Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af Krage » 29. maj 2024, 16:42

raekkeettre skrev:
29. maj 2024, 14:15
Hanga skrev:
29. maj 2024, 12:36
Kasper skrev:
29. maj 2024, 12:12
Steve-Dave skrev:
29. maj 2024, 10:21
Mr Gold skrev:
29. maj 2024, 08:21
Aner ik hvem der bliver ved med at påstå der ik bliver brugt penge på nye. Det er jo helt gak gak.
Simon Ydesen, journalist ved Nordjyske, forventer at AaB skal hente mellem 7 og 9 spillere. Han melder desuden, at AaB har et transferbudget på 0, så man skal ud at hente gratis spillere.

Desuden udtaler han i seneste udgave af Ripodsten, at AaB skal sælge spillere for 3 mio Euro denne sommer for at ramme budgettet.
Han har skrevet en artikel om det, som dog er bag betalingsmur:

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/anal ... en/5084696

Det sejler u på Hornevej!
3 mio euro. Er det i regnskabsåret eller kun sommeren?
Mon ikke det er regnskabsåret, men det er begrænset hvor stor en forskel det gør.
Jeg tænker også at man skal have følgende med i ligningen når man tyder på det, der kommer ud af Ydesen. Han meddeler hele tiden, at det er hvad han høre ude på Hornevej - kunne det være AaB gerne vil sænke forventningerne til det kommende vindue og ikke mindst de spillere der bliver hentet ind, så fanbasen ikke bliver skuffet, for hver ny spiller der kommer ind, og derfor fodre denne kommunikation til Nordjyske…
Jeg aner intet om det, men det er vel skrevet herinde gennem flere gange at selv transfer frie spillere også koster. Her tænker jeg en sign on fee eller er disse udfaset?
Men må sige jeg er bekymret for økonomien. Men nu stiger billetprisen også, hvilket vel egentlig er ok. Det koblet sammen med andre tiltag gør at der forhåbentlig kommer bedre styr på økonomien og vi får råd til spillere

ekni99
2. div
2. div

Indlæg af ekni99 » 29. maj 2024, 17:19

Krage skrev:
29. maj 2024, 16:42
raekkeettre skrev:
Hanga skrev:
Kasper skrev:
Steve-Dave skrev:
Mr Gold skrev:
29. maj 2024, 08:21
Aner ik hvem der bliver ved med at påstå der ik bliver brugt penge på nye. Det er jo helt gak gak.
Simon Ydesen, journalist ved Nordjyske, forventer at AaB skal hente mellem 7 og 9 spillere. Han melder desuden, at AaB har et transferbudget på 0, så man skal ud at hente gratis spillere.

Desuden udtaler han i seneste udgave af Ripodsten, at AaB skal sælge spillere for 3 mio Euro denne sommer for at ramme budgettet.

Mon ikke det er regnskabsåret, men det er begrænset hvor stor en forskel det gør.
Jeg tænker også at man skal have følgende med i ligningen når man tyder på det, der kommer ud af Ydesen. Han meddeler hele tiden, at det er hvad han høre ude på Hornevej - kunne det være AaB gerne vil sænke forventningerne til det kommende vindue og ikke mindst de spillere der bliver hentet ind, så fanbasen ikke bliver skuffet, for hver ny spiller der kommer ind, og derfor fodre denne kommunikation til Nordjyske…
Jeg aner intet om det, men det er vel skrevet herinde gennem flere gange at selv transfer frie spillere også koster. Her tænker jeg en sign on fee eller er disse udfaset?
Men må sige jeg er bekymret for økonomien. Men nu stiger billetprisen også, hvilket vel egentlig er ok. Det koblet sammen med andre tiltag gør at der forhåbentlig kommer bedre styr på økonomien og vi får råd til spillere
Sign on fee koster penge, om spilleren er transfer fri eller købes fri, men sign on fee afskrives normalt over hele kontraktperioden ligesom andre transferomkostninger

Så selvom man skal op med pengene nu, så er udgiften regskabsmæssigt spredt udover flere år.

Det betyder samtidig, at det ikke er gratis regnskabsteknisk at ophæve med en spiller da restbeløbet af sign on og transfer så skal straksafskrives.

Mr-schou
2. div
2. div
Geografisk sted: 8000 Aarhus c

Indlæg af Mr-schou » 29. maj 2024, 17:28

På #Ultratwittergf bliver Eric Kahl meldt til AaB?

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen

Indlæg af Trickster » 29. maj 2024, 18:00

Mr-schou skrev:
29. maj 2024, 17:28
På leje? Agf betalte store penge for ham og jeg har mildest talt ikke været imponeret i de kampe jeg har set.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Mr-schou
2. div
2. div

Indlæg af Mr-schou » 29. maj 2024, 18:03

Trickster skrev:
29. maj 2024, 18:00
Mr-schou skrev:
På leje? Agf betalte store penge for ham og jeg har mildest talt ikke været imponeret i de kampe jeg har set.
Ingen ide, fik det sendt fra en kollega der er GF fan
Men nej han er meget udskældt og flere sender ham gerne væk. Men de har jo før tager fejl!

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 29. maj 2024, 18:04

Trickster skrev:
Mr-schou skrev:
Gav AGF ikke ca. 7 mio. kr. for Kahl? Han har ikke imponeret, men dem, han skal slå af holdet i AaB, har heller ikke imponeret, kan man sige. Jeg er positiv, men lyder som en lejekontrakt hvis det skal ske.

Munken83
2. div
2. div
Favoritspiller: Würtz - Thelander -
Geografisk sted: Ikast (fraflytter fra Brønderslev)

Indlæg af Munken83 » 29. maj 2024, 18:10

Mr-schou skrev:
Link?

Mr-schou
2. div
2. div

Indlæg af Mr-schou » 29. maj 2024, 18:25

Munken83 skrev:
29. maj 2024, 18:10
Mr-schou skrev:
Link?
https://x.com/mathiaskattesen/status/17 ... HRAMSO2oYQ

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 29. maj 2024, 18:40

Trickster skrev:
Mr-schou skrev:
Synes ikke umiddelbart han passer ind til vores nye spillestil. Han vil vel være bedst på et teknisk hold som fcn med meget boldbesiddelse.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 29. maj 2024, 18:51

FIDEL skrev:
Trickster skrev:
Mr-schou skrev:
Synes ikke umiddelbart han passer ind til vores nye spillestil. Han vil vel være bedst på et teknisk hold som fcn med meget boldbesiddelse.
Han er vel umiddelbart mere wingback end back. Henter man ham må man vel næsten have lavet det kompromis at vi spiller med tre stoppere i næste sæson.
Kan ikke sige, at han har imponeret mig eller at jeg har set ham ret meget. At han ikke rigtigt har kunnet gøre sig i Superligaen er umiddelbart min største bekymring.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. maj 2024, 19:14

Husker at han var ok for AGF i starten, men er vel røget ud af holdet efterhånden. Hvis de er ved at hente Christian Sørensen kan han dog hurtigt komme i overskud, så det virker oplagt hvis de vil leje ham ud.

Ikke nødvendigvis min drømmesigning, men bedre end så meget andet. Kan sagtens se en fin superligaspiller i Kahl.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen

Indlæg af Trickster » 29. maj 2024, 19:17

Stegosaurus skrev:
29. maj 2024, 18:04
Trickster skrev:
Mr-schou skrev:
Gav AGF ikke ca. 7 mio. kr. for Kahl? Han har ikke imponeret, men dem, han skal slå af holdet i AaB, har heller ikke imponeret, kan man sige. Jeg er positiv, men lyder som en lejekontrakt hvis det skal ske.
Tipsbladet skrev 11 mio. kr. i sin tid. Hvis vi ingen penge har, så er en ung back med +80 kampe i Superligaen på en lejeaftale ikke det værste scenarie jeg kan forestille mig. Det hænder, at et klubskifte kan gøre underværker for en spillers niveau. Jeg krydser fingrer ...
Hair is not a right: it´s a privilege!

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 29. maj 2024, 19:22

Trickster skrev:
29. maj 2024, 19:17
Stegosaurus skrev:
29. maj 2024, 18:04
Trickster skrev:
Mr-schou skrev:
Tipsbladet skrev 11 mio. kr. i sin tid. Hvis vi ingen penge har, så er en ung back med +80 kampe i Superligaen på en lejeaftale ikke det værste scenarie jeg kan forestille mig. Det hænder, at et klubskifte kan gøre underværker for en spillers niveau. Jeg krydser fingrer ...
Nu skal vi/jeg heller ikke gøre Kahl ringere end han er. Han har trods alt spillet en hel del for AGF, men han har så bare ikke udviklet sig til den kæmpe profil, som prisskiltet lovede. Jeg ser ham virkelig gerne i AaB. Hans konkurrenter hedder Caballo og Amankwah (p.t. 0 førsteholdskampe).

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 29. maj 2024, 19:29

Folk der ikke mener at Ydesen ved noget som helst skal naturligvis blot se bort fra dette indlæg.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 29. maj 2024, 20:32

Ærgerligt hvis han ikke kommer
Han har fin fart
Er god til at presse højt og spille agressivt.
Har hva 70-80 Superliga kampe bag sig og vil være let at integrere.
Vil passe fint med spillestilen - syns det ville være en god signing

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Favoritspiller: Enevoldsen

Indlæg af Krage » 29. maj 2024, 22:02

ekni99 skrev:
29. maj 2024, 17:19
Krage skrev:
29. maj 2024, 16:42
raekkeettre skrev:
Hanga skrev:
Kasper skrev:
Steve-Dave skrev:

Sign on fee koster penge, om spilleren er transfer fri eller købes fri, men sign on fee afskrives normalt over hele kontraktperioden ligesom andre transferomkostninger

Så selvom man skal op med pengene nu, så er udgiften regskabsmæssigt spredt udover flere år.

Det betyder samtidig, at det ikke er gratis regnskabsteknisk at ophæve med en spiller da restbeløbet af sign on og transfer så skal straksafskrives.
Tak for opklaringen. Så giver det bedre mening :thumbsup: :cheers:

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 29. maj 2024, 22:50

baresi skrev:
29. maj 2024, 20:32
Ærgerligt hvis han ikke kommer
Han har fin fart
Er god til at presse højt og spille agressivt.
Har hva 70-80 Superliga kampe bag sig og vil være let at integrere.
Vil passe fint med spillestilen - syns det ville være en god signing
Jeg mener også han vil være en super spiller til vores situation. Hvis man forventer vi henter fra højere niveau, tror jeg man bliver skuffet! Dog ikke overraskende, at han sigter højere.

Overordnet bør vi gå efter spiller der har bevist sig i Superligaen. Jeg orker ikke flere eksotiske projekter fra Trollhättan, Tampa Bay, Brisbane eller Saint Truiden.

Målet er overlevelse. Derfor SKAL der hentes spiller der fra dag ét kan gå ind og levere. Her er en håndfuld realistiske ønsker:

Jeppe Grønning
Erik Marxen
Kevin Mensah
Rocco Ascone
Richmond Gyamfi

Ang. de sagnomspundne 3 mio euro, så er det alene i sommervinduet der skal sælges for de summer. (jvf Ydesen i seneste Ripodsten)

Her ser jeg gerne vi sælger Ross, Kramer, Bakiz og Caballo. Er det et krav at nå 3 mio euro, må Otoa sælges. Her nævnte selvsamme Ydesen, at AaB i vinter mente han skulle koste 3-4 mio euro. Det chokerede mig! Stort potentiale, men foruroligende skadesfrekvens.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 30. maj 2024, 10:51

FCKs Thomas Jørgensen (udlejet til Hvidovre) må selvfølgelig være et must, baseret på vores nuværende held i højresiden. Derudover har begge Højlundbrødre udløb til vinter, og især Oscar Højlund, der er midtbanespiller, har slået mig som lidt af en hardhitter de gange han har fået muligheden. Ift. Jørgensen kan en evt. tilbagekøbsklausul måske være en mulighed, hvