jonas386 skrev: ↑23. maj 2024, 11:49
Maglau skrev: ↑23. maj 2024, 11:26
jonas386 skrev: ↑23. maj 2024, 11:05
Maglau skrev: ↑23. maj 2024, 10:54
jonas386 skrev: ↑23. maj 2024, 10:49
Funky skrev: ↑23. maj 2024, 10:39
Well, jeg gætter på, det har været vurderingen fra diverse AaB-ledere og trænere, at det var forsøget værd, for jeg er da enig i, at det ikke var super-proven quality, man købte. Det gælder vel for stort set alle indkøb i nyere tid, i øvrigt.
Jeg har sådan set ikke noget imod at man tager en chance på nogle spillere, men man skulle aldrig have smidt transfersum for Bakiz. Ligesom Prip er der ikke bare tale om en one-trick pony, men også en decideret ærgerlig personlighed, hvilket allerede vist sig da han forsøgte at presse skiftet igennem fra VFF.
Heldigvis virker tyskerne, også her, til at have hovedet bedre skruet på, og have en noget bedre forståelse for menneskelig psyke og personligheder.
Stop lige - Prip blev nummer 2 på topscorer listen i superligaen og var en kanon god mand for os i den sæson. Der var bud efter ham fra BIF til mere 10 mio kr.
så Prip var en rigtigt god signing.
Kan du ikke lige fortælle mig hvordan det gik sæsonen efter de 14 mål, og hvor meget han blev solgt for da vi slap ham?
Nej det skal jeg ikke fortælle.
Du angriber præmissen om at vi købte ham og det forholder jeg mig til.
Det er dig der påstår at han var et fint køb, selvom han også havde en ret stor andel i at vi rykkede ned, fordi han spillede som en pose nødder og leverede nul
Men forstår da godt du ikke vil snakke om det.
Jeg synes nu ubetinget han var et godt køb. Han leverede fantastisk i første sæson og kunne have været solgt for et større beløb. Jeg synes mere det var AaB der fejlede big time ved ikke at smede mens jernet var varmt.
På mange måder synes jeg det minder om Patrick Olsen, hvor man dog indkassererede på det rigtige tidspunkt.
Det er altid en overvejelser hvornår en spiller skal sælges. Hvis en spiller har leveret fantastisk i en sæson, synes jeg altid man skal vurdere, om man forventer at spille på en måde som gør at spilleren burde fortsætte med at levere på samme høje niveau. Hvis ikke - så sælg spilleren mens han har værdi. Det er ikke alle spillere, der bare kan finde sig til rette i nye systemer, eller bare fungerer i nye relationer med det samme.
Det er altid svært at vurdere hvorfor en spiller ikke leverer. Der kan være mange grunde, som er uden for spillerens kontrol. Er man en spiller, der fungerer bedst i ét system, men holdet konsekvent spiller et andet system, er det ikke spilleren der fejler, men klubben, der burde have været opmærksom på dette inden man skrev kontrakt med spilleren, eller valgte ikke at sælge spilleren.
Jeg har ikke fulgt Prip tæt nok til at vide hvad årsagen er.