Kamptråd: Randers FC - AaB, 28.08.2022

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB, 28.08.2022

Indlæg af Maglau » 27. aug 2022, 20:37

Proppen skrev:
27. aug 2022, 18:04
Maglau skrev:
27. aug 2022, 17:47
Proppen skrev:
27. aug 2022, 17:36
Maglau skrev:
27. aug 2022, 17:27
Proppen skrev:
27. aug 2022, 13:35
Gnu skrev:
27. aug 2022, 12:16
Top 6 er komplet urealistisk. Trods sejren over Brøndby er AaB jo stadig meget, meget langt fra et sammenhængende spilkoncept, hvor særligt offensiven mangler ideer og indarbejdede mønstre. Alle kampe er stadig et slagsmål, og dét er helt sikkert ikke nok til at samle det fornødne antal point sammen.
Ja, selvfølgelig er det urealistisk. Og endnu mere urealistik at tro, at vi skal indfri vores målsætning om top 4 (det er åbenbart ikke noget, Inge bliver målt på). Med det pointsnit, holdet har sat sammen under den nuværende træner, og med det generelle udtryk - defensivt såvel som offensivt - så kræver det i hvert fald et lille mirakel. Men igen - mirakler sker i fodbold ind i mellem. Jeg vil tillade mig at se hvert et point som noget, der sættes i banken til nedrykningskampen - og så samtidig stille spørgsmålstegn ved, om det er godt nok. Med sejr til Horsens i går, er et nederlag mod Randers i hvert fald endnu et hårdt slag i nedrykningskampen.
Hvor har læst at hvad Inge måles på og ikke måles på - mindes ikke at have set det noget sted. Synes det kunne være interesant at se det - har du et link til det.
Hmm - jeg mindes ikke at have skrevet, at jeg har læst det. Kan du mon være kommet til at blande tingene lidt sammen? Det kan jo ske.

Jeg jeg bedømmer det mest på, at vi nu kører tredje sæson, uden at han opfylder sæsonmålet, og vi kører bare videre i samme skrue. Lidt træls som fan, når de ikke har leveret varen siden 2014.
Nej du skrev rigtigt nok ikke du havde læst det men alternativet var at du havde hørt det fra nogen i AaB og det kunne du selvfølgelig ikke linke til eller afsløre dine kilder.
Men så er jeg nødt til at spørge hvorfor skriver du han ikke bliver bedømt på det - når du ikke har den fjerneste ide om det.
Nu skriver jeg noget, som måske kan overraske sådan én som dig. Men jeg bruger min egen dømmekraft baseret på mine betragtninger. Og Inge kører bare videre i samme skrue.

Men du kan selvfølgelig - i stedet for de evindelige ordskærmydlser - pege på, hvilke spillere Inge har hentet, som over tid eller måske endda kontinuerligt har været en rigtig forstærkning, som har været pengene værd. Det er meget få. Og han kører bare uændret videre. I det her vindue har han fx kun hentet folk ind, som har kunnet løfte holdet til én sejr i seks kampe.
Jeg er faktisk overhovedet ikke forpligtet til at pege på nogen spillere som inge har hentet whatever.
Vi er i en kamptråd om Randers kampen hvor du Ud af blå smider en påstand om nogle interne personale bedømmelser i AaB - det er fandme uden substans.
Derfor spørger jeg om hvor du har det kendskab fra - så viser det sig at det bare er noget du har hevet ud røven for at gøre dig selv interesant. Så kan du kalde mine indlæg for ordskærmydsler - men dine er løgn og påfund - igen det er uden den substans du påstår selv at ville have. - så jeg ved ikke hvad der er værst.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Proppen
Superliga
Superliga

Indlæg af Proppen » 27. aug 2022, 20:54

Maglau skrev:
27. aug 2022, 20:37
Proppen skrev:
Maglau skrev:
Proppen skrev:
Maglau skrev:
27. aug 2022, 17:27
Proppen skrev:
27. aug 2022, 13:35

Ja, selvfølgelig er det urealistisk. Og endnu mere urealistik at tro, at vi skal indfri vores målsætning om top 4 (det er åbenbart ikke noget, Inge bliver målt på). Med det pointsnit, holdet har sat sammen under den nuværende træner, og med det generelle udtryk - defensivt såvel som offensivt - så kræver det i hvert fald et lille mirakel. Men igen - mirakler sker i fodbold ind i mellem. Jeg vil tillade mig at se hvert et point som noget, der sættes i banken til nedrykningskampen - og så samtidig stille spørgsmålstegn ved, om det er godt nok. Med sejr til Horsens i går, er et nederlag mod Randers i hvert fald endnu et hårdt slag i nedrykningskampen.
Hvor har læst at hvad Inge måles på og ikke måles på - mindes ikke at have set det noget sted. Synes det kunne være interesant at se det - har du et link til det.
Hmm - jeg mindes ikke at have skrevet, at jeg har læst det. Kan du mon være kommet til at blande tingene lidt sammen? Det kan jo ske.

Jeg jeg bedømmer det mest på, at vi nu kører tredje sæson, uden at han opfylder sæsonmålet, og vi kører bare videre i samme skrue. Lidt træls som fan, når de ikke har leveret varen siden 2014.
Nej du skrev rigtigt nok ikke du havde læst det men alternativet var at du havde hørt det fra nogen i AaB og det kunne du selvfølgelig ikke linke til eller afsløre dine kilder.
Men så er jeg nødt til at spørge hvorfor skriver du han ikke bliver bedømt på det - når du ikke har den fjerneste ide om det.
Nu skriver jeg noget, som måske kan overraske sådan én som dig. Men jeg bruger min egen dømmekraft baseret på mine betragtninger. Og Inge kører bare videre i samme skrue.

Men du kan selvfølgelig - i stedet for de evindelige ordskærmydlser - pege på, hvilke spillere Inge har hentet, som over tid eller måske endda kontinuerligt har været en rigtig forstærkning, som har været pengene værd. Det er meget få. Og han kører bare uændret videre. I det her vindue har han fx kun hentet folk ind, som har kunnet løfte holdet til én sejr i seks kampe.
Jeg er faktisk overhovedet ikke forpligtet til at pege på nogen spillere som inge har hentet whatever.
Vi er i en kamptråd om Randers kampen hvor du Ud af blå smider en påstand om nogle interne personale bedømmelser i AaB - det er fandme uden substans.
Derfor spørger jeg om hvor du har det kendskab fra - så viser det sig at det bare er noget du har hevet ud røven for at gøre dig selv interesant. Så kan du kalde mine indlæg for ordskærmydsler - men dine er løgn og påfund - igen det er uden den substans du påstår selv at ville have. - så jeg ved ikke hvad der er værst.
Mit første indlæg gik primært på implikationerne på et nederlag i morgen. Og så med en lille sidebemærkning om svagheden i der nuværende setup omring den sportslige ledelse. Mon ikke, de fleste godt kan håndtere det? Det er i hvert fald vanvittigt, at folk bruger det som afsæt til at forpeste denne tråd efterfølgende.

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 27. aug 2022, 21:14

Maglau skrev:
Det er altså heller ikke forbudt at trække luft ind. Proppen har en provokerende debatstil og enten må man ignorere den eller lade være med at lade sig provokere i sine svar. Proppen skriver at Inge "åbenbart" ikke står til ansvar for at sæsonmålene ikke er blevet nået. Underforstået, at han jo stadig sidder her som sportschef endnu, på trods.
Så går debatten i selvsving over, at Proppen skal dokumentere om Inge står til ansvar overfor bestyrelsen. Lidt en pseudo debat. For alle ved jo at alle, på alle plan i organisationen, bliver vurderet. Tilbage står egentlig en debat om, hvorvidt Inge bør fyres eller ej - og det er der en fin selvstændig tråd man kan debattere i. F.eks. om Inges arbejdsvilkår også skal tages med i betragtning og bestyrelsens evne til at skabe et økonomisk grundlag der gør det realistisk at opnå de sæsonmål der meldes ud.

Alt sammen noget der ikke hører hjemme i en kamptråd.

Maglau
Allstar
Allstar

Indlæg af Maglau » 27. aug 2022, 21:33

SteenA skrev:
27. aug 2022, 21:14
Maglau skrev:
Det er altså heller ikke forbudt at trække luft ind. Proppen har en provokerende debatstil og enten må man ignorere den eller lade være med at lade sig provokere i sine svar. Proppen skriver at Inge "åbenbart" ikke står til ansvar for at sæsonmålene ikke er blevet nået. Underforstået, at han jo stadig sidder her som sportschef endnu, på trods.
Så går debatten i selvsving over, at Proppen skal dokumentere om Inge står til ansvar overfor bestyrelsen. Lidt en pseudo debat. For alle ved jo at alle, på alle plan i organisationen, bliver vurderet. Tilbage står egentlig en debat om, hvorvidt Inge bør fyres eller ej - og det er der en fin selvstændig tråd man kan debattere i. F.eks. om Inges arbejdsvilkår også skal tages med i betragtning og bestyrelsens evne til at skabe et økonomisk grundlag der gør det realistisk at opnå de sæsonmål der meldes ud.

Jamen du skriver det selv til sidst - det hører ikke hjemme i en kamptråd.
Hver eneste tråd hvori Poppen popper op handler det om hvor lort han/hun synes det hele er omkring AaB - Inge Friis Bælum bestyrelsen og hvad ved jeg. Det er så inderligt ligegyldigt i en kamptråd før kampen starter og har kun til formål at provokere.
Poppen er sur på alle omkring AaB især Inge og Friis andre mener at Pallesen, Gaarde og bestyrelsen er skyld i at AaB kun har fået 5 point i den her sæson og andre at havde Makaric spillet fra start i alle kampe havde vi ligget nr 1.
Af alle de gamle travere har kun den sidste gruppe relevans i en kamptråd - før kampen - resten er provokationer.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Proppen
Superliga
Superliga

Indlæg af Proppen » 27. aug 2022, 23:32

Maglau skrev:
27. aug 2022, 21:33
SteenA skrev:
27. aug 2022, 21:14
Maglau skrev:

Jamen du skriver det selv til sidst - det hører ikke hjemme i en kamptråd.
Hver eneste tråd hvori Poppen popper op handler det om hvor lort han/hun synes det hele er omkring AaB - Inge Friis Bælum bestyrelsen og hvad ved jeg. Det er så inderligt ligegyldigt i en kamptråd før kampen starter og har kun til formål at provokere.
Poppen er sur på alle omkring AaB især Inge og Friis andre mener at Pallesen, Gaarde og bestyrelsen er skyld i at AaB kun har fået 5 point i den her sæson og andre at havde Makaric spillet fra start i alle kampe havde vi ligget nr 1.
Af alle de gamle travere har kun den sidste gruppe relevans i en kamptråd - før kampen - resten er provokationer.
Kom nu videre, for pokker. Jeg skrev ét indlæg, hvor jeg perspektiverede betydningen af et nederlag i lyset af den vanskelige situation, AaB har sat sig i. Og så tillod jeg mig et yderligere perspektiv ift. Inges snart tre uforløste sæsoner og en vinkel på, at det nok skyldes hans håbløse ageren ift. spillere ind. Og så stod den ellers på angreb på mit indlæg. Jeg forsøgte så at invitere til substans ved at bede dig om at pege på Inges gode indkøb, men den greb du heller ikke.

Og nej, jeg er ikke sur på nogen (det er vist andre debattører, som er indebrændte). Men jeg tillader mig at pege på det åbenlyse faktum, at AaB år efter år ikke leverer varen.

Og nej, jeg har på intet tidspunkt sagt noget ift. Bælum og bestyrelsen. Det må generalforsamlingen rode med.

Og nej, jeg har intet ytret om, at Makaric burde starte. Jeg har tværtimod argumenteret for, at Ementa i den nuværende situation uden angribere med rigtig superligaklasse burde have lang snor.

Så alt i alt. Få nu styr på faktum og diskutér med substans. Eller lad alternativt være med at skævvride debatten.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Indlæg af Legum Magister » 28. aug 2022, 00:57

RicoBR02 skrev:
27. aug 2022, 20:31
Proppen skrev:
27. aug 2022, 19:59
Buzz Killington skrev:
27. aug 2022, 18:54
Proppen skrev:
27. aug 2022, 18:24
Buzz Killington skrev:
27. aug 2022, 18:20
Proppen skrev:

Jeg synes det er vigtigt det her. Hvis du problematiserer at han ikke bliver bedømt på målsætningen, så er det en smule skuffende hvis du ikke har andet at have den påstand i end en følelse der er komplet afkoblet fra fakta. Det er også et problem (for debatten) at du reagerer nedladende når du bliver holdt op på dine påstande.
Nu synes jeg bestemt ikke, at jeg er nedladende. Og slet ikke i sammenligning med de debattører, som ikke kan holde til, at man ser med kritiske øjne på tingenes tilstand i AaB.

Men det er da vildt, at man ikke må deltage i debatten med egne betragtninger og åbenlys sund fornuft uden at deklarere tydeligt, at det er “kilden”. Men står det i retningslinjerne, så må det jo være sådan. Det har jeg så overset. Nu vil heg starte med at nærlæse dem igen.
Jeg kan specielt godt lide den del hvor du ikke mener du er nedladende. Tak for snakken.
Kan I ikke bare diskutere substans, i stedet for den her debat-ødelæggende tilgang?
Are u fucking kidding me? Hver evig eneste gang en debattør er uenig med dig så forfalder du til passiv aggressive angreb på folks intelligens, hvis ikke vi er enige med dig i at klubben er ved at blive kørt i sænk og Inge er den værste mand på jorden, så er vi rygklappere og klappølse fans. Når så man tager debatten op med dig så ignorerer du folk der er uenige med dig hvis de bruger for mange argumenter baseret på facts. Og nu skal alle vi andre stoppe med VORES debat ødelæggende tilgang? Vil du da ikke rende mig..
Godt brølt @RicoBR02 :thumbsup:

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 28. aug 2022, 10:15

Lyfe skrev:
27. aug 2022, 19:33
RicoBR02 skrev:
Buzz Killington skrev:
Proppen skrev:
Maglau skrev:
Proppen skrev:

Jeg synes det er vigtigt det her. Hvis du problematiserer at han ikke bliver bedømt på målsætningen, så er det en smule skuffende hvis du ikke har andet at have den påstand i end en følelse der er komplet afkoblet fra fakta. Det er også et problem (for debatten) at du reagerer nedladende når du bliver holdt op på dine påstande.
Men det er jo sådan den bruger har debatteret i lang tid nu. Ophøjer eget ord til lov og bliver sur og nedladende når andre påpeger at tingene hænger forkert sammen.. Jeg har prøvet at holde mig væk fra debatter hvor hans evindelige bavl bliver lukket ud men det er jo alle tråde..
Enkelte personer herinde er blevet alt overskyggende og gør mange trækker sig fra debatten! Håber virkelig snart juntaen skrider ind.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Meget enig. Desværre lader det ikke til at være tilfældet.

Topic: jeg er meget spændt på om vi kan bygge videre på Brøndby sejren. Jeg tør dårligt at sige det, men jeg har faktisk en okay fornemmelse i dag.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 28. aug 2022, 10:59

Kan i mærke det vi vinder med Prip og Sousa som mål score😎😎😎😎
AaB AaB AaB AaB

Maglau
Allstar
Allstar

Indlæg af Maglau » 28. aug 2022, 11:15

Jeg er spændt på opstillingen i dag.
Selvom jeg synes at Ementa var rigtig vigtig for vores opspil hvor han sætte meget i gang især i 1 halvleg så forstår jeg godt dem der mener han er begyndt at se slidt ud.
Han er ung kæmpe stor og tung det slider at spille mange minutter.
Derfor synes det er interesant hvordan trænerteamet vurderer det i dag, om han skal have pause eller om vil forsøge at ride på den fremadgående tendens for ham.

Hvis han får pause i dag er der jo flere muligheder enten 1:1 med Makaric eller mere bevægelige typer som falsk 9er i Ross, Lucas Sousa eller Fossum.

Ellers ser jeg ikke udskiftninger i forhold til dem der startede mod BIF.
AaB - BIF 13/4 2014

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 28. aug 2022, 11:19

Forza skrev:
28. aug 2022, 10:15
Lyfe skrev:
27. aug 2022, 19:33
RicoBR02 skrev:
Buzz Killington skrev:
Proppen skrev:
Maglau skrev:

Men det er jo sådan den bruger har debatteret i lang tid nu. Ophøjer eget ord til lov og bliver sur og nedladende når andre påpeger at tingene hænger forkert sammen.. Jeg har prøvet at holde mig væk fra debatter hvor hans evindelige bavl bliver lukket ud men det er jo alle tråde..
Enkelte personer herinde er blevet alt overskyggende og gør mange trækker sig fra debatten! Håber virkelig snart juntaen skrider ind.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Meget enig. Desværre lader det ikke til at være tilfældet.

Topic: jeg er meget spændt på om vi kan bygge videre på Brøndby sejren. Jeg tør dårligt at sige det, men jeg har faktisk en okay fornemmelse i dag.
Helt enig.

Brøndby aktiverer noget i Aalborg og spillerne - der er et ægte had, som skaber en anden type drivkraft.

Jeg er spændt på, om den attitude og den ærgerrighed følger med, når modstanderen hedder Randers.

Vi kan selvfølgelig påpege, at alle kampe afgørende og skelsættende for sæsonen, men den her mod Randers fremstår til at have lidt ekstra betydning - ihvertfald i min bog. Netop på baggrund af om den indstilling fra Brøndby kampen fortsætter.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 28. aug 2022, 11:24

Maglau skrev:
28. aug 2022, 11:15
Selvom jeg synes at Ementa var rigtig vigtig for vores opspil hvor han sætte meget i gang især i 1 halvleg så forstår jeg godt dem der mener han er begyndt at se slidt ud.
Derfor synes det er interesant hvordan trænerteamet vurderer det i dag, om han skal have pause eller om vil forsøge at ride på den fremadgående tendens for ham.

Hvis han får pause i dag er der jo flere muligheder enten 1:1 med Makaric eller mere bevægelige typer som falsk 9er i Ross, Lucas Sousa eller Fossum.

Personligt ville jeg klaske Sousa på top, prip på højre og kusk eller Ross i venstre side.
Det vil give god dynamik, vurderet fra min sofa 😅

Maglau
Allstar
Allstar

Indlæg af Maglau » 28. aug 2022, 11:35

Dennis Nielsen skrev:
28. aug 2022, 11:24
Maglau skrev:
28. aug 2022, 11:15

Personligt ville jeg klaske Sousa på top, prip på højre og kusk eller Ross i venstre side.
Det vil give god dynamik, vurderet fra min sofa 😅
Den køber jeg
AaB - BIF 13/4 2014

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 28. aug 2022, 11:42

Prip viste i glimt i søndags, at han ikke helt har glemt sidste sæson, så en startplads på højrekant er ønskelig.

Makaric har scoret fire mål i hans fire kampe mod Randers, så ham skal vi nok finde plads til på banen :D
- FlæskeFrank

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 28. aug 2022, 13:00

Startopstillingen:

Sander
Ludewig
Ross
Kramer
Poulsen
Ferreira
Fossum
Andersen
Prip
Makaric
Sousa

Reserver:

Veiby Held
Hagelskjær
Ahlmann
Pallesen
Højholt
Kusk
Ementa
O. Ross
J. Pedersen

:aabfan:

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 28. aug 2022, 13:01

Spændende at se Sander. Håber ikke, det er helt skidt med Posavec.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 28. aug 2022, 13:01

Sander på kassen, Pallesen på bænken og Makaric fra start - fremragende.

Jeg er ganske tryg ved Posavec, men synes, det er fantastisk, hvis Sander får nogle kampe.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 28. aug 2022, 13:02

Bliver spændende at se Theo fra start. Den første store test for den unge mand. Lad os håbe han ikke får alt for travlt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 28. aug 2022, 13:02

Makaric og Theo fra start. Bliver interessant!!

Maglau
Allstar
Allstar

Indlæg af Maglau » 28. aug 2022, 13:07

BoT skrev:
28. aug 2022, 13:02
Makaric og Theo fra start. Bliver interessant!!
Bagerste 5s gennemsnitsalder - det bliver spændende
AaB - BIF 13/4 2014

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 28. aug 2022, 13:09

Sauer skrev:
28. aug 2022, 13:01
Spændende at se Sander. Håber ikke, det er helt skidt med Posavec.
Han er snart tilbage. Ud fra meldingerne fra Friis var han jo tæt på at nå tilbage.

Besvar