Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 34 (Vintervinduet 2022/2023)

Indlæg af Hanga » 2. feb 2023, 12:21

Forza skrev:
Hanga skrev:
2. feb 2023, 10:45
Bong skrev:
2. feb 2023, 09:03
baresi skrev:
2. feb 2023, 08:35
alligevel "sjov" læsning - Abild var nærmest på plads.

https://www.tv2nord.dk/aalborg/baelum-t ... -af-pinden

"Havde takket ja
Mens spilleren løb rundt til formiddagens træning, og Thomas Bælum gik rundt på banen talende i mobiltelefon, tydede alt ellers på, at chancerne for at hente Oliver Abildgaard var store.

Midt på eftermiddagen kunne en smilende Thomas Bælum fortælle til TV2 Nords medrejsende journalister i Spanien, at Oliver Abildgaard havde takket ja til at vende tilbage".
Det er jo næsten en Sebastian Grønning om igen. Irriterende!
I begge tilfælde vil jeg tillade mig at være skuffet over spillerens ageren.

Grønning skylder AaB væsentligt mindre end Abilgaard, han blev trods alt "vraget" af os, men det var skuffende at han kunne vælge os fra i 11. time for AGF. Abildgaards klubvalg er mere forståeligt, men jeg synes altså det er noget dårlig stil overfor klubben der har været med til at give ham hans karriere. Det er i 11. time han brænder os af, hvor vi i forvejen er i en kritisk situation. Men ja, jeg ved det er name of the game.
Abildgaard har hele tiden givet udtryk for at AaB var en nødløsning hvis intet større skulle dukke op. Selvfølgelig skal han gribe muligheden og prøve serie A af.

Mega ærgerligt for os men jeg kan ikke bebrejde ham: Grønning on the other hand….
Hvis der var sket for en uge eller to siden så helt enig. Det er fordi det sker så sent som det gør, og AaB kan ikke nå at hente noget andet. Vi havde sat alt på ét bræt her.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 2. feb 2023, 12:34

Hanga skrev:
2. feb 2023, 12:21
Forza skrev:
Hanga skrev:
2. feb 2023, 10:45
Bong skrev:
2. feb 2023, 09:03
baresi skrev:
2. feb 2023, 08:35
alligevel "sjov" læsning - Abild var nærmest på plads.

https://www.tv2nord.dk/aalborg/baelum-t ... -af-pinden

"Havde takket ja
Mens spilleren løb rundt til formiddagens træning, og Thomas Bælum gik rundt på banen talende i mobiltelefon, tydede alt ellers på, at chancerne for at hente Oliver Abildgaard var store.

Midt på eftermiddagen kunne en smilende Thomas Bælum fortælle til TV2 Nords medrejsende journalister i Spanien, at Oliver Abildgaard havde takket ja til at vende tilbage".
Det er jo næsten en Sebastian Grønning om igen. Irriterende!
I begge tilfælde vil jeg tillade mig at være skuffet over spillerens ageren.

Grønning skylder AaB væsentligt mindre end Abilgaard, han blev trods alt "vraget" af os, men det var skuffende at han kunne vælge os fra i 11. time for AGF. Abildgaards klubvalg er mere forståeligt, men jeg synes altså det er noget dårlig stil overfor klubben der har været med til at give ham hans karriere. Det er i 11. time han brænder os af, hvor vi i forvejen er i en kritisk situation. Men ja, jeg ved det er name of the game.
Abildgaard har hele tiden givet udtryk for at AaB var en nødløsning hvis intet større skulle dukke op. Selvfølgelig skal han gribe muligheden og prøve serie A af.

Mega ærgerligt for os men jeg kan ikke bebrejde ham: Grønning on the other hand….
Hvis der var sket for en uge eller to siden så helt enig. Det er fordi det sker så sent som det gør, og AaB kan ikke nå at hente noget andet. Vi havde sat alt på ét bræt her.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Ja, vi satser virkelig alt på den handel. Jeg mener bare ikke Abildgaard kan klandres for det. Bælum burde ha’ prioriteret en CM og hvis en afklaring først kunne falde til sidst burde man spille på flere heste.

Bælum forklarede jo også at det først var dagen (eller maks 2 dage) inden vinduets afslutning at der kom en lille åbning. Hvad har man gjort tidligere? Hvorfor var der ingen alternativer?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 2. feb 2023, 12:45

Forza skrev:
2. feb 2023, 12:34

Bælum forklarede jo også at det først var dagen (eller maks 2 dage) inden vinduets afslutning at der kom en lille åbning. Hvad har man gjort tidligere? Hvorfor var der ingen alternativer?
Fordi man på intet tidspunkt har ment, at der var behov for en CM.
Det har tilsyneladende aldrig været en prioritet. Bælum udtalte på tv3sport, at man efter de fire tidlige handler, var klar til at lukke vinduet, medmindre der skete salg eller opstod ekstraordinære tilbud, som Abildgård.
Hvis ikke det er en eller anden syg for for spin, så må man jo tro på manden, hvormed det også er usandsynligt at vi går efter typer som Vigen eller ham Mathews.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 2. feb 2023, 12:48

Sønderhof skrev:
2. feb 2023, 12:45
Forza skrev:

Det har tilsyneladende aldrig været en prioritet. Bælum udtalte på tv3sport, at man efter de fire tidlige handler, var klar til at lukke vinduet, medmindre der skete salg eller opstod ekstraordinære tilbud, som Abildgård.
Hvis ikke det er en eller anden syg for for spin, så må man jo tro på manden, hvormed det også er usandsynligt at vi går efter typer som Vigen eller ham Mathews.
Jeg tænker det er for at udvise støtte til de eksisterende spillere at han taler som komiske Ali. Det virket bare formålsløst når alle kan se det behov han ikke vil italesætte. Kald dog en spade for en spade.

Ifølge Nordjyske sendte AaB også tydelige beskeder i markedet om at man ledte efter en CM.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 2. feb 2023, 13:36

Ret interessant. Til det der arrangement på Proud Mary sagde de, at AaB også skulle have haft følere ude efter en venstre back.
Den har jeg godt nok svært ved at forstå. Jeg tror på, at Poulsen vil være længere fremme i foråret og jeg syntes vi så en forsmag på hvad han kan og Ahlmann er da stadig ok som back-up.
Nogen der har hørt noget om den del? Jeg ser ikke just nogen af de to være på affyringsrampen og hvad pokker skulle vi så med en tredje venstre back? Ingen af dem er da kendt for glasben og vi får næppe en venstre back der er så meget bedre, at han bare skal spille og kan rykke resten af holdet.
RAUS RAUS SSE!

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 2. feb 2023, 13:43

Forza skrev:
2. feb 2023, 12:48
Sønderhof skrev:
2. feb 2023, 12:45
Forza skrev:

Jeg tænker det er for at udvise støtte til de eksisterende spillere at han taler som komiske Ali. Det virket bare formålsløst når alle kan se det behov han ikke vil italesætte. Kald dog en spade for en spade.

Ifølge Nordjyske sendte AaB også tydelige beskeder i markedet om at man ledte efter en CM.
Har man også gjort... og der har også været budt på spillere der kunne have forstærket os. KLART endda... men disse spillere (har ikke fået navne), har af flere årsager afvist AaB.
Så på et tidspunkt kommer man så langt ned på listen, at det er bedre at forstærke sig andre steder og tro på de nuværende spillere kan komme tilbage på det niveau de tidligere har vist hvis de rette ledere kommer til rundt omkring dem - herunder Thelander og Helinius.

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Indlæg af Bong » 2. feb 2023, 14:03

Jakobsen skrev:
2. feb 2023, 13:36
Ret interessant. Til det der arrangement på Proud Mary sagde de, at AaB også skulle have haft følere ude efter en venstre back.
Den har jeg godt nok svært ved at forstå. Jeg tror på, at Poulsen vil være længere fremme i foråret og jeg syntes vi så en forsmag på hvad han kan og Ahlmann er da stadig ok som back-up.
Nogen der har hørt noget om den del? Jeg ser ikke just nogen af de to være på affyringsrampen og hvad pokker skulle vi så med en tredje venstre back? Ingen af dem er da kendt for glasben og vi får næppe en venstre back der er så meget bedre, at han bare skal spille og kan rykke resten af holdet.
Det bed jeg også mærke i. Det lyder fandme mærkeligt, hvis vi skulle have været interesseret i en venstreback. Der er vi da på papiret rigtigt fint besat.
A slightly more sophisticated hooligan...

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 2. feb 2023, 15:29

Bong skrev:
2. feb 2023, 14:03
Jakobsen skrev:
2. feb 2023, 13:36
Det bed jeg også mærke i. Det lyder fandme mærkeligt, hvis vi skulle have været interesseret i en venstreback. Der er vi da på papiret rigtigt fint besat.
Jeg tror ikke på det. Det vil simpelthen ikke give nogen mening.

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 3. feb 2023, 13:03

Det er da stort, at man ikke besluttede sig for at hente en ny kantspiller. Så noget er der da kommet ud af at skifte sportschef.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 3. feb 2023, 13:30

SteenA skrev:
3. feb 2023, 13:03
Det er da stort, at man ikke besluttede sig for at hente en ny kantspiller. Så noget er der da kommet ud af at skifte sportschef.
I stedet for at hente en ny kant, har man så smidt Ludewig derop...
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 3. feb 2023, 14:23

Brodernumsi skrev:
3. feb 2023, 13:30
SteenA skrev:
3. feb 2023, 13:03
I stedet for at hente en ny kant, har man så smidt Ludewig derop...
Ja, ok. Den havde jeg ikke helt set komme... Men det er også godt at have kvalificerede spillere klar på bænken.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 3. feb 2023, 15:54

Vi SKAL have hentet en ny CM ind, Fossum og Højholt igen piv ringe :thumbsdown: :thumbsdown:

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 3. feb 2023, 16:06

Måske vi skulle ha beholdt Høgh. Han har nu scoret i to kampe i streg for Stabæk 😁

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 3. feb 2023, 17:00

FlemmingG skrev:
3. feb 2023, 16:06
Måske vi skulle ha beholdt Høgh. Han har nu scoret i to kampe i streg for Stabæk 😁
Ja, det var da aldrig værre end Ementa.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 3. feb 2023, 17:27

R Rosenberg skrev:
FlemmingG skrev:
Måske vi skulle ha beholdt Høgh. Han har nu scoret i to kampe i streg for Stabæk Billede
Den ene mod et hold ingen har hørt om. Ja, det er sløjt men Kasper Høgh har da aldrig været en løsning.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 3. feb 2023, 17:43

Jakobsen skrev:
3. feb 2023, 17:27
R Rosenberg skrev:
FlemmingG skrev:
Måske vi skulle ha beholdt Høgh. Han har nu scoret i to kampe i streg for Stabæk Billede
Den ene mod et hold ingen har hørt om. Ja, det er sløjt men Kasper Høgh har da aldrig været en løsning.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Nej da. Men det var nu heller ikke pointen.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 3. feb 2023, 17:47

R Rosenberg skrev:
3. feb 2023, 17:00
FlemmingG skrev:
Du kan få ethvert emne til at handle om Ementa for tiden. Nu har vi hørt dig, og der er ikke rigtig nogen der bider på. Skal vi så ikke lige parkere den?

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 3. feb 2023, 18:10

Kokkefar skrev:
3. feb 2023, 17:47
R Rosenberg skrev:
FlemmingG skrev:
Du kan få ethvert emne til at handle om Ementa for tiden. Nu har vi hørt dig, og der er ikke rigtig nogen der bider på. Skal vi så ikke lige parkere den?
Bide på? Det er vel et debatforum, hvor holdninger lægges frem. Nogle er man enig i, andre ikke.

Men du vil gerne diktere emnerne? Og hvis ikke du har de tendenser, kan du alternativt trykke på 'ignorer'.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 4. feb 2023, 00:48

R Rosenberg skrev:
3. feb 2023, 18:10
Kokkefar skrev:
R Rosenberg skrev:
FlemmingG skrev:
Bide på? Det er vel et debatforum, hvor holdninger lægges frem. Nogle er man enig i, andre ikke.

Men du vil gerne diktere emnerne? Og hvis ikke du har de tendenser, kan du alternativt trykke på 'ignorer'.
Men Ementa har vel været bedste mand i træningskampene, så hvor kommer det fra?

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 4. feb 2023, 10:19

bedstefar skrev:
4. feb 2023, 00:48
R Rosenberg skrev:
3. feb 2023, 18:10
Kokkefar skrev:
R Rosenberg skrev:
FlemmingG skrev:

Men Ementa har vel været bedste mand i træningskampene, så hvor kommer det fra?
Jeg ved ikke med dig, men lige dét synes jeg ikke, siger så frygtelig meget. Han gjorde vel også en "ok figur" i træningskampe sidste år - for derefter at være elendig i ligaen.
Og nej, jeg synes ikke, om muligt, at han var den bedste i kampen i går.

Som angriber - og især eneangriber - er han totalt ufarlig. Han er ekstremt nem at lukke ned, fordi han er så langsom og har så store bevægelser. Han kan ikke skabe noget på egen hånd af samme årsager. Han er ikke en trussel i hovedspillet, som man kan sætte ind sent i kampene. Han lunter rundt, når han skal presse og virker absolut ikke aggressiv. Han laver enormt mange kluntede frispark. Hans afleveringer er ret upræcise, og han har ikke ret mange forsøg på kassen.

Han har spillet 24 ligakampe + pokalkampe i de to år, han har været i klubben, og han har leveret 0 mål og 2 assists. Og ja, AaB har ikke scoret mange mål, men for en angriber, der har spillet samtlige kampe denne sæson, kunne man måske have forventet lidt mere outcome.

Men fodbold er også smag og behag, og en type som Ementa er bare ikke noget, jeg forbinder det helt store med at være den skarpretter, der kan være pointgivende. Men hvis man virkelig tror på ham, så lad ham da spille U19 eller lej han ud, så han kan få noget mere erfaring på et niveau, hvor han kan blomstre i et miljø, der passer bedre til hans fodbold.

Jeg ved, at nogle har et crush på Ementa, og det synes jeg, er helt fint. Men der har jeg så til gengæld til gode at få de samme spørgsmål besvaret, som jeg bliver stillet. Og der skal vel være plads til begge holdninger, uden at man skal mødes med den slags som skribenten før dig.
Ædruelighedens stemme

Låst