Kamptråd: AaB - OB, 10.04.2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AaB - OB, 10.04.2023

Indlæg af baresi » 10. apr 2023, 16:52

FIDEL skrev:
10. apr 2023, 16:12
Det er jo helt ærligt en katastrofe, at vi taber på 2 personlige fejl. Det må selvfølgelig ikke ske, især i vores situation. MEN isoleret set, så er Pedro simpelthen ikke "klar" nok til opgaven, og Theo bør jo ikke kastes for løverne i klubbens værste krise nogensinde. Dét mener jeg er skidt af trænerteamet.
Theo har kostet os rigtig mange points nu, og den usikkerhed han viser påvirker naturligvis defensiven og resten af holdet. Sådan er det bare, og derfor bør Mantl stå resten af sæsonen. Det mentale bliver uhyggeligt vigtigt i den resterende del af dette rædsel af en sæson.

Der har været et hav af personlige fejl hele sæsonen, og det er skidt for moralen. Vi ligner en nedrykker.
Total enig.
Kæmpe fejl af Pedro - hans bold behandling stinker
MEN vi skal fandme stoppe det åndssvage småspil i eget felt.
Theo - jeg har aldrig syntes han skulle stå og Idag knækker han totalt - han svigter holdet, har flere placerings fejl opspils fejl osv.
han bør ikke stå for han gør også forsvaret usikkert.
Men fjerner vi de der personlige fejl så spiller vi sådan set en god nok kamp.
Ved godt man ikke kan fjerne de fejl - men der er vildt mange gode momenter også.

Jeg håber højholdt og helenius havde skavanker og skulle Skånes - ellers var det en giga brøler
Vi blev pillet ned Idag og det kan forværres imorgen
Tabellen lyver ikke.

Vi kan ikke blive ved med at leve på at Horsens måske også taber - vi SKAL vinde.
De fejl Idag er under al kritik

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 10. apr 2023, 16:53

Jonas_K skrev:
10. apr 2023, 16:41
Er der forresten en som kan forklare hvorfor AaBs dødbolde, og især hjørnespark skal sparkes 150cm over jorden…. Igen idag pisser vi 3-4 hjørnespark væk på de tjatboldd
Det skyldes, at man forsøger at ramme en medspiller ved forreste stolpe, hvor der er mest fart i bolden, så det kan blive farligt. Men vores sparkere er bare ikke dygtige nok til at ramme den rigtige højde.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 10. apr 2023, 16:56

Funky skrev:
10. apr 2023, 16:50
jonas386 skrev:
10. apr 2023, 16:47
Nitten skrev:
10. apr 2023, 16:42
R Rosenberg skrev:
10. apr 2023, 16:25
Der er så store svigt i denne klub.

Man mister historiens bedste keeper og erstatter med én, der viser sig elendig. Som man så erstatter med et barn, der også viser sig elendig.
Man etablerer sig i bunden, og det bliver rigtig kritisk.
Så lejer man en keeper, som trænerne ikke vurderer god nok, hvorefter man fortsætter med barnet i klubbens mest kritiske tid, hvor der kræves overskud, erfaring og ikke mindst boller, der er faldet ned.
Theo har kostet mindst 10 point denne sæson. Med en bare gennemsnitlig superligakeeper ville vi ligge over stregen. Dertil kan lægges al den usikkerhed, han skaber i forsvaret.

Så kan vi gå videre til midtbanen, der atter ikke blev adresseret. Da vi så kom til vintervinduet, hvor det hele var kritisk og selv den mest debile idiot kunne se, at dette er holdets absolut største mangel og årsag til, at vi er så nemme at slå.

Det er rystende, så meget inkompetence, der har været i denne klub de senere år.
Tænk hvis vi havde kunnet beholde Andreas Hansen istedet for det vi har på målmandsposten nu.
Problemet var ikke salget af Andreas Hansen, men at man ikke udnyttede det halve år plus en håndfuld millioner man havde til at finde en erstatning for Rinne.

Hvis Posavec er det bedste man kunne finde, så er det sløjt arbejde.
Vi kunne sagtens have brugt Andreas Hansen nu, han kunne faktisk være forskellen på overlevelse og nedrykning, og vi kunne have beholdt ham - og det er ikke et problem, at vi ikke sørgede for det?
For de penge vi fik for Hansen, skulle det være muligt at finde en bedre målmand end Andreas Hansen. Han skulle jo også bruge tid i FCN, og var formentlig ikke blevet en videre succes, hvis ikke han havde fået det halve år med udleje.

Var det 8 millioner han blev solgt for? Det burde være muligt at finde en etableret skandinavisk keeper for de penge. Hvorfor vi skulle til at lede på Balkan forstår jeg ikke. Det er ikke et marked vi har haft særlig meget held med igennem tiden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

PonySlaystation
Superliga
Superliga

Indlæg af PonySlaystation » 10. apr 2023, 16:58

Jeg har lige været tråden igennem for at finde folks holdning til det VAR tjek der ikke gav straffe til AaB. Fra min plads så det ud til at bolden dumper ned på en OB hånd, og det så også sådan ud på gengivelsen på storskærmen. Men det ser ikke ud til at være nævnt i tråden en eneste gang?

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 10. apr 2023, 16:59

NIN skrev:
10. apr 2023, 16:48
Funky skrev:
10. apr 2023, 16:45
Nitten skrev:
R Rosenberg skrev:

Man mister historiens bedste keeper og erstatter med én, der viser sig elendig. Som man så erstatter med et barn, der også viser sig elendig.
Så lejer man en keeper, som trænerne ikke vurderer god nok, hvorefter man fortsætter med barnet i klubbens mest kritiske tid, hvor der kræves overskud, erfaring og ikke mindst boller, der er faldet ned.
Theo har kostet mindst 10 point denne sæson. Med en bare gennemsnitlig superligakeeper ville vi ligge over stregen. Dertil kan lægges al den usikkerhed, han skaber i forsvaret.

Så kan vi gå videre til midtbanen, der atter ikke blev adresseret. Da vi så kom til vintervinduet, hvor det hele var kritisk og selv den mest debile idiot kunne se, at dette er holdets absolut største mangel og årsag til, at vi er så nemme at slå.

Det er rystende, så meget inkompetence, der har været i denne klub de senere år.
Tænk hvis vi havde kunnet beholde Andreas Hansen istedet for det vi har på målmandsposten nu.
Åh hahahaha, tak for den reminder, jamen han blev jo dømt ude, for dårlig og slet ikke god nok af nogle folk herinde! Det kan vi da godt huske, kan vi ikke det?
gravballe skrev, at det ville være en dårlig disposition og vi ville fortryde i det i nedrykningsspillet. Men ingen lyttede. Hverken her eller på Hornevej.
Ikke helt men jeg skrev ret hurtigt Theo har dårligere end kroaten og mange her inde bare var forelsket pga han var ung og et talent

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 10. apr 2023, 17:00

Jeg undrer mig også over, at vi ikke har en spiller på bagstolpen ved hjørnespark. Det koster i hvert fald i dag.

Og ja, der kunne sikkert godt fløjtes straffe på den hånd fra OB, men det er en af den slags hånd på, som jeg synes er enormt trælse at få dømt imod. Han blokerer intet og han slår ikke bolden væk fra en AaB’er. Han spiller den heller ikke bevidst.

Vi spiller en fin anden halvleg, men defensiven sover bare ekstremt i flere tilfælde igennem hele kampen. Det går sgu ikke, når man er ved at rykke ned.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 10. apr 2023, 17:04

PonySlaystation skrev:
10. apr 2023, 16:58
Jeg har lige været tråden igennem for at finde folks holdning til det VAR tjek der ikke gav straffe til AaB. Fra min plads så det ud til at bolden dumper ned på en OB hånd, og det så også sådan ud på gengivelsen på storskærmen. Men det ser ikke ud til at være nævnt i tråden en eneste gang?
Vi var blevet sure hvis den har dømt imod os. Når det er sagt så er der blevet dømt markant tynder straffe imod os

Nautrup88
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Rinne

Indlæg af Nautrup88 » 10. apr 2023, 17:08

Ja vi skal ha 3 point på fredag, har bare svært ved at se hvordan det skal kan lade sig gør. Specielt med den gang serie 6 bold vi ser i de første 45 min. En ting er og hente Horsens , men og holde Lyngby bag os er sku nok en større mundfuld.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 10. apr 2023, 17:08

Kampen i dag viser meget godt, hvorfor den der "Vi skal bare vinde over Horsens og Lyngby-analogi" ikke holder. Med så graverende personlige fejl, så kan vi sagtens tabe kampe, hvor vi er dominerende.
Jeg håber vores trænerteam kan se fornuften i at udskifte Theo med Mantl. Hvis ikke, så frygter jeg stadig for klubbens fremtid - tyskere eller ej.
Og det er naturligvis et stort problem, at vores centrale midtbane er historisk tynd - især i bredden. Pedro viser meget tydeligt, at han ikke passer ind i spillestilen. Og så mangler der generelt noget mere fylde på den midtbane. Bl.a. derfor undrer det mig, at man vælger at stille med 3 midtbanespillere.

PonySlaystation
Superliga
Superliga

Indlæg af PonySlaystation » 10. apr 2023, 17:09

gravballe skrev:
10. apr 2023, 17:04
PonySlaystation skrev:
10. apr 2023, 16:58
Vi var blevet sure hvis den har dømt imod os. Når det er sagt så er der blevet dømt markant tynder straffe imod os
Jeg synes det lignede en der ofte bliver dømt. Om man så synes det skal dømmes eller ej, er jo en anden sag. Der bør jo dømmes ens hver gang, og den så ret tydelig ud. Det ændre jo så ikke på at der blev spillet jammerligt i store dele af kampen, og at det nok ikke er ufortjent at vi taber.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 10. apr 2023, 17:11

Så vidt jeg lige kan erindre på stående fod, har vi nu tabt 9 af de sidste 11 kampe i Superligaen. Det i sig selv er jo helt forrykt.

Hvis man dykker lidt ned i tallene, fremgår det endvidere, at 8 af de 9 kampe er tabt med 1 mål! Ser man måske bort fra 0-1 - nederlaget til FCK i Parken, har vi i alle kampene haft gode muligheder for at få enten 1 eller 3 point, eller er jeg helt galt på den?

Det er mig simpelthen en gåde, hvordan marginalerne i mange kampe går mod AaB. Reelt har spillet jo i flere kampe faktisk været ganske hæderligt. Og så er det til at få lange nosser over, at når vi så endelig scorer 2 mål i en kamp; så scorer modstanderen 3, hvilket er 100 år siden, at det sidst er sket!

EnvenafFolket

Indlæg af EnvenafFolket » 10. apr 2023, 17:11

NIN skrev:
10. apr 2023, 16:48
Funky skrev:
10. apr 2023, 16:45
Nitten skrev:
R Rosenberg skrev:

Åh hahahaha, tak for den reminder, jamen han blev jo dømt ude, for dårlig og slet ikke god nok af nogle folk herinde! Det kan vi da godt huske, kan vi ikke det?
gravballe skrev, at det ville være en dårlig disposition og vi ville fortryde i det i nedrykningsspillet. Men ingen lyttede. Hverken her eller på Hornevej.
Justice for gravballe! Det har jeg altid sagt.

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 10. apr 2023, 17:15

Gentleman Finn skrev:
10. apr 2023, 16:49

Det lignede fra min stol et klokkeslæt straffespark vi bliver snydt for. OB har tur i dommene imod os denne sæson, same shit i Odense. Men manglende dommerheld kan vi ikke bruge til en skid. Der bliver stadig lavet for store fejl som i sidste ende koster os minimum 1 point
Til gengæld var det vist i den heldige kategori, at Ahlmann ikke fik rødt for det spark i hovedhøjde. Nu ramte foden ovenpå skulderen, men jeg gyser faktisk lidt ved, hvor grimt det kunne være endt. Helt hensynsløst.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 10. apr 2023, 17:23

Det mest spændende lige nu er vel, hvem der tager turen med ned. Det ligger vel i kortene, at Hiljemark ikke bliver cheftræner permanent i det scenarie. Men hvem ryger ellers ud/vil ikke med ned?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Nautrup88
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Rinne

Indlæg af Nautrup88 » 10. apr 2023, 17:27

Funky skrev:
10. apr 2023, 17:23
Det mest spændende lige nu er vel, hvem der tager turen med ned. Det ligger vel i kortene, at Hiljemark ikke bliver cheftræner permanent i det scenarie. Men hvem ryger ellers ud/vil ikke med ned?
Alle dem der ikke har AaB nært. så det er vel Prip,bakiz,sousa,Kramer,fossum eller tager jeg fejl?

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 10. apr 2023, 17:33

Jeg vil vove den påstand, at hvis Horsens vinder i morgen, er det i praksis game over for AaB. Vi kan ikke blive ved med at skulle grave os op af et dybt hul; det er i det hele taget utroligt, at vi ikke allerede er begravet.

Under alle omstændigheder er det klart mest sandsynlige scenario, at vi rykker ud. Det synes at være en permanent tilstand, at kampene hele tiden lige præcis falder ud til modstandernes fordel - hvilket som nævnt i et tidligere indlæg - stort set er hver eneste kamp og har stået på i så lang tid, at årsagen dertil må være strukturel; det er svært i denne sammenhæng ikke at pege på vores problemer på målmandsposten.

Et selvsagt hypotetisk spørgsmål; men havde vi overhovedet betragtet nedrykning som et tema, såfremt Rinne havde stået på mål i denne sæson?

Men vi må jo selvsagt forberede os på 1. division; mig bekendt befinder sig AaB sig efter tyskernes ganske vist beskedne indtog sig i en situation, hvor holdet kan gå ind til næste sæson med næsten uforandret setup. Målet må vel være hurtig tilbagevenden til Superligaen (skulle man mene).

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 10. apr 2023, 17:37

Nautrup88 skrev:
10. apr 2023, 17:27
Funky skrev:
Alle dem der ikke har AaB nært. så det er vel Prip,bakiz,sousa,Kramer,fossum eller tager jeg fejl?
De må bide i det sure æble!! Fossum er eneste mand der kan smutte.

Fuck hvor er AaB bare i problemer, når man ikke får point hjemme mod det OB hold. Vores målmand koster os igen. Desværre.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 10. apr 2023, 17:54

Kristian skrev:
10. apr 2023, 17:37
Nautrup88 skrev:
10. apr 2023, 17:27
Funky skrev:
De må bide i det sure æble!! Fossum er eneste mand der kan smutte.

Fuck hvor er AaB bare i problemer, når man ikke får point hjemme mod det OB hold. Vores målmand koster os igen. Desværre.
Ja, når vi siger målmænd, er det i grunden utroligt, at vi slipper så få mål ind, som tilfældet er. I foråret har vi - inklusive det to pokalkampe mod Viborg - faktisk spillet 3 kampe uden at slippe mål, derudover 4 kampe med 1 mål mod os (som vi alle har tabt!) - og så besynderligt nok OB, der har scoret hhv. 2 og 3 gange mod os. Men set i det lys kan vi ikke påstå, at vi skulle have en speciel grel defensiv.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 10. apr 2023, 17:55

Vild kamp med masser af chancer til begge hold, fynboerne spillede godt i 1. halvleg men vi fik gradvist overtaget momentum efter pausen. Det var positivt at vi skabte en del chancer hvorimod defensiven godt nok var sårbar overfor fynboernes hurtige folk i front. Det var ikke en kamp for vores centrale forsvar hvor især Thelander så rigtig skidt ud i 2. halvleg med nogle manglende indgreb der kunne ha' kostet rigtig dyrt.

AC Horsens taber i morgen og dermed er det stort set status quo

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 10. apr 2023, 17:56

Hovedet skrev:
10. apr 2023, 17:11
Så vidt jeg lige kan erindre på stående fod, har vi nu tabt 9 af de sidste 11 kampe i Superligaen. Det i sig selv er jo helt forrykt.

Hvis man dykker lidt ned i tallene, fremgår det endvidere, at 8 af de 9 kampe er tabt med 1 mål! Ser man måske bort fra 0-1 - nederlaget til FCK i Parken, har vi i alle kampene haft gode muligheder for at få enten 1 eller 3 point, eller er jeg helt galt på den?

Det er mig simpelthen en gåde, hvordan marginalerne i mange kampe går mod AaB. Reelt har spillet jo i flere kampe faktisk været ganske hæderligt. Og så er det til at få lange nosser over, at når vi så endelig scorer 2 mål i en kamp; så scorer modstanderen 3, hvilket er 100 år siden, at det sidst er sket!
Det er nu ikke helt 100 år siden, faktisk skal vi blot spole tiden tilbage til den 30. oktober i det herrens år 2022.

Besvar