Det tror jeg sagtens du kan have ret i. Synes bare det er noget tyndbenet. Især fordi Fossumer en af få spillere på holdet vi ved kan spille alle kampe.
Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)
Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Ift. Selétros tror jeg vi er all in, før plejer Nordjyske ikke at få tippet.
Det er også spændende med to bænkepladser mere til at supplere reglen om flere indskiftninger. Nu bliver det endnu vigtigere med forskelligeartede våben i truppen. Eksempelvis en ung tysk/ghanesisk kantspiller til at true bagrummet.
-
Stegosaurus
- Allstar

Mmmmjaaaa..... Men han har jo været ret ringe i de sidste mange, mange kampe. Han sad på bænken hvis det stod til mig.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Goe gamle transfermarktMoen skrev: ↑12. jul 2022, 18:53Hvor ser du det? Synes ikke at kunne finde nogetBuzz Killington skrev: ↑12. jul 2022, 16:51Kun 17 år, spændende baggrund og med et rigtigt godt assistsnit på Bayern i den bedste u19 række. Lyder da som en no-brainer.Moen skrev: ↑12. jul 2022, 14:16Håber han er et monster. Heldigvis er det bare på prøve, så man kan jo altid bare lade ham gå igen. Han er også kun U19-spiller.
Edit: ah, kan se jeg byttede rundt på u19 og u17. Men der er ikke så meget data.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Hvad står sådan en lærlingekontrakt så i, ved du det?Buzz Killington skrev: ↑12. jul 2022, 18:22Ja ok. Det gav forhåbentlig sig selv for de fleste. Artiklen nævner af Sassuolo står klar med en lærlingekontrakt. Så måske det er en antydning af prislejet.Pastorius skrev: ↑12. jul 2022, 17:45Der er jo to sider af ligningen. Tænker at der er noget økonomi i det også.Buzz Killington skrev: ↑12. jul 2022, 16:51Kun 17 år, spændende baggrund og med et rigtigt godt assistsnit på Bayern i den bedste u19 række. Lyder da som en no-brainer.Moen skrev: ↑12. jul 2022, 14:16Håber han er et monster. Heldigvis er det bare på prøve, så man kan jo altid bare lade ham gå igen. Han er også kun U19-spiller.
Det at han er til prøvetræning indikerer i hvert fald at AaB ikke mener det er no-brainer.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Guderne skal vide, at jeg længe har skreget på mere fra Fossum. Men en midtbane hvor vi ret beset kun har tre spillere med superliganiveau til tre pladser (Højholt, Pedro og en evt ny spiller/Fossum) er noget risikabelt.Stegosaurus skrev: ↑12. jul 2022, 19:18Mmmmjaaaa..... Men han har jo været ret ringe i de sidste mange, mange kampe. Han sad på bænken hvis det stod til mig.
Lucas tør jeg ikke regne med, og Jeppe Pedersen har jeg svært ved at tro skulle vise sig at være en profil. Der mangler som minimum en mand mere, hvis det stod til mig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Puha. Det ved jeg godt nok ikke. Nok relativt lavt siden man vil vælge den model vs. en profkontrakt. Den laveste årsløn til en prof serie A spiller jeg kunne finde var 100.000 euro., så en lærling får givetvis under det niveau. Men, mon ikke du kan finde en venlig sjæl på Twitter der har tid til at Google den slags for et par veltimede likes.Pastorius skrev: ↑12. jul 2022, 19:34Hvad står sådan en lærlingekontrakt så i, ved du det?Buzz Killington skrev: ↑12. jul 2022, 18:22Ja ok. Det gav forhåbentlig sig selv for de fleste. Artiklen nævner af Sassuolo står klar med en lærlingekontrakt. Så måske det er en antydning af prislejet.Pastorius skrev: ↑12. jul 2022, 17:45Der er jo to sider af ligningen. Tænker at der er noget økonomi i det også.Buzz Killington skrev: ↑12. jul 2022, 16:51Kun 17 år, spændende baggrund og med et rigtigt godt assistsnit på Bayern i den bedste u19 række. Lyder da som en no-brainer.
Det at han er til prøvetræning indikerer i hvert fald at AaB ikke mener det er no-brainer.
Mht. no brainer... Ja, så var det bare en hurtig guesstimering bag skærmen, og ikke noget jeg gider at kværulere videre om. Kan ikke se der er noget på spil.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Problemet er jo at Fossum er fejlcastet når han spiller så langt tilbage. Jeg synes han er væsentligt mere en løber end en spilfordeler/bolderobrer. Han er allerbedst i kæden mellem midtbane og angreb som offensiv midt eller indadvendt kant. Der er der nok bare ikke rigtigt plads til ham med alle de 10’ere/kanter vi har selvom jeg faktisk synes han bringer noget de andre ikke har. Derfor giver et salg af Fossum god mening, men vi mangler en 8’er uanset så sælges Fossum skal vi have to centrale midtbanespillere.Stegosaurus skrev:Mmmmjaaaa..... Men han har jo været ret ringe i de sidste mange, mange kampe. Han sad på bænken hvis det stod til mig.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!
Problemet med Fossum er, at han ikke bidager nok kreativt til at ligge som 10'er, og skal han spille venstre kant i det nye system, mangler han i den grad fart. Kan vi få +10 millioner er det bare afsted.Jakobsen skrev: ↑12. jul 2022, 19:56Problemet er jo at Fossum er fejlcastet når han spiller så langt tilbage. Jeg synes han er væsentligt mere en løber end en spilfordeler/bolderobrer. Han er allerbedst i kæden mellem midtbane og angreb som offensiv midt eller indadvendt kant. Der er der nok bare ikke rigtigt plads til ham med alle de 10’ere/kanter vi har selvom jeg faktisk synes han bringer noget de andre ikke har. Derfor giver et salg af Fossum god mening, men vi mangler en 8’er uanset så sælges Fossum skal vi have to centrale midtbanespillere.Stegosaurus skrev:Mmmmjaaaa..... Men han har jo været ret ringe i de sidste mange, mange kampe. Han sad på bænken hvis det stod til mig.
Jeg tror der bliver en bliver en del spilletid på 3-mands midtbanen til fx. Prip, Sousa, O.Ross og Lucas.
Jeg mener også vi skal have to centrale midtbanespillere, også fordi Pedro ikke er fit/i form til mere end 50% af kampene over en sæson. Tror dog ikke det er realistisk, også ifht Inges udmeldinger.
Derudover vil jeg faktisk hellere have en rigtig dygtig venstre kant, end en 9'er. Til venstre side har vi Kusk/Prip/Sousa. VS. højre: Ross og Lucas.
O Ross kom altså ind og spillede på den centrale midt i flere kampe og også her i opstarten. Jeg vil ikke forbavset hvis han er 1 reserve hvis Fossum ryger og inden en ny er købt.
Men jeg vil give ret i 3 midtbane spillere plus Ross evt Lucas/Prip ikke er meget at rotere med.
Så ville også glemme at købe en 9er uanset hvor utilfreds man med de tre har og i stedet fokusere på en midtbane dirigent.
Hvis trænerteamet ikke vurderer Makaric og Ementa til at være gode nok som startere og hellere vil spille med Høgh - så står det skidt til med de to første. Så forstår jeg ikke at de ikke dropper ideen med at spille med en rigtigt nier og i stedet går over til at spille med de bedste spillere på banen - i form af en falsk 9er hvilket større hold end AaB har gjort i mange år. (Barca. PSG Man city og Liverpool for at nævne nogle få)
Laver en offensiv af tre af Lucas kusk sousa Prip og Ross - ingen af de (måske pånær kusk) vil være dårligere på 9er pladsen end de tre rigtige 9ere.
Jeg kunne sagtens se sousa spille den midterste angriber med Prip og Lucas på hver sin side - der vil i verden blive markant farligere end med både Ementa Makaric og Høgh.
Men jeg vil give ret i 3 midtbane spillere plus Ross evt Lucas/Prip ikke er meget at rotere med.
Så ville også glemme at købe en 9er uanset hvor utilfreds man med de tre har og i stedet fokusere på en midtbane dirigent.
Hvis trænerteamet ikke vurderer Makaric og Ementa til at være gode nok som startere og hellere vil spille med Høgh - så står det skidt til med de to første. Så forstår jeg ikke at de ikke dropper ideen med at spille med en rigtigt nier og i stedet går over til at spille med de bedste spillere på banen - i form af en falsk 9er hvilket større hold end AaB har gjort i mange år. (Barca. PSG Man city og Liverpool for at nævne nogle få)
Laver en offensiv af tre af Lucas kusk sousa Prip og Ross - ingen af de (måske pånær kusk) vil være dårligere på 9er pladsen end de tre rigtige 9ere.
Jeg kunne sagtens se sousa spille den midterste angriber med Prip og Lucas på hver sin side - der vil i verden blive markant farligere end med både Ementa Makaric og Høgh.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Bliver det ikke en bedre debat af, at du skriver lidt om, hvor du synes, min analyse ikke holder stik frem for den her slags indlæg - som vel er på grænsen af, hvad der hører hjemme i et forum som dette (det er i hvert fald lavt)?Stegosaurus skrev: ↑11. jul 2022, 11:13Hvad laver du herinde? Er du en troll eller har du svært ved at styre dine mørke tanker?Proppen skrev: ↑11. jul 2022, 10:26Jeg tror, tonen er så negativ, fordi de fleste folk er forholdsvis fodboldkyndige herinde og godt kan se, hvor bekymrende tingene har udviklet sig den seneste tid under Inge.Sønderhof skrev: ↑10. jul 2022, 23:30Lige en generel ting til tonen herinde for tiden:Jakobsen skrev: ↑10. jul 2022, 21:29Jeg synes også det er ret mystisk det her på sin vis. Vi hentede Makaric sidste sommer som man må formodes værende castet til en spillestil som førsteangriber vedlvidende hvem han skulle spille sammen med. Jeg tænker da, at den spillestil må være defineret af klubben og at angribertypen må være den samme om trænerne hedder J. Friis, Cifuentes eller L. Friis. Makaric har niveau til at være en acceptabel startangriber i AaB og det kan ikke have været nogen hemmelighed hvad man hentede.Fromthecradle skrev: ↑10. jul 2022, 21:203-4 angribere hentet. En er udlejet, en er forsat ung og to er for ringe til at skulle starte.
Jeg vil foretrække, hvis der spilles med Kusk, Ross eller Lukas som 9er.
Prica er lidt et mysterie, men det virker som om at man har haft dårligt fat i det mentale her ifht. at han virker overtændt. Nkada addresserede da noget af det vi manglede med speed, men var tydeligvis ikke dygtig nok og Kasper Høgh stiller bare gevaldige spørgsmålstegn til vores eftersigende banebrydende datascouting. Jeg tror sådan set på, at den sti med at hente de rigtige spillertyper fra klubber under os i fødekæden er en farbar vej et godt stykke af vejen, men at hente reserver på bundhold i 1. divsion er simpelthen for lav en hylde.
Jeg synes både det her angriberkaos stiller spørgsmål til om der egentlig er en fast defineret spillestil og om klubbens scountingsetup er godt nok.
Hvorfor er folk SÅ negative? Hele forummet minder om en kamptråd ovenpå et nederlag til SønderjyskE i pokalfinalen for et par år siden.
Makaric er for en klub som os en fin angriber. Han har mangler, og passer måske ikke helt til konceptet, men han kan sagtens score 10-15 mål over en sæson med de rigtige spillere omkring sig.
Thelander var som type heller ikke dygtig nok til at forsvare højt og spille op nede bagfra, men han var mere end god nok til AaB. Jeg mener bare, vi kan ikke få det hele. I så fald må man holde med Liverpool eller City ved siden af.
Høgh synes jeg heller ikke har imponeret, men han har noget fysik som vi måske kan få udbytte af. Jeg var selv uforstående overfor at vi hentede ham i Hobro, da jeg havde set en del kampe med ham der, men reserve var han nu ikke. Husk på, at han kun er 21, men han er ikke god nok til at være 2.valg.
Ementa synes jer er spændende, men hans kompetencer er vel ikke til at ligge som spids? I overtiden mod Viborg var han banens bedste som 10’er. Men hvor og hvordan skal vi bruge ham? Falsk 9’er måske.
Ang. Prica, så var han fuldstændig håbløs til sidst. Et stort frispark. Udlejningen var helt rigtig set, og vi må håbe ham kommer igang i den her sæson, for vi har i glimt set hvad han besidder.
Startende med trænersituationen - den trælse klausul hos den ved kontraktindgåelsen højt profilerede Cifuentes, den kiksede forsøg på at hente Thomasberg og farcen omkring indgåelsen af aftalen med vores “førstevalg” Friis i Viborg.
Træneren har så ikke vundet i de seneste 7 betydende kampe og har et nærmest historisk lavt pointsnit (hvis man lige ser bort fra Rioch) og har fortsat den ikke vindende tendens i testkampene (bortset fra én).
Hertil kommer at det er længe siden, at AaB har haft et blot nogenlunde spændende offensivt udtryk. Dem, der spiller backs, kan stort set ikke slå et indlæg, de centrale folk på midten bliver meget sjældent retvendt og boldomgangen er alt, alt for langsom. Læg dertil den store stigning i defensive fejl under Friis.
Og transfervinduet har indtil videre svækket os på målmandspost og i midterforsvar (de to afgange kan man ikke gøre noget ved, men i en optimal verden havde man haft bedre bud på løsninger). Til de to mest kritiske positioner lige nu (de to backs) har man ikke fundet løsninger - i hvert fald ikke nogen, der starter inde i sidste testkamp, og sæsonen er hurtigt en tredjedel gammel i år pga. forceret program frem mod VM. På defensiv midtbane har vi reelt kun to brugbare folk (Højholt og Ferreira) og værst af alt har vi ikke fået løst vores problem med topangriber, hvor vores samlede besætning vel knap nok er god til toppen af 1. division. Kun på den offensive midt er vi godt dækket ind.
Så ja, en fodboldkyndig samling AaB-elskere er selvfølgelig dybt bekymrede.
Det er åbenbart dope shit at latterliggøre folk, som man ikke er enig med.Proppen skrev: ↑12. jul 2022, 21:34Bliver det ikke en bedre debat af, at du skriver lidt om, hvor du synes, min analyse ikke holder stik frem for den her slags indlæg - som vel er på grænsen af, hvad der hører hjemme i et forum som dette (det er i hvert fald lavt)?Stegosaurus skrev: ↑11. jul 2022, 11:13Hvad laver du herinde? Er du en troll eller har du svært ved at styre dine mørke tanker?Proppen skrev: ↑11. jul 2022, 10:26Jeg tror, tonen er så negativ, fordi de fleste folk er forholdsvis fodboldkyndige herinde og godt kan se, hvor bekymrende tingene har udviklet sig den seneste tid under Inge.Sønderhof skrev: ↑10. jul 2022, 23:30Lige en generel ting til tonen herinde for tiden:Jakobsen skrev: ↑10. jul 2022, 21:29Jeg synes også det er ret mystisk det her på sin vis. Vi hentede Makaric sidste sommer som man må formodes værende castet til en spillestil som førsteangriber vedlvidende hvem han skulle spille sammen med. Jeg tænker da, at den spillestil må være defineret af klubben og at angribertypen må være den samme om trænerne hedder J. Friis, Cifuentes eller L. Friis. Makaric har niveau til at være en acceptabel startangriber i AaB og det kan ikke have været nogen hemmelighed hvad man hentede.Fromthecradle skrev: ↑10. jul 2022, 21:203-4 angribere hentet. En er udlejet, en er forsat ung og to er for ringe til at skulle starte.
Jeg vil foretrække, hvis der spilles med Kusk, Ross eller Lukas som 9er.
Prica er lidt et mysterie, men det virker som om at man har haft dårligt fat i det mentale her ifht. at han virker overtændt. Nkada addresserede da noget af det vi manglede med speed, men var tydeligvis ikke dygtig nok og Kasper Høgh stiller bare gevaldige spørgsmålstegn til vores eftersigende banebrydende datascouting. Jeg tror sådan set på, at den sti med at hente de rigtige spillertyper fra klubber under os i fødekæden er en farbar vej et godt stykke af vejen, men at hente reserver på bundhold i 1. divsion er simpelthen for lav en hylde.
Jeg synes både det her angriberkaos stiller spørgsmål til om der egentlig er en fast defineret spillestil og om klubbens scountingsetup er godt nok.
Hvorfor er folk SÅ negative? Hele forummet minder om en kamptråd ovenpå et nederlag til SønderjyskE i pokalfinalen for et par år siden.
Makaric er for en klub som os en fin angriber. Han har mangler, og passer måske ikke helt til konceptet, men han kan sagtens score 10-15 mål over en sæson med de rigtige spillere omkring sig.
Thelander var som type heller ikke dygtig nok til at forsvare højt og spille op nede bagfra, men han var mere end god nok til AaB. Jeg mener bare, vi kan ikke få det hele. I så fald må man holde med Liverpool eller City ved siden af.
Høgh synes jeg heller ikke har imponeret, men han har noget fysik som vi måske kan få udbytte af. Jeg var selv uforstående overfor at vi hentede ham i Hobro, da jeg havde set en del kampe med ham der, men reserve var han nu ikke. Husk på, at han kun er 21, men han er ikke god nok til at være 2.valg.
Ementa synes jer er spændende, men hans kompetencer er vel ikke til at ligge som spids? I overtiden mod Viborg var han banens bedste som 10’er. Men hvor og hvordan skal vi bruge ham? Falsk 9’er måske.
Ang. Prica, så var han fuldstændig håbløs til sidst. Et stort frispark. Udlejningen var helt rigtig set, og vi må håbe ham kommer igang i den her sæson, for vi har i glimt set hvad han besidder.
Startende med trænersituationen - den trælse klausul hos den ved kontraktindgåelsen højt profilerede Cifuentes, den kiksede forsøg på at hente Thomasberg og farcen omkring indgåelsen af aftalen med vores “førstevalg” Friis i Viborg.
Træneren har så ikke vundet i de seneste 7 betydende kampe og har et nærmest historisk lavt pointsnit (hvis man lige ser bort fra Rioch) og har fortsat den ikke vindende tendens i testkampene (bortset fra én).
Hertil kommer at det er længe siden, at AaB har haft et blot nogenlunde spændende offensivt udtryk. Dem, der spiller backs, kan stort set ikke slå et indlæg, de centrale folk på midten bliver meget sjældent retvendt og boldomgangen er alt, alt for langsom. Læg dertil den store stigning i defensive fejl under Friis.
Og transfervinduet har indtil videre svækket os på målmandspost og i midterforsvar (de to afgange kan man ikke gøre noget ved, men i en optimal verden havde man haft bedre bud på løsninger). Til de to mest kritiske positioner lige nu (de to backs) har man ikke fundet løsninger - i hvert fald ikke nogen, der starter inde i sidste testkamp, og sæsonen er hurtigt en tredjedel gammel i år pga. forceret program frem mod VM. På defensiv midtbane har vi reelt kun to brugbare folk (Højholt og Ferreira) og værst af alt har vi ikke fået løst vores problem med topangriber, hvor vores samlede besætning vel knap nok er god til toppen af 1. division. Kun på den offensive midt er vi godt dækket ind.
Men hvorfor gider folk bruge kræfter på det? Det er da meget muligt, at jeg tager fejl, og der er jo mange nuancer i den slags. Det er en af grundene til, at det er fedt at tale fodbold.FIDEL skrev: ↑12. jul 2022, 22:08Det er åbenbart dope shit at latterliggøre folk, som man ikke er enig med.Proppen skrev: ↑12. jul 2022, 21:34Bliver det ikke en bedre debat af, at du skriver lidt om, hvor du synes, min analyse ikke holder stik frem for den her slags indlæg - som vel er på grænsen af, hvad der hører hjemme i et forum som dette (det er i hvert fald lavt)?Stegosaurus skrev: ↑11. jul 2022, 11:13Hvad laver du herinde? Er du en troll eller har du svært ved at styre dine mørke tanker?Proppen skrev: ↑11. jul 2022, 10:26Jeg tror, tonen er så negativ, fordi de fleste folk er forholdsvis fodboldkyndige herinde og godt kan se, hvor bekymrende tingene har udviklet sig den seneste tid under Inge.Sønderhof skrev: ↑10. jul 2022, 23:30Lige en generel ting til tonen herinde for tiden:Jakobsen skrev: ↑10. jul 2022, 21:29
Jeg synes også det er ret mystisk det her på sin vis. Vi hentede Makaric sidste sommer som man må formodes værende castet til en spillestil som førsteangriber vedlvidende hvem han skulle spille sammen med. Jeg tænker da, at den spillestil må være defineret af klubben og at angribertypen må være den samme om trænerne hedder J. Friis, Cifuentes eller L. Friis. Makaric har niveau til at være en acceptabel startangriber i AaB og det kan ikke have været nogen hemmelighed hvad man hentede.
Men det er da helt fair og kommentere på mit indlæg, som jo indeholder mange forskellige elementer, som man kan mene, jeg tager fejl på. Det kunne jo være fedt, hvis man argumenterede for det.
Enig.Proppen skrev: ↑12. jul 2022, 22:30Men hvorfor gider folk bruge kræfter på det? Det er da meget muligt, at jeg tager fejl, og der er jo mange nuancer i den slags. Det er en af grundene til, at det er fedt at tale fodbold.FIDEL skrev: ↑12. jul 2022, 22:08Det er åbenbart dope shit at latterliggøre folk, som man ikke er enig med.Proppen skrev: ↑12. jul 2022, 21:34Bliver det ikke en bedre debat af, at du skriver lidt om, hvor du synes, min analyse ikke holder stik frem for den her slags indlæg - som vel er på grænsen af, hvad der hører hjemme i et forum som dette (det er i hvert fald lavt)?Stegosaurus skrev: ↑11. jul 2022, 11:13Hvad laver du herinde? Er du en troll eller har du svært ved at styre dine mørke tanker?Proppen skrev: ↑11. jul 2022, 10:26Jeg tror, tonen er så negativ, fordi de fleste folk er forholdsvis fodboldkyndige herinde og godt kan se, hvor bekymrende tingene har udviklet sig den seneste tid under Inge.Sønderhof skrev: ↑10. jul 2022, 23:30
Lige en generel ting til tonen herinde for tiden:
Men det er da helt fair og kommentere på mit indlæg, som jo indeholder mange forskellige elementer, som man kan mene, jeg tager fejl på. Det kunne jo være fedt, hvis man argumenterede for det.
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Det er præcis det, der sejler herinde. Fair nok der kommer nogle underlige vinkler op, men tag nu lige argumenterne med. Ofte handler det om hvem der gætter mest plausibelt, tyndt latterliggørelsesgrundlag at spilde konge gulerod på.FIDEL skrev: ↑12. jul 2022, 22:34Enig.Proppen skrev: ↑12. jul 2022, 22:30Men hvorfor gider folk bruge kræfter på det? Det er da meget muligt, at jeg tager fejl, og der er jo mange nuancer i den slags. Det er en af grundene til, at det er fedt at tale fodbold.FIDEL skrev: ↑12. jul 2022, 22:08Det er åbenbart dope shit at latterliggøre folk, som man ikke er enig med.Proppen skrev: ↑12. jul 2022, 21:34Bliver det ikke en bedre debat af, at du skriver lidt om, hvor du synes, min analyse ikke holder stik frem for den her slags indlæg - som vel er på grænsen af, hvad der hører hjemme i et forum som dette (det er i hvert fald lavt)?Stegosaurus skrev: ↑11. jul 2022, 11:13Hvad laver du herinde? Er du en troll eller har du svært ved at styre dine mørke tanker?Proppen skrev: ↑11. jul 2022, 10:26
Jeg tror, tonen er så negativ, fordi de fleste folk er forholdsvis fodboldkyndige herinde og godt kan se, hvor bekymrende tingene har udviklet sig den seneste tid under Inge.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Er det ikke essensen af det hele. Du, jeg og de andre er jo ikke fodboldkyndige, selvom vi ved meget om fodbold og AaB især?
En mener, at vi skal skifte de 10 spillere omkring Kusk ud, så han kan yde optimal. En anden mener, at vi skal skifte de 10 spillere omkring Børsting ud, så han kan yde optimalt.
Vi har vores favorittyper og systemer og for lidt viden om de enkelte spillere. Eksempelvis er der for spillerne stor forskel på 4-3-3 contra 3-4-3. Men for nogen bare er typen "Hvorfor åbner de ikke bare en kasse i supermarkedet til, hvor svært kan det være?!".
Og fordi en debattør herinde måske ved hvad spillerens kæledyr hedder, så er det ikke sikkert at gør ham mere vidende om spilleren passer ind i AaB.
Jeg synes, at vi har gjort et kanonvindue indtil videre og mener faktisk, at vi har står stærkere. Det er dog klart, at der er nogle relationer, som tager nogle kampe endnu. Så brok dette vindue synes i mine øjne lidt håbløst(fodboldkyndig eller ej).
Jeg mindes, at vi i januar sidste år snakkede længe om Martin Samuelsen, så glippede en egentlig frontløber transfer og da han så blev præsenteret var han pludselig rendyrket angriber. Det er ikke tilfældet med hverken Sousa, Kramer eller Posavec. De er hentet ind som erstatninger og til den plads, som de rent faktisk er gode på.
Så det ser klart lyst ud og det må allerede gerne vise sig på søndag.
- FlæskeFrank
Det kan godt være, at jeg tager fejl, og at der rent faktisk mest er skolegårdsdebat herinde. Det håber jeg dog ikke, for jeg havde fået indtrykket af, at det var nuancerede debatter med kyndige folk, der tog udgangspunkt i en passion for AaB, som foregik herinde.FlæskeFrank skrev: ↑13. jul 2022, 08:50Er det ikke essensen af det hele. Du, jeg og de andre er jo ikke fodboldkyndige, selvom vi ved meget om fodbold og AaB især?
En mener, at vi skal skifte de 10 spillere omkring Kusk ud, så han kan yde optimal. En anden mener, at vi skal skifte de 10 spillere omkring Børsting ud, så han kan yde optimalt.
Vi har vores favorittyper og systemer og for lidt viden om de enkelte spillere. Eksempelvis er der for spillerne stor forskel på 4-3-3 contra 3-4-3. Men for nogen bare er typen "Hvorfor åbner de ikke bare en kasse i supermarkedet til, hvor svært kan det være?!".
Og fordi en debattør herinde måske ved hvad spillerens kæledyr hedder, så er det ikke sikkert at gør ham mere vidende om spilleren passer ind i AaB.
Jeg synes, at vi har gjort et kanonvindue indtil videre og mener faktisk, at vi har står stærkere. Det er dog klart, at der er nogle relationer, som tager nogle kampe endnu. Så brok dette vindue synes i mine øjne lidt håbløst(fodboldkyndig eller ej).
Jeg mindes, at vi i januar sidste år snakkede længe om Martin Samuelsen, så glippede en egentlig frontløber transfer og da han så blev præsenteret var han pludselig rendyrket angriber. Det er ikke tilfældet med hverken Sousa, Kramer eller Posavec. De er hentet ind som erstatninger og til den plads, som de rent faktisk er gode på.
Jeg er enig i, at Kramer er et godt køb. Han er bare et godt stykke fra Thelander-niveau, og i en optimal verden var det løst bedre. Den nye keeper tror jeg er et klart skridt ned ift. Rinne, og det synes jeg er bekymrende. Sousa er på papiret et fint køb, da han er en spændene spiller, men det er på en position, hvor vi er godt besat, og jeg hæfter mig i øvrigt også ved, at han til sidst gled lidt ud af Vejles startopstilling. Hvis man er virkelig god, sker det ikke på et hold, som kæmper mod nedrykning.
Ift. de øvrige elementer i mit indlæg er der vel ikke meget at sige. Et pointsnit på godt 1 er jo et objektivt faktum. I en klub med top 4-ambitioner er det da noget, som burde få alarmklokkerne til at ringe. Og tendensen er fortsat i træningskampene - herunder mod modstandere af tvivlsom karakter.
Og hvad med det spillemæssige. Synes folk virkelig, at vi har et spændende udtryK? Eller er der noget om mine pointer? En meget, meget langsom omgang. Meget sjældnest retvendt foran modstanderens felt. Meget ringe kvalitet i indlæg (høje som flade) fra især vores backs. Alt for mange defensive fejl især efter, at Friis er kommer til (det er vel forskellen på, at vi under ham nu taber det meste).
Jeg tørster efter flere rygter.
Dribler ud og kigger til træning i morgen, håber lidt på ham Williams Baffour. Tænk sig, en rigtig kantspiller.

Dribler ud og kigger til træning i morgen, håber lidt på ham Williams Baffour. Tænk sig, en rigtig kantspiller.
-
Stegosaurus
- Allstar

Så hvad foreslår du? Bruge flere penge? Fyre træneren?Proppen skrev: ↑13. jul 2022, 09:27Det kan godt være, at jeg tager fejl, og at der rent faktisk mest er skolegårdsdebat herinde. Det håber jeg dog ikke, for jeg havde fået indtrykket af, at det var nuancerede debatter med kyndige folk, der tog udgangspunkt i en passion for AaB, som foregik herinde.FlæskeFrank skrev: ↑13. jul 2022, 08:50Er det ikke essensen af det hele. Du, jeg og de andre er jo ikke fodboldkyndige, selvom vi ved meget om fodbold og AaB især?
Jeg er enig i, at Kramer er et godt køb. Han er bare et godt stykke fra Thelander-niveau, og i en optimal verden var det løst bedre. Den nye keeper tror jeg er et klart skridt ned ift. Rinne, og det synes jeg er bekymrende. Sousa er på papiret et fint køb, da han er en spændene spiller, men det er på en position, hvor vi er godt besat, og jeg hæfter mig i øvrigt også ved, at han til sidst gled lidt ud af Vejles startopstilling. Hvis man er virkelig god, sker det ikke på et hold, som kæmper mod nedrykning.
Ift. de øvrige elementer i mit indlæg er der vel ikke meget at sige. Et pointsnit på godt 1 er jo et objektivt faktum. I en klub med top 4-ambitioner er det da noget, som burde få alarmklokkerne til at ringe. Og tendensen er fortsat i træningskampene - herunder mod modstandere af tvivlsom karakter.
Og hvad med det spillemæssige. Synes folk virkelig, at vi har et spændende udtryK? Eller er der noget om mine pointer? En meget, meget langsom omgang. Meget sjældnest retvendt foran modstanderens felt. Meget ringe kvalitet i indlæg (høje som flade) fra især vores backs. Alt for mange defensive fejl især efter, at Friis er kommer til (det er vel forskellen på, at vi under ham nu taber det meste).
Vedr. Kramer vs Thelander?Proppen skrev: ↑13. jul 2022, 09:27Det kan godt være, at jeg tager fejl, og at der rent faktisk mest er skolegårdsdebat herinde. Det håber jeg dog ikke, for jeg havde fået indtrykket af, at det var nuancerede debatter med kyndige folk, der tog udgangspunkt i en passion for AaB, som foregik herinde.FlæskeFrank skrev: ↑13. jul 2022, 08:50Er det ikke essensen af det hele. Du, jeg og de andre er jo ikke fodboldkyndige, selvom vi ved meget om fodbold og AaB især?
Inden du vurdere deres niveau mod hinanden, så tænk lige på, at da Thelander var samme alder som Kramer og kom til AaB, der spillede han sin første sæson i 2013 med 7 kampe som indskifter og 4 kampe fuld tid. Så kom 2014 sæsonen året efter som 23 årig. (samme alder som Kramer)
Kramer har på nuværende spillet 23 superligakampe og 4 mål mod Thelanders 11 og 1 mål.
At Kramer er et stykke fra Thelanders niveau er sikkert rigtigt nok, men der er langt mere udviklingspotentiale i Kramer.
Og potentialet for at Kramer kommer op og bliver en profil er ret stor.
Hvis vi skal følge AaB's nye stil, så skal vi ikke hente en 31 årig, men et talent, som vi kan tjene penge på forhåbentligt og her er opgaven løst helt fint fra AaB's side.