæson, det er da ret kort snor, alt afhængig af, hvad man lægger i udtrykket. Jeg tror og håber da på, det skal gå ret galt før man udskifter ham ved næste sommerferie.
Ja, ved ikke helt hvad det er folk vil - at vi skal til at skifte træner hver sæson? Det klubben har brug for er kontinuitet. Det tog Kent Nielsen mere end 2 år, at levere noget der bare tilnærmelsesvis var acceptabelt, det samme med Friis der først fik held med sine ting til sidst. Hvem gider træne AaB, hvis ikke man får lov til at være der mere end et halvt år før ens hoved bliver krævet på et fad?
Jovist. Men hvis man efter et år stadig ikke ser bedringer, stadig ser famlende handlinger, stadig ser tanker, som ikke står mål med materialet, stadig ser nat- og dag-kampe i ét væk, så er det da 100% legitimt at begynde at sætte spørgsmålstegn ved hans kompetencer eller profil i forhold til at infri forventningerne eller hans evner udi at få mest muligt ud af forhåndenværende materiale.

Du var, som jeg, en af dem, der sagde "han skal have en fuld opstart, så kan man bedre vurdere ham".
Det har han fået nu, og derfor synes jeg også, at denne halvsæson kan danne basis for at se en retning.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 7. aug 2021, 12:09

R Rosenberg skrev:
7. aug 2021, 11:54
Du var, som jeg, en af dem, der sagde "han skal have en fuld opstart, så kan man bedre vurdere ham".
Det har han fået nu, og derfor synes jeg også, at denne halvsæson kan danne basis for at se en retning.
Jo, men det er vel også ret åbenlyst, at vi mangler mindst 1 nøglekøb. Lucas og Hiljemark er ude af ligningen.
En fuld opstart er for mig at se vintertræningslejren, hvor vores nuværende indkøb har 4-5 måneder på bagen, og truppen forhåbentlig er bedre på plads.

Jeg mener for alt i verden AaB bør satse på kontinuitet. Der er ingen ræson i at fyre en træner efter 8 måneder. Så ringe har vi altså heller ikke været.

DenGamleMand
1. div
1. div

Indlæg af DenGamleMand » 7. aug 2021, 12:28

Julgranen skrev:
7. aug 2021, 12:09
R Rosenberg skrev:
Jo, men det er vel også ret åbenlyst, at vi mangler mindst 1 nøglekøb. Lucas og Hiljemark er ude af ligningen.
En fuld opstart er for mig at se vintertræningslejren, hvor vores nuværende indkøb har 4-5 måneder på bagen, og truppen forhåbentlig er bedre på plads.

Jeg mener for alt i verden AaB bør satse på kontinuitet. Der er ingen ræson i at fyre en træner efter 8 måneder. Så ringe har vi altså heller ikke været.
Uden at have undersøgt det så ser pointsnittet vel også ganske fint ud?
SSE22 RAUS!

Lad det regne med tennisbolde.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 7. aug 2021, 12:31

Julgranen skrev:
R Rosenberg skrev:

Jeg er absolut heller ikke på det hold, der mener, at han skal fyres. Slet ikke.
Men jeg mener, at det er helt berettiget, at man justerer linsen efter 8 måneder, og at man herfra gør det mere og mere.
Som nyansat leder i en etableret virksomhed har du ikke 2-3 år til at skabe synlig fremgang. Hverken i det private eller det offentlige. Og heller ikke i en fodboldklub.
Fair nok, at resultaterne ikke er endelig nået, men fremgangen skal naturligvis ses. Også på bundlinjen. Også efter 1 år.

Så ligger vi d. 20. marts nummer fem eller seks med overkommelig afstand op til nummer fire, så har fremgangen naturligvis været der.
Ligger vi ved nytår og roder rundt i bunden uden udsigt til at kunne nå 6. pladsen, så gør det modsatte sig jo gældende.
Og i det tidsperspektiv er det helt ok at stille spørgsmålstegn.
Ædruelighedens stemme

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 7. aug 2021, 12:32

Julgranen skrev:
R Rosenberg skrev:

hvem er det, der snakker om at fyre træneren? Jeg har endnu ikke læst et indlæg, hvor der står fyr Marti, så det er en underlødig påstand.

At påpege Marti famler ift. taktik og start 11 er, for min og andres vedkommende, åbenbart forholdsvis åbenlyst. Så kan du argumentere imod dette synspunkt, fremfor at levere den intetsigende stråmand om en fyring.

Der bliver skiftet taktik ofte. De offensive pladser og positioner lider under markant udskiftning og rokeringer. Her kan man sagtens - 8 måneder inde i ansættelsen - påpege, at der kunne være mere styr på sagerne.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 7. aug 2021, 12:35

DenGamleMand skrev:
7. aug 2021, 12:28
Julgranen skrev:
R Rosenberg skrev:

Uden at have undersøgt det så ser pointsnittet vel også ganske fint ud?
Det vil jeg sige nej til.
Et gennemsnit på 1,32 vel og mærke efter at have haft et slutspil i nedrykningspuljen.
Det er stort set det samme som de 1,36 som Friis præsterede over hans tid, men det var jo heller ikke et pointsnit, vi kunne være tilfredse med.

Jeg er helt med på at Cifuentes skal have tid til at bygge sit projekt op og jeg synes også at det generelt er blevet bedre end det jeg så i starten, hvor jeg synes han famlede enormt meget. Jeg synes stadig han skifter alt for meget rundt, men jeg synes han har tilpasset mange af de ting, som jeg var efter ham i starten.

Nu er det transferønske tråden, og der ingen tvivl hos mig om, at skal han lykkes med det han gerne vil, som er et teknisk, presstærkt hold, så skal vi have hentet mindst én dygtig teknisk midtbanespiller med pasningsoverblik. Jeg bliver meget bekymret over Inges udtalelser de seneste dage, men håber det er røgslør. Hvis ikke han kan se at der SKAL hentes forstærkning her, så tager min tiltro til manden et stort slag.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 7. aug 2021, 12:47

Dennis Nielsen skrev:
7. aug 2021, 12:32
hvem er det, der snakker om at fyre træneren? Jeg har endnu ikke læst et indlæg, hvor der står fyr Marti, så det er en underlødig påstand.

At påpege Marti famler ift. taktik og start 11 er, for min og andres vedkommende, åbenbart forholdsvis åbenlyst. Så kan du argumentere imod dette synspunkt, fremfor at levere den intetsigende stråmand om en fyring.

Der bliver skiftet taktik ofte. De offensive pladser og positioner lider under markant udskiftning og rokeringer. Her kan man sagtens - 8 måneder inde i ansættelsen - påpege, at der kunne være mere styr på sagerne.
Underlødig påstand? Jeg kan da nævne indtil flere brugere der mener at tålmodigheden er opbrugt…
Famler? Han leder efter løsninger som alle andre trænere. Det gjorde hans forgængere også.
Det gør David Nielsen også nu. Jess Thorup gør det. Niels Frederiksen gør det.
Det er normalt trænerarbejde, hvis du ikke har en stamme der byder sig tilstrækkeligt til.

Desuden har noget af det været nødtvungent qua Hiljemarks skade og Lucas’ skade. Det har jo betydet at man har måtte vende sig mod spillere som man havde afskrevet (MC), eller måske ikke var helt klar (Prica + Hannesbo f.eks.)

Mht. opstilling så skiftede Friis også mellem 4 forskellige opstillinger i første halvanden sæson - det er jo ikke unormalt.
David Nielsen slår nu helt om, og vælger en anden opstilling og formation end den der i første omgang gav succes.

En del af beskeden til træneren har været at have mere og andet end ét udtryk.
Der synes jeg så han måske mangler et par spillere til at være dominerende på bolden.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 7. aug 2021, 13:37

Inge udtaler sig om transfervinduet i Rishøjs Corner:

https://m.youtube.com/watch?fbclid=IwAR ... e=youtu.be

Blandt andet siger han at han netop har fået et nej fra en spiller som foretrak at blive i sin engelske klub.

Man går primært efter én spiller mere og AaB har videomøder med spillere og samtaler med agenter og klubber på nuværende tidspunkt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Olev74
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Olev74 » 7. aug 2021, 13:59

Zinckernagel som netop er præsenteret på lån i Forest?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 7. aug 2021, 14:15

Forza skrev:
7. aug 2021, 13:37

Blandt andet siger han at han netop har fået et nej fra en spiller som foretrak at blive i sin engelske klub.

Man går primært efter én spiller mere og AaB har videomøder med spillere og samtaler med agenter og klubber på nuværende tidspunkt.
Han virker igen ret tilfreds med midtbanen. Det lød ikke som røgslør. Og så lød det - modsat hvad Baresis kilde påstår, overhovedet ikke som om man er på markedet efter ret meget. Inge regnede med en enkelt spiller ind.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 7. aug 2021, 14:19

Buzz Killington skrev:
7. aug 2021, 14:15
Forza skrev:

Han virker igen ret tilfreds med midtbanen. Det lød ikke som røgslør. Og så lød det - modsat hvad Baresis kilde påstår, overhovedet ikke som om man er på markedet efter ret meget. Inge regnede med en enkelt spiller ind.
Nej min bekymring bliver desværre forstærket. Inge plejer at være en ret straight shooter og ikke være bange for at italesætte de problemer der er, men han lyder for tilfreds med truppen og de præstationer vi ser. Han italesætter selv at mange efterspørger en erstatning for Hiljemark, men bagatelliserer det ved at han ikke nåede at spille ret mange kampe for os - nej, og dermed er det hul du lavede ved salget af Patrick Olsen jo aldrig blevet løst!

Nå, jeg er nød til at tro på at han underspiller.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 7. aug 2021, 14:21

Jeg er helt enig. Hvis ikke Inge skaffer en profil til midtbanen, så har han fejlet i dette vindue. Det er vores klart største mangel.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 7. aug 2021, 14:23

Hanga skrev:
7. aug 2021, 14:19
Buzz Killington skrev:
Forza skrev:

Nej min bekymring bliver desværre forstærket. Inge plejer at være en ret straight shooter og ikke være bange for at italesætte de problemer der er, men han lyder for tilfreds med truppen og de præstationer vi ser. Han italesætter selv at mange efterspørger en erstatning for Hiljemark, men bagatelliserer det ved at han ikke nåede at spille ret mange kampe for os - nej, og dermed er det hul du lavede ved salget af Patrick Olsen jo aldrig blive løst!

Min mavefornemmelser er at Makaric har været meget, meget dyr. I så fald må man jo bare erkende at det er nok bare er umuligt at hente en profil til den centrale midt.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 7. aug 2021, 14:26

Buzz Killington skrev:
7. aug 2021, 14:23

Min mavefornemmelser er at Makaric har været meget, meget dyr.
Han har kostet 500.000 euro. Det er ikke meget, meget dyr - og noget mindre end vi angiveligt bød for Kamara.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 7. aug 2021, 14:27

Hanga skrev:
Buzz Killington skrev:
Forza skrev:

Nej min bekymring bliver desværre forstærket. Inge plejer at være en ret straight shooter og ikke være bange for at italesætte de problemer der er, men han lyder for tilfreds med truppen og de præstationer vi ser. Han italesætter selv at mange efterspørger en erstatning for Hiljemark, men bagatelliserer det ved at han ikke nåede at spille ret mange kampe for os - nej, og dermed er det hul du lavede ved salget af Patrick Olsen jo aldrig blive løst!

Hans argumentation med at Hiljemark ikke spillede mange kampe er i hvert fald tåbelig. Det var holdets hele store akilleshæl sidste år. Hiljemark eller ej.
Og nu er der så røget en stor lønpost fra positionen.

Jeg tænker det nok er økonomien der er presset og han dækker sig ind, så skulle midtbanehandlerne på de potentielle emner falde fra hinanden så har han ikke lovet at vi henter en CM. Og så har han tilmed også rost spillerne der i forvejen spiller de pladser.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 7. aug 2021, 14:28

Buzz Killington skrev:
Hanga skrev:
Buzz Killington skrev:
Forza skrev:

Min mavefornemmelser er at Makaric har været meget, meget dyr. I så fald må man jo bare erkende at det er nok bare er umuligt at hente en profil til den centrale midt.
Makarics pris har stået i stort set alle medier, så der kan du godt regne med de 3,5 mio som julgranen også skriver.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 7. aug 2021, 14:30

Forza skrev:
7. aug 2021, 14:28
Buzz Killington skrev:
Hanga skrev:
Buzz Killington skrev:
Forza skrev:

Makarics pris har stået i stort set alle medier, så der kan du godt regne med de 3,5 mio som julgranen også skriver.
Ja og det stemmer også fint med hvad vi typisk betaler for spillere, der købes til startelleveren. Men han kan jo også have fået en pæn signon bonus samt taget en dyr lønpost.
Økonomien vil jo altid være en hindring for os, men jeg vil da stærkt håbe, at Inges planlægning har taget højde for at der skulle være råd til både angriber og midtbanespiller.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Mikki89
1. div
1. div

Indlæg af Mikki89 » 7. aug 2021, 14:33

Det lyder ikke til, at vi får vores midtbanespiller. Det er meget betænkeligt og noget som kan komme til at koste os meget dyrt. Inge forsøger igen med sit Hiljemark spin om de få kampe i sidste sæson, der ikke gør det nødvendigt at investere i en ny spiller. Men det efterlader stadig et kæmpe hul efter PO's afgang.
Det lugter af nedrykningskamp.

Låst