Jeg er ikke enig i, at Kramer er et godt stykke fra Thelanders niveau. Kramer løser sine dueller rigtig fint og er jo langt bedre med bolden end Thelander er/var. Kramer bliver hurtigt en profil for os. Han skal bare have lidt tid, da han kun er 23 år og i en ny klub.Proppen skrev: ↑13. jul 2022, 09:27Det kan godt være, at jeg tager fejl, og at der rent faktisk mest er skolegårdsdebat herinde. Det håber jeg dog ikke, for jeg havde fået indtrykket af, at det var nuancerede debatter med kyndige folk, der tog udgangspunkt i en passion for AaB, som foregik herinde.FlæskeFrank skrev: ↑13. jul 2022, 08:50Er det ikke essensen af det hele. Du, jeg og de andre er jo ikke fodboldkyndige, selvom vi ved meget om fodbold og AaB især?
En mener, at vi skal skifte de 10 spillere omkring Kusk ud, så han kan yde optimal. En anden mener, at vi skal skifte de 10 spillere omkring Børsting ud, så han kan yde optimalt.
Vi har vores favorittyper og systemer og for lidt viden om de enkelte spillere. Eksempelvis er der for spillerne stor forskel på 4-3-3 contra 3-4-3. Men for nogen bare er typen "Hvorfor åbner de ikke bare en kasse i supermarkedet til, hvor svært kan det være?!".
Og fordi en debattør herinde måske ved hvad spillerens kæledyr hedder, så er det ikke sikkert at gør ham mere vidende om spilleren passer ind i AaB.
Jeg synes, at vi har gjort et kanonvindue indtil videre og mener faktisk, at vi har står stærkere. Det er dog klart, at der er nogle relationer, som tager nogle kampe endnu. Så brok dette vindue synes i mine øjne lidt håbløst(fodboldkyndig eller ej).
Jeg mindes, at vi i januar sidste år snakkede længe om Martin Samuelsen, så glippede en egentlig frontløber transfer og da han så blev præsenteret var han pludselig rendyrket angriber. Det er ikke tilfældet med hverken Sousa, Kramer eller Posavec. De er hentet ind som erstatninger og til den plads, som de rent faktisk er gode på.
Så det ser klart lyst ud og det må allerede gerne vise sig på søndag.
Jeg er enig i, at Kramer er et godt køb. Han er bare et godt stykke fra Thelander-niveau, og i en optimal verden var det løst bedre. Den nye keeper tror jeg er et klart skridt ned ift. Rinne, og det synes jeg er bekymrende. Sousa er på papiret et fint køb, da han er en spændene spiller, men det er på en position, hvor vi er godt besat, og jeg hæfter mig i øvrigt også ved, at han til sidst gled lidt ud af Vejles startopstilling. Hvis man er virkelig god, sker det ikke på et hold, som kæmper mod nedrykning.
Ift. de øvrige elementer i mit indlæg er der vel ikke meget at sige. Et pointsnit på godt 1 er jo et objektivt faktum. I en klub med top 4-ambitioner er det da noget, som burde få alarmklokkerne til at ringe. Og tendensen er fortsat i træningskampene - herunder mod modstandere af tvivlsom karakter.
Og hvad med det spillemæssige. Synes folk virkelig, at vi har et spændende udtryK? Eller er der noget om mine pointer? En meget, meget langsom omgang. Meget sjældnest retvendt foran modstanderens felt. Meget ringe kvalitet i indlæg (høje som flade) fra især vores backs. Alt for mange defensive fejl især efter, at Friis er kommer til (det er vel forskellen på, at vi under ham nu taber det meste).
Ang. backs, så synes jeg Ahlmann og Pallesen er pinligt ringe. Dette deler sikkert vandene, men jeg synes alt spil nærmest går i stå, når de har bolden. Begge to har en, i mine øjne, for dårlig teknik. Deres første touch på bolden er simpelthen for ringe, og det betyder naturligvis en del for offensiven også. Så jeg GLÆDER mig til at Poulsen og forhåbentligt Ludewig bider sig fast. De to har mere power og bedre teknik. Og så handler det jo meget om selvtillid. Ahlmann har længe lignet en spiller uden selvtillid.