Sønderhof skrev: ↑29. jun 2022, 17:11
jonas386 skrev: ↑29. jun 2022, 16:31
Dejligt at få den på plads
Lad os så lige få den midtbanespiller ind der har været snak om. Rent numerisk skal vi nok bruge en mere, hvis Fossum sælges. Det kan for min skyld sagtens være en mere teknisk og kreativ spiller, end de muligheder vi har med Højholt og Pedro.
Hvis vi sælger Fossum, og Magnus er væk, hvad mangler vi så mest?
Er det mon en 6'er eller en 8'er Inge kigge efter? Hvis vi skal spille 4-3-3, så har vi kun Pedro til til at spille den centrale på midtbanen. Højholt skal vil ligge på siden og være mere dynamisk?
Kusk, Makaric, Høgh, Sousa og Ementa udelukkende tiltænkt den forreste kæde.
Prip, Lucas og Ross er vel også bedst i forreste geled, men de er helt sikkert pt i spil til midtbanen.
Mao har vi virkelig få regulære midtbanespillere. Selvom jeg er led ved tanken, så vil det give mening at skibe Kusk afsted nu og få en mere solid spiller ind. Holdet mangler faktisk både en Risgård og en Würtz.
Min konklusion: Se efter højt mulig kvalitet. Hellere en rigtig dygtig 8'er end end middelmådig 6'er, men egentligt gerne to midtbaneprofiler mere
Jeg havde slet ikke tænkt over, at vi nok skal spille tre på midten. Det er så længe siden, at jeg helt havde glemt det var en ting
Jeg kan dog sagtens se situationer, hvor Lucas spiller lidt foran Højholt og en ny 6'er, med Prip og Sousa på kanterne. Hvis Prip bliver, så er det også et spørgsmål om at finde plads til vores dygtigste offensive spillere, uden at balancen forsvinder.
Men det er selvfølgelig i en ideal-opstilling. Hvor mange kampe vi ser Lucas i, og hvilket niveau han kommer ind til sæsonen med, bliver afgørende.
Jeg håber på en virkelig dygtig 6'er, og så en ung 8'er. Det vil give os en besætning med Højholt, Pedro, Ny 6'er, Ny 8'er + Lucas. Som du så fint påpeger, så er det stadigvæk arven fra Würtz og Risgaard vi aldrig rigtigt har formået at få erstattet tilfredsstillende.
Meget er selvfølgelig også vundet, hvis Pedro genfinder det niveau han i perioder har vist.