Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)
Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)
Helt fint. Gider ikke se Dalsgaard i trøjen igen. Men nu kan diskussionen da lukkes.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Han passer overhovedet ikke ind i AaB’s koncept. Hvis AaB skal forstærkes i forsvaret skal det være en med fart. Det er ikke Dalle. Samtidig giver AGF sikkert en højere løn end vi ville kunne.
Jeg er tilfreds med at AaB holder sig til kursen og holder sig fra en aldrende Dalsgaard.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Fint med Dalsgaard..
AaB har jo helt sikkert gerne ville have ham, hvis prisen var rigtigt, men netop prisen gjorde det urealistisk, fordi AaB selvfølgelig ikke vil brænde fingrene igen på en gammel spiller. AaB-ikon eller ej..
AGF har flere penge til sådan forsøg end AaB har, og fred være med det.
Og heller intet ondt mod Dalsgaard, hvis han f.eks. kan få det dobbelt og/eller et år mere på kontrakten end i AaB, ja så skal han da gør det kloge fremfor at følge følelserne, hvis han skulle have sådan om at kunne afslutte i AaB.
Nå videre!
AaB har jo helt sikkert gerne ville have ham, hvis prisen var rigtigt, men netop prisen gjorde det urealistisk, fordi AaB selvfølgelig ikke vil brænde fingrene igen på en gammel spiller. AaB-ikon eller ej..
AGF har flere penge til sådan forsøg end AaB har, og fred være med det.
Og heller intet ondt mod Dalsgaard, hvis han f.eks. kan få det dobbelt og/eller et år mere på kontrakten end i AaB, ja så skal han da gør det kloge fremfor at følge følelserne, hvis han skulle have sådan om at kunne afslutte i AaB.
Nå videre!
Jeg tror ikke at Koppmeier på noget tidspunkt har været interesseret i Dalsgaard, selvom han selv bød sig til.
-
optimisten
- 2. div

Hvis AaB kunne få Dalsgaard til en rimelig økonomi, er det utrolig ærgeligt at vi ikke tager imod den gave.
Vi mangler kultur, erfaring og bevist superliga-niveau.
Til gengæld har jeg svært ved at se hvorfor AGF signer Dalsgaard. De har allerede flere rutinerede og ældre spillere i truppen. Men måske får man meget kvalitet for pengene, når man henter en 34-årig. Fordi alle konkurrenterne kun løber efter U23-spillere.
Vi mangler kultur, erfaring og bevist superliga-niveau.
Til gengæld har jeg svært ved at se hvorfor AGF signer Dalsgaard. De har allerede flere rutinerede og ældre spillere i truppen. Men måske får man meget kvalitet for pengene, når man henter en 34-årig. Fordi alle konkurrenterne kun løber efter U23-spillere.
Vi må da håbe det bliver bedre i morgen.
Modsat andre gamle AaB'ere kommer Dalsgaard altså med solidt højt niveau fra en mesterskabsbejler, hvor han får masser af spilletid. Det kan ikke rigtigt sammenlignes med Kusk og hvad ellers, vi har forsøgt os med. Jeg kunne godt se Dalle gøre en afgørende forskel for os næste sæson, men fair nok, jeg erkender også, at Kasper Jørgensen er vokset i rollen på HB denne sæson. Det er ikke dér, vi har de største udfordringer.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Vi har brændt nallerne alt for mange gange ved at hente tidligere AaB'er, der tjener kassen. Vi skal eddermane være tro mod vores egen strategi..
Jeg må også sige jeg er lidt skeptisk når folk som Dalsgaard og Lasse Nielsen byder sig til. Jeg synes, måske uberettiget, at det lugter lidt af, at man altid kan komme til AaB og få den sidste kontrakt inden pensionen kalder.
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Der er kæmpe forskel på de to, kan slet ikke sammenlignes.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Vores egen strategi virker en anelse naiv. Lidt ala Hjulmand med FCN i CL.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Lasse Nielsen? Er der noget jeg har overset?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Lasse vil gerne hjem til Aalborg.Kasper skrev: ↑21. maj 2024, 17:45Lasse Nielsen? Er der noget jeg har overset?
https://bold.dk/fodbold/nyheder/lasse-n ... il-danmark
Naiv og naiv, det kan vel diskuteres.. Mange hold rundt omkring i ligaen spiller med unge talenter. Silkeborg, Randers, Viborg og nu også OB. FCN har været eminente til det i gennem mange år, så jeg kan ikke se hvorfor vi ikke skulle kunne spille med yngre spillere.Brodernumsi skrev: ↑21. maj 2024, 16:32Vores egen strategi virker en anelse naiv. Lidt ala Hjulmand med FCN i CL.
Det der flikflak mellem forskellige strategier - samt at afhente afdankede ex-profiler, der tjener kassen, er et eller andet sted det der har bragt os i denne morads..
- Kasper
- Allstar

I min drømmeverden så stod han på Hornevej til første træning efter sommerpausen.emenike skrev: ↑21. maj 2024, 17:56Lasse vil gerne hjem til Aalborg.Kasper skrev: ↑21. maj 2024, 17:45Lasse Nielsen? Er der noget jeg har overset?
Om det er smart økonomisk eller sportsligt, det kan jeg ikke forholde mig til.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Fedt idé. Så kan den unge Thelander få en erfaren makker at læne sig ud ad.Kasper skrev: ↑21. maj 2024, 18:05I min drømmeverden så stod han på Hornevej til første træning efter sommerpausen.emenike skrev: ↑21. maj 2024, 17:56Lasse vil gerne hjem til Aalborg.Kasper skrev: ↑21. maj 2024, 17:45Lasse Nielsen? Er der noget jeg har overset?
Når Lucas Andersen vader ind i Queens Park Rangers kamptrup efter 4 måneder uden kamp overhovedet og få uger efter befinder sig i startopstillingen med regulær profilstatus - på et vel at mærke i øvrigt velfungerende hold med et budget større end FCKs. Så behøver jeg simpelthen ikke flere argumenter for at begrunde, hvorfor samme spiller kunne have forstærket et rædderligt spillende AaB-hold i Danmarks næstbedste række.jonas386 skrev: ↑21. maj 2024, 08:53Jeg tror ærligt talt ikke jeg kan komme i tanke om en decideret god Helenius-kamp siden han vendte tilbage for denne gang. Totalt forudsigeligt i øvrigt, hvilket vel er hvorfor Bælum hoppede på. Et par gode indhop her og der er ikke acceptabelt, eller noget man bør bygge noget som helst op omkring.Hovedet skrev: ↑20. maj 2024, 22:16Nu har han jo af gode grunde ikke spillet i foråret. Men ligesom tilfældet var med Lucas Andersen, kunne jeg kun udtrykke undren over den manglende brug af Helenius. Sågar efter, at vi havde mistet Sousa. Og før vi havde erhvervet Mathias Jørgensen.9520AaB skrev: ↑20. maj 2024, 18:43At skrive som om Helenius ikke gider at spille er vist en fri fortolkning.Kunji skrev:Og vi er jo slet ikke færdige med at rydde op.
Det er bare ikke alle ting, som er ligetil. Jeg ved, at man gerne vil af med Helenius, men man hænger på en tåbelig løn. Og medmindre Helenius pludselig begynder at have ambitioner om fodbold igen, så trækker han jo nok bare checken hjem hver måned. Han er med andre ord umulig at komme af med, medmindre han 1) selv ønsker det eller 2) man løser ham fra kontrakten med tæt på fuld kontraktsum.
Dertil har vi også høje lønninger bundet på et midterforsvar, som heller ikke passer ind i det vi helst vil, men som dog trods alt kan bidrage, hvis vi tilpasser os til dem.
Trænerne har valgt at spille på en måde, der i den grad ikke tilgodeser forrige års superligatopscorer, det skriger til himlen at man ikke har lagt offensiv an, så hans kvaliteter kommer i spil.
Det sidste man fandt på var at købe/leje to hurtige kanter(Adedeji og Toku), som løber rundt med total skyggeklapper for øjnene, og ALDRIG spiller medspillere gode. Den sidste hurtige kant(M Jørgensen), viste sig at være en succes, men ikke i at gøre sin angriber god, men til at omsætte fart til scoring.
Så summasumarum. Jeg er enig i at Helenius ikke har vist et ok niveau(men hvem har det), men det er satme ikke fordi han ikke gider.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ganske vist faldt halvdelen af hans 7 mål på straffespark, men han var utvivlsomt vores farligste mand i efteråret. Han spillede en rædderlig pokalkamp mod Fredericia og tidligere hjemme mod Næstved. Han har sine udfald, men han har utvivlsomt været kampafgørende i flere tilfælde med en 15-20 minutter på banen eller tæt på at være det, som f.eks. hjemme mod Helsingør. Sammen med Lucas Andersen medvirkede han til fuldstændig at vende den indtil da komplet bizarre hjemmekamp mod HB Køge i et sådant omfang, at man nærmest skulle tro, at der var tale om to forskellige hold i forhold til dem, der havde spillet de første 75 minutter (hvor et decideret sølle AaB-hold havde haft 2 afslutninger inden for målrammen, begge uden for straffesparksfeltet og ingen - siger og skriver - ingen den første halve time af 2. halvleg!)
Under en anden og mere kompetent ledelse - eller såmænd blot en ledelse styret af almindelig sund fornuft - kunne jeg sagtens have set Nicklas Helenius brage en 15-20 kasser i mål i denne sæson. Det er ganske enkelt på månen, at spillere som Lucas Andersen og Nicklas Helenius har rådnet op på bænken - og det altså efter Sousa og før Mathias Jørgensen - på et hold, der til sidst dårligt kunne sætte to afleveringer sammen på modstanderens banehalvdel og lignede et trafikuheld i slowmotion.
Der må simpelthen være grænser for, hvor mange ugidelige og elendige profiler denne klub har været i stand til at skrabe sammen!
Hvad er det i øvrigt Lucas havde vist de seneste to år af sin AaB-karriere der får dig til at tro ham og Helenius bare skulle dominere 1. division? Det kan ikke være noget i præstationerne. Han har fået masser af spilletid i både nedrykningspillet og i 1. division uden at vise noget som helst andet end dårlige afleveringer, langsom boldbehandling og skud på mål, som en 5 årig med knogleskørhed og iført hjemmesko kunne have gjort bedre.
Men nu blev han jo ikke anvendt og tilførte derfor heller ingen værdi. Det samme havde jo været tilfældet, om vi havde haft Mbappe og Messi på bænken.
Tænk sig, at Lucas Andersen i ramme alvor blev spået en fremtid i Hobro og Vendsyssel for tre måneder siden. Tilfældet Lucas Andersen udgør endnu en indikation på, at problemerne skal lokaliseres i AaB og ikke i "dovne" spillere.
Kan det i øvrigt passe, at Nicklas Helenius har en 3-årig kontrakt med AaB? Jeg kunne godt se meningen med Helenius som en "her-og-nu" - forstærkning for AaB i foråret 2022. For pokker, manden var altså topscorer i den foregående Superligasæson, hvor han i øvrigt ved flere lejligheder pinte og plagede et AaB-hold, der trods sluttede grundspillet som nr. 4.
Derimod kan vi godt stille spørgsmålstegn om værdien i en længerevarende kontrakt med en høj løn til en spiller, der - vist nok - var 32 år ved ankomst til AaB. Og det var nok heller ikke sket, hvis ikke AaB havde gerådet sig ud i den suppedas.
Forårssæsonen har selvsagt været irrelevant grundet hans skade. Det er ligeledes korrekt, at han gerne tager sig lidt dvask ud på en fodboldbane, men det har han alle dage gjort. Som f.eks. Kusk også gjorde det, da han var på sin absolutte top i 2014. Men alene det faktum, at han med få minutter på banen var vores topscorer i efteråret - og dertil lå højt på assist og et par stolpeskud - indikerer, at også han kunne være anvendt bedre, når vi nu alligevel betaler den løn, som vi gør.
I det hele taget forekommer det mig pløkabsurd, at en klub, der har solgt Allan Sousa (og endnu ikke erhvervet Mathias Jørgensen), kan tillade sig at totalsylte spillere som Lucas Andersen og Nicklas Helenius, når man påtænker, hvordan offensiven i øvrigt klarede sig i landets næstbedste række. Helenius er en klart bedre spiller end Mathias Ross.
Eksil skrev: ↑21. maj 2024, 19:08Fedt idé. Så kan den unge Thelander få en erfaren makker at læne sig ud ad.Kasper skrev: ↑21. maj 2024, 18:05I min drømmeverden så stod han på Hornevej til første træning efter sommerpausen.emenike skrev: ↑21. maj 2024, 17:56Lasse vil gerne hjem til Aalborg.Kasper skrev: ↑21. maj 2024, 17:45Lasse Nielsen? Er der noget jeg har overset?
Nu er det godt nok meget længe jeg har set Lasse spille, men jeg sidder og tænker, om han mon er marginalt hurtigere end Thelander? I så fald er det stadig ikke nok. Hvis vi gerne vil presse højt, og det skal AaB simpelthen have bestemt sig for én gang for alle, så har vi brug for hurtigere folk i bagkæden.
Jeg kan sagtens se hvad Lasse vil kunne bidrage med, men han skal passe ind i vores fremtidige spillestil.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Men hvorfor kigge på hvordan han præsterer i en anden klub, når du faktisk har kampe fra 1. division i AaB, hvor han var mindst lige så ringe som resten af holdet, og markant ringere præsterende end eks. Widell.Hovedet skrev: ↑21. maj 2024, 19:19
Når Lucas Andersen vader ind i Queens Park Rangers kamptrup efter 4 måneder uden kamp overhovedet og få uger efter befinder sig i startopstillingen med regulær profilstatus - på et vel at mærke i øvrigt velfungerende hold med et budget større end FCKs. Så behøver jeg simpelthen ikke flere argumenter for at begrunde, hvorfor samme spiller kunne have forstærket et rædderligt spillende AaB-hold i Danmarks næstbedste række.
Men nu blev han jo ikke anvendt og tilførte derfor heller ingen værdi. Det samme havde jo været tilfældet, om vi havde haft Mbappe og Messi på bænken.
Tænk sig, at Lucas Andersen i ramme alvor blev spået en fremtid i Hobro og Vendsyssel for tre måneder siden. Tilfældet Lucas Andersen udgør endnu en indikation på, at problemerne skal lokaliseres i AaB og ikke i "dovne" spillere.
Kan det i øvrigt passe, at Nicklas Helenius har en 3-årig kontrakt med AaB? Jeg kunne godt se meningen med Helenius som en "her-og-nu" - forstærkning for AaB i foråret 2022. For pokker, manden var altså topscorer i den foregående Superligasæson, hvor han i øvrigt ved flere lejligheder pinte og plagede et AaB-hold, der trods sluttede grundspillet som nr. 4.
Derimod kan vi godt stille spørgsmålstegn om værdien i en længerevarende kontrakt med en høj løn til en spiller, der - vist nok - var 32 år ved ankomst til AaB. Og det var nok heller ikke sket, hvis ikke AaB havde gerådet sig ud i den suppedas.
Forårssæsonen har selvsagt været irrelevant grundet hans skade. Det er ligeledes korrekt, at han gerne tager sig lidt dvask ud på en fodboldbane, men det har han alle dage gjort. Som f.eks. Kusk også gjorde det, da han var på sin absolutte top i 2014. Men alene det faktum, at han med få minutter på banen var vores topscorer i efteråret - og dertil lå højt på assist og et par stolpeskud - indikerer, at også han kunne være anvendt bedre, når vi nu alligevel betaler den løn, som vi gør.
I det hele taget forekommer det mig pløkabsurd, at en klub, der har solgt Allan Sousa (og endnu ikke erhvervet Mathias Jørgensen), kan tillade sig at totalsylte spillere som Lucas Andersen og Nicklas Helenius, når man påtænker, hvordan offensiven i øvrigt klarede sig i landets næstbedste række. Helenius er en klart bedre spiller end Mathias Ross.
Helenius var allerede faldet markant i niveau halvsæsonen inden vi hentede ham. 4/6 mål i den sæson kom i de første tre runder. Han var altså allerede på kraftig retræte da vi hentede ham. Nu er han netop fyldt 33, og har ikke vist noget i to sæsoner, der skulle berettige en plads som 1. angriber på et hold der gerne vil blive i ligaen.
Om Helenius er bedre for holdet end Ross ved jeg ikke, men jeg forstår godt hvorfor man vil satse på sidstnævnte, og evt. se om han kan skydes afsted for et pænt beløb. Under alle omstændigheder skal der hentes en ny til pladsen, og jeg drømmer om at Koppmeier finder en spiller ala Vejles Onugkha
Sidstnævnte er vi helt enige i. Og al besparelse er bestemt heller ikke nødvendigvis af det dårlige, hvis det, man får for pengene, ikke afspejler sig på banen. Som et eksempel vil jeg nævne en spiller som Iver Fossum, som havde solid Superligaklasse og da også ville have forstærket det nuværende hold. Men han leverede ikke på det profilniveau, som han var lønnet til.jonas386 skrev: ↑21. maj 2024, 19:48Men hvorfor kigge på hvordan han præsterer i en anden klub, når du faktisk har kampe fra 1. division i AaB, hvor han var mindst lige så ringe som resten af holdet, og markant ringere præsterende end eks. Widell.Hovedet skrev: ↑21. maj 2024, 19:19
Når Lucas Andersen vader ind i Queens Park Rangers kamptrup efter 4 måneder uden kamp overhovedet og få uger efter befinder sig i startopstillingen med regulær profilstatus - på et vel at mærke i øvrigt velfungerende hold med et budget større end FCKs. Så behøver jeg simpelthen ikke flere argumenter for at begrunde, hvorfor samme spiller kunne have forstærket et rædderligt spillende AaB-hold i Danmarks næstbedste række.
Helenius var allerede faldet markant i niveau halvsæsonen inden vi hentede ham. 4/6 mål i den sæson kom i de første tre runder. Han var altså allerede på kraftig retræte da vi hentede ham. Nu er han netop fyldt 33, og har ikke vist noget i to sæsoner, der skulle berettige en plads som 1. angriber på et hold der gerne vil blive i ligaen.
Om Helenius er bedre for holdet end Ross ved jeg ikke, men jeg forstår godt hvorfor man vil satse på sidstnævnte, og evt. se om han kan skydes afsted for et pænt beløb. Under alle omstændigheder skal der hentes en ny til pladsen, og jeg drømmer om at Koppmeier finder en spiller ala Vejles Onugkha
Du har jo helt ret i dine betragtninger om Lucas Andersen, som efterhånden fremstod som en skygge af en skygge af sig selv. Også i 1. division med enkelte undtagelser i begyndelsen af sæsonen. Jeg er derfor overhovedet ikke sikker på, at han kunne have leveret det niveau i AaB, som han nu leverer i Queens Park Rangers. Min pointe var imidlertid: Hvorfor oplever vi de voldsomme kvalitetsfald hos spillere i AaB, både individuelt og som hold?
Min tanke var blot, at når vi har nogle dyre og ganske rigtigt uhensigtsmæssige kontrakter med f.eks. Helenius og Thelander, så kan vi jo lige så godt få det bedste ud af det. Jeg forstår altså heller ikke, at en spiller som Thelander - der immervæk kun er 31 år - skulle være blevet så afsindig ringe, at han slet ikke kan begå sig i 1. division. Som det jo har set ud ved flere lejligheder, når AaB har praktiseret et hjælpeløst presspil.
- Kasper
- Allstar

Vi er rykket op fordi vi spillede Thelander på hans bedste position
Langt tilbage på banen og med to stoppere på siden. Har du ikke skrevet ca. 1000 indlæg om at det var noget lort?
Langt tilbage på banen og med to stoppere på siden. Har du ikke skrevet ca. 1000 indlæg om at det var noget lort?