Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
gravballe
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af gravballe » 9. jun 2022, 13:08

tak inge.. blev sku seriøst bekymret
- Han har nu spillet et år i Superligaen, og vi har store forhåbninger til ham og tror på, at hans andet år bliver på et højere niveau. Milan er en spiller, vi skal have med videre.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 9. jun 2022, 13:09

raekkeettre skrev:
9. jun 2022, 12:50
Gnu skrev:
9. jun 2022, 09:29
AaB henter en angriber i et helt andet land, han taler ikke dansk og kender formentlig intet til sit nye hold. Alligevel går han ind og tanker otte superligamål i sin første sæson, men det er åbenbart ikke godt nok for AaB. Altså, hvad fanden havde de forventet? Giv dog manden lidt tillid og holdet lidt kontinuitet i stedet for denne evige svingdør.
Jeg kan kun være enig. Kontinuitet er pisse vigtig! Altså, jeg skal ikke 100% gøre mig klog på ham, som fodboldspiller, men synes han var på vej til at blive bare en af IAO mange signings der kunne blive til noget...

Fakta er bare, at panikken fortsætter....
Er svagt rygte som lige er blevet afkræftet af IAO. Panikken fortsætter vel kun hvis man har det narrativ og forsøger at få alt til at passe deri :)

Er glad for det ikke er sandt. Det ville give meget lidt mening for mig.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 9. jun 2022, 13:10

Maglau skrev:
9. jun 2022, 12:17
RicoBR02 skrev:
9. jun 2022, 12:00
Maglau skrev:
9. jun 2022, 11:30
Fed fed nyhed - så er jeg fri for at kunne presse str 45 ned i en 37 hver gang den mand nærmer sig bolden.
Aldrig har jeg siddet med en fornemmelse af at absolut ingenting kunne ske som når Makaric havde bolden. Ingen fart ingen driblinger ingen kropsstyrke ingen hovedspilskompetencer ingen farlighed ingenting.
En spiller der KUN kan afslutte på førsteberøringen på indløb i feltet men ellers ikke bridrager med andet. En spiller som er hundrede procent afhængig af medspillere der rammer ham perfekt er kun marginalt bedre end en træningskegle.

Godt set af AaB at indrømme fejlen - men et godt råd når Makaric afløser skal findes - for der skal f….dytme findes en afløser så vi ikke er efterladt Høgh og Ementa.
Men rådet er at få den automat der spytter spiller emner ud efterset inden muldvarpen hives frem for der er noget galt med den.
Du er hård ved ham. Kropsstyrke har han rigeligt af hovedespil klarer han når boldene kommer ind i feltet. Jeg mener bestemt at han har noget at gøre på holdet med de rette spillere omkring ham og jeg vil vædde med at vi ser en spiller der hamrer mål ind hvis vi udlejer ham til en klub der forstår at bruge ham..
Det sidste først - det er meget muligt at han hamrer mål ind i næste sæson i en anden liga som anden gjorde i forrige sæson i en helt tredje liga. Men i superligaen kommer han aldrig til at spille en rolle om han så spillede for FCK eller FCM, dertil er hans begrænsninger simpelthen for udtalte. Det kan være de bedre kan kammufleres/opvejes i nogle andre ligaer, men ikke vores liga.

Han ligner en der har kropsstyrke, men se på hvor mange gange en forsvarspiller meget nemt piller bolden fra ham fordi hans fodarbejde er ekstremt tungt og derfor kommer han ikke i balance til at modstå fysikken. Hovedspil - hvor mange dueller vinder han i feltet på indlæg mod et etableret forsvar, jeg husker den mod OB og så måske et par stykker mere, men er slet ikke nogen trussel. Høje bolde som opspilsstation der heades videre til medspiller...næh ikke rigtigt, manden kan ikke hoppe.
Jeg ved godt at folk sukker efter et skur af en tonser angriber der sparker kasser ind og derfor forsøger at se Makaric som den angriber - men tænk lige over at når vi skulle jagte et mål blev han pillet ud - typisk efter en time - og erstattet af Kasper Høgh......Kasper Høgh fra Hobro som er højt besunget herinde :o

Alt ros herinde mod Makaric er altid ledsaget over emnet - at spille ham rigtigt, hvis bare hans holdkammerater kunne servere bolden for ham - GU FANDEN skal vi ikke have en spiller på holdet der har så få kompetencer og er så afhængige af sine medspillere at det svarer til at mangle en ½ spiller.
Jeg hopper bare med i koret af folk der er uenig i det du skriver.

