Når jeg putter Rioch uden for kategori, så er der fordi, han var så håbløs ringe, at det ikke givet mening at sammenligne med ham. Der var jo også en grund til, at han røg ud så hurtigt. Men Friis ligger altså lige nu væsentligt under Pehrson og Wieghorst på pointsnit. Om det er vigtigt, hvorvidt vores træner laver point, kan jeg fornemme virkeligt får folk op i det røde felt - som i helt vildt (jeg forstår det slet ikke). For mig er det vigtigt, at vi får point på kontoen, men hvis folk mener noget andet, så lever jeg med det uden at forstå det. Men mit oprindelige indlæg gik egentligt mest på at forsøge at komme med et bud på, hvorfor folk er så bekymrede lige nu.R Rosenberg skrev: ↑13. jul 2022, 20:55Okay, Rioch er uden for kategori med 10 kampe, mens Friis skal puttes i gryden med Pehrsson og Wieghorst, selvom han har haft 13? Så din skillelinje går ved hvad? 10? 11? Eller 12?Proppen skrev: ↑13. jul 2022, 18:23Jeg er lidt i tvivl om, hvad du mener med “lægge op”. Men i sidste sæson havde vi et scoringssnit på 1,4, hvilket er OK uden at være prangende. Vi er ikke sluttet i top 4 i et lille årti. Og vores træner har et pointsnit på 1,08, hvilket er væsentligt under Wieghorst på 1,20 og Magnus Pehrson på 1,22, som ellers skrabede bunden med nogle for AaB helt absurd ringe resultater. Bruce Rioch, som kun fik 10 kampe, før han blev fyret, er lidt uden for kategori med 0,8 i snit, men Friis nærmer sig jo det niveau.R Rosenberg skrev: ↑13. jul 2022, 15:22De objektive kriterier er jo hurtigt fundet - så dem må du gerne lægge op her.Proppen skrev: ↑13. jul 2022, 14:32Tjaa - det er jo der, hvor der kan ligge nogle spændende debatter, og hvor der nok næppe er et enkelt svar. Det er det fede ved fodbold.R Rosenberg skrev: ↑13. jul 2022, 13:59Hvad måler du det på?Proppen skrev: ↑13. jul 2022, 12:29
Jeg foreslår i hvert fald, at vi stopper med det spor, hvor de fleste af de spillere, som Inge henter, viser sig ikke at bidrage til at løfte holdet. Jeg er med på, at vi ikke henter stjerner ind, men vores sportsdirektør får løn for samlet set med spillere (og trænere) ind og ud at flytte holdet i den rigtige retning, og det er han - trods en masse fin snak - ikke lykkedes med. Tværtimod. Men det er som om, at man I og omkring AaB har accepteret at leve med tingenes tilstand og ren leverpostej. Og det er jeg personligt træt af, fordi vores klub åbenlyst har potentiale til mere - og fortjener mere.
Men for mig er det en kombination af de objektive ting (opfylder vi klubbens målsætning om top 4, hvad er trænerens pointsnit, hvor mange mål scorer vi osv.) og de subjektive ting (synes jeg, spillet flyder, at det offensive udtryk er godt osv.). Og min holdning er den, at det under Inge er gået mest den forkerte vej. For mig er det faktisk himmelråbende åbenlyst. Men det kan jo sagtens være, at der er folk, der mener noget andet og argumenterer for det.
De subjektive er jo - ja, subjektive. Jeg synes fx, at snart sagt alt på banen og omkring klubben har været mere interessant i de seneste to år, end det var de foregående seks. Især de sidste 3-4 år før Inge vare decideret rædselsfulde, grå og inderligt intetsigende.
Jeg synes personligt, det er vildt, at den generelle stemning er, at det, Friis har leveret, er på et OK niveau. Jeg synes, vi har været rigtig kedelige at se på offensivt, samtidig med at defensiven under Friis for alvor har slået revner.
Og den træner, der har været i klubben i 4 måneder og den sportschef, der har været i klubben i 2 år og 3 måneder mener du, skal dadles for, at vi ikke er endt i top fire i et lille årti (8 år, mener du)? Skulle man ikke hellere dadle den sportschef og de trænere, inkl JF, der var her i enormt meget længere tid for netop dét?
Og det er nok bare mig, men jeg synes, det er svært - omend meget modigt - at bedømme en træner på 13 kampe, hvor han kommer ind midt i en hektisk forårssæson med et hav af skader og karantæner til vigtige spillere, så det mod vil jeg undlade at fremelske.
Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)
Re: Transferønsker vol. 33 (Sommervinduet 2022)
Kan juntaen ikke godt få ryddet op i den her tråd! Det er jo håbløst det her.
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Jeg tror der en enighed om at vi skal af med noget større eller en løntung spiller før vi får noget performance ind i holdet, enden en midtbane eller angriber. Og der er 4 styk på affyringsrampen: Prip, Højholt, Fossum eller Kusk. De 2 første giver selvfølgelig mere frirum. Men spørgsmålet er jo hvordan IAO klare den sag nu. Jeg synes der ligger lidt en klar defineret opgave han skal vise han kan løse, og jeg synes faktisk ikke nogle af de spillere har spillet sig længere væk fra et salg i foråret, så få skaffet os nogle midlet så vi kan drømme lidt igen, ellers går den her debatside i selvsving over hvem den dårligste træner i AaB har været/er..
-
OrkSatme
- 2. div

- Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell
Helt enig! Det er simpelthen til grin, at nogle debatøre ofte køre ud af en tangent uden det har noget med emnet 'Transfer' at gøre.
Der er sku tråde nok, til at finde én der passende til deres diskussion...
Filip Dagerstål har interesse fra danske klubber. Numerisk er vi fint besat i midterforsvaret, men tror han kunne være en virkelig stærk makker til Kramer.
God alder, og med stærk erfaring.
Mon ikke de andre klubber er GF, Randers, Silkeborg eller BIF.
Jeg håber også vi snart kan få sendt Fossum videre og finde noget andet til midtbanen. Meget gerne ham svenskeren og en ung 6'er med noget fysisk råstyrke og som kan udfordre Pedro.
God alder, og med stærk erfaring.
Mon ikke de andre klubber er GF, Randers, Silkeborg eller BIF.
Jeg håber også vi snart kan få sendt Fossum videre og finde noget andet til midtbanen. Meget gerne ham svenskeren og en ung 6'er med noget fysisk råstyrke og som kan udfordre Pedro.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Jeg håber vi sælger Fossum og Kusk.
Det for at give plads til en eksplosiv højrebenet kant/wing og en lederskikkelse til den centrale midtbane.
Beholder dog gerne Fossum en halvsæson mere. Hans intelligente løb og arbejdsradius er dybt undervurderet.
Beholder Jeppe P som erstatning for Magnus.
Han er vores egen og ligner en der sagtens kan spille en back up-rolle, og det bliver nødvendigt i vores meget fysisk krævende spil.
Derudover håber jeg vi skiller os af med Prijovic, Kakeeto, Klitten.
Ny førsteangriber vil være bær på kagen.
Skulle fossum smutte så få hentet ham i sapsborg 08 som har været på tale.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Det ville være dejligt at få solgt enten Fossum eller Prip her til sommer. Både for at komme på tavlen - forudsat prisen er rimelig. Tænker de begge er interessante for tyske klubber med købekraft.
Hvor lykkelig er Magnus Mattson i Holland ?
- FlæskeFrank
-
R Rosenberg
- Allstar

Hans endorfinniveau kender jeg ikke til, men han er/var skadet de sidste kampe i sæsonen.FlæskeFrank skrev: ↑14. jul 2022, 09:40Det ville være dejligt at få solgt enten Fossum eller Prip her til sommer. Både for at komme på tavlen - forudsat prisen er rimelig. Tænker de begge er interessante for tyske klubber med købekraft.
Spillede sidst 90 min i januar. Spillet i alle kampe minus de sidste, hvor han var skadet og én enkelt, hvor han sad på bænken hele kampen.
Ædruelighedens stemme
https://fotbolltransfers.com/nyheter/fl ... tal/155842.
Nu er den også på svensk side, der står desværre heller ikke hvem der viser interesse.
Nu er den også på svensk side, der står desværre heller ikke hvem der viser interesse.
Jeg håbet Kusk får en ny kontrakt men jeg tror desværre Inge har bestemt sig for længe siden.
Dernæst skal vi have solgt Fossum så vi ikke mistet endnu en profil transferfrit. Og så skal de penge investeres i en dygtig 8'er til midtbanen, og der skal være et mere sikkert kort end Inge ofte går med.
Jeg synes vores transfervindue er svært st bedømme. Ros for at lukke mange huller tidligt. Men er Posavec og Ludewig gode nok? Svært at sige. Jeg er nok lidt skræmt af manglende succes med lejeaftaler og østeuropæer. Andreas Poulseb kan vi forhåbentlig forløse. Kramer og Souza er gode signings. Men jeg synes stadig vi mangler at adressere nogle af vores største svagheder.
Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Jeg tror ikke at IAO har bestemt sig længere, end at hvis trænerne havde brugt Kusk konsekvent, og en forlængelse var indenfor et rimeligt leje, så var den allerede i hus.Hanga skrev: ↑14. jul 2022, 10:10Jeg håbet Kusk får en ny kontrakt men jeg tror desværre Inge har bestemt sig for længe siden.
Dernæst skal vi have solgt Fossum så vi ikke mistet endnu en profil transferfrit. Og så skal de penge investeres i en dygtig 8'er til midtbanen, og der skal være et mere sikkert kort end Inge ofte går med.
Jeg synes vores transfervindue er svært st bedømme. Ros for at lukke mange huller tidligt. Men er Posavec og Ludewig gode nok? Svært at sige. Jeg er nok lidt skræmt af manglende succes med lejeaftaler og østeuropæer. Andreas Poulseb kan vi forhåbentlig forløse. Kramer og Souza er gode signings. Men jeg synes stadig vi mangler at adressere nogle af vores største svagheder.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Enig..Pastorius skrev: ↑14. jul 2022, 10:18Jeg tror ikke at IAO har bestemt sig længere, end at hvis trænerne havde brugt Kusk konsekvent, og en forlængelse var indenfor et rimeligt leje, så var den allerede i hus.Hanga skrev: ↑14. jul 2022, 10:10Jeg håbet Kusk får en ny kontrakt men jeg tror desværre Inge har bestemt sig for længe siden.
Jeg tror rent faktisk at det "største" punkt i forhold til forlængelse eller ej, ja det er lønnen..
AaB kan selvfølgelig ikke forsvare, at have Kusk som lønførende (læs: I top5 stykker) med det som han har vist de sidste år.
Så hvis Kusk skal have en løn, som tilsvarer det som han nok selv mener, at han er værd, ja så må det jo blive en bonusorienteret kontrakt, således at AaB kun betaler ham høj løn, hvis han rent faktisk leverer..
Det tror jeg ikke ligger til Kusk måde at tænke på.. Så tror ikke at der kommer nogen forlængelse, fordi AaB vil og skal ikke betale Kusk som en stjerne, men nærmere som en erfaren 12. mand i truppen.
Udover lønnen tror jeg også spilletid er et vigtigt parameter.Dalbjerg skrev: ↑14. jul 2022, 11:26Enig..Pastorius skrev: ↑14. jul 2022, 10:18Jeg tror ikke at IAO har bestemt sig længere, end at hvis trænerne havde brugt Kusk konsekvent, og en forlængelse var indenfor et rimeligt leje, så var den allerede i hus.Hanga skrev: ↑14. jul 2022, 10:10Jeg håbet Kusk får en ny kontrakt men jeg tror desværre Inge har bestemt sig for længe siden.
Jeg tror rent faktisk at det "største" punkt i forhold til forlængelse eller ej, ja det er lønnen..
AaB kan selvfølgelig ikke forsvare, at have Kusk som lønførende (læs: I top5 stykker) med det som han har vist de sidste år.
Så hvis Kusk skal have en løn, som tilsvarer det som han nok selv mener, at han er værd, ja så må det jo blive en bonusorienteret kontrakt, således at AaB kun betaler ham høj løn, hvis han rent faktisk leverer..
Det tror jeg ikke ligger til Kusk måde at tænke på.. Så tror ikke at der kommer nogen forlængelse, fordi AaB vil og skal ikke betale Kusk som en stjerne, men nærmere som en erfaren 12. mand i truppen.
Det er nok den sidste kontrakt på et topniveau for Kusk. Skal den bruges i Aalborg hvor han er meget ind og ud af holdet, hvor børn og familie i forvejen er? eller skal den bruges i en anden klub i Jylland med fast spilletid, hvor han til gengæld skal pendle eller flytte familien til.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
R Rosenberg
- Allstar

Altså, ret beset har Kusk vel ikke noget at bevise i forhold til at "have vist noget". Han topper vores assistliste trods en hel del tid på bænken. Han gør vores offensiv meget mere sprudlende, når han er på banen.Dalbjerg skrev: ↑14. jul 2022, 11:26Enig..Pastorius skrev: ↑14. jul 2022, 10:18Jeg tror ikke at IAO har bestemt sig længere, end at hvis trænerne havde brugt Kusk konsekvent, og en forlængelse var indenfor et rimeligt leje, så var den allerede i hus.Hanga skrev: ↑14. jul 2022, 10:10Jeg håbet Kusk får en ny kontrakt men jeg tror desværre Inge har bestemt sig for længe siden.
Så er der alt muligt bagvedliggende, som jeg ikke aner noget om, så det gider jeg ikke at beskæftige mig med. Jeg vil nøjes med, at han har vist en masse, når han har været på banen.
Ædruelighedens stemme
Problemet er bare at smide 4-5 mio efter ham om året i løn som vi gør nu uden at der er en mulighed for et salg i fremtiden. Tvivler på at han vil gå så drastisk ned i løn at det ville give mening med en forlængelse. Han ender nok i ÅrhusR Rosenberg skrev:Altså, ret beset har Kusk vel ikke noget at bevise i forhold til at "have vist noget". Han topper vores assistliste trods en hel del tid på bænken. Han gør vores offensiv meget mere sprudlende, når han er på banen.Dalbjerg skrev: ↑14. jul 2022, 11:26Enig..Pastorius skrev: ↑14. jul 2022, 10:18Jeg tror ikke at IAO har bestemt sig længere, end at hvis trænerne havde brugt Kusk konsekvent, og en forlængelse var indenfor et rimeligt leje, så var den allerede i hus.Hanga skrev: ↑14. jul 2022, 10:10Jeg håbet Kusk får en ny kontrakt men jeg tror desværre Inge har bestemt sig for længe siden.
Så er der alt muligt bagvedliggende, som jeg ikke aner noget om, så det gider jeg ikke at beskæftige mig med. Jeg vil nøjes med, at han har vist en masse, når han har været på banen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
Kusk tjener da ikke 4-5 mil om året. Det sidste jeg har læst var omkring 2..
-
R Rosenberg
- Allstar

Ja ja, jeg er enig i, at en ny kontrakt skal være til en anden løn. Men hvis 2 mio, som @RicoBR02 skriver, holder vand, er det jo ikke alverden, omend det måske skulle nærmere 1.Lyfe skrev: ↑14. jul 2022, 12:23Problemet er bare at smide 4-5 mio efter ham om året i løn som vi gør nu uden at der er en mulighed for et salg i fremtiden. Tvivler på at han vil gå så drastisk ned i løn at det ville give mening med en forlængelse. Han ender nok i ÅrhusR Rosenberg skrev:Altså, ret beset har Kusk vel ikke noget at bevise i forhold til at "have vist noget". Han topper vores assistliste trods en hel del tid på bænken. Han gør vores offensiv meget mere sprudlende, når han er på banen.Dalbjerg skrev: ↑14. jul 2022, 11:26Enig..Pastorius skrev: ↑14. jul 2022, 10:18Jeg tror ikke at IAO har bestemt sig længere, end at hvis trænerne havde brugt Kusk konsekvent, og en forlængelse var indenfor et rimeligt leje, så var den allerede i hus.Hanga skrev: ↑14. jul 2022, 10:10Jeg håbet Kusk får en ny kontrakt men jeg tror desværre Inge har bestemt sig for længe siden.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg opponerede blot mod det, at Kusk ikke har vist noget - det synes jeg bestemt, han har.
Ædruelighedens stemme