Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Silver77
2. div
2. div

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Silver77 » 13. jun 2022, 11:38

FlemmingG skrev:
13. jun 2022, 11:13
AGF henter Tobias Mølgaard ifølge bold.dk… en transfersum på 3 mio - ikke meget for så hypet en spiller
men 3 mio er åbenbart for dyrt for AaB, jeg synes da ikke at det lyder af meget for en kæmpe opgradering istedet for pallesen

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 13. jun 2022, 11:39

9000AA skrev:
11. jun 2022, 17:25
troelsh skrev:
11. jun 2022, 14:07
Thelanders betydning for vores hold blev meget tydelig i de sidste kampe hvor han ikke var med, jeg håber virkelig vi strækker os langt for at forlænge med ham, og gerne i tre år :aabfan:
Jeg tænker også han selv kan se en fordel i det - de har købt hus i Aalborg, hans kæreste/kone arbejder her, og ungerne går i skole her. Så alt andet lige skal han vel nærmest alene afsted. Så kan det godt være han kan få lidt mindre i Aalborg, men så skal han ikke rejse fra dem.
Jeg gad godt, at jeg kunne tale de ting op som en fordel, men huset kan lejes ud eller sælges, konen kan vel let finde et nyt job (jeg tænker, at de som fodboldkoner er med på, at det er en stor del af præmissen?) og der er internationale skoler "alle steder".
Selvom vi har fået Kramer, ser jeg meget gerne en forlængelse med Thelander, for de øvrige til den plads i truppen har bare ikke særlig høj kvalitet.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 13. jun 2022, 11:42

Silver77 skrev:
13. jun 2022, 11:38
FlemmingG skrev:
AGF henter Tobias Mølgaard ifølge bold.dk… en transfersum på 3 mio - ikke meget for så hypet en spiller
men 3 mio er åbenbart for dyrt for AaB, jeg synes da ikke at det lyder af meget for en kæmpe opgradering istedet for pallesen
Jeg havde gerne byttet Mølgaard for Pallesen, men SÅ vild synes jeg nu ikke Mølgaard har været. Han har været en del af det ringeste forsvar og har også kostet nogle mål. Men lidt svært at bedømme ham når han har spillet på så ringe et hold.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 13. jun 2022, 11:53

Silver77 skrev:
FlemmingG skrev:
Men nu mangler AaB jo forstærkninger ret mange steder, og man har stadig ikke solgt for hvad man har budgetteret med denne sommer.

3 mio. kunne man sikkert godt få råd til, men så koster det jo på en række andre pladser. For AaB handler det om at prioritere, og det er derfor man i stor grad kigger på transferfrie spillere dette vindue.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 13. jun 2022, 11:58

Forza skrev:
13. jun 2022, 11:53
Silver77 skrev:
FlemmingG skrev:
Men nu mangler AaB jo forstærkninger ret mange steder, og man har stadig ikke solgt for hvad man har budgetteret med denne sommer.

3 mio. kunne man sikkert godt få råd til, men så koster det jo på en række andre pladser. For AaB handler det om at prioritere, og det er derfor man i stor grad kigger på transferfrie spillere dette vindue.
hvis han købes for 3 mio så er jeg ærgerlig over vi ikke er køber klubben. Vi burde have sådan en spiller. Ung, fremadstormende og et klart salgtspotentiale. + en der kan gå direkte ind på holdet. ØV

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. jun 2022, 12:09

baresi skrev:
13. jun 2022, 11:58
Forza skrev:
Silver77 skrev:
FlemmingG skrev:

hvis han købes for 3 mio så er jeg ærgerlig over vi ikke er køber klubben. Vi burde have sådan en spiller. Ung, fremadstormende og et klart salgtspotentiale. + en der kan gå direkte ind på holdet. ØV
Arh, 25 år er ikke ungt i fodbold. Hvis der skulle være et videresalgspotentiale i ham udover de tre mio han tilsyneladende ryger til, så skal han denuntelynme ske noget. Og backs er generelt i den billigere end.

Jeg er ikke specielt trist over at AGF fik ham.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 13. jun 2022, 12:10

baresi skrev:
Forza skrev:
Silver77 skrev:
FlemmingG skrev:

Sådan set enig i at Mølgaard nok skulle kunne agere et upgrade i forhold til Pallesen, det vil de fleste kunne, men tror det er begrænset hvad vi vil kunne forvente i et muligt fremtidig salg. Han bliver trods alt 26 til september.

Mon ikke trenden forsætter med at lede efter transferfrie spillere til den højre dør?

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 13. jun 2022, 12:14

Mølgaard fylder 26 til september. Så "ung, fremadstormende og klart salgspotentiale" er vel ikke så oplagt? Men AGF har haft svært ved at komme sig over tabet af Kevin Diks. Man hentede en middelmådig D'Alberto transferfrit fra den portugisiske liga, men nåede i løbet af sæsonen frem til, at den ellers vragede Alexander Munksgaard er bedre.

Munksgaard er kun 24, men har ikke udviklet sig siden han skiftede fra FCM. Han har ellers et hav af ungdomslandskampe som højreback, selvom han er samme årgang som Mæhle, Nissen og Bah. Og nu måske i overskud i AGF. Kunne han få gang i sin udvikling i nye omgivelser?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. jun 2022, 12:15

baresi skrev:
Forza skrev:
Silver77 skrev:
FlemmingG skrev:

Han bliver 26 i år?

Vi skal have en yngre spiller der kan presse Pallesen ud af truppen. Ikke en spiller der er i nogenlunde samme kategori.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 13. jun 2022, 12:23

Nu er det jo ikke sikkert at han ville til AaB, men hvis vi ikke har været med i opløbet, hvis prisen er korrekt angivet, ja så fatter man ingenting..

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 13. jun 2022, 12:25

3 millioner er alligevel nok dér, hvor jeg også ville tøve lidt. Men det afhænger jo alt sammen af, om AaB overhovedet har den post som et særligt indsatsområde, og om de i givet fald så ender med at præsentere en mere spændende spiller.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 13. jun 2022, 12:29

SteenA skrev:
13. jun 2022, 12:14
Mølgaard fylder 26 til september. Så "ung, fremadstormende og klart salgspotentiale" er vel ikke så oplagt? Men AGF har haft svært ved at komme sig over tabet af Kevin Diks. Man hentede en middelmådig D'Alberto transferfrit fra den portugisiske liga, men nåede i løbet af sæsonen frem til, at den ellers vragede Alexander Munksgaard er bedre.

Munksgaard er kun 24, men har ikke udviklet sig siden han skiftede fra FCM. Han har ellers et hav af ungdomslandskampe som højreback, selvom han er samme årgang som Mæhle, Nissen og Bah. Og nu måske i overskud i AGF. Kunne han få gang i sin udvikling i nye omgivelser?
Jeg har nævnt munksgaard før. Ser ham umiddelbart som bedre end Pallesen men må indrømme at jeg ikke ved alverden om ham andet end det jeg har set I tv og læst..

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 13. jun 2022, 12:32

Synes det lugter lidt af, at vi ikke er ude efter en ny højre back.

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Nordjyden HY » 13. jun 2022, 12:35

Det ærgrer mig enormt meget, at Mølgaard ikke tager til AaB. Med det sagt, håber jeg ikke vi kigger på Munksgaard. Han er langt fra god nok, hvis vi ønsker at spille med i top 4-6
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. jun 2022, 12:38

RicoBR02 skrev:
13. jun 2022, 12:29
SteenA skrev:
13. jun 2022, 12:14

Jeg har nævnt munksgaard før. Ser ham umiddelbart som bedre end Pallesen men må indrømme at jeg ikke ved alverden om ham andet end det jeg har set I tv og læst..
Munksgaard er heller ikke manden. Jeg er jo ikke Pallesens allervarmeste tilhænger, men hvis han skal på bænken, skal det jo være fordi vi får en der klart distancerer ham, eller distancerer ham og har et stort potentiale. Jeg tænker på en der allerede nu har en sindsyg spidskompetence (fx fart) men mangler i andre dele af spillet, som man så kunne bygge på.

Jeg ser ikke det hos hverken Munksgaard eller Mølgaard.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 13. jun 2022, 13:03

Jeg tænker, at hvis vi havde købt Mølgaard for 3 mio. kr. ville det være en næsten tro kopi af, da vi købte Pallesen. Ca. samme transfersum, ca. samme alder. Ca. samme meritter. Ca. samme niveau.

Og ja, jeg er vel en af de få herinde, der egentlig synes, Pallesen har leveret nogenlunde stabilt fornuftigt i sin tid i AaB. Og det samme kunne sikkert gøre sig gældende med Tobias Mølgaard. Men vi har brug for mere end stabilt fornuftigt, hvis vi skal betale 3 mio. kr. for en spiller. Så fattige er vi, at det altså skal være en spiller med et fornuftigt videresalgspotentiale i sig, for at retfærdiggøre sådan en transfersum. Og det er Tobias Mølgaard ikke.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 13. jun 2022, 13:11

BoT skrev:
13. jun 2022, 13:03
Jeg tænker, at hvis vi havde købt Mølgaard for 3 mio. kr. ville det være en næsten tro kopi af, da vi købte Pallesen. Ca. samme transfersum, ca. samme alder. Ca. samme meritter. Ca. samme niveau.

Og ja, jeg er vel en af de få herinde, der egentlig synes, Pallesen har leveret nogenlunde stabilt fornuftigt i sin tid i AaB. Og det samme kunne sikkert gøre sig gældende med Tobias Mølgaard. Men vi har brug for mere end stabilt fornuftigt, hvis vi skal betale 3 mio. kr. for en spiller. Så fattige er vi, at det altså skal være en spiller med et fornuftigt videresalgspotentiale i sig, for at retfærdiggøre sådan en transfersum. Og det er Tobias Mølgaard ikke.
Du er jo også kendt blandt venner, bekendte, kolleger, familie, svigerfamilie, EU-parlamentet, debatside, Nazionen, Twitter, Facebook, Snapchat samt Politikens, Kristelig Dagblads og Informations debatredaktioner for at have et noget aparte syn på fodboldspillere.
Ædruelighedens stemme

Emil
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Indlæg af Emil » 13. jun 2022, 13:14

Nogen der ved noget om Jesse Joronen?
Kan se på på transfermarkt at han udløber i Brescia her d. 30/6.
Er det for urealistisk at kigge hans vej?

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 13. jun 2022, 13:18

R Rosenberg skrev:
13. jun 2022, 13:11
BoT skrev:
13. jun 2022, 13:03

Du er jo også kendt blandt venner, bekendte, kolleger, familie, svigerfamilie, EU-parlamentet, debatside, Nazionen, Twitter, Facebook, Snapchat samt Politikens, Kristelig Dagblads og Informations debatredaktioner for at have et noget aparte syn på fodboldspillere.
Præcis. Fri af snærende bånd.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 13. jun 2022, 13:20

Emil skrev:
13. jun 2022, 13:14
Nogen der ved noget om Jesse Joronen?
Kan se på på transfermarkt at han udløber i Brescia her d. 30/6.
Er det for urealistisk at kigge hans vej?
Hvis han gider gå for AaB penge ville det være en konge keeper at få ind.

Tror dog det rent skatteteknisk bliver svært. Han har allerede 'forsket' i målmandspil i Danmark og kan derfor ikke vende tilbage under lav skat.

Besvar