Godt at Inge går ud og afviser at makaric er på vej væk. Mht thelander så mener jeg ikke at noget af det der bliver sagt i det interview viser at forlængelse er langt væk, Inge holder kortene tæt på kroppen som altid..

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 9. jun 2022, 13:23

Dank Gott. Og i øvrigt er jeg enig fra ende til anden i din smøre ovenover

Nogle (få) har nogle fuldstændig vanvittige forventninger til en angriber i superligaen.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 9. jun 2022, 13:25

Proppen skrev:
9. jun 2022, 12:02
R Rosenberg skrev:
9. jun 2022, 09:33
Shit, I er gode til bulgarsk!

I mine øjne (og @BoT's) er Makaric den bedste angriber, vi har haft siden Spalvis, og jeg er stadig helt stålfast på, at han er 15+, hvis han fik nogle ordentlige bolde i feltet, han bare skulle klappe ind.

Men det er klart, at med så ringe offensiv kvalitet på den centrale midt samt så ringe kvalitet på backs - højre især - generelt, så bliver Makaric aldrig den superbomber.

Så enten skal man afskibe ham i erkendelse af ovenstående mangler, som man ikke magter at gøre noget ved, eller også skal man acceptere ovenstående uduelighed, som man ikke agter at gøre noget ved og hente en angriber, der kan skabe chancerne selv.

Jeg synes, det er ærgerligt, at man vælger løsning 1 og adresserer det forkerte problem, da problemet netop er, at vi har spillere som Pallesen rendende.
100 pct. hovedet på sømmet. Om så vi købte Lewandowski ville det ikke blive bedre med den kvalitet, der er i bolden ind i feltet - både i småspillet omkring feltet men først og fremmest på indlæg.

Makaric er en god angriber med fine spidskompetencer. Havde han også fart, havde de været helt i top. Men er det god timing at lade ham gå nu, fremfor at løse de ovennævnte problemer i stedet?
Det er jo kernen i AaB's problemer de seneste 8 år: Man får ikke taget fat om nældens rod og adresserer de åbenlyse problemer.
Kæden er ikke stærkere end de svageste led. Til gengæld er de svageste led ret nemme at identificere. Og gæt engang, Makaric er ikke et af dem.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 9. jun 2022, 13:31

Forza skrev:
8. jun 2022, 19:23
Pastorius skrev:
8. jun 2022, 19:20
[Rosengren] skrev:
8. jun 2022, 19:18
Thelanders søn har lige været på besøg i sin nye skoleklasse og skole, med start efter sommerferien.
Det virkede absolut ikke til at det kun var et “ja lad os nu se om vi bliver i Aalborg og Danmark” besøg.

Den skole er i Aalborg.

Forlænger han alligevel?
Det er vel uanset den skole knægten skal gå i om et par år.
Men næppe et besøg man laver hvis man har en kontrakt i udlandet liggende klar til underskrift.

Jeg kunne forestille mig man tilbyder ham en “Okore” aftale. Del i en evt. transfersum samt et håndslag på at hjælpe ham videre hvis muligheden opstår.
Det mest sandsynlige er vel at familien bliver boende i Aalborg, mens Thelander tager 2 år i Saudi-Arabien eller Korea.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 9. jun 2022, 14:06

AaB har afvist flere udenlandske bud på Fossum.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... aa-fossum/

Jeg håber at vi kan lave et fornuftigt salg. SÅ vigtig er han heller ikke for os, og alternativet er nok at han går kvit og frit om et år.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 9. jun 2022, 14:16

Hanga skrev:
9. jun 2022, 14:06

Jeg håber at vi kan lave et fornuftigt salg. SÅ vigtig er han heller ikke for os, og alternativet er nok at han går kvit og frit om et år.
Fedt at der er flere klubber der er interesseret. Når IAO italesætter det i medierne er det også for forhåbentligt at skabe mere kamp om spilleren.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 9. jun 2022, 14:35

