Ja, åbenbart. Og så er det formentligt blevet delt ud mellem et par forskellige agenter/mellemmænd
Økonomitråden
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Re: Økonomitråden
Jeg kan forstå, hvorfor der er en agent med, når en spiller forhandler kontrakt med sin klub. Men hvad i alverden er agentens opgave, når to klubber forhandler en transfersum?
Hvis det er købmandsskab eller forhandlingsteknik vi ikke har, så kunne man vel hyre landets bedste sælger, for under halvdelen af de 13,5 millioner.
Derudover, hvad i alverden er IAO ansat til så...
Hvis det er købmandsskab eller forhandlingsteknik vi ikke har, så kunne man vel hyre landets bedste sælger, for under halvdelen af de 13,5 millioner.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Det handler om netværk. Hvis du vil til Frankrig ringe du til Mikkel Beck og hvis du vil til Spanien ringer du til Cetinkaya.Brodernumsi skrev: ↑8. apr 2022, 16:36Jeg kan forstå, hvorfor der er en agent med, når en spiller forhandler kontrakt med sin klub. Men hvad i alverden er agentens opgave, når to klubber forhandler en transfersum?
Inge (eller andre) har formentligt ikke engang kunnet opsnuse muligheden eller interessen på egen hånd. Jeg gætter på, AaB har haft minimal direkte kontakt til den kinesiske klub.
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Jeg vidste ikke, at man lavede opsøgende salg, når det kom til fodboldspillere. Jeg troede, at den købende klub havde et behov på en bestemt plads, fandt frem til nogle emner, og så forhørte sig hos de pågældende klubber.Prica22 skrev: ↑8. apr 2022, 16:39Det handler om netværk. Hvis du vil til Frankrig ringe du til Mikkel Beck og hvis du vil til Spanien ringer du til Cetinkaya.Brodernumsi skrev: ↑8. apr 2022, 16:36Jeg kan forstå, hvorfor der er en agent med, når en spiller forhandler kontrakt med sin klub. Men hvad i alverden er agentens opgave, når to klubber forhandler en transfersum?
Inge (eller andre) har formentligt ikke engang kunnet opsnuse muligheden eller interessen på egen hånd. Jeg gætter på, AaB har haft minimal direkte kontakt til den kinesiske klub.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Det er en meget fin måde at udtale "hvidvask" på. Men det ændrer selvfølgelig ikke på noget. AaB fik en fin pose penge i lommen for den handel, uanset hvilket lort der så foregår i Kina. Så længe vores hænder er rene selvfølgelig...Prica22 skrev: ↑8. apr 2022, 16:39Det handler om netværk. Hvis du vil til Frankrig ringe du til Mikkel Beck og hvis du vil til Spanien ringer du til Cetinkaya.Brodernumsi skrev: ↑8. apr 2022, 16:36Jeg kan forstå, hvorfor der er en agent med, når en spiller forhandler kontrakt med sin klub. Men hvad i alverden er agentens opgave, når to klubber forhandler en transfersum?
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
R Rosenberg
- Allstar

Det er vildt. Men set med AaB's øjne er det et plus på 3-4 mio, så alt er jo godt der.
Alternativet havde været 0.
At agentbranchen så er virkelig beskidt, er der ingen tvivl om.
Ædruelighedens stemme
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Præcis. En del af summen tilfaldt også Okore selv. Det var en af betingelserne for forlængelsen.R Rosenberg skrev: ↑8. apr 2022, 16:48Det er vildt. Men set med AaB's øjne er det et plus på 3-4 mio, så alt er jo godt der.
Alternativet havde været 0.
At agentbranchen så er virkelig beskidt, er der ingen tvivl om.
Nej! Det var dog en skør tanke - fodboldaktier og AaB aktier i særdeleshed er slet ikke et sted hvor man parkerer penge der helst ikke skal tabe i værdi.Eksil skrev: ↑7. apr 2022, 08:39Random tanke - den tyrkiske økonomi er lort. Deres præsident insisterer på at tvinge renten ned, hvilket har resulteret i en inflation på 60 %. Kunne AaB aktier være et mere eller mindre tilfældigt sted at dumpe penge, hvor i det mindste taber værdi langsomt i stedet for enormt hurtigt?
Jeg må være ærlig og sige, at jeg ikke syntes det en god investeringscase, men jeg kan naturligvis tage fejl.
Over tid har du ret. AaB aktien er nede 75 % over 5 år og 99 % all time. Den er dog oppe 5 % over det sidste år og det er vel bedre end at tabe sine penge hurtigt i liraPatmand skrev: ↑9. apr 2022, 17:04Nej! Det var dog en skør tanke - fodboldaktier og AaB aktier i særdeleshed er slet ikke et sted hvor man parkerer penge der helst ikke skal tabe i værdi.Eksil skrev: ↑7. apr 2022, 08:39Random tanke - den tyrkiske økonomi er lort. Deres præsident insisterer på at tvinge renten ned, hvilket har resulteret i en inflation på 60 %. Kunne AaB aktier være et mere eller mindre tilfældigt sted at dumpe penge, hvor i det mindste taber værdi langsomt i stedet for enormt hurtigt?
Jeg må være ærlig og sige, at jeg ikke syntes det en god investeringscase, men jeg kan naturligvis tage fejl.
Han kunne vel spekulere i, at vi kvalificerer os til noget europæisk fodbold, det vil vel betyde en stor kursstigningEksil skrev: ↑10. apr 2022, 19:22Over tid har du ret. AaB aktien er nede 75 % over 5 år og 99 % all time. Den er dog oppe 5 % over det sidste år og det er vel bedre end at tabe sine penge hurtigt i liraPatmand skrev: ↑9. apr 2022, 17:04Nej! Det var dog en skør tanke - fodboldaktier og AaB aktier i særdeleshed er slet ikke et sted hvor man parkerer penge der helst ikke skal tabe i værdi.Eksil skrev: ↑7. apr 2022, 08:39Random tanke - den tyrkiske økonomi er lort. Deres præsident insisterer på at tvinge renten ned, hvilket har resulteret i en inflation på 60 %. Kunne AaB aktier være et mere eller mindre tilfældigt sted at dumpe penge, hvor i det mindste taber værdi langsomt i stedet for enormt hurtigt?
Hvad betyder placeringerne i slutspillet egentlig økonomisk? Hvad er forskellen på sølv og bronze økonomisk?
Det er vel et par millioner. Men den virkelige forskel er det garanterede gruppespil, og den mikroskopiske mulighed for CL eller EL, der kan give alt fra 20 - 200 milliner for gruppespil af den ene eller anden art.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Ja jeg var nogenlunde med på det europæiske aspekt og vi skal selvfølgelig forfølge enhver chance for gruppespil. Fedt at Brøndby og fcm taber i dag. Ville elske at snuppe andenpladsen foran herning/ikast
Mener at have læst at kvalifikation til Conference League, kaster ca 30 mio af sig - bare for at træde ind i gruppespillet ( altså penge direkte fra UEFA). Så kommer der præmiepenge oveni + matchday indtægter. Skulle vi komme så langt og bare klare os hæderligt, så burde der være minimum 35 mio i indtægt i det gruppespil.
Så er der selvfølgelig udgifter til udekampene mm, men der kan stadig tjenes en god mønt på den lille europæiske turnering
- Trickster
- Superliga

- Favoritspiller: Lynge Jakobsen
- Geografisk sted: Aalborg
Hvis Rusland fortsat er udelukket til sommer og hvis Ukraine stadig ikke kan gennemføre fodboldkampe, så vil en 3. plads resultere i minimum et Conference League-gruppespil samt muligheden for at kvalificere sig til Europa League, såfremt bondekarlene vinder pokalen. Det er mange hvis'er, men det virker nu (desværre) meget realistisk. Den 3. plads skal jagtes - kan betyde meget for vores transfervindue til sommer.
Hair is not a right: it´s a privilege!
-
PonySlaystation
- Superliga

Det bliver en rigtig spændende kamp på torsdag, hvis Brøndby fortsætter det dårlige spil, så er det da helt bestemt inden for rækkevide. Og selvom det nærmest er blasfemisk at sige, så tror og håber jeg også FCM tager pokalen (af hensyn til EL kval.). Hvis ikke, er de også ringe nok til at vi kan tage 2. pladsen fra demTrickster skrev: ↑10. apr 2022, 22:44Hvis Rusland fortsat er udelukket til sommer og hvis Ukraine stadig ikke kan gennemføre fodboldkampe, så vil en 3. plads resultere i minimum et Conference League-gruppespil samt muligheden for at kvalificere sig til Europa League, såfremt bondekarlene vinder pokalen. Det er mange hvis'er, men det virker nu (desværre) meget realistisk. Den 3. plads skal jagtes - kan betyde meget for vores transfervindue til sommer.
EDIT: Er det ikke situationen uden at Rusland og Ukraine er udenfor?
- Trickster
- Superliga

- Favoritspiller: Lynge Jakobsen
- Geografisk sted: Aalborg
Nej - desværre.PonySlaystation skrev: ↑10. apr 2022, 23:43Det bliver en rigtig spændende kamp på torsdag, hvis Brøndby fortsætter det dårlige spil, så er det da helt bestemt inden for rækkevide. Og selvom det nærmest er blasfemisk at sige, så tror og håber jeg også FCM tager pokalen (af hensyn til EL kval.). Hvis ikke, er de også ringe nok til at vi kan tage 2. pladsen fra demTrickster skrev: ↑10. apr 2022, 22:44Hvis Rusland fortsat er udelukket til sommer og hvis Ukraine stadig ikke kan gennemføre fodboldkampe, så vil en 3. plads resultere i minimum et Conference League-gruppespil samt muligheden for at kvalificere sig til Europa League, såfremt bondekarlene vinder pokalen. Det er mange hvis'er, men det virker nu (desværre) meget realistisk. Den 3. plads skal jagtes - kan betyde meget for vores transfervindue til sommer.
EDIT: Er det ikke situationen uden at Rusland og Ukraine er udenfor?
Hvis de russiske og/eller ukrainske klubber kan deltage, så ryger pokalvinderen(eller 3. pladsen hvis fcm vinder pokalen og bliver 2'er) ind i EL Q3. Vinderen af dette dobbeltopgør ryger i EL playoff og taberen i conference playoff
Hair is not a right: it´s a privilege!
Ja, ham skal vi vist ikke være bange fordoukas skrev: ↑8. apr 2022, 19:11Lyder som en fin fyr ham Burak.
https://www.bt.dk/superligaen/her-er-aa ... -jes-hoegh
Kvalifikation til Conference League vil med andre ord hæve AaBs omsætning med 75 % i forhold til sidst offentliggjorte årsregnskab. Vel og mærke uden voldsomt større udgifter.FlemmingG skrev: ↑10. apr 2022, 22:12Mener at have læst at kvalifikation til Conference League, kaster ca 30 mio af sig - bare for at træde ind i gruppespillet ( altså penge direkte fra UEFA). Så kommer der præmiepenge oveni + matchday indtægter. Skulle vi komme så langt og bare klare os hæderligt, så burde der være minimum 35 mio i indtægt i det gruppespil.
Så er der selvfølgelig udgifter til udekampene mm, men der kan stadig tjenes en god mønt på den lille europæiske turnering
Dét vil kunne mærkes