Jeg forventer stadig at vi spiller superliga næste år og jeg mener at top 6 er indenfor rækkevidde.. Så lad være med at påstå at der ikke findes jubeloptimister!!!R Rosenberg skrev: ↑3. feb 2023, 21:58Er der nogen jubeloptimester tilbage? Jeg har ikke rigtig set dem i flere år.Jakobsen skrev: ↑3. feb 2023, 21:37Ved sgu ikke rigtigt om jeg køber den med 90% mod. Jeg er selv super kritisk overfor AaB og nok jubeloptimisternes hadeobjekt, men jeg synes egentlig problemerne hele tiden har stukket meget dybere end træneren om så det var Søndergaard, Wieghorst, Cifuentes eller Friis x 2.RicoBR02 skrev:Ja fyringen af Friis var snothamrende forkert, dog var der de samme negative skyer over ham fra 90% af debatsiden op til fyringen som der hænger over hamren lige nu. Ja hamren burde stille anderledes op hvis du spørger mig, jeg var ved at gå ud af mit gode skind da jeg så startopstillingen idag. MEN! Man bliver ikke landstræner for Sverige eller mester træner med AaB og med SÅ mange rosende ord fra tidligere spillere hvis man ikke ved hvad man laver. Jeg nægter simpelthen at tro på at os der sidder herinde har set lyset og at Hamren er den eneste der ikke fatter noget. Der skal ske noget nu, men der skal først og fremmest ske noget med spillernes indstilling og selvtillid, så kommer sejrene uanset om vi spille med 3 eller 4 bagi (as u say) eller med Højholt eller fossum på midten.
Edit: Måske ikke uanset om fossum er på midten eller ej, der var jeg nok lige frisk nok..
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Og jeg er helt enig. Jeg var også selv travlt beskæftiget med indstilling/karakter/holdning/mentalitet under de pågældende trænere.
Der er bare noget dybt forankret i denne klub, som strækker sig langt tilbage. Faktisk begyndte det jo umiddelbart efter 2014, da man afhændende holdet.
Træningskampe vinteren 2023
Re: Træningskampe vinteren 2023
Der er noget galt held ned i dybet af klubben, helt ned til hvordan man laver talenter, hvordan man stadig siden 2014 og alt den snak om talent udvikling stadig ikke gør det meget bedre end hvad chang kan gøre. For fuck sake, man kan starte en klub på en mark uden kultur, uden fans og overhale AaB inden om på 20 år...Og det er ikke bare FCM, det er hold som FCN endnu et hold uden fans og kultur eller noget, og det er hold som Randers og Viborg... Hell Indtil det hele fuckede op for sønderjyske med de nye ejere føltes det længe som om AaB og Sønderjyske lå ret tæt og det virkede som om Sønderjyske var ved at rykke forbi AaB også...
Jeg tror ikke på klubben er i superligaen næste år.. heldigvis ser det ud til nogen er klar til at smide penge i klubben, for uden det var den gået konkurs ved nedrykning, eftrersom der skal smides 30-40m i klubben bare for at bibeholde det nuværende setup.. så at rykke ned, og bygge op, koster vel let på 100m...
måske det håndbold er meget sjov når det kommer til stykket.. de vinder da lidt
Jeg tror ikke på klubben er i superligaen næste år.. heldigvis ser det ud til nogen er klar til at smide penge i klubben, for uden det var den gået konkurs ved nedrykning, eftrersom der skal smides 30-40m i klubben bare for at bibeholde det nuværende setup.. så at rykke ned, og bygge op, koster vel let på 100m...
måske det håndbold er meget sjov når det kommer til stykket.. de vinder da lidt
Jeg melder mig også som jubeloptimist. AaB skal da ha' al den opbakning vi kan gi' dem. Nu kan vi ikke regne med at Tim Jansen klarer den for os, men så er der måske en anden, altså hvis vi ikke selv kan.RicoBR02 skrev: ↑3. feb 2023, 22:03Jeg forventer stadig at vi spiller superliga næste år og jeg mener at top 6 er indenfor rækkevidde.. Så lad være med at påstå at der ikke findes jubeloptimister!!!R Rosenberg skrev: ↑3. feb 2023, 21:58Er der nogen jubeloptimester tilbage? Jeg har ikke rigtig set dem i flere år.Jakobsen skrev: ↑3. feb 2023, 21:37Ved sgu ikke rigtigt om jeg køber den med 90% mod. Jeg er selv super kritisk overfor AaB og nok jubeloptimisternes hadeobjekt, men jeg synes egentlig problemerne hele tiden har stukket meget dybere end træneren om så det var Søndergaard, Wieghorst, Cifuentes eller Friis x 2.RicoBR02 skrev:Ja fyringen af Friis var snothamrende forkert, dog var der de samme negative skyer over ham fra 90% af debatsiden op til fyringen som der hænger over hamren lige nu. Ja hamren burde stille anderledes op hvis du spørger mig, jeg var ved at gå ud af mit gode skind da jeg så startopstillingen idag. MEN! Man bliver ikke landstræner for Sverige eller mester træner med AaB og med SÅ mange rosende ord fra tidligere spillere hvis man ikke ved hvad man laver. Jeg nægter simpelthen at tro på at os der sidder herinde har set lyset og at Hamren er den eneste der ikke fatter noget. Der skal ske noget nu, men der skal først og fremmest ske noget med spillernes indstilling og selvtillid, så kommer sejrene uanset om vi spille med 3 eller 4 bagi (as u say) eller med Højholt eller fossum på midten.
Edit: Måske ikke uanset om fossum er på midten eller ej, der var jeg nok lige frisk nok..
Og jeg er helt enig. Jeg var også selv travlt beskæftiget med indstilling/karakter/holdning/mentalitet under de pågældende trænere.
Der er bare noget dybt forankret i denne klub, som strækker sig langt tilbage. Faktisk begyndte det jo umiddelbart efter 2014, da man afhændende holdet.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Jeg tager også en lille ja hat på. Men vi skal have Helenius igang meget snart og så skal én af vores konkurrenter i voldsom krise. Drømmer om at Brøndby ikke er færdige med at skifte træner i denne sæson.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
R Rosenberg
- Allstar

Nå ja, okay så. Jeg er også stadig på holdet, der mener, at vi klarer den - vi skal bare slå AGF alle tre gange. Men taber vi i den første, så vil jeg begynde at drikke formiddagskaffe med Proppen.RicoBR02 skrev: ↑3. feb 2023, 22:03Jeg forventer stadig at vi spiller superliga næste år og jeg mener at top 6 er indenfor rækkevidde.. Så lad være med at påstå at der ikke findes jubeloptimister!!!R Rosenberg skrev: ↑3. feb 2023, 21:58Er der nogen jubeloptimester tilbage? Jeg har ikke rigtig set dem i flere år.Jakobsen skrev: ↑3. feb 2023, 21:37Ved sgu ikke rigtigt om jeg køber den med 90% mod. Jeg er selv super kritisk overfor AaB og nok jubeloptimisternes hadeobjekt, men jeg synes egentlig problemerne hele tiden har stukket meget dybere end træneren om så det var Søndergaard, Wieghorst, Cifuentes eller Friis x 2.RicoBR02 skrev:Ja fyringen af Friis var snothamrende forkert, dog var der de samme negative skyer over ham fra 90% af debatsiden op til fyringen som der hænger over hamren lige nu. Ja hamren burde stille anderledes op hvis du spørger mig, jeg var ved at gå ud af mit gode skind da jeg så startopstillingen idag. MEN! Man bliver ikke landstræner for Sverige eller mester træner med AaB og med SÅ mange rosende ord fra tidligere spillere hvis man ikke ved hvad man laver. Jeg nægter simpelthen at tro på at os der sidder herinde har set lyset og at Hamren er den eneste der ikke fatter noget. Der skal ske noget nu, men der skal først og fremmest ske noget med spillernes indstilling og selvtillid, så kommer sejrene uanset om vi spille med 3 eller 4 bagi (as u say) eller med Højholt eller fossum på midten.
Ædruelighedens stemme
- Kasper
- Allstar

Pas på med hvad du lover, tror ikke den mand nøjes med mælk og sukker i formiddagskaffen. Måske en harsk bitter?R Rosenberg skrev: ↑3. feb 2023, 22:25Nå ja, okay så. Jeg er også stadig på holdet, der mener, at vi klarer den - vi skal bare slå AGF alle tre gange. Men taber vi i den første, så vil jeg begynde at drikke formiddagskaffe med Proppen.RicoBR02 skrev: ↑3. feb 2023, 22:03Jeg forventer stadig at vi spiller superliga næste år og jeg mener at top 6 er indenfor rækkevidde.. Så lad være med at påstå at der ikke findes jubeloptimister!!!R Rosenberg skrev: ↑3. feb 2023, 21:58Er der nogen jubeloptimester tilbage? Jeg har ikke rigtig set dem i flere år.Jakobsen skrev: ↑3. feb 2023, 21:37Ved sgu ikke rigtigt om jeg køber den med 90% mod. Jeg er selv super kritisk overfor AaB og nok jubeloptimisternes hadeobjekt, men jeg synes egentlig problemerne hele tiden har stukket meget dybere end træneren om så det var Søndergaard, Wieghorst, Cifuentes eller Friis x 2.RicoBR02 skrev:Ja fyringen af Friis var snothamrende forkert, dog var der de samme negative skyer over ham fra 90% af debatsiden op til fyringen som der hænger over hamren lige nu. Ja hamren burde stille anderledes op hvis du spørger mig, jeg var ved at gå ud af mit gode skind da jeg så startopstillingen idag. MEN! Man bliver ikke landstræner for Sverige eller mester træner med AaB og med SÅ mange rosende ord fra tidligere spillere hvis man ikke ved hvad man laver. Jeg nægter simpelthen at tro på at os der sidder herinde har set lyset og at Hamren er den eneste der ikke fatter noget. Der skal ske noget nu, men der skal først og fremmest ske noget med spillernes indstilling og selvtillid, så kommer sejrene uanset om vi spille med 3 eller 4 bagi (as u say) eller med Højholt eller fossum på midten.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Så gik der dælme boomer i den. Eller mener du vitterligt at Lucas' opførsel på insta har noget som helst med hans engagement på banen at gøre? Og hvor kommer påstanden om at han har svag karakter dog fra? Du må have hørt noget, for ellers er der godt nok tale om et "karakter"mord.R Rosenberg skrev: ↑3. feb 2023, 16:30Lucas har vist mere travlt med at flashe børn, vildmarksbade og tarvelige sandaler på SoMe - gud fader, hvor er han blevet en ligegyldig fodboldspiller. Og når man så samtidig har karakter som en søpølse, så er det bare rigtig sløjt.Funky skrev: ↑3. feb 2023, 15:54Jeg synes nu, 2. halvleg var klart ringere end første. Ingen indhoppere imponerede. Dybt bekymrende at vi ikke tvinger Sirius’ målmand til et eneste indgreb på forsøg inden for rammen i 90 minutter. Dyb skuffelse over flere sf de etablerede, offensive kræfter.
Det kan godt være, vi har træninger i verdensklasse, men jeg har altså ikke set noget i hverken turnerings- eller træningskampe, som fortæller mig, det var klogt at bytte Friis med Hamrén. Tværtimod kan det blive årsagen til en nedrykning.
At skyde på Ludewig af alle spillere er gak. Han gjorde det ok på en uvant plads. Men Lukas? Seriøst???
Man burde have skilt sig af med Lucas, Fossum, Prip og Ementa i vinduet og have hentet nogle, der måske var lidt ringere (Ementa indtaget, ringere fås næppe), men som ikke er bange for blod på trøjen. Ellers send dem på U19.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg er helt forfalden til harsk, kras, overkrydret bitter, hvis vi taber til AGF i premieren.Kasper skrev: ↑3. feb 2023, 22:34Pas på med hvad du lover, tror ikke den mand nøjes med mælk og sukker i formiddagskaffen. Måske en harsk bitter?R Rosenberg skrev: ↑3. feb 2023, 22:25Nå ja, okay så. Jeg er også stadig på holdet, der mener, at vi klarer den - vi skal bare slå AGF alle tre gange. Men taber vi i den første, så vil jeg begynde at drikke formiddagskaffe med Proppen.RicoBR02 skrev: ↑3. feb 2023, 22:03Jeg forventer stadig at vi spiller superliga næste år og jeg mener at top 6 er indenfor rækkevidde.. Så lad være med at påstå at der ikke findes jubeloptimister!!!R Rosenberg skrev: ↑3. feb 2023, 21:58Er der nogen jubeloptimester tilbage? Jeg har ikke rigtig set dem i flere år.Jakobsen skrev: ↑3. feb 2023, 21:37Ved sgu ikke rigtigt om jeg køber den med 90% mod. Jeg er selv super kritisk overfor AaB og nok jubeloptimisternes hadeobjekt, men jeg synes egentlig problemerne hele tiden har stukket meget dybere end træneren om så det var Søndergaard, Wieghorst, Cifuentes eller Friis x 2.RicoBR02 skrev:Ja fyringen af Friis var snothamrende forkert, dog var der de samme negative skyer over ham fra 90% af debatsiden op til fyringen som der hænger over hamren lige nu. Ja hamren burde stille anderledes op hvis du spørger mig, jeg var ved at gå ud af mit gode skind da jeg så startopstillingen idag. MEN! Man bliver ikke landstræner for Sverige eller mester træner med AaB og med SÅ mange rosende ord fra tidligere spillere hvis man ikke ved hvad man laver. Jeg nægter simpelthen at tro på at os der sidder herinde har set lyset og at Hamren er den eneste der ikke fatter noget. Der skal ske noget nu, men der skal først og fremmest ske noget med spillernes indstilling og selvtillid, så kommer sejrene uanset om vi spille med 3 eller 4 bagi (as u say) eller med Højholt eller fossum på midten.
Ædruelighedens stemme
Der er ingen udvikling under Hamren desværre. Syns han er en fed type / men ingen udvikling.
Taktikken igår var helt væk. Venstre siden blev slagtet totalt.
Vi bruger igen spillere på forkerte pladser og ny må Fossum simpelthen snart sættes af.
Vi spiller knap som et 1. Div hold.
Vi skaber ingen chancer - er vildt ufarlige - og defensivt sejler vi rundt.
Desværre tror jeg ikke han får formationen til at fungere men hvis han bruge Granli som vb ludewig som v.kant og fossum så er det også lige gyldigt.
Sådan her rykker vi klart ned - og Hamréns egen udtalelser skriger jo om at vi slet ikke er hvor vi skal være.
GF smadrer et sønnike kisten hvis vi møder sån her op.
Både hamren og spillerne har fejlet Big time.
Idag har jeg en totalt AaB offday
Vi bruger igen spillere på forkerte pladser og ny må Fossum simpelthen snart sættes af.
Desværre tror jeg ikke han får formationen til at fungere men hvis han bruge Granli som vb ludewig som v.kant og fossum så er det også lige gyldigt.
Sådan her rykker vi klart ned - og Hamréns egen udtalelser skriger jo om at vi slet ikke er hvor vi skal være.
Idag har jeg en totalt AaB offday
- Kasper
- Allstar

HahaR Rosenberg skrev: ↑4. feb 2023, 10:26Jeg er helt forfalden til harsk, kras, overkrydret bitter, hvis vi taber til AGF i premieren.Kasper skrev: ↑3. feb 2023, 22:34Pas på med hvad du lover, tror ikke den mand nøjes med mælk og sukker i formiddagskaffen. Måske en harsk bitter?R Rosenberg skrev: ↑3. feb 2023, 22:25Nå ja, okay så. Jeg er også stadig på holdet, der mener, at vi klarer den - vi skal bare slå AGF alle tre gange. Men taber vi i den første, så vil jeg begynde at drikke formiddagskaffe med Proppen.RicoBR02 skrev: ↑3. feb 2023, 22:03Jeg forventer stadig at vi spiller superliga næste år og jeg mener at top 6 er indenfor rækkevidde.. Så lad være med at påstå at der ikke findes jubeloptimister!!!R Rosenberg skrev: ↑3. feb 2023, 21:58Er der nogen jubeloptimester tilbage? Jeg har ikke rigtig set dem i flere år.Jakobsen skrev: ↑3. feb 2023, 21:37
Ved sgu ikke rigtigt om jeg køber den med 90% mod. Jeg er selv super kritisk overfor AaB og nok jubeloptimisternes hadeobjekt, men jeg synes egentlig problemerne hele tiden har stukket meget dybere end træneren om så det var Søndergaard, Wieghorst, Cifuentes eller Friis x 2.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Det nordjyske nøglehul og en ny åbning.baresi skrev: ↑4. feb 2023, 12:15Der er ingen udvikling under Hamren desværre. Syns han er en fed type / men ingen udvikling.
Idag har jeg en totalt AaB offday![]()
Vores bedste og stærkeste våben i kampen om overlevelse og dermed forbliven i landets bedste fodboldrække er uden tvivl nordjysk tålmodighed og bevidstheden om, at det hele nok skal gå. Med andre ord. Lad os nu se tiden an. Det er trods alt det, vi er bedst til og nok så vigtigt: Har det bedst med.
Og imens vi gør det, så lad os samtidig minde hinanden om endnu engang, at det trods alt kun er træningskampe og der fortsat er mange point at spille om. Og endnu vigtigere: Vi har et langt bedre hold på papiret end hvad vi viser på banen og tabellen afspejler. Det har vi i øvrigt haft lige siden 2014. Og så snart vores konkurrenter og alle andre udenfor det nordjyske blot vil erkende dette, vil det gøre livet så meget lettere for os.
Personligt ser jeg det som en taktisk genistreg, at vi ikke blot placerer flere af vores spillere på uvante positioner, men også holder de mest formstærke på bænken fra start. Det vil utvivlsomt forvirre vores modstandere og give os det afsæt og boost vi har brug for, når slutspurten sættes ind.

- Kasper
- Allstar

Hamrén:
Svensk Cup x3
Norsk mester
Dansk mester
Sydafrikansk mester
Landstræner for Sverige og Island og deltaget to gange til EM.
Måske ved manden faktisk hvad han laver.
Svensk Cup x3
Norsk mester
Dansk mester
Sydafrikansk mester
Landstræner for Sverige og Island og deltaget to gange til EM.
Måske ved manden faktisk hvad han laver.
-
R Rosenberg
- Allstar

Ligesom Friis ikke var problemet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
R Rosenberg
- Allstar

Enig. Og Cifuentes ikke var det. Men med Hamréns track record er han det nok mindre end dem alle.Funky skrev: ↑4. feb 2023, 20:39Ligesom Friis ikke var problemet.
Ædruelighedens stemme
men det er sguda underligt at INGEN trænere kan forløse det her hold. De er jo HELT væk. og troede ikke jeg ville sige det her - men hvis man vil bruge jørgensen og poulsen - så bør man sadle om til en 3 back også for at få det bedste ud af Thelander.Funky skrev: ↑4. feb 2023, 20:39Ligesom Friis ikke var problemet.
Og så må lucas sgu ligge ved siden af Pedro på midten - det tror jeg også er fint når der er 3 bag spillere og 2 wingbacks.
MANTL
Kramer - thelander - hagelskjær
Jørgensen - pedro - Lucas - Poulsen
Sousa - Helenius - Bakiz
Det bør være holdet - den der 4 back, den fungerer jo slet slet ikke - de sejler rundt.
på den her måde slipper vi også for fossum
- Kasper
- Allstar

Så du kampen mod Sirius?baresi skrev: ↑4. feb 2023, 21:32men det er sguda underligt at INGEN trænere kan forløse det her hold. De er jo HELT væk. og troede ikke jeg ville sige det her - men hvis man vil bruge jørgensen og poulsen - så bør man sadle om til en 3 back også for at få det bedste ud af Thelander.Funky skrev: ↑4. feb 2023, 20:39Ligesom Friis ikke var problemet.
Og så må lucas sgu ligge ved siden af Pedro på midten - det tror jeg også er fint når der er 3 bag spillere og 2 wingbacks.
MANTL
Sousa - Helenius - Bakiz
Det bør være holdet - den der 4 back, den fungerer jo slet slet ikke - de sejler rundt.
Granli fungerede nærmest som tredje stopper. Ludewig og Jørgensen stod højt på banen, synes ikke man kan sige at det var en decideret 4 back kæde eller decideret 3 back kæde. Lignede lidt en mellemting alt efter hvilken fase af spillet der var igang.
Jeg så kampen OG præcis det du siger - man prøvede taktisk at lave en hybrid af en 3er og 4er ved at ligge granli til venstre som back i forsvaret og 3. Mand når vi har bolden og skulle spille offensivt - set var en kæmpe brøler - giga taktisk brøler, og viser at man vil slagte hele venstre siden.Kasper skrev: ↑5. feb 2023, 07:42Så du kampen mod Sirius?baresi skrev: ↑4. feb 2023, 21:32men det er sguda underligt at INGEN trænere kan forløse det her hold. De er jo HELT væk. og troede ikke jeg ville sige det her - men hvis man vil bruge jørgensen og poulsen - så bør man sadle om til en 3 back også for at få det bedste ud af Thelander.Funky skrev: ↑4. feb 2023, 20:39Ligesom Friis ikke var problemet.
MANTL
Sousa - Helenius - Bakiz
Granli fungerede nærmest som tredje stopper. Ludewig og Jørgensen stod højt på banen, synes ikke man kan sige at det var en decideret 4 back kæde eller decideret 3 back kæde. Lignede lidt en mellemting alt efter hvilken fase af spillet der var igang.
Det var håbløst. Den både og model virker ikke.
Det er vigtigt at Hamren nu får stillet en realistisk start-11 i de to sidste træningskampe - og at man får et par succesoplevelser mod svagere hold. I morgen hedder modstanderen Sogndal, som er rangeret som nr. 23 i Norge (blev nr. 7 i næstbedste række i den forgangne sæson). Selv et dårligt superligahold bør være bedre end dem. Som bekendt bliver sidste træningskamp, på lørdag, mod Vendsyssel.
Det vil være en bet, hvis ikke Helenius bliver klar til i morgen heller, men man kan nok heller ikke gøre så meget andet ved en lårskade end at give den ro - og der skal selvfølgelig heller ikke tages nogen risiko i forhold til at forværre den.
Selvom kampen i fredags lignede mangel på offensive ideer, så synes jeg mest at den gav udtryk for stor defensiv tvivl hos Hamren. Det er hårdt, her knap to uger før sæsonstart, men der skal træffes nogle valg, som måske ikke er så sjove. Fungerer Kasper Jørgensen som defensiv back? Stiller man op med en 4-back kæde a la i fredags, så kommer vi til at se superligahold, der lægger stort pres på den højre forsvarsside.
Til den første kamp mangler Kramer så også centralt og det kommer jo nok også til at påvirke startopstillingen i den ene af de her to kampe, formentlig den sidste mod Vendsyssel. Hamren virker dog mere bekymret for venstre forsvarsside, virker det til, når han vælger at stille uden både Ahlmann og Poulsen i den seneste kamp, men til gengæld bruger Ludewig som en kantløsning, som samtidig skal hjælpe med at lukke af defensivt i venstre side. For mig ligner det mest, at Hamren ikke defensivt tør gå all in med en rigtig kant, samtidig med hans Granli-eksperiment i venstre forsvarsside. Der er simpelthen brug for mere klare svar i næste kamp. Modstanderen må så også forventes at komme med lidt mindre (selvom nr. 11 i Sverige, Sirius, jo heller ikke var en supermagt).
Så ønskerne til i morgen: Lad os se den forsvarsformation der skal spille i superligaen lige om lidt. Find ud af, hvordan Kasper Jørgensen kan benyttes, så det gavner offensiven og ikke svækker defensiven. Hvis Hamren vil fortsætte med sin ide om en hybrid 3-4-3/4-3-3 løsning, så giver det måske mere mening at sætte Ahlmann/Poulsen ned i 4-back kæden, mens Jørgensen får frie tøjler som wingback/kant i højresiden, uden nævneværdige defensive pligter, som man så Ludewig på venstresiden sidst. Og få så truffet den (åbenbart) svære beslutning at sætte Fossum på bænken og lad alternativet spille de her to testkampe. Sæt i gang.
Det vil være en bet, hvis ikke Helenius bliver klar til i morgen heller, men man kan nok heller ikke gøre så meget andet ved en lårskade end at give den ro - og der skal selvfølgelig heller ikke tages nogen risiko i forhold til at forværre den.
Selvom kampen i fredags lignede mangel på offensive ideer, så synes jeg mest at den gav udtryk for stor defensiv tvivl hos Hamren. Det er hårdt, her knap to uger før sæsonstart, men der skal træffes nogle valg, som måske ikke er så sjove. Fungerer Kasper Jørgensen som defensiv back? Stiller man op med en 4-back kæde a la i fredags, så kommer vi til at se superligahold, der lægger stort pres på den højre forsvarsside.
Til den første kamp mangler Kramer så også centralt og det kommer jo nok også til at påvirke startopstillingen i den ene af de her to kampe, formentlig den sidste mod Vendsyssel. Hamren virker dog mere bekymret for venstre forsvarsside, virker det til, når han vælger at stille uden både Ahlmann og Poulsen i den seneste kamp, men til gengæld bruger Ludewig som en kantløsning, som samtidig skal hjælpe med at lukke af defensivt i venstre side. For mig ligner det mest, at Hamren ikke defensivt tør gå all in med en rigtig kant, samtidig med hans Granli-eksperiment i venstre forsvarsside. Der er simpelthen brug for mere klare svar i næste kamp. Modstanderen må så også forventes at komme med lidt mindre (selvom nr. 11 i Sverige, Sirius, jo heller ikke var en supermagt).
Så ønskerne til i morgen: Lad os se den forsvarsformation der skal spille i superligaen lige om lidt. Find ud af, hvordan Kasper Jørgensen kan benyttes, så det gavner offensiven og ikke svækker defensiven. Hvis Hamren vil fortsætte med sin ide om en hybrid 3-4-3/4-3-3 løsning, så giver det måske mere mening at sætte Ahlmann/Poulsen ned i 4-back kæden, mens Jørgensen får frie tøjler som wingback/kant i højresiden, uden nævneværdige defensive pligter, som man så Ludewig på venstresiden sidst. Og få så truffet den (åbenbart) svære beslutning at sætte Fossum på bænken og lad alternativet spille de her to testkampe. Sæt i gang.
Nu har jeg set alle træningskampene
Vi er ikke i nærheden af at ligne et hold der skal spille superliga efter sommerferien.
Imorgen skal modstanderne sættes på plads og vi skal vinde klart og uden større problemer.
Vi er ikke i nærheden af at ligne et hold der skal spille superliga efter sommerferien.
Imorgen skal modstanderne sættes på plads og vi skal vinde klart og uden større problemer.