Forza skrev:
9. jun 2022, 14:16
Hanga skrev:

Fedt at der er flere klubber der er interesseret. Når IAO italesætter det i medierne er det også for forhåbentligt at skabe mere kamp om spilleren.
Rent strategisk vil det give fin mening at sælge Fossum nu. Kan vi få lidt over en mio. Euro, vil det sammen med den store sparede belastning på løn og afskrivning give fin mulighed for at 1: holde på Malthe 2: hente en central midt som erstatning.

Vi må antage, at Lucas efter sommer er fit nok til at indtage en 10'position - gerne med Prip og Kusk/Sousa på kanterne i en 4-2-3-1.

Og med Thelanders sandsynlige afsked bør der dertil være rigeligt luft til at kigge på backs.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 9. jun 2022, 15:11

Forza skrev:
9. jun 2022, 13:09
raekkeettre skrev:
9. jun 2022, 12:50
Gnu skrev:
9. jun 2022, 09:29
AaB henter en angriber i et helt andet land, han taler ikke dansk og kender formentlig intet til sit nye hold. Alligevel går han ind og tanker otte superligamål i sin første sæson, men det er åbenbart ikke godt nok for AaB. Altså, hvad fanden havde de forventet? Giv dog manden lidt tillid og holdet lidt kontinuitet i stedet for denne evige svingdør.
Jeg kan kun være enig. Kontinuitet er pisse vigtig! Altså, jeg skal ikke 100% gøre mig klog på ham, som fodboldspiller, men synes han var på vej til at blive bare en af IAO mange signings der kunne blive til noget...

Fakta er bare, at panikken fortsætter....
Er svagt rygte som lige er blevet afkræftet af IAO. Panikken fortsætter vel kun hvis man har det narrativ og forsøger at få alt til at passe deri :)

Er glad for det ikke er sandt. Det ville give meget lidt mening for mig.
Enig. Og, er du gal mand - det var jo lige ned i mit narrativ. :) Mener nu ikke jeg forsøger at få alt til at passe, men der er meget ja. Nå men godt det her ikke blev en af dem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 9. jun 2022, 15:13

BoT skrev:
9. jun 2022, 14:35
Forza skrev:
Hanga skrev:

Rent strategisk vil det give fin mening at sælge Fossum nu. Kan vi få lidt over en mio. Euro, vil det sammen med den store sparede belastning på løn og afskrivning give fin mulighed for at 1: holde på Malthe 2: hente en central midt som erstatning.

Vi må antage, at Lucas efter sommer er fit nok til at indtage en 10'position - gerne med Prip og Kusk/Sousa på kanterne i en 4-2-3-1.

Og med Thelanders sandsynlige afsked bør der dertil være rigeligt luft til at kigge på backs.
Som Gamen ville have sagt: Enig Bo, fra ende til anden.
Ædruelighedens stemme

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 9. jun 2022, 15:27

R Rosenberg skrev:
9. jun 2022, 15:13
BoT skrev:
9. jun 2022, 14:35
Forza skrev:
Hanga skrev:

Kan kun tilslutte mig ovenstående. Skal der realiseres endnu et salg, så må det gerne være Ross. Skyd ham af for 14-18 mil, forlæng aftalen med Thelander eller find en ny god makker til Kramer. Så kan Granli og Hagelskjær være backup

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 9. jun 2022, 15:28

R Rosenberg skrev:
9. jun 2022, 15:13
Vi tre har altid været så enige, at flere andre brugere må spekulere i, om vi i virkeligheden er en og samme person.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 9. jun 2022, 15:31

- man er langt i processen med keepersituationen

- man håber på at have en løsning indenfor en uge

- der er flere emner

- de er udlændinge og er på kontrakt i klubber

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... med-flere/

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 9. jun 2022, 15:39

Prica22 skrev:
9. jun 2022, 15:31

- der er flere emner

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... nt-for-os/

Han udtaler sig også om Andreas Poulsen. AaB har ikke været i kontakt med klubben, men følger hans situation og kalder ham interessant (de behøver vel heller ikke kontakte klubben hvis han får en fri transfer?)

Andreas Poulsen ønsker ikke at udtale sig om AaB interessen.

Ifølge transfervinduet podcasten var der flere Superliga klubber interesseret, men det lader da til man forsøger sig frem.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 9. jun 2022, 15:45

Forza skrev:
9. jun 2022, 15:39
Prica22 skrev:

- der er flere emner

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/a ... nt-for-os/

Han udtaler sig også om Andreas Poulsen. AaB har ikke været i kontakt med klubben, men følger hans situation og kalder ham interessant (de behøver vel heller ikke kontakte klubben hvis han får en fri transfer?)

Andreas Poulsen ønsker ikke at udtale sig om AaB interessen.

Ifølge transfervinduet podcasten var der flere Superliga klubber interesseret, men det lader da til man forsøger sig frem.
Jeg tror stadig, man skal snakke med klubben, når det kommer til selve transferen. Men når de vil lade ham gå gratis har Poulsens agent formentligt bare fået fripas til at afhænde ham.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 9. jun 2022, 15:55

Prica22 skrev:

- der er flere emner

En så central rolle som en keeper vil man nok helst undgå et eksotisk valg. Så mon ikke vi er ude i en svensker eller nordmand?

Mon ikke man i hvert fald har forespurgt på Kalle Jonsson.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 9. jun 2022, 16:25

Forza skrev:
9. jun 2022, 15:55
Prica22 skrev:

- der er flere emner

En så central rolle som en keeper vil man nok helst undgå et eksotisk valg. Så mon ikke vi er ude i en svensker eller nordmand?

Mon ikke man i hvert fald har forespurgt på Kalle Jonsson.
Kan vi finde dette i en opdateret udgave har vi løsningen på såvel vores keeper- som angrebs-udfordringer :D
https://da.wikipedia.org/wiki/Jorge_Campos

Nå, spøg til side, det er nok rigtigt at man går efter en skandinav, så der ikke er alt for mange kvaler med kommunikationen i forsvaret. Mere interessant er dog stadigvæk, om det bliver en signing som åbner op for Theo som reelt valg i en åben konkurrencesituation (eller decideret 1.valg).
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 9. jun 2022, 16:36

Kan slet ikke forstå narrativet om at Makaric aldrig bliver en success og at Høgh heller ikke gør det. Sådan helt firkantet, så er de jo statistisk set meget godt med i forhold til hvor mange chancer de oplever kontra hvor hårdt de arbejder for de chancer.

Vi mangler helt klart kvalitet på kanten. Overvej hvad det kunne blive til for vores angribere, hvis der var andre end Kusk der evnede at slå en bold ind i feltet eller time en anden spillers løb.

Vi henter en keeper, det er afgjort, og så gør vi forhåbentlig noget radikalt ved den elendige backsituation vi står i pt. At spekulere i flere transfers end det er håbløst, medmindre der kommer et salg først.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 9. jun 2022, 17:01

bonanza skrev:
9. jun 2022, 16:36
Kan slet ikke forstå narrativet om at Makaric aldrig bliver en success og at Høgh heller ikke gør det. Sådan helt firkantet, så er de jo statistisk set meget godt med i forhold til hvor mange chancer de oplever kontra hvor hårdt de arbejder for de chancer.

Vi mangler helt klart kvalitet på kanten. Overvej hvad det kunne blive til for vores angribere, hvis der var andre end Kusk der evnede at slå en bold ind i feltet eller time en anden spillers løb.

Vi henter en keeper, det er afgjort, og så gør vi forhåbentlig noget radikalt ved den elendige backsituation vi står i pt. At spekulere i flere transfers end det er håbløst, medmindre der kommer et salg først.
Jeg forstår til gengæld ikke argumentet om at vi ikke kan slå indlæg. Vi har en suveræn højre back i Pallesen som har lavet 5 assist i sæsonen som er en delt 3 plads - det fås altså ikke bedre blandt backs.
Ja vi kunne måske godt lige så kvalificeret indlæg fra venstre så det må der arbejdes på.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar