Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)

Indlæg af Jakobsen » 29. jun 2022, 16:38

troelsh skrev:Nøj hvor er det dejligt vi har fået noget konkurrence til de backs
Virkeligt godt arbejde af Inge. Vores defensiv har været syltet i mange år, men nu gøres der endeligt noget på backsene. Jeg er virkelig positiv over den del. Det er to lovende spillere som har potentiale og bør være gode nok til at afløse vores to nedadgående backer som omvendt stadig bør kunne være solide garderinger.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 29. jun 2022, 17:00

Endnu en signing til starteren - herligt. Og hvilket brag af en introvideo, AaB's SoMe-afdeling har fået skruet sammen. Flot og innovativ. Man bliver sgu noget imponeret hver gang.

Så mangler vi bare at få skudt Fossum af samt hente en krabat i Ståle/Hiljemark-klassen til den centrale midt, og så kan Inge godt lukke det vindue.
Ædruelighedens stemme

Bros
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth

Indlæg af Bros » 29. jun 2022, 17:02

Jakobsen skrev:
29. jun 2022, 16:38
troelsh skrev:Nøj hvor er det dejligt vi har fået noget konkurrence til de backs
Virkeligt godt arbejde af Inge. Vores defensiv har været syltet i mange år, men nu gøres der endeligt noget på backsene. Jeg er virkelig positiv over den del. Det er to lovende spillere som har potentiale og bør være gode nok til at afløse vores to nedadgående backer som omvendt stadig bør kunne være solide garderinger.

Helt enig
Indtil videre et konge vindue når vi ser på tilgange , og der er stadig noget tid endnu til det lukker :aabfan: :cheers:

Jeg er efterhånden mere spændt på hvem der forlader os i dette vindue For truppen. Er efterhånden ved at være meget stor

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 29. jun 2022, 17:11

jonas386 skrev:
29. jun 2022, 16:31
Dejligt at få den på plads :aabfan:

Lad os så lige få den midtbanespiller ind der har været snak om. Rent numerisk skal vi nok bruge en mere, hvis Fossum sælges. Det kan for min skyld sagtens være en mere teknisk og kreativ spiller, end de muligheder vi har med Højholt og Pedro.
Hvis vi sælger Fossum, og Magnus er væk, hvad mangler vi så mest?

Er det mon en 6'er eller en 8'er Inge kigge efter? Hvis vi skal spille 4-3-3, så har vi kun Pedro til til at spille den centrale på midtbanen. Højholt skal vil ligge på siden og være mere dynamisk?

Kusk, Makaric, Høgh, Sousa og Ementa udelukkende tiltænkt den forreste kæde.

Prip, Lucas og Ross er vel også bedst i forreste geled, men de er helt sikkert pt i spil til midtbanen.

Mao har vi virkelig få regulære midtbanespillere. Selvom jeg er led ved tanken, så vil det give mening at skibe Kusk afsted nu og få en mere solid spiller ind. Holdet mangler faktisk både en Risgård og en Würtz.

Min konklusion: Se efter højt mulig kvalitet. Hellere en rigtig dygtig 8'er end end middelmådig 6'er, men egentligt gerne to midtbaneprofiler mere :cheers:

Nautrup88
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Rinne

Indlæg af Nautrup88 » 29. jun 2022, 17:24

Flot vindue af Inge indtil videre, det må man sige. 👍

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. jun 2022, 17:35

Sønderhof skrev:
29. jun 2022, 17:11
jonas386 skrev:

Lad os så lige få den midtbanespiller ind der har været snak om. Rent numerisk skal vi nok bruge en mere, hvis Fossum sælges. Det kan for min skyld sagtens være en mere teknisk og kreativ spiller, end de muligheder vi har med Højholt og Pedro.

Er det mon en 6'er eller en 8'er Inge kigge efter? Hvis vi skal spille 4-3-3, så har vi kun Pedro til til at spille den centrale på midtbanen. Højholt skal vil ligge på siden og være mere dynamisk?

Prip, Lucas og Ross er vel også bedst i forreste geled, men de er helt sikkert pt i spil til midtbanen.

Mao har vi virkelig få regulære midtbanespillere. Selvom jeg er led ved tanken, så vil det give mening at skibe Kusk afsted nu og få en mere solid spiller ind. Holdet mangler faktisk både en Risgård og en Würtz.

Min konklusion: Se efter højt mulig kvalitet. Hellere en rigtig dygtig 8'er end end middelmådig 6'er, men egentligt gerne to midtbaneprofiler mere :cheers:
Jeg havde slet ikke tænkt over, at vi nok skal spille tre på midten. Det er så længe siden, at jeg helt havde glemt det var en ting :D
Jeg kan dog sagtens se situationer, hvor Lucas spiller lidt foran Højholt og en ny 6'er, med Prip og Sousa på kanterne. Hvis Prip bliver, så er det også et spørgsmål om at finde plads til vores dygtigste offensive spillere, uden at balancen forsvinder.
Men det er selvfølgelig i en ideal-opstilling. Hvor mange kampe vi ser Lucas i, og hvilket niveau han kommer ind til sæsonen med, bliver afgørende.

Jeg håber på en virkelig dygtig 6'er, og så en ung 8'er. Det vil give os en besætning med Højholt, Pedro, Ny 6'er, Ny 8'er + Lucas. Som du så fint påpeger, så er det stadigvæk arven fra Würtz og Risgaard vi aldrig rigtigt har formået at få erstattet tilfredsstillende.
Meget er selvfølgelig også vundet, hvis Pedro genfinder det niveau han i perioder har vist.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 29. jun 2022, 18:18

jonas386 skrev:
Sønderhof skrev:
29. jun 2022, 17:11
jonas386 skrev:

Jeg havde slet ikke tænkt over, at vi nok skal spille tre på midten. Det er så længe siden, at jeg helt havde glemt det var en ting :D
Jeg kan dog sagtens se situationer, hvor Lucas spiller lidt foran Højholt og en ny 6'er, med Prip og Sousa på kanterne. Hvis Prip bliver, så er det også et spørgsmål om at finde plads til vores dygtigste offensive spillere, uden at balancen forsvinder.
Men det er selvfølgelig i en ideal-opstilling. Hvor mange kampe vi ser Lucas i, og hvilket niveau han kommer ind til sæsonen med, bliver afgørende.

Jeg håber på en virkelig dygtig 6'er, og så en ung 8'er. Det vil give os en besætning med Højholt, Pedro, Ny 6'er, Ny 8'er + Lucas. Som du så fint påpeger, så er det stadigvæk arven fra Würtz og Risgaard vi aldrig rigtigt har formået at få erstattet tilfredsstillende.
Meget er selvfølgelig også vundet, hvis Pedro genfinder det niveau han i perioder har vist.
Meget enig i dine to ønsker til midten. Tænker derudover ikke at der kan planlægges efter noget som helst med Lucas. Det er rent bonus, hvis han kommer til at spille mere 7-8 kampe og rammer et højt niveau. Når Lucas spiller skal han så til gengæld lære ikke altid at drible selv, men de andre skal også bliver bedre til at tilbyde sig. Jeg er dog spændt på at se om Lucas overhovedet kan fungere i Friis’ 4-3-3 version

RAUS RAUS SSE!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 29. jun 2022, 18:32

Nordjyden HY skrev:
29. jun 2022, 16:03
Kæmpe signing!
Enig. Den her signing synes jeg lidt er på niveau med de store vi har hentet igennem tiden. Den glæder jeg mig mega meget til. Sjældent man henter noget i den kaliber til Backpositionerne. Så er de 2 sider lukket. Jeg vil faktisk sige at defensiven er fin nu. Så skal vi en position frem på banen og hente en 6/8. Men vi kommer også til at sælge, det skal vi og jeg gætter på 2 stk ryger og så mangler vi den omtalte 6/8 og så en angriber med fart.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 29. jun 2022, 18:56

raekkeettre skrev:
29. jun 2022, 18:32
Nordjyden HY skrev:
Kæmpe signing!
Enig. Den her signing synes jeg lidt er på niveau med de store vi har hentet igennem tiden. Den glæder jeg mig mega meget til. Sjældent man henter noget i den kaliber til Backpositionerne. Så er de 2 sider lukket. Jeg vil faktisk sige at defensiven er fin nu. Så skal vi en position frem på banen og hente en 6/8. Men vi kommer også til at sælge, det skal vi og jeg gætter på 2 stk ryger og så mangler vi den omtalte 6/8 og så en angriber med fart.
Jeg forstår ikke helt den voldsomme begejstring over den her transfer. Misforstå mig ikke, synes det er en fin spiller vores situation taget i betragtning, men vi er slet ikke oppe på Hilje, Andreas Johansson, Bøgelund-niveau.

Vi har at gøre med en spiller der blev solgt vildt dyrt som teenager, for efterfølgende aldrig at slå til. Heller ikke i Østrig eller 2.buli. Ludewigs CV er egentligt bedre. Jeg håber han bliver en kæmpe succes, men der er også en risiko for, at det er en Malte Kiilerich eller Lesniak han ender ud som.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 29. jun 2022, 18:59

ALTSÅ SERIØST - FU.. ET VINDUE SO FAR:
Posavec - en fuld sæson i serie A - stort talent og stort potentiale.
Sousa - den måske mest afgørende spiller for Vejle igennem sin tid i klubben, super venstre ben, arbejder hårdt, assist og mål i ham.
Kramer - lysende talent og allerede en leder som 22 årig - der virkelig kan forsvare og spille bolden op af banen.
Ludewig - Shcalke04 siger "god fart, løbevillig, ekstrem fysisk stærk og aggressiv samt teknisk god teknik
A.Poulsen - et kæmpe talent på VB - hvilket salget til tyskland viste - fik det ikke forløst, men uden tvivl et scoop. Også hvis man tjekker op på andre fangrupper, ikke kun i DK. han fremhæves som et scoop, og ikke alle passer bare til udlandet i en tidlig alder. Han bliver god - rigtig god.

Udover det jagter vi en 8er (det ved jeg vi gør) som også er til start 11eren.
vi har Ali Almosawe på prøve, som bestemt er en mulig signing.

alle der vel bliver start 11er materiale. FANTASTISK.

og så har er vi i øvrigt ved at støvsuge landet for talenter, både overskydende men også store talenter som foretrækker AaB, og som bliver en del af den fremadrettede plan med Figo i spidsen.

synes virkelig der sker ting og sager som man bare må klappe i hænderne over.

Fuck det er interessant. Jeg er virkelig oppe at køre over det her vindue.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 29. jun 2022, 19:10

Det vildeste er vel, at de alle er gratis. Måske en udgift ved lån af tyskeren. Men ikke astronomisk.

lapal89
Drenge
Drenge

Indlæg af lapal89 » 29. jun 2022, 19:13

Og Andreas Poulsen er fra Ikast og ikke herning, så vi kan stadigvæk hade Herning :danmarkfan: :aabfan:

raekkeettre
Allstar
Allstar

Indlæg af raekkeettre » 29. jun 2022, 19:24

Reyad skrev:
29. jun 2022, 19:10
Det vildeste er vel, at de alle er gratis. Måske en udgift ved lån af tyskeren. Men ikke astronomisk.
Argh...don't take it....don't take it....

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 29. jun 2022, 19:24

baresi skrev:
29. jun 2022, 18:59
ALTSÅ SERIØST - FU.. ET VINDUE SO FAR:
Posavec - en fuld sæson i serie A - stort talent og stort potentiale.
Sousa - den måske mest afgørende spiller for Vejle igennem sin tid i klubben, super venstre ben, arbejder hårdt, assist og mål i ham.
Kramer - lysende talent og allerede en leder som 22 årig - der virkelig kan forsvare og spille bolden op af banen.
Ludewig - Shcalke04 siger "god fart, løbevillig, ekstrem fysisk stærk og aggressiv samt teknisk god teknik
A.Poulsen - et kæmpe talent på VB - hvilket salget til tyskland viste - fik det ikke forløst, men uden tvivl et scoop. Også hvis man tjekker op på andre fangrupper, ikke kun i DK. han fremhæves som et scoop, og ikke alle passer bare til udlandet i en tidlig alder. Han bliver god - rigtig god.

Udover det jagter vi en 8er (det ved jeg vi gør) som også er til start 11eren.
vi har Ali Almosawe på prøve, som bestemt er en mulig signing.

alle der vel bliver start 11er materiale. FANTASTISK.

og så har er vi i øvrigt ved at støvsuge landet for talenter, både overskydende men også store talenter som foretrækker AaB, og som bliver en del af den fremadrettede plan med Figo i spidsen.

synes virkelig der sker ting og sager som man bare må klappe i hænderne over.

Fuck det er interessant. Jeg er virkelig oppe at køre over det her vindue.
Vi skal selvfølgelig huske, at Posavec og Kramer kommer ind for to top-profiler, som vi har mistet. Men hvad angår de øvrige, så er det virkelig spændende med to nye backs, og Sousa burde være proven quality. Mon ikke vi er nået dertil, hvor der skal til at vinkes farvel til nogle flere af de store navne i truppen, hvis der skal flere ind...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

raekkeettre
Allstar
Allstar

Indlæg af raekkeettre » 29. jun 2022, 19:28

Sønderhof skrev:
29. jun 2022, 18:56
raekkeettre skrev:
29. jun 2022, 18:32
Nordjyden HY skrev:
Kæmpe signing!
Jeg forstår ikke helt den voldsomme begejstring over den her transfer. Misforstå mig ikke, synes det er en fin spiller vores situation taget i betragtning, men vi er slet ikke oppe på Hilje, Andreas Johansson, Bøgelund-niveau.

Vi har at gøre med en spiller der blev solgt vildt dyrt som teenager, for efterfølgende aldrig at slå til. Heller ikke i Østrig eller 2.buli. Ludewigs CV er egentligt bedre. Jeg håber han bliver en kæmpe succes, men der er også en risiko for, at det er en Malte Kiilerich eller Lesniak han ender ud som.
Jeg tror han kom alt for tidligt afsted, kom aldrig rigtig igang med hans talent i udlandet pga hans unge alder. Men FUCK han var vild da han slå igennem og et KÆMPE talent. Jeg er vild med man sikre sig en spiller som er kommet ud for 30 millioner plus det løse og så får ham tilbage som 22 årige, giv ham 2 år i AaB og sælg ham igen for 20-30 millioner...

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 29. jun 2022, 19:28

raekkeettre skrev:
29. jun 2022, 19:24
Reyad skrev:
29. jun 2022, 19:10
Argh...don't take it....don't take it....
Gratis gratis gratis og fucking gratis.

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 29. jun 2022, 19:30

genmisnits alder på det her hold er sænket en del framtidens hold ja tak :aabfan: :cheers:

Rasmus Thelander 30 - Lars Kramer 22

Jacob Rinne 29 - Josip Posavec 26

Kasper Kusk 30 - Allan Sousa 25

Kristoffer Pallesen 32 - Kilian Ludewig 22

Jakob Ahlmann 31 -Andreas Poulsen 22
AaB AaB AaB AaB

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 29. jun 2022, 19:33

Nu skal den centrale midtbane adresseres!

Lige et stk Risgaard klon og 1 stk Würtz klon.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 29. jun 2022, 19:36

hit666 skrev:
29. jun 2022, 19:30
genmisnits alder på det her hold er sænket en del framtidens hold ja tak :aabfan: :cheers:

Rasmus Thelander 30 - Lars Kramer 22

Jacob Rinne 29 - Josip Posavec 26

Kasper Kusk 30 - Allan Sousa 25

Kristoffer Pallesen 32 - Kilian Ludewig 22

Jakob Ahlmann 31 -Andreas Poulsen 22
Det er kompetent arbejde af iao.

Lad os håbe holdet hurtigt finder melodien og får relationerne på plads.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 29. jun 2022, 19:44

Inge udtaler til Nordjyske, at Ludewig kun er hentet ind på leje, fordi man forventer, at Noche vil byde sig til snart. Meeen...vi har da vist også en købsklausul på plads for tyskeren...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar