Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
[Rosengren]
Drenge
Drenge

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af [Rosengren] » 28. feb 2022, 19:47

PonySlaystation skrev:
28. feb 2022, 19:46
[Rosengren] skrev:
28. feb 2022, 19:42
Transferønsker… ;)

Det egentlig ikke fordi han har den største stjerne hos mig.

Men kunne Emil Holm - SønderjyskE ikke være en mulighed?
Fornuftig spiller. 22 år.

Og udløb til sommer. (Ifølge transfermarkt)

https://www.transfermarkt.com/emil-holm ... ler/496745
Han har jo kontrakt med Spezia til 2026 ifølge transfermarkt. SønderjyskE har bare lejet ham.
Jeg skruer lige op for lyset på telefonen ;)

PonySlaystation
Superliga
Superliga

Indlæg af PonySlaystation » 28. feb 2022, 19:50

[Rosengren] skrev:
28. feb 2022, 19:47
PonySlaystation skrev:
28. feb 2022, 19:46
[Rosengren] skrev:
28. feb 2022, 19:42
Transferønsker… ;)

Det egentlig ikke fordi han har den største stjerne hos mig.

Men kunne Emil Holm - SønderjyskE ikke være en mulighed?
Fornuftig spiller. 22 år.

Og udløb til sommer. (Ifølge transfermarkt)

https://www.transfermarkt.com/emil-holm ... ler/496745
Han har jo kontrakt med Spezia til 2026 ifølge transfermarkt. SønderjyskE har bare lejet ham.
Jeg skruer lige op for lyset på telefonen ;)
Men jo, han er da spændende. Han er nok bare ikke helt billig lige nu ;)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 1. mar 2022, 08:56

Med Kusk udmelding i Nordjyske om, at han ikke kan forstå, at han ikke er udtaget, når han ser på bænken. Og jeg forstår det direkte skyder på Noshe's udtagelse, så er luften vist ikke så varm mere.

Håber de får det løst snarest.
- FlæskeFrank

degn
1. div
1. div
Geografisk sted: nordjylland

Indlæg af degn » 1. mar 2022, 08:59

FlæskeFrank skrev:
1. mar 2022, 08:56
Med Kusk udmelding i Nordjyske om, at han ikke kan forstå, at han ikke er udtaget, når han ser på bænken. Og jeg forstår det direkte skyder på Noshe's udtagelse, så er luften vist ikke så varm mere.

ja, afsted med Kusk og sats på Noshe

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold

Indlæg af KongGulerod » 1. mar 2022, 09:47

En bruger har skrevet følgende i en kommentar på Facebook vedrørende Kusks manglende udtagelse:
“I skulle prøve at side bag AaB bænken, når kusk er inde på banen, de råber og slår ud med armene af frustration over ham. Han presser ikke modstander, mister han bolden så går han bare rundt og lader andre jagte den igen.

Oscar Hiljemark, har på et tidspunkt vendt sig om mod publikum og spurgt om han ikke forstår dansk eller engelsk ?

[…]”
Hvis det er sandt, så forstår jeg godt, at Kusk får lov til at sidde på tribunen. Især hvis historierne om træningsindsatsen også har noget på sig.

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 1. mar 2022, 09:47

FlæskeFrank skrev:

Som kom du igen... Kusk giver et yderst sympatisk interview i en svær situation - selvfølgelig skal han være skuffet, og han hænger sgu ikke nogen ud, fordi han siger, at han som minimum burde være på den bænk.
Noshe har som Kusk i øvrigt baggrund i Gug Boldklub, og jeg tror nærmere Kusk er stolt over, at Noshe står foran sit gennembrud. At du får Kusks ord lagt ud som, at han skyder på Noshe, siger vist mest om din antipati mod Kusk.

Du har stadig ikke fortalt, hvor den stammer fra? Men stop dog den hetz!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 1. mar 2022, 09:56

KongGulerod skrev:
1. mar 2022, 09:47
En bruger har skrevet følgende i en kommentar på Facebook vedrørende Kusks manglende udtagelse:
“I skulle prøve at side bag AaB bænken, når kusk er inde på banen, de råber og slår ud med armene af frustration over ham. Han presser ikke modstander, mister han bolden så går han bare rundt og lader andre jagte den igen.

Oscar Hiljemark, har på et tidspunkt vendt sig om mod publikum og spurgt om han ikke forstår dansk eller engelsk ?

[…]”
Hvis det er sandt, så forstår jeg godt, at Kusk får lov til at sidde på tribunen. Især hvis historierne om træningsindsatsen også har noget på sig.
Jeg tænker vi skal lade være med at tillægge enkeltstående FB-kommentarer for meget værdi.

Jeg tænker også det er rimeligt at antage at træneren udtager det hold han mener er stærkest, og så er der ikke så forfærdelig meget at rafle om.

I forhold til de andre trænere der har fravalgt ham, har denne her rent faktisk også spillet og trænet med ham.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hybris
2. div
2. div

Indlæg af Hybris » 1. mar 2022, 11:20

Jeg undrer mig ligesom flere andre over, at Kusk ikke vurderes god nok til truppen, men på den anden side kan jeg konstatere, at efterhånden snart en håndfuld trænere har haft svært ved at finde plads til Kusken kontinuerligt på holdet. Jeg antager, selvom det piner mig, at vores trænere har mere forstand på fodbold end jeg har (og resten af Debatsiden for den sags skyld) - så jeg går naturligvis ud fra, at det må skyldes en uhyre ringe træningsindsats krydret med en manglende taktisk forståelse. Jeg nægter at tro på, at Kusk er AaB-spiller efter sommerferien og jeg tænker, at vi kan bruge vores penge bedre andetsteds. Dog får jeg stadig våde drømme om Kusk anno 2014 og det smerter mig grænseløst, at han ikke har formået at finde tilbage til lignende niveau sidenhen.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 1. mar 2022, 11:36

Hybris skrev:
1. mar 2022, 11:20
Jeg undrer mig ligesom flere andre over, at Kusk ikke vurderes god nok til truppen, men på den anden side kan jeg konstatere, at efterhånden snart en håndfuld trænere har haft svært ved at finde plads til Kusken kontinuerligt på holdet. Jeg antager, selvom det piner mig, at vores trænere har mere forstand på fodbold end jeg har (og resten af Debatsiden for den sags skyld) - så jeg går naturligvis ud fra, at det må skyldes en uhyre ringe træningsindsats krydret med en manglende taktisk forståelse. Jeg nægter at tro på, at Kusk er AaB-spiller efter sommerferien og jeg tænker, at vi kan bruge vores penge bedre andetsteds. Dog får jeg stadig våde drømme om Kusk anno 2014 og det smerter mig grænseløst, at han ikke har formået at finde tilbage til lignende niveau sidenhen.
Med til historien hører måske også, at superligaen har udviklet sig meget siden 2014, i mine øjne er det blevet mere powerplay ála Bundesligaen (selvfølgelig ikke samme niveau), og det tror jeg en spillertype som Kusk lider under, han får ikke længere samme plads af modstander holdene.
Dette kombineret med, at vi også selv spiller en helt anden form for fodbold end vi gjorde i 2014, tror jeg betyder der ikke længere er plads til Kusk.

Jeg ved Kusk selvtræner rigtig meget, og jeg tror faktisk ikke hans træningsindsats eller attitude er så ringe som den bliver gjort til herinde, han lider, ligesom Helenius, under at hans holdning til tider fremstår sådan, men kommer han ind på et hold som eksempelvis Silkeborg, tror jeg sagtens han kunne opblomstre.

Hvis de snupper Kusk må de gerne lige sende Sebastian Jørgensen eller Vallys den anden vej :thumbsup:

PonySlaystation
Superliga
Superliga

Indlæg af PonySlaystation » 1. mar 2022, 12:14

troelsh skrev:
1. mar 2022, 11:36
Hybris skrev:
Med til historien hører måske også, at superligaen har udviklet sig meget siden 2014, i mine øjne er det blevet mere powerplay ála Bundesligaen (selvfølgelig ikke samme niveau), og det tror jeg en spillertype som Kusk lider under, han får ikke længere samme plads af modstander holdene.
Dette kombineret med, at vi også selv spiller en helt anden form for fodbold end vi gjorde i 2014, tror jeg betyder der ikke længere er plads til Kusk.

Jeg ved Kusk selvtræner rigtig meget, og jeg tror faktisk ikke hans træningsindsats eller attitude er så ringe som den bliver gjort til herinde, han lider, ligesom Helenius, under at hans holdning til tider fremstår sådan, men kommer han ind på et hold som eksempelvis Silkeborg, tror jeg sagtens han kunne opblomstre.

Hvis de snupper Kusk må de gerne lige sende Sebastian Jørgensen eller Vallys den anden vej :thumbsup:
De har også udløb samtidig, men det er nok et trade off som Silkeborg ville være kede af.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 1. mar 2022, 12:16

AaB-Jones skrev:
FlæskeFrank skrev:

Som kom du igen... Kusk giver et yderst sympatisk interview i en svær situation - selvfølgelig skal han være skuffet, og han hænger sgu ikke nogen ud, fordi han siger, at han som minimum burde være på den bænk.
Noshe har som Kusk i øvrigt baggrund i Gug Boldklub, og jeg tror nærmere Kusk er stolt over, at Noshe står foran sit gennembrud. At du får Kusks ord lagt ud som, at han skyder på Noshe, siger vist mest om din antipati mod Kusk.

Jeg har ikke noget imod Kusk som sådan. Men jeg har en klar forventning om, at en spiller på 30 år, som hæver top5 løn i klubben og har spillet masser af kampe SL bidrager med væsentlig mere. Så hvis du vil have en aversion imod ham, så er det de punkter, som han ikke leverer på, særligt når han ikke leverer i samme grad på de gode punkter.

Derudover er jeg voldsom frustreret over, at ligeså genial, som jeg husker ham i 2014, ligeså ringe er han i taktisk forståelse i dag.

Men du må gerne fortælle, hvorfor Kusk skal fredes. Særligt når man på dagen efter klubben taber stort udtaler sig om, at man godt kunne have været på bænken istedet for andre. Jeg ved godt, at det er svært at svare optimal på en journalists spørgsmål, men her ved enhver, at man skal træde ekstra varsom og det lykkedes i mine øjne ikke her.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 1. mar 2022, 12:30

FIFPro vil have FIFA til at fritstille alle udenlandske spillere i den russiske liga. Hvis det sker, kunne det så ikke være interessant at hente Abildgaard hjem? Er det ikke lige sådan en type vi pt. mangler på midten?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 1. mar 2022, 12:36

le Cid skrev:
1. mar 2022, 12:30
FIFPro vil have FIFA til at fritstille alle udenlandske spillere i den russiske liga. Hvis det sker, kunne det så ikke være interessant at hente Abildgaard hjem? Er det ikke lige sådan en type vi pt. mangler på midten?
Super interessant faktisk. Spørgsmålet er om abildgaard vil hjem eller videre ud i verden?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 1. mar 2022, 12:52

troelsh skrev:
1. mar 2022, 11:36
Hybris skrev:

Helt enig og jeg har også tænkt tanken om at Kent og Silkeborg vil være det perfekte match for ham. Deres stil er ikke ret langt fra vores i double årene og man kan kun kigge misundeligt på dem. Super stærkt arbejde af Kent. Der må også formodes at åbne sig en plads på deres hold, det vil være højest overraskende hvis "VHS maskinen" stadig er at finde i superligaen næste sæson. Til gengæld tror jeg roligt du kan skyde en hvid pil efter Vallys eller Jørgensen til AaB - dertil er de blevet for store navne allerede.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 1. mar 2022, 12:55

le Cid skrev:
Jeg synes måske ikke han er typen vi mangler, da vi efter min stærke mening mest af alt mangler en der kan skabe spillet og selv gøre sig målfarlig. En ny Kasper Risgaard. Abildgaard er mere hårdt arbejde og fysiske dueller. Men klart, kan man få ham tilbage igen bør vi naturligvis gå efter det. Det virker dog svært at tro på, med den succes han har haft.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 1. mar 2022, 12:57

RicoBR02 skrev:
1. mar 2022, 12:36
le Cid skrev:
Super interessant faktisk. Spørgsmålet er om abildgaard vil hjem eller videre ud i verden?
Hvis det skal blive aktuelt, skal det være fordi, han gerne vil hjem et halvår. AaB er INTET ift. de tilbud han har haft det seneste halvårs tid.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 1. mar 2022, 13:00

RicoBR02 skrev:
le Cid skrev:
Jeg tænker Abildgaard har større muligheder end AaB. End profil i Rusland med en god løn.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 1. mar 2022, 14:05

Forza skrev:
1. mar 2022, 13:00
RicoBR02 skrev:
le Cid skrev:
Jeg tænker Abildgaard har større muligheder end AaB. End profil i Rusland med en god løn.
Klart, men det kræver så at de klubber lige er klar på at tage ham ind hvis han fx bliver fritstillet om en uge.

Hvis man tog Abildgaard tilbage skulle det efter min mening være som stopper. Der mener jeg stadig han har et enormt potentiale - måske især i en trebackkæde. Men det er nok ikke lige det projekt, han ser for sig.

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 1. mar 2022, 14:19

FlæskeFrank skrev:
1. mar 2022, 12:16
AaB-Jones skrev:
FlæskeFrank skrev:

Jeg har ikke noget imod Kusk som sådan. Men jeg har en klar forventning om, at en spiller på 30 år, som hæver top5 løn i klubben og har spillet masser af kampe SL bidrager med væsentlig mere. Så hvis du vil have en aversion imod ham, så er det de punkter, som han ikke leverer på, særligt når han ikke leverer i samme grad på de gode punkter.

Derudover er jeg voldsom frustreret over, at ligeså genial, som jeg husker ham i 2014, ligeså ringe er han i taktisk forståelse i dag.

Men du må gerne fortælle, hvorfor Kusk skal fredes. Særligt når man på dagen efter klubben taber stort udtaler sig om, at man godt kunne have været på bænken istedet for andre. Jeg ved godt, at det er svært at svare optimal på en journalists spørgsmål, men her ved enhver, at man skal træde ekstra varsom og det lykkedes i mine øjne ikke her.
Jeg mener ikke, at Kusk skal fredes, men jeg vil gerne tale for, at alle vores spillere får en fair behandling herinde - især vores egne drenge med særligt talent.

Hvis dit første udsagn er rigtigt, hvorfor benytter du så enhver lejlighed til at gå efter struben på Kusk?

Det er en ganske voldsom måde, du viser din frustration på - tænker alle med AaB i hjertet er voldsomt frustrerede over, at vi ikke har fået forløst Kusk i denne omgang. Det største ansvar ligger uden tvivl hos Kusk selv, hvilket han også påpeger i artiklen. Men der ligger også et stort træneransvar i at få forløst potentialet i den enkelte spiller - også dem der trækker ekstra hårdt på fællesskabets tålmodighed og retfærdighedssans.
Kusk har en særlig psyke, men det har Helenius (som vi heller ikke forløste, da han vendte hjem) også - og lige nu viser Kent Nielsen, at det hårde arbejde med de skæve psyker betaler sig.
Her er Hiljemark måske for grøn som træner - og Cifuentes og Jacob Friis var kompromisløse i den stil, de ville praktisere. Hiljemark stod også selv for noget helt andet som spiller, men jeg tror på, at Lars Friis kan nå ind til Kusk - og derfor håber jeg også, at Inge snart får gjort det skifte klar.
Jeg synes, at du beskylder Kusk for at sætte sig over sine medspillere i interviewet - tænker ofte hans problem er det modsatte: Han er alt for selvkritisk. Journalisten har fundet den sensationssøgende overskrift, men den afspejler jo reelt ikke indholdet i Kusks udtalelser.
Hvis han ikke gav udtryk for, at han kunne gøre en forskel, så skulle vi da først for alvor være bekymrede for, at han havde givet op.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 1. mar 2022, 14:36

Prica22 skrev:
1. mar 2022, 12:57
RicoBR02 skrev:
le Cid skrev:
Hvis det skal blive aktuelt, skal det være fordi, han gerne vil hjem et halvår. AaB er INTET ift. de tilbud han har haft det seneste halvårs tid.
Jeg tror absolut os at det er usandsynligt at hente ham hjem, men tanken er da ikke dum.

Besvar