Økonomitråden
Re: Økonomitråden
Apropos aktiekurs har jeg noteret mig, at AaB-aktien er steget knap 20 % det seneste år og hele 17,65 % siden nytår, som jo ellers har været en ganske rædselsfuld tid for danske aktier. FCK har præsteret en næsten tilsvarende, mens Brøndbyaktien derimod er faldet med ca. 25 % det seneste år.
Findes der nogen, der har en forklaring på det forhold, som jeg finder temmelig besynderlig.
Findes der nogen, der har en forklaring på det forhold, som jeg finder temmelig besynderlig.
Nok fordi de vandt mesterskabet sidste år, og at dette har pumpet værdien op over dens "naturlige" værdi. Det har så over det seneste år medført at den er faldet tilbage til et mere normalt niveau, og muligvis længere ned fordi deres spil fra sidste sæson ikke har kunnet følges op.Hovedet skrev: ↑4. apr 2022, 18:06Apropos aktiekurs har jeg noteret mig, at AaB-aktien er steget knap 20 % det seneste år og hele 17,65 % siden nytår, som jo ellers har været en ganske rædselsfuld tid for danske aktier. FCK har præsteret en næsten tilsvarende, mens Brøndbyaktien derimod er faldet med ca. 25 % det seneste år.
Præcis. Man skal lade være med at prøve at finde logik i fodboldklubbers aktiekurser. Man ender med at blive fattig når man tror man har regnet den ud.Krushave skrev: ↑4. apr 2022, 18:51Nok fordi de vandt mesterskabet sidste år, og at dette har pumpet værdien op over dens "naturlige" værdi. Det har så over det seneste år medført at den er faldet tilbage til et mere normalt niveau, og muligvis længere ned fordi deres spil fra sidste sæson ikke har kunnet følges op.Hovedet skrev: ↑4. apr 2022, 18:06Apropos aktiekurs har jeg noteret mig, at AaB-aktien er steget knap 20 % det seneste år og hele 17,65 % siden nytår, som jo ellers har været en ganske rædselsfuld tid for danske aktier. FCK har præsteret en næsten tilsvarende, mens Brøndbyaktien derimod er faldet med ca. 25 % det seneste år.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Ja, jeg er ganske enig i begge jeres betragtninger. Det var heller ikke så meget den indbyrdes sammenligning af fodboldaktier, jeg sigtede til, men mere den store stigning hos f.eks. AaB det seneste år. Der er jo ikke sket noget særligt hverken på den sportslige og økonomiske front for AaB, og i tiden efter nytår har navnlig danske aktier fået tæsk. Og AaB er vel også en del af "verden", kunne man sige.Pastorius skrev: ↑4. apr 2022, 19:00Præcis. Man skal lade være med at prøve at finde logik i fodboldklubbers aktiekurser. Man ender med at blive fattig når man tror man har regnet den ud.Krushave skrev: ↑4. apr 2022, 18:51Nok fordi de vandt mesterskabet sidste år, og at dette har pumpet værdien op over dens "naturlige" værdi. Det har så over det seneste år medført at den er faldet tilbage til et mere normalt niveau, og muligvis længere ned fordi deres spil fra sidste sæson ikke har kunnet følges op.Hovedet skrev: ↑4. apr 2022, 18:06Apropos aktiekurs har jeg noteret mig, at AaB-aktien er steget knap 20 % det seneste år og hele 17,65 % siden nytår, som jo ellers har været en ganske rædselsfuld tid for danske aktier. FCK har præsteret en næsten tilsvarende, mens Brøndbyaktien derimod er faldet med ca. 25 % det seneste år.
Det er en ret vild tanke, at en investering i AaB for et år siden havde været en aldeles glimrende idé, altså set ud fra et rent afkastperspektiv
Der er ikke ret meget handel med AaB's aktie, så hvis ham der tyrkeren har købt op stille og roligt, kan det sagtens være årsagen til at AaB's aktier er steget.Hovedet skrev: ↑4. apr 2022, 19:07Ja, jeg er ganske enig i begge jeres betragtninger. Det var heller ikke så meget den indbyrdes sammenligning af fodboldaktier, jeg sigtede til, men mere den store stigning hos f.eks. AaB det seneste år. Der er jo ikke sket noget særligt hverken på den sportslige og økonomiske front for AaB, og i tiden efter nytår har navnlig danske aktier fået tæsk. Og AaB er vel også en del af "verden", kunne man sige.Pastorius skrev: ↑4. apr 2022, 19:00Præcis. Man skal lade være med at prøve at finde logik i fodboldklubbers aktiekurser. Man ender med at blive fattig når man tror man har regnet den ud.Krushave skrev: ↑4. apr 2022, 18:51Nok fordi de vandt mesterskabet sidste år, og at dette har pumpet værdien op over dens "naturlige" værdi. Det har så over det seneste år medført at den er faldet tilbage til et mere normalt niveau, og muligvis længere ned fordi deres spil fra sidste sæson ikke har kunnet følges op.Hovedet skrev: ↑4. apr 2022, 18:06Apropos aktiekurs har jeg noteret mig, at AaB-aktien er steget knap 20 % det seneste år og hele 17,65 % siden nytår, som jo ellers har været en ganske rædselsfuld tid for danske aktier. FCK har præsteret en næsten tilsvarende, mens Brøndbyaktien derimod er faldet med ca. 25 % det seneste år.
Det er en ret vild tanke, at en investering i AaB for et år siden havde været en aldeles glimrende idé, altså set ud fra et rent afkastperspektiv![]()
17% siden januar sidste år er ikke voldsomt prangende. Jeg har en lille portefølje jeg har leget lidt med. Selv med de seneste fald ser det sådan her ud.
https://www.dropbox.com/s/930fmq7ibafi8 ... 9.png?dl=0
Det samlede afkast er 44% (der er ikke lige dele af alle aktierne), så jeg havde lidt svært ved at tage det helt alvorligt, da mit pensionsselskab glædestrålende skrev at de havde forrentet min pension med hele 9% (det var inden aktierne faldt her i starten af året).
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Bælum fortæller om tyrkeren i seneste Ripodsten.
Det er vitterligt bare en tilfældig fodboldgal ung tyrker der er faldet for vores aktie, som han synes er undervurderet. Der lyder ikke til at være nogen som helst agenda.
Det er vitterligt bare en tilfældig fodboldgal ung tyrker der er faldet for vores aktie, som han synes er undervurderet. Der lyder ikke til at være nogen som helst agenda.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
...men det har jo aldrig været tilfældet. Hvis det havde været én der havde forsøgt at overtage klubben, ville det være ret amatøragtigt at han ikke havde sat sig ind i klubbens ejerforhold.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Der har været spekuleret i det jo, så jeg synes det var værd at nævne.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Random tanke - den tyrkiske økonomi er lort. Deres præsident insisterer på at tvinge renten ned, hvilket har resulteret i en inflation på 60 %. Kunne AaB aktier være et mere eller mindre tilfældigt sted at dumpe penge, hvor i det mindste taber værdi langsomt i stedet for enormt hurtigt?
Tilfældigt i den forstand at pengene "bare skal ud", enig. Umiddelbart lød det til på Bælum, at Burak har sat sig godt ind i AaB og aktien, og at der er nogle tanker bag investeringen.Eksil skrev: ↑7. apr 2022, 08:39Random tanke - den tyrkiske økonomi er lort. Deres præsident insisterer på at tvinge renten ned, hvilket har resulteret i en inflation på 60 %. Kunne AaB aktier være et mere eller mindre tilfældigt sted at dumpe penge, hvor i det mindste taber værdi langsomt i stedet for enormt hurtigt?
-
R Rosenberg
- Allstar

13,5 mio på agenter. Det var alligevel en slat. Næsten 3 gange så meget som de næste på listen.
Det kunne da være rart at få uddybet de tal.
Ædruelighedens stemme
Det virker helt vanvittigt. Gennemsnittet af agentbetalingerne i AaB er omkring en halv million. I klubber som AGF og Brøndby er det omkring 100.000.R Rosenberg skrev: ↑8. apr 2022, 13:3413,5 mio på agenter. Det var alligevel en slat. Næsten 3 gange så meget som de næste på listen.
Det er vilde tal. Der bør undersøges, hvordan AaB bruger så meget mere. Det er jo ikke forlængelser med de unge, der koster alverden.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Jah... Jeg synes måske ikke, at det Inge-interview bringer ret meget klarhed. FCK's høje agenthonorar forklares med store salg, men det har Nordsjælland jo også, og de ligger helt i bunden af den liste.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Det er forvirrende. Ja, der er sikkert agenter der kan hjælpe til at lave et godt salg mht snakken om udgående transfers. Men, det er da ikke noget specielt for AaB. Han snakker en masse om spillersalg, men det kan da næsten kun være Okore der rykker noget, da Mæhle var videresalg.
Og så nævner han Hilje som har fået lukket en aftale. Antyder han at der har været enormt agentarbejde indenover her som har rykket vores agentudgifter op i skyerne?
Jeg forstår det ikke. Hvis det bare er Okore-handlen til Kina der har involveret et enormt agenthonorar, så fint. Men hvorfor siger Inge så ikke bare det i stedet for?
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
R Rosenberg
- Allstar

Altså, det er jo et mega svært overskueligt emne. Betyder det vanvittige beløb, at AaB har fået nogle pæne indtægter, som er det værd? Eller er det penge, der er gået til fx Trajkovski, etc?
Var det ikke 32 mio, som AaB har i transferoverskud? Ville det være markant mindre uden de store agenthonorarer?
Jeg synes, det er svært at gennemskue, og Inge gør mig ikke synderligt klogere i det interview.
Ædruelighedens stemme
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Nogen har nok bildt Bælum ind, at han er efterkommer af en nigeriansk prins.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Har lige fået en melding om at Okore reelt kostede den kinesiske klub 15 millioner kroner og 3-4 millioner så tilfaldt AaB.
Det lyder vildt, men så giver Inges udtalelser, transferindtægterne og de mange agentpenge LANGT bedre mening.
Det lyder vildt, men så giver Inges udtalelser, transferindtægterne og de mange agentpenge LANGT bedre mening.
Så agenten har scoret ca. 10 mio på den handel?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.