Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Salle17
Allstar
Allstar

Re: Ny træner og sportdirektør?

Indlæg af Salle17 » 24. jan 2022, 22:52

Buzz Killington skrev:
24. jan 2022, 22:50
PonySlaystation skrev:
24. jan 2022, 22:44
Det ser ud til at AaB's akademichef, Anders Damgaard, har en gyldig P-licens til nov. 2024. Kunne man ikke sætte ham ind som proforma cheftræner indtil sommer og lade Würtz og Hiljemark køre showet?
https://dbu.dk/uddannelse/traeneruddann ... 9000031505
Med tanke på hvor hårdt man slog ned på Vejles mikrofontræner, så tror jeg ikke man ville slippe afsted med det. Tror bestemt heller ikke W og H har lyst til at gå og spille kispus så længe.
Jeg er slet ikke tryg med Rasmus Würtz og Hiljemark ved roret. Det er simpelthen alt for urutineret for mig.

PonySlaystation
Superliga
Superliga

Indlæg af PonySlaystation » 24. jan 2022, 22:56

Buzz Killington skrev:
PonySlaystation skrev:
Det ser ud til at AaB's akademichef, Anders Damgaard, har en gyldig P-licens til nov. 2024. Kunne man ikke sætte ham ind som proforma cheftræner indtil sommer og lade Würtz og Hiljemark køre showet?
Med tanke på hvor hårdt man slog ned på Vejles mikrofontræner, så tror jeg ikke man ville slippe afsted med det. Tror bestemt heller ikke W og H har lyst til at gå og spille kispus så længe.
Jeg er ikke lige bekendt med "Vejles mikrofontræner", kan du give lidt detaljer så jeg kan søge lidt information om det? :)

Det er bestemt heller ikke nogen optimal løsning, men vi skal jo have en træner med P-licens og der er en i klubben der har sådan en. Men hvis man ikke kan kringle det, så er det nok ikke så relevant.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 24. jan 2022, 22:58

Salle17 skrev:
24. jan 2022, 22:52
Jeg er slet ikke tryg med Rasmus Würtz og Hiljemark ved roret. Det er simpelthen alt for urutineret for mig.
Det er jeg enig i, og uanset intentionerne fra begge sider, kan det være svært at holde på dem som assistenter bagefter. Det er sgu svært at steppe ned, når man har haft pisken i hånden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 24. jan 2022, 23:03

PonySlaystation skrev:
24. jan 2022, 22:56
Buzz Killington skrev:
PonySlaystation skrev:
Jeg er ikke lige bekendt med "Vejles mikrofontræner", kan du give lidt detaljer så jeg kan søge lidt information om det? :)

Det er bestemt heller ikke nogen optimal løsning, men vi skal jo have en træner med P-licens og der er en i klubben der har sådan en. Men hvis man ikke kan kringle det, så er det nok ikke så relevant.
Deres Rumænske Italienske træner havde karantæne og assistenten overtog i en kamp. Det var dog tydeligt assistenten fik ordre i sit headset fra den karantæneramte træner og træneren fik som konsekvens forlænget sin karantæne.

https://sport.tv2.dk/fodbold/2018-11-10 ... n-af-aaret
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 24. jan 2022, 23:03

Pastorius skrev:
24. jan 2022, 22:58
Salle17 skrev:
24. jan 2022, 22:52
Det er jeg enig i, og uanset intentionerne fra begge sider, kan det være svært at holde på dem som assistenter bagefter. Det er sgu svært at steppe ned, når man har haft pisken i hånden.
Tror umiddelbart ikke at det bliver svært at holde på dem som assistenter. Oscar er jo lige pensioneret i en ung alder - Han skal nok få sin chance. Würtz er jo en kæmpe klubmand, og det bliver da helt klart spændende at følge med i hans trænerkarriere.

PonySlaystation
Superliga
Superliga

Indlæg af PonySlaystation » 24. jan 2022, 23:19

Buzz Killington skrev:
24. jan 2022, 23:03
PonySlaystation skrev:
Buzz Killington skrev:
PonySlaystation skrev:

Deres Rumænske Italienske træner havde karantæne og assistenten overtog i en kamp. Det var dog tydeligt assistenten fik ordre i sit headset fra den karantæneramte træner og træneren fik som konsekvens forlænget sin karantæne.

Jeg synes ikke det rigtig kan sammenlignes. I Vejles tilfælde brød de jo en karantæne sanktion.
Men jeg er helt med på at det stadig ikke er nogen ønsklig situation, hvis man skal indsætte akademichefen som cheftræner pga. hans P-licens. Men i nødstilfælde er det vel en mulighed.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 24. jan 2022, 23:27

PonySlaystation skrev:
24. jan 2022, 23:19

Jeg synes ikke det rigtig kan sammenlignes. I Vejles tilfælde brød de jo en karantæne sanktion.
Men jeg er helt med på at det stadig ikke er nogen ønsklig situation, hvis man skal indsætte akademichefen som cheftræner pga. hans P-licens. Men i nødstilfælde er det vel en mulighed.
Man havde også snakken ifm. Christian Lønstrup, da han var på spil i Sønderjyske for nogle år siden. Proformatrænere bliver ikke accepteret, så nej - det er ikke en mulighed. Og det ville også være ynkeligt og ydmygende for en klub som AaB.

PonySlaystation
Superliga
Superliga

Indlæg af PonySlaystation » 24. jan 2022, 23:30

Yankee skrev:
24. jan 2022, 23:27
PonySlaystation skrev:

Man havde også snakken ifm. Christian Lønstrup, da han var på spil i Sønderjyske for nogle år siden. Proformatrænere bliver ikke accepteret, så nej - det er ikke en mulighed. Og det ville også være ynkeligt og ydmygende for en klub som AaB.
Så er det nok ikke en mulighed nej, men det første nævnte eksempel var bare ikke et eksempel på det :)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 24. jan 2022, 23:31

PonySlaystation skrev:
Buzz Killington skrev:
PonySlaystation skrev:
Buzz Killington skrev:
PonySlaystation skrev:

Det jeg tænker er sammenligneligt er at man ser meget alvorligt på at nogen forsøger at omgås reglerne ift cheftrænerposten ved at agere træner gennem stedfortræder. Og det må man sige man i den grad gør med proformatræner.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

PonySlaystation
Superliga
Superliga

Indlæg af PonySlaystation » 24. jan 2022, 23:35

Buzz Killington skrev:
24. jan 2022, 23:31
PonySlaystation skrev:
Buzz Killington skrev:
PonySlaystation skrev:
Buzz Killington skrev:
PonySlaystation skrev:

Det jeg tænker er sammenligneligt er at man ser meget alvorligt på at nogen forsøger at omgås reglerne ift cheftrænerposten ved at agere træner gennem stedfortræder. Og det må man sige man i den grad gør med proformatræner.
Så var det mig der ikke fangede pointen i første omgang.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 24. jan 2022, 23:36

Michael Silberbauer har pro-licens og ikke det store at lave siden han blev fyret i Basel.

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 24. jan 2022, 23:44

Poul Erik Andreasen har også licens 🙂⚽️

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 24. jan 2022, 23:49

Eksil skrev:
24. jan 2022, 23:36
Michael Silberbauer har pro-licens og ikke det store at lave siden han blev fyret i Basel.
Er han ikke ansat af FCM og udlejet til en eller anden klub?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Indlæg af Legum Magister » 25. jan 2022, 00:00

Forza skrev:
24. jan 2022, 18:53
Legum Magister skrev:
24. jan 2022, 18:29
Forza skrev:
24. jan 2022, 18:08
Salle17 skrev:
24. jan 2022, 18:04
Legum Magister skrev:
24. jan 2022, 17:46
Forza skrev:
24. jan 2022, 17:36

Hvorfor skulle Thomasberg være ekskluderet i fremtiden? Han har kun udtalt sig positivt om AaB og interessen og har åbenlyst været interesseret.

Jeg kan ikke se hvorfor den dør skal lukkes permanent. Til gengæld er fremtidige handler med Randers nok ikke øverst på ønskelisten.
Selvfølgelig skal den dør lukkes permanent. Thomas Thomasberg har jo selv haft muligheden for at gennemtvinge et skifte til AaB, da han har kunnet smide en klausuleret opsigelse. At klausulen eksisterer må jo være fordi Thomas Thomasberg har villet sikre sig, at han kan komme ud af kontrakten, såfremt en mere attraktiv bejler melder sig på banen. Når Thomas Thomasberg har valgt ikke at aktivere klausulen, er det en klar og utvetydig tilkendegivelse af, at han ikke anser AaB som tilstrækkelig attraktiv til, at han vil tage dette skridt. Thomas Thomasberg har dermed aktivt fravalgt AaB, og det skal selvfølgelig koste, i det her tilfælde, at han selv har lukket døren til et fremtidigt samarbejde, og at AaB har låst og boltet samme dør.

RFC kan man forhandle med som man lyster, de er en konkurrent, der har opstillet nogle vilkår, og ageret derefter. Om de har spillet med åbne kort eller ej, er sådan set ligegyldigt i forhold til fremtidige handler, jeg går ud fra, at AaB vil kunne vise sig ligeså kyniske, hvis behovet opstår. Men Thomasberg har selv valgt, og det valg må han naturligvis leve med konsekvenserne af.
For mig er det positivt at Thomasberg ikke gennemtvinger et skifte til AaB - Det vidner om hans karakter. Modsat har Marti en lavere stjerne hos mig, når hans agent aktivt arbejder på at tage væk fra Aalborg 1 år efter ansættelse.
Præcis. Det er ærgeligt for os i denne omgang, men det er da præcis den kvalitet man gerne vil have i en cheftræner.
Hvis Thomasbergs karakter var uangribelig, kan man jo spørge sig selv, hvorfor han i det hele taget har fået indføjet en klausul med 6 måneders opsigelse. Det er selvfølgelig fordi han ville have muligheden for at slippe ud af aftalen med RFC, såfremt en mere attraktiv klub viste sin interesse. Når Thomasberg så vælger ikke at udløse klausulen, er det ikke noget man kan bruge til at tegne et positivt billede af ham, det vidner alene om, at han ikke fandt AaB attraktiv nok. Havde det været FCK eller FCM, der viste interesse, ville han næppe have tøvet med at smide opsigelsen på bordet for at få sat fut i forhandlingerne mellem RFC og den nye klub. Så jeg kan ikke se, hvorfor man skal belønne eller prise Thomasberg for at have fundet AaB for lidt attraktiv til at han ville udløse en klausul, hvis eneste eksistensberettigelse i kontrakten er, at Thomasberg derigennem får en mulighed for at gå til en anden klub. Så nej, efter min opfattelse har Thomasberg ikke vist kvaliteter, som jeg gerne så hos en AaB-træner. Han har aktivt fravalgt AaB, og alene derfor, skal han ALDRIG have chancen igen.
HVIS han har den klausul (det er aldrig blevet bekræftet og er så vidt jeg ved kun et rygte), så kan det jo skyldes mange ting. Man har også snakket om at han var enig med AaB om en 4-årig kontrakt. I så fald ER AaB jo attraktiv for ham, hvilket han også selv har udtalt.

Det er jo ikke anderledes end hvis AaB jagter en spiller i flere sæsoner før de får ham. Der kan være mange årsager til det ikke lykkes i første forsøg, men der er ingen grund til at blive tøsefornærmet over det og lukke døren permanent fremover.
Jeg er enig i, at det gør en forskel, hvis Thomas Thomasberg i strid med alt hvad der er skrevet i medierne herom, rent faktisk ikke skulle have en klausuleret adgang til at opsige samarbejdet med 6 måneders varsel. (Dog ikke den store forskel, da en træner, der vil væk, kommer væk. Om ikke andet så af den indlysende årsag, at ingen klub ønsker en cheftræner - eller virksomhed en leder - der hellere vil være andetsteds, da den slags er gift i en organisation.)

Men hvis klausulen står til troende, adskiller den nuværende situation sig i den grad fra den du beskriver, hvor AaB jagter en spiller gennem flere sæsoner før de lykkes med at signe vedkommende. Thomas Thomasberg har, igen forudsat at klausulen står til troende, taget et aktivt valg. Og det må man respektere og på samme vis må han affinde sig med konsekvenserne af sit valg.

Det har intet med fornærmelse (tøse eller ej) eller forsmåelse, indebrændthed, bitterhed eller hvad du ellers måtte kalde det at gøre. Manden har truffet et valg, og uvist af hvilke årsager ikke fundet AaB attraktiv nok til, at han vil udløse en klausul, der netop har det formål at han bliver herre over egen fremtid. Nu blev han så herre over egen fremtid, da han aktivt valgte at blive i Randers FC og aktivt fravalgte muligheden for at komme til AaB. Det er fair nok, og på den korte bane (forhåbentlig meget, meget korte bane) også forståeligt bedømt fra et sportsligt perspektiv, at Thomasberg vælger at blive hos Randers FC.

Når man skraber alt andet væk er det, der står tilbage, at HAN aktivt har fravalgt AaB til fordel for Randers FC, og det valg må han naturligvis leve med konsekvenserne af. En klub med AaB's selvforståelse og ambitioner kan naturligvis ikke ansætte en cheftræner, der tidligere har fravalgt klubben for en på alle måder mindre klub som Randers FC. Man ansætter ganske enkelt ikke en leder, der i fuld offentlighed - og det med offentligheden er måske lidt uforskyldt for den gode Thomasberg; men sådan er spillet - fravælger ens virksomhed til fordel for en konkurrent og samtidigt med sit valg får signaleret, at ens virksomhed er mindre attraktiv at arbejde for; end konkurrenten.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 25. jan 2022, 00:04

Forza skrev:
24. jan 2022, 23:49
Eksil skrev:
Han tog til FC Basel for at være assistent. Transfermarkt skriver han stoppede ved nytår og han fremgår heller ikke af klubbens liste over trænere. I stedet har de fået en ny assistent ind Boris Smiljanic - https://www.fcb.ch/de/teams/1-mannschaft/trainer/

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 25. jan 2022, 00:06

Forza skrev:
24. jan 2022, 23:49
Eksil skrev:
Er Piontek ikke lige stoppe på OB-landsholdet? Hvad med Morientes, kunne han ikke se det som en sjov udfordring at komme hertil i et halvt år? Eller Augo. Nåede han ikke p-licens inden han gik andre veje? Han virker sgu så pisse flink. Kuhn er udelukket. Bøvede bestseller-briller.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 25. jan 2022, 08:46

Cifuentes har postet et fint takkebrev på instragram. Det synes jeg såmænd er meget god stil.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 25. jan 2022, 08:49

dyhrmaN skrev:
25. jan 2022, 08:46
Cifuentes har postet et fint takkebrev på instragram. Det synes jeg såmænd er meget god stil.
Hab kan rende og hoppe.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 25. jan 2022, 08:58

dyhrmaN skrev:
link?

PonySlaystation
Superliga
Superliga

Indlæg af PonySlaystation » 25. jan 2022, 09:02

gravballe skrev:
25. jan 2022, 08:58
dyhrmaN skrev:
link?
https://www.instagram.com/p/CZIIVt3jugv ... e=ig_embed

Låst