R Rosenberg skrev: ↑26. apr 2022, 13:58
Maglau skrev: ↑26. apr 2022, 13:08
Vi skal spille 4-3-3.
Pallesen - Thelander Granli - ahlmann
Fossum -islændingen - højholt
Kusk - Prip - Lucas
Når pedro er klar kan ahlmann og islændingen skifte.
1. Pallesen er ALT for svag til at være back i det system.
2. Igen: vi har prøvet uden angriber - det dur ikke.
Pallesen har spillet i en 4 back kæde uden at det har været katastrofalt - det kan han igen.
Så længe vores angribere hedder Makaric Høgh og Ementa så vil jeg hellere stille med tre midtbane spillere hvoraf alle tre har fungeret i formationer hvor de har spillet kant/angreb og kant/midtbane.
Jeg kender godt næste argument - ja Makaric er bedre end Høgh - det mener jeg også. Men det er så marginalt at vores træner skiftevis spiller med dem fra start og laver 1:1 udskiftninger med hinanden. Så han mener åbenbart ikke der er den store forskel.
Så uanset hvad du mener om Høgh så er Makaric ikke markant bedre og det er fandme skidt.
I øvrigt er Makaric styrke ikke at spille med ryggen til målet som opspilstation - det er han elendig til. Han kan ikke tæmme bolden, hans fodskifte er for langsom og derfor når forsvarsspilleren rundt om, og det langsomme fodskifte gør ham også nemmere at skubbe væk.
Makaric Force er indløb i feltet til indlæg - Som jeg husker det er alle på nær et mål fra ham scoret på første berøringen.
Han kommer meget sjældent til individuelt at vriste sig fri og score på 2,3 eller 4 berøring og det mener jeg ikke der er plads til i AaB