Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Hanga » 9. aug 2021, 13:03

Julgranen skrev:
9. aug 2021, 12:56
sulakvelidze skrev:
9. aug 2021, 12:53
Jeg har ikke lige fulgt med i sommerens ændring af regler for hands. Men hvad er den præcise forklaring på, at der ikke var straffespark, da Thelander havde arm på bolden? Den kom vel fra hans egen fod?
Ja, og det er vel det springende punkt? Desuden så skal det vel være en fejl af dommeren - altså, f.eks. en hands han ikke har set. Men han så jo netop situationen og vurderede at der ikke var straffe.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ifa ... ds-regler/

Vurderingen må være, at T helt afgjort ikke foretager en bevist handling, og at det er en naturlig bevægelse der gør at hans arm stikker lidt ud. Hvor bolden kommer fra er mindre relevant med de nye regler.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 9. aug 2021, 13:11

Hanga skrev:
9. aug 2021, 13:03
Julgranen skrev:
9. aug 2021, 12:56
sulakvelidze skrev:
9. aug 2021, 12:53
Jeg har ikke lige fulgt med i sommerens ændring af regler for hands. Men hvad er den præcise forklaring på, at der ikke var straffespark, da Thelander havde arm på bolden? Den kom vel fra hans egen fod?
Ja, og det er vel det springende punkt? Desuden så skal det vel være en fejl af dommeren - altså, f.eks. en hands han ikke har set. Men han så jo netop situationen og vurderede at der ikke var straffe.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ifa ... ds-regler/

Vurderingen må være, at T helt afgjort ikke foretager en bevist handling, og at det er en naturlig bevægelse der gør at hans arm stikker lidt ud. Hvor bolden kommer fra er mindre relevant med de nye regler.
Præcis. Man har taget tilfældighederne ud af det.
Hvilket er det helt rigtige IMO.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 9. aug 2021, 13:13

FlæskeFrank skrev:
9. aug 2021, 13:00
doukas skrev:
8. aug 2021, 19:25
jonas386 skrev:
8. aug 2021, 19:24
Måske der faktisk er noget i ham Malthe Højholt :aabfan: Virker meget mere sikker end i de tidligere kampe. Modig, udfordrende og vågen
Og et lækkert drev med bolden.
Højholt har spillet mindre end 1000 minutter i superligaen og endnu ikke en hel kamp. Så det er vel naturligt med udsving.

Men i går så man, hvorfor vi har kontrakt med ham, det var knap så tydeligt mod Silkeborg.
Forskellen på de 2 kampe er også at igår havde han en stærkere defensiv spiller bag sig i Pedro... wow en kamp han leverede.
Når han spiller som igår, så giver det bare de 2 andre centrale midtbanefolk mere plads til at tænke offensivt - og det gjorde både Højholdt og Fossum vildt godt.

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 9. aug 2021, 14:26

BoT skrev:
9. aug 2021, 12:19
Salle17 skrev:
9. aug 2021, 10:15
En anden ting som jeg hæfter mig ved er, at vi under Cifuentes endnu ikke har lukket 3 mål ind i samme kamp. Det er eddermame stærkt, og viser at vi har rykket os defensivt under Cifu. Det kan blive rigtig godt, når vi også får lagt mere på offensivt. :thumbsup:
Altså på nær i hans aller-første mod FCK...
Den kamp havde jeg lykkeligt glemt. 😂

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 9. aug 2021, 14:30

Salle17 skrev:
9. aug 2021, 14:26
BoT skrev:
9. aug 2021, 12:19
Salle17 skrev:
9. aug 2021, 10:15
En anden ting som jeg hæfter mig ved er, at vi under Cifuentes endnu ikke har lukket 3 mål ind i samme kamp. Det er eddermame stærkt, og viser at vi har rykket os defensivt under Cifu. Det kan blive rigtig godt, når vi også får lagt mere på offensivt. :thumbsup:
Altså på nær i hans aller-første mod FCK...
Den kamp havde jeg lykkeligt glemt. 😂
Men din pointe er helt valid :P Som jeg har skrevet en del gange over de seneste måneder, så er måden vi håndterer modgang nok den mest tydelige positive fremgang jeg har set under Cifuentes. Hvor vi tidligere havde en tendens til at falde sammen hvis kampbilledet ikke gik vores vej, så er vi væsentligt sværere at slå ud af kurs nu, og vi har bedre chance for at sætte prop i eller komme tilbage i kampene.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 9. aug 2021, 14:35

hje1980 skrev:
9. aug 2021, 13:13
Forskellen på de 2 kampe er også at igår havde han en stærkere defensiv spiller bag sig i Pedro... wow en kamp han leverede.
Når han spiller som igår, så giver det bare de 2 andre centrale midtbanefolk mere plads til at tænke offensivt - og det gjorde både Højholdt og Fossum vildt godt.
Skal vi ikke også tage den lidt med ro ift. Højholt og Fossum?

- De skaber tilsammen én chance igår - nemlig på Fossums hjørnespark, hvor Ross scorer.
- Højholt løser sine situationer fremragende, men han har kun 5 fremadrettede afleveringer i hele kampen - resten var til siden eller bagud.
- Højholt har 0 erobringer på AGF's banehalvdel - Fossum har 2
- Fossum og Højholt vinder tilsammen kun 14 ud af 34 dueller

Jeg er helt enig i at de spiller godt og har momentvis virkelig godt drev med bolden og gode løb i feltet - men vildere var de altså heller ikke.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 9. aug 2021, 14:40

Yankee skrev:
9. aug 2021, 14:35
hje1980 skrev:

- De skaber tilsammen én chance igår - nemlig på Fossums hjørnespark, hvor Ross scorer.
- Højholt løser sine situationer fremragende, men han har kun 5 fremadrettede afleveringer i hele kampen - resten var til siden eller bagud.

Jeg er helt enig i at de spiller godt og har momentvis virkelig godt drev med bolden og gode løb i feltet - men vildere var de altså heller ikke.
Meget enig, det er kørt lidt af sporet i begejstring. Det var absolut pænt fra Højholt og langt bedre end vi er vant til at se, men der var også en del der kunne forbedres, primært i spillet med bolden. Det problem på midtbanen har altså ikke løst sig selv.

Fossum skal dog have, at det er ham selv der starter den chance han scorer på, ved at vende på en AGF'er og sende den gode bold i dybden til Makaric.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 9. aug 2021, 14:46

Yankee skrev:
9. aug 2021, 14:35
hje1980 skrev:

Selvfølgelig skal vi det, og vi skal se hvordan holdet håndterer en kamp som den mod Vejle næste gang. Fossum leverer dog også den stikning til Makaric, som fører til 1-0 målet. Du har ret i at vores høje pres ikke var særligt højt, men det skal det heller ikke være mod AGF. De er virkeligt dårlige til at håndtere bolden, når de ikke enten kan få en kontra eller losse den op på Mortensen. Næsten lige så dårlige som de var til at dække op. Ved vores første mål, må Makaric aldrig få lov at lægge den bold ind i feltet fra stående, og at lade en hjørnesparksbold dumpe ned i feltet så Ross forholdsvis upresset kan sparke den ind, er virkeligt ringe. Forskellen til så mange andre kampe var at vi fik udnyttet de gaver vi fik.

Vi skal da glædes over den indsats der blev lagt for dagen i går, men træerne vokser ikke ind i himlen endnu, og vi skal også kunne håndtere at skabe chancer og pres, når vi får mere boldbesiddelse mod et hold der står lavt. I går var et fint skridt på vejen, men der er stadig nogle ting vi mangler at vise vi magter, forhåbentlig kan vi se det i de næste kampe.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 9. aug 2021, 14:52

Pastorius skrev:
9. aug 2021, 14:46
Ved vores første mål, må Makaric aldrig få lov at lægge den bold ind i feltet fra stående
Isoleret set, nej.

Når det så er sagt, så var det et tegn på en fodboldintelligent spiller. Indlægget er knivskarpt slået, og han trækker den tilpas længe til at hans medspillere kan komme med i feltet.

Det var tydeligt at vi manglede Kusk, og også at vi har problemer med at kreere chancer uden ham. Der kommer (stadig) ikke meget fra Fossum, og Højholts spil i 2. halvleg til trods, så mangler han også visioner i spillet.
Det skal vi have løst på en eller anden måde, det kunne bl.a. være via det spil i mellemrum som fungerede i store dele af 1. halvleg, og som AGF var ret sårbare overfor.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 9. aug 2021, 14:54

Julgranen skrev:
9. aug 2021, 14:52
Pastorius skrev:
Ved vores første mål, må Makaric aldrig få lov at lægge den bold ind i feltet fra stående
Isoleret set, nej.

Når det så er sagt, så var det et tegn på en fodboldintelligent spiller. Indlægget er knivskarpt slået, og han trækker den tilpas længe til at hans medspillere kan komme med i feltet.

Det var tydeligt at vi manglede Kusk, og også at vi har problemer med at kreere chancer uden ham. Der kommer (stadig) ikke meget fra Fossum, og Højholts spil i 2. halvleg til trods, så mangler han også visioner i spillet.
Det var sådan en type opdækning vi slagtede Pallesen for, for et par halvsæsoner siden. Den del er han heldigvis steppet op på. Som jeg også skriver, skal de fejl også udnyttes, og det gjorde han godt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Indlæg af Bong » 9. aug 2021, 15:24

Det er iøvrigt et fremragende indlæg fra Pallesen til Højholt, der desværre header på stolpen.

Fik desværre ikke mulighed for at se kampen. Men dejligt at der var gode takter og at vi holdt nullet!
A slightly more sophisticated hooligan...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 9. aug 2021, 15:30

Bong skrev:
9. aug 2021, 15:24
Det er iøvrigt et fremragende indlæg fra Pallesen til Højholt, der desværre header på stolpen.

Fik desværre ikke mulighed for at se kampen. Men dejligt at der var gode takter og at vi holdt nullet!
Ja, standardindlæggene om Pallesens dårligdomme er ligesom forsvundet. Måske Bælum så noget, vi ikke så, da han forlængede med ham for 1½-2 år siden.
- FlæskeFrank

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 9. aug 2021, 15:47

FlæskeFrank skrev:
9. aug 2021, 15:30
Bong skrev:

Ja, standardindlæggene om Pallesens dårligdomme er ligesom forsvundet. Måske Bælum så noget, vi ikke så, da han forlængede med ham for 1½-2 år siden.
Og det skulle i så fald være?
Pallesen er jo stadig en - i bedste fald - middelmådig fodboldspiller.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 9. aug 2021, 16:02

FlæskeFrank skrev:
Bong skrev:

I samme kamp kan du så tælle 10-12 elendige aktioner hvor han ikke kan få bolden indover eller komme forbi sin mand.
Bælum har ikke set en skid, og det vil til alle dage være tæt på den mærkeligste forlængelse jeg kan huske som AaB fan
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 9. aug 2021, 16:14

Julgranen skrev:
9. aug 2021, 14:52
Pastorius skrev:
Isoleret set, nej.

Det skal vi have løst på en eller anden måde, det kunne bl.a. være via det spil i mellemrum som fungerede i store dele af 1. halvleg, og som AGF var ret sårbare overfor.
jeg har lyttet mig til at planen var at Kusk og Milan skulle være angrebsmakkere og så med Prip bagved i mellemrummet mellem. Og så med Fossum og Pedro som mere deciderede centrale midt. også interessant. Kusk i en lidt fri rolle, der finder han tit de gode rum at løbe i og sende pasninger i.
håber han er klar til Vejle. Og så lige Milan på tavlen, ville være konge.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 9. aug 2021, 19:40

jonas386 skrev:
9. aug 2021, 16:02
FlæskeFrank skrev:
Bong skrev:

I samme kamp kan du så tælle 10-12 elendige aktioner hvor han ikke kan få bolden indover eller komme forbi sin mand.
Bælum har ikke set en skid, og det vil til alle dage være tæt på den mærkeligste forlængelse jeg kan huske som AaB fan
Jeg er heller ikke vild med ham, men ret skal være ret: Pallesen sad fuldstændig på Eric Kahl. Han fik ikke et ben til jorden.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Indlæg af Bong » 9. aug 2021, 19:44

Jeg forstår ganske enkelt ikke al den kritik af Pallesen. Han er drønhamrende solid, aldrig skadet (7-9-13) og er altså en ganske fornuftig højreback efter Superliga standard.

Sidste sæson så vi, at han også har fået assists med - han deler vores interne 2. plads med fire* assists. Weert har også fire, mens Kusk er bedst med 5. Derudover ligger han samlet nr 15* på antal "åbne (store) chancer skabt". Han skabte 7*, hvilket er det samme som eksempelvis Viktor Fischer, Casper Højer og Jon Dagur. Man kunne også nævne at vi er ret farlige på hans lange indkast, hvor jeg noterede mig et par mål eller tre i foråret, som faktisk kom efter de lange indkast.

Vi er også nødt til at se på det økonomiske aspekt. Selvfølgelig ville Dalsgaard have været en opgradering - uden tvivl. Men ville det være klogt at binde så mange lønkroner i en højreback, hvor vi faktisk er ganske godt besat i forvejen? Så kan jeg da nemt finde positioner, hvor jeg hellere ville forstærke holdet.

*Stats taget fra Superliga.dk
A slightly more sophisticated hooligan...

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 9. aug 2021, 19:53

Gnu skrev:
9. aug 2021, 19:40
jonas386 skrev:
9. aug 2021, 16:02
FlæskeFrank skrev:
Bong skrev:

Jeg er heller ikke vild med ham, men ret skal være ret: Pallesen sad fuldstændig på Eric Kahl. Han fik ikke et ben til jorden.
Det er fair nok. Jeg havde mest de offensive aktioner i tankerne og situationer hvor vi skal skabe angreb. Men det er selvfølgelig en rimelig indvending
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 9. aug 2021, 20:02

Gnu skrev:
9. aug 2021, 19:40
Han var en væsentlig brik ifht. at destruere AGF’s opspil - godt set af træneren, og glimrende løst af Pallesen.
Tingager måtte vende den hjem gentagne gange, fordi Pallesen konsekvent sad i haserne på Kahl.

Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Indlæg af Uldahl » 9. aug 2021, 20:11

Bong skrev:
9. aug 2021, 19:44
Jeg forstår ganske enkelt ikke al den kritik af Pallesen. Han er drønhamrende solid, aldrig skadet (7-9-13) og er altså en ganske fornuftig højreback efter Superliga standard.

Sidste sæson så vi, at han også har fået assists med - han deler vores interne 2. plads med fire* assists. Weert har også fire, mens Kusk er bedst med 5. Derudover ligger han samlet nr 15* på antal "åbne (store) chancer skabt". Han skabte 7*, hvilket er det samme som eksempelvis Viktor Fischer, Casper Højer og Jon Dagur. Man kunne også nævne at vi er ret farlige på hans lange indkast, hvor jeg noterede mig et par mål eller tre i foråret, som faktisk kom efter de lange indkast.

Vi er også nødt til at se på det økonomiske aspekt. Selvfølgelig ville Dalsgaard have været en opgradering - uden tvivl. Men ville det være klogt at binde så mange lønkroner i en højreback, hvor vi faktisk er ganske godt besat i forvejen? Så kan jeg da nemt finde positioner, hvor jeg hellere ville forstærke holdet.

*Stats taget fra Superliga.dk
Folk glemmer at da hans kontrakt blev forlænget af Bælum, så var det grundet vi ikke havde råd til en ny HB. Pallesen gik ned i løn fordi hans ultimative krav var 4 års forlængelse, det fik han så mod en løn ned gang. Men de er tendensen herind at han skal gøres end han virkelig er.

Klart han kunne bruge noget konkurrence for at steppe yderlig op, men det gælder jo alle spillere.

Besvar