Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
gravballe
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af gravballe » 22. jan 2023, 17:21

jonas386 skrev:
22. jan 2023, 15:41
Konkrete beskyldninger er altid at foretrække over insinueringer.

Hvis der virkelig er foregået urent træk af den ene eller anden kaliber, så har jeg trods alt tiltro nok til, at Bælum, bestyrelsen osv. ville have handlet. Hvis man først begynder at dække over ulovligheder, eller bare skuffeaftaler, der kan have haft negativ effekt på aktiekursen - eller bare holdt den nede - har man et helt andet (og meget større) problem på hænderne, end at der mangler et par millioner i forbindelse med en handel den ene eller anden vej.

Jeg tror ikke på det, og jeg synes det ville klæde folk, der åbenbart sidder inde med den type viden, at kontakte de relevante myndigheder, i stedet for at insinuere lovovertrædelser eller grænsende til kriminelle handlinger på et internetforum.
Altså det der er skrevet om før her inde vil jo kræve AaB politi anmeldte ham, men siden det ikke er sket så nægtet jeg at tro på det. Tror det er der samme Mr gold snakker om. Gjorde Inge de ting er han jo færdig i fodbold verden.

Når det er sagt så er det ikke det jeg har hørt fra nogen omkring AaB. Det jeg hørte var han var oppe og bede om flere penge, og budgetterne sportsligt skulle øges, og hvis man ikke gjorde det har han her ikke mere, og det blev så til det sidste.

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 22. jan 2023, 17:48

gravballe skrev:
22. jan 2023, 17:21
jonas386 skrev:
22. jan 2023, 15:41
Konkrete beskyldninger er altid at foretrække over insinueringer.

Hvis der virkelig er foregået urent træk af den ene eller anden kaliber, så har jeg trods alt tiltro nok til, at Bælum, bestyrelsen osv. ville have handlet. Hvis man først begynder at dække over ulovligheder, eller bare skuffeaftaler, der kan have haft negativ effekt på aktiekursen - eller bare holdt den nede - har man et helt andet (og meget større) problem på hænderne, end at der mangler et par millioner i forbindelse med en handel den ene eller anden vej.

Jeg tror ikke på det, og jeg synes det ville klæde folk, der åbenbart sidder inde med den type viden, at kontakte de relevante myndigheder, i stedet for at insinuere lovovertrædelser eller grænsende til kriminelle handlinger på et internetforum.
Altså det der er skrevet om før her inde vil jo kræve AaB politi anmeldte ham, men siden det ikke er sket så nægtet jeg at tro på det. Tror det er der samme Mr gold snakker om. Gjorde Inge de ting er han jo færdig i fodbold verden.

Når det er sagt så er det ikke det jeg har hørt fra nogen omkring AaB. Det jeg hørte var han var oppe og bede om flere penge, og budgetterne sportsligt skulle øges, og hvis man ikke gjorde det har han her ikke mere, og det blev så til det sidste.
Det er slet ikke det jeg på noget tidspunkt har antydet....de ting der har været nævnt før. Det er helt andre ting.
Jeg har på intet tidspunkt sagt, nævnt noget med ulovligheder, overhovedet ikke.

Ulovligheder må jura afgøre, det kan jeg ikke og det har jeg heller ikke sagt.

Og det har INTET med det at gøre du skriver med flere penge at gøre de ting jeg ved.
Det er foregået i lang tid før og løbende. OG GU VED DE DET!!!!!!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 22. jan 2023, 18:31

Hvad med at vi alle kommer videre og især lader spekulationer og insiuneringer ligge. Det er enormt irrelevant og uinteressant for os andre når det alligevel ikke kan uddybes, og så fortjener både tidligere og nuværende ansatte i øvrigt bedre.

Halvanden uge tilbage af transfervinduet. Dejligt at høre Ekstra Bladet rapportere om at vi går efter klassespilleren til midtbanen. Det skal blive spændende om det lykkes dennegang. Ligeledes håber jeg at vi formår at trimme truppen yderligere, både i toppen (Fossum, Makaric) og i bunden (f.eks. udleje af Noshe).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Rossinho
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Ross

Indlæg af Rossinho » 22. jan 2023, 18:42

Ved ikke om der er hold i P. Simonsen på Twitter. Men han skulle eftersigende have set Abildgaard i Kastrup

https://twitter.com/patrick_simonse/sta ... E8-ndAvDXg

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 22. jan 2023, 18:43

Hanga skrev:
22. jan 2023, 18:31
Hvad med at vi alle kommer videre og især lader spekulationer og insiuneringer ligge. Det er enormt irrelevant og uinteressant for os andre når det alligevel ikke kan uddybes, og så fortjener både tidligere og nuværende ansatte i øvrigt bedre.

Halvanden uge tilbage af transfervinduet. Dejligt at høre Ekstra Bladet rapportere om at vi går efter klassespilleren til midtbanen. Det skal blive spændende om det lykkes dennegang. Ligeledes håber jeg at vi formår at trimme truppen yderligere, både i toppen (Fossum, Makaric) og i bunden (f.eks. udleje af Noshe).
Lige nøjagtig. Så længe der ikke foreligger en politianmeldelse, så må vi antage at Inge ikke har gjort noget direkte kriminelt. Har han handlet i gråzonen? Måske, men han er også ude af døren, så vi er nødt til at komme videre..
Det må ligge helt fast at Makaric skal væk. Var ikke en del af kamptruppen mod Horsens og han var ikke meldt skadet.
Fossum spillede i kampen, men han ligner en der er stemplet ud rent mentalt. Drop at få en transfer for ham, lad ham skifte gratis og så kan vi spare de 1,2-1,3 mil i løn

Nautrup88
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Rinne

Indlæg af Nautrup88 » 22. jan 2023, 18:56

Rossinho skrev:
22. jan 2023, 18:42
Ved ikke om der er hold i P. Simonsen på Twitter. Men han skulle eftersigende have set Abildgaard i Kastrup

Står der ikke Billund?

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 22. jan 2023, 19:14

Rossinho skrev:

Han var i hvert fald ikke med i gårsdagens kamp for Celtic. På den anden side var han heller ikke udtaget til de 3 foregårende kampe.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 22. jan 2023, 19:14

Nautrup88 skrev:
22. jan 2023, 18:56
Rossinho skrev:

Står der ikke Billund?
Jo Billund, men umiddelbart ligemeget hvilken lufthavn så længe han bliver præsenteret en af dagene!!

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 22. jan 2023, 19:38

hvad position spillede abildgaard på i rusland? da han var i AaB var det jo primært kant han var på, som jeg husker det?

Nautrup88
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Rinne

Indlæg af Nautrup88 » 22. jan 2023, 19:39

RicoBR02 skrev:
22. jan 2023, 19:14
Nautrup88 skrev:
Rossinho skrev:

Står der ikke Billund?
Jo Billund, men umiddelbart ligemeget hvilken lufthavn så længe han bliver præsenteret en af dagene!!
Ja enig

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 22. jan 2023, 19:40

gravballe skrev:
22. jan 2023, 19:38
hvad position spillede abildgaard på i rusland? da han var i AaB var det jo primært kant han var på, som jeg husker det?
Kant? Han har så vidt jeg kan huske udelukkende spillet central midt for os og i det hele taget.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Rossinho
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Ross

Indlæg af Rossinho » 22. jan 2023, 19:46

Nautrup88 skrev:
Rossinho skrev:

Står der ikke Billund?
Billund, Kastrup, alt syd for fjorden er udlandet og jeg er ikke så berejst. Håber de hiver ham hjem.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 22. jan 2023, 19:50

gravballe skrev:
Central midt udelukkende

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 22. jan 2023, 19:50

Hanga skrev:
22. jan 2023, 19:40
gravballe skrev:
Kant? Han har så vidt jeg kan huske udelukkende spillet central midt for os og i det hele taget.
Central midt mest 6er type.
Men så tror jeg vi er ovre i noget al:
Mantl
Jørgensen - Kramer - thelander - Poulsen
Pedro - abild
Prip - Lucas - sousa/bakiz
Helenius
Men indstillingen og spillet / sammenhængen / den stil man vil stå med halter stadig.
Meget spændt på træningskampen mod Viborg. Her bør der ikke være 2 forskellige halvlege med hver deres spiller.
Og så skal der skrues op i Spanien.
Men det hold bør fandme slå Horsens 2 gange og så vinde en ekstra gang mere end dem

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 22. jan 2023, 19:57

baresi skrev:
22. jan 2023, 19:50
Hanga skrev:
gravballe skrev:
Mantl
Pedro - abild
Helenius
Men indstillingen og spillet / sammenhængen / den stil man vil stå med halter stadig.
Meget spændt på træningskampen mod Viborg. Her bør der ikke være 2 forskellige halvlege med hver deres spiller.
Men det hold bør fandme slå Horsens 2 gange og så vinde en ekstra gang mere end dem
Enig.
Abildgaard er som type heller ikke den spiller jeg vil gå med, jeg synes vi har meget brug for en spiller der primært er god til at sætte spille hurtigt fremad i banen. Det er han ikke. Men OK, han er en fighter og kommer fra et væsentligt højere niveau. Det kan også give os noget.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 22. jan 2023, 20:11

Hanga skrev:
22. jan 2023, 19:57
baresi skrev:
22. jan 2023, 19:50
Hanga skrev:
gravballe skrev:
Mantl
Pedro - abild
Helenius
Enig.
Abildgaard er som type heller ikke den spiller jeg vil gå med, jeg synes vi har meget brug for en spiller der primært er god til at sætte spille hurtigt fremad i banen. Det er han ikke. Men OK, han er en fighter og kommer fra et væsentligt højere niveau. Det kan også give os noget.
Så skal det være fordi, at Abilbgaard og Pedro vil give så meget ro på midtbanen, at en Lucas ville kunne sætte spillet.

I vores situation vil en Abilgaard fra et højere niveau pynte gevaldigt og igen..et sikkert valg i vores situation.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 22. jan 2023, 20:12

Arh, det kan jeg nu godt se muligheder i. Med fire bagi, og to erobrende midtbanespillere hvor en er lidt mere def, og den anden lidt mere off, bliver der ordenlig med plads til at backs kan fokusere på det fremadrettede. Det er ikke sååå langt fra Wurtz Risgaard, fra dengang hvor vores backs ofte var de mest offensive spillere på holdet.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 22. jan 2023, 20:21

Buzz Killington skrev:Arh, det kan jeg nu godt se muligheder i. Med fire bagi, og to erobrende midtbanespillere hvor en er lidt mere def, og den anden lidt mere off, bliver der ordenlig med plads til at backs kan fokusere på det fremadrettede. Det er ikke sååå langt fra Wurtz Risgaard, fra dengang hvor vores backs ofte var de mest offensive spillere på holdet.
Men hvem af de to skal bryde kæderne og sætte det offensive spil? Abildgaard er jo en løbespiller, hvor han også fik kampe som kant og han er nok mest boks til boks.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 22. jan 2023, 21:03

Jakobsen skrev:
22. jan 2023, 20:21
Buzz Killington skrev:Arh, det kan jeg nu godt se muligheder i. Med fire bagi, og to erobrende midtbanespillere hvor en er lidt mere def, og den anden lidt mere off, bliver der ordenlig med plads til at backs kan fokusere på det fremadrettede. Det er ikke sååå langt fra Wurtz Risgaard, fra dengang hvor vores backs ofte var de mest offensive spillere på holdet.
Men hvem af de to skal bryde kæderne og sætte det offensive spil? Abildgaard er jo en løbespiller, hvor han også fik kampe som kant og han er nok mest boks til boks.

Det skal Abildgård.

Jeg var ikke videre imponeret over ham, da han spillede her. Han var i jævnbyrdig konkurrence med Magnus Christensen om spilletid. Han havde imidlertid et noget højere topniveau, som sikrede ham en lejekontrakt i Rusland, hvor han løftede sit spil til noget de færreste havde forventet.
Han har været en stor profil i den russiske liga, og været inde omkring landsholdet. Det er normalt et niveau langt over hvad vi kan hente spillere fra.
At han så ikke bringe 100% det vi søger, ja det må vi så tilpasse vores spil efter. - ligesom vi gjorde med Greven i sin tid.
Med den opstilling som baresi skitsere, så vil den defensiv være top-niveau for superligaen, og forhåbentlig levere de offensive spillere i foråret.

Udover fysisk overlegenhed, så vil Abildgård kunne bidrage med en rigtig stærk venstrefod, der både kan sætte spille i længderetningen og med gode sidesskift.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 22. jan 2023, 22:14

Sønderhof skrev:
22. jan 2023, 21:03
Jakobsen skrev:
22. jan 2023, 20:21

Det skal Abildgård.

Jeg var ikke videre imponeret over ham, da han spillede her. Han var i jævnbyrdig konkurrence med Magnus Christensen om spilletid. Han havde imidlertid et noget højere topniveau, som sikrede ham en lejekontrakt i Rusland, hvor han løftede sit spil til noget de færreste havde forventet.
Han har været en stor profil i den russiske liga, og været inde omkring landsholdet. Det er normalt et niveau langt over hvad vi kan hente spillere fra.
At han så ikke bringe 100% det vi søger, ja det må vi så tilpasse vores spil efter. - ligesom vi gjorde med Greven i sin tid.
Med den opstilling som baresi skitsere, så vil den defensiv være top-niveau for superligaen, og forhåbentlig levere de offensive spillere i foråret.

Udover fysisk overlegenhed, så vil Abildgård kunne bidrage med en rigtig stærk venstrefod, der både kan sætte spille i længderetningen og med gode sidesskift.
Nej tak til en rusten Abildgaard, vi har ikke brug for endnu et genopbygningsprojekt og derudover er Abild absolut ikke en der løser holdets åbenlyse spillemæssige problemer.

Låst