Runde 31: Kolding IF-AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Runde 31: Kolding IF-AaB

Indlæg af Reyad » 24. maj 2024, 21:00

Fint med sejr. Ligegyldig kamp der indsatsmæssigt også emmede af ligegyldighed.

Tankevækkende at Arnorsson fremstår som den sikreste og mest driftsikre i tremandskæden.
Davidsen bedre end Ask. Desværre mest pga Ask usandsynligt lave niveau.

Håber vi får spillet noget bold ind i det her hold med den nye træner. Havde været fint med en tyvstart, men gør nok ikke en forskel i det lange løb.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 24. maj 2024, 21:01

Kasper skrev:
24. maj 2024, 20:59
Sejr igen. Det skal blive ved :aabfan:

Bomholt er vidunderlig!
Jørgensen er piv fræk, piv hurtig og piv skarp!
Pudsigt at vi pludselig får sejrene igen efter st oprykningen blev sikret af andre ;)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 24. maj 2024, 21:05

Ufortjent sejr, men gode mål... På trods af vores to forsvarskoks synes jeg stadigvæk det er tydeligt, at forsvaret er vores stærkeste kort. Gode præstationer af 2 gange Jørgensen og Posavec. Og så synes jeg egentlig også Bakiz spillede en fin kamp på en uvant plads...

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 24. maj 2024, 21:06

Hanga skrev:
24. maj 2024, 21:01
Kasper skrev:

Bomholt er vidunderlig!
Pudsigt at vi pludselig får sejrene igen efter st oprykningen blev sikret af andre ;)
Ja heldigt at der er andre hold der hjælper os.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 24. maj 2024, 21:09

Jeg lavede lige optællingen... AaB har scoret 25 mål dette forår, heraf har Jørgensen og Jørgensen stået for 15.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 24. maj 2024, 21:28

Jeg tror nu i øvrigt godt, at vi kan pakke prædikatet "sommerkamp" til side.

Kolding er besat af rækkens 3. plads og generel pionerånd som oprykker fra 2. division (hvilket i øvrigt skete på et hængende hår). Denne motivation har ikke været mindre af, at dagens modstander var AaB; dels fordi Kolding føler, at de burde have fået mere end et point ud af de tre forrige opgør mellem de to klubber, dels fordi AaB både er kommet fra og returneret til den Superliga, som Kolding i stadig stigende grad ser sig blive en del af i løbet af de kommende år.

Deres tilskuertal er generelt høje, de skal snart have nyt stadion, hvortil kommer, at den håndbold, der i årtier overskyggede en haltende fodboldklub, er reduceret til en - nå ja - AaB-lignende skygge af fordums storhed. Kolding er udfordret af at høre hjemme i et område, som inden for en radius af ca. 40 km. indeholder klubber som Vejle, SønderjyskE, Horsens og Fredericia. Men Fredericia har de under alle omstændigheder distanceret, og det helt lokale pres fra håndbolden er aftaget i en sådan grad, at Koldings fodboldhold nu er byens sportslige spydspids. Kolding bliver spændende at følge de næste par år.

Mit friske bud lyder på, at OB/Lyngby snupper den ene oprykningsplads næste år, mens Horsens laver en "SønderjyskE" og vender tilbage til normal kadence. Men i kulissen står klubber som Esbjerg, Kolding og måske også Vendsyssel med Superligaaspirationer.

Ganske vist har oprykningen aldrig været i blot marginal fare for AaB. Klubben har ikke desto mindre lidt under en periode, hvor det generelt usikre spillemæssige niveau forplantede sig til den pointmæssige virkelighed. Herunder at gå fra 1 nederlag i turneringens første 24 runder - til 5 af slagsen, før vi rundede de 30 runder!

Derfor findes der ikke ligegyldige kampe for AaB, der med 3 sejre de sidste 3 runder trods alt kan slette det værste sidstehåndsindtryk fra opholdet på næstbedste klasse. Hvorom alting er, var AaBs 3-2 - sejr i dag over et topmotiveret og besværligt Koldinghold mere overbevisende end den 1-0 - sejr, AaB nåede samme sted slutoktober i fjor. Dertil kommer, at Haugassson naturligvis har interesse i at rette lidt op på den lidet attråværdige statistik fra hans korte cheftrænerkarriere.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 24. maj 2024, 21:40

Hanga skrev:
24. maj 2024, 21:09
Jeg lavede lige optællingen... AaB har scoret 25 mål dette forår, heraf har Jørgensen og Jørgensen stået for 15.
Var det så denne gang et mere almindeligt mål af slagsen, den gode Kasper satte ind? Han plejer jo gerne at gøre lidt stads ud af sine scoringer.
Om end med nedadgående tendens de senere kampe kan vi heller ikke ignorere, at Mathias Jørgensen faktisk har scoret 9 mål i denne halvsæson og vel at mærke pointgivende mål. Han er da i hvert fald en af de - beklageligvis alt for få - ungdomsspillere, AaB kan bygge videre på.

Noget off topic har jeg i øvrigt bemærket, at Frederik Børsting i dag bliver indskiftet midtvejs i 2. halvleg, og at han slet ikke har været i truppen i de sidste to kampe for Vendsyssel. Har han været skadet da? Ellers er det da noget af den deroute på et Vendsysselhold, der i øvrigt ikke spiller særligt godt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 24. maj 2024, 21:42

Hovedet skrev:
24. maj 2024, 21:40
Hanga skrev:
Var det så denne gang et mere almindeligt mål af slagsen, den gode Kasper satte ind? Han plejer jo gerne at gøre lidt stads ud af sine scoringer.
Om end med nedadgående tendens de senere kampe kan vi heller ikke ignorere, at Mathias Jørgensen faktisk har scoret 9 mål i denne halvsæson og vel at mærke pointgivende mål. Han er da i hvert fald en af de - beklageligvis alt for få - ungdomsspillere, AaB kan bygge videre på.

Noget off topic har jeg i øvrigt bemærket, at Frederik Børsting i dag bliver indskiftet midtvejs i 2. halvleg, og at han slet ikke har været i truppen i de sidste to kampe for Vendsyssel. Har han været skadet da? Ellers er det da noget af den deroute på et Vendsysselhold, der i øvrigt ikke spiller særligt godt.
Kasper smed et direkte frispark op i krogen, så nej... okay, den tog en mindre afretning, men det var en klassisk Banger fra hans side. Og han har nu alene i denne sæson lavet betydeligt flere mål end Pallesen lavede i hele sin karriere.

og Mathias Jørgensen er nu oppe på 10 scoringer, ikke 9.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 24. maj 2024, 21:57

Hanga skrev:
24. maj 2024, 21:42
Hovedet skrev:
24. maj 2024, 21:40
Hanga skrev:

Kasper smed et direkte frispark op i krogen, så nej... okay, den tog en mindre afretning, men det var en klassisk Banger fra hans side. Og han har nu alene i denne sæson lavet betydeligt flere mål end Pallesen lavede i hele sin karriere.

og Mathias Jørgensen er nu oppe på 10 scoringer, ikke 9.
Ja, det skal han jo ikke høre et ondt ord for. Imponerende med et to-cifret antal mål, når det spillemæssigt har været så sløjt.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 24. maj 2024, 22:09

jonas386 skrev:
24. maj 2024, 20:03
RicoBR02 skrev:
24. maj 2024, 19:55
jonas386 skrev:
24. maj 2024, 19:45
Stegosaurus skrev:
24. maj 2024, 18:35
jonas386 skrev:
24. maj 2024, 18:01
Kan mærke jeg er lidt ligeglad. Så først at der var kamp for en times tid siden, og kommer nok heller ikke til at bruge min fredag på at se den.

Når det så er sagt, så må succeskriteriet være at vi spiller en god kamp, at spillere som Bomholt, Arnorsson og Adedeji viser der er noget superligaperspektiv, og at Otoa kan spille mere end 20 minutter.

Håber vi kan sige ordentligt farvel til Ahlmann med en stærk kamp, og at Højholt spiller sin sidste kamp i trøjen.
Meget fornuftigt. Du har sikkert en masse indlæg, du skal have skrevet her på siden. Du er snart oppe på 11.000 - flot. Med lidt ihærdighed tror jeg du kan nå de 12.000 inden nytår. God skrivelyst. :cheers:
Drømmer jo om at spillerne på banen vil levere samme ihærdighed, så behøvede vi jo ikke engang overveje om en ligegyldig kamp imod Kolding i 1. division var tiden værd.

Men altså, i må også lige styre jeres tudefjæs. Det er en kamp uden sportslig værdi for begge hold. Det kan aldrig blive alvorligt mere interessant end en træningskamp, bortset fra at træningskampen jo faktisk kan sige noget om holdet der går ind til sæsonen.

Men det lyder da til at jeg går glip af en rigtig topmotiveret indsats.
Medgang og modgang...
Tåbeligt indlæg. Kampe uden sportslig værdi efter oprykning, er ikke 'modgang'. Eller skoser du mig for ikke at hoppe med på succesbølgen?
Jeg har givet udtryk for min holdning, ingen grund til at køre mere rundt i det..

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 24. maj 2024, 23:35

Hanga skrev:
24. maj 2024, 21:01
Kasper skrev:

Bomholt er vidunderlig!
Og også sjovt nok efter der spilles med 3 back kæde
Er fandme spændt på næste sæsons stil

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 24. maj 2024, 23:39

Ask vurderer jeg til giga fejl signing
Langsom
Langsom opfattende
Ingen leder egenskaber overhovedet
Introvert spiller
Virker demotiveret og bange for at være på bolden
Syns han er helt off

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 25. maj 2024, 04:48

baresi skrev:
24. maj 2024, 23:39
Langsom
Langsom opfattende
Introvert spiller
Syns han er helt off
Nej, han gør det ikke godt, men jeg har ikke opgivet ham helt. Dog ser jeg ingen grund til, at han skal have spilleminutter på bekostning af de unge, fx. en Kasper Davidsen. Det virker som om, at Ask har problemer med at vænne sig til tempo og niveau. Adedeji har også skulle vænne sig og udvikle sit spil (især defensivt), men han har til gengæld nogle klare kompetencer, og jeg tror mere på ham.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 25. maj 2024, 08:17

baresi skrev:
Langsom
Langsom opfattende
Introvert spiller
Syns han er helt off
Det du beskriver lyder så også som det komplet modsatte af, hvad han har vist i Sverige.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 25. maj 2024, 10:45

Funky skrev:
25. maj 2024, 08:17
baresi skrev:
Langsom
Langsom opfattende
Introvert spiller
Syns han er helt off
Det du beskriver lyder så også som det komplet modsatte af, hvad han har vist i Sverige.
Jeg går ud fra, at man har set (nogle af) de ting og vurderet, at han kunne vænne sig til tempo og niveau i DK. Derfor er jeg heller ikke parat til at opgive ham helt.

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 25. maj 2024, 12:05

Det er lidt mærkeligt med Ask. En stor profil i Superettan burde kunne markere sig bedre.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 25. maj 2024, 12:14

Raptorr skrev:
25. maj 2024, 10:45
Funky skrev:
25. maj 2024, 08:17
baresi skrev:
Langsom
Langsom opfattende
Introvert spiller
Syns han er helt off
Jeg går ud fra, at man har set (nogle af) de ting og vurderet, at han kunne vænne sig til tempo og niveau i DK. Derfor er jeg heller ikke parat til at opgive ham helt.
Han har været her i 4-5 måneder og vi har ikke set fremgang overhovedet. Jeg håber selvfølgelig også at han pludselig finder noget helt andet frem, men jeg synes det er svært at tro på når han har det så svært med niveauet i den danske førstedivision. Han er faldet totalt igennem.

Mystisk er det bestemt, for så stor forskel bør der ikke være ift. den svenske førstedivision. Og Widell gik direkte ind på vores hold og var en forstærkning fra dag 1.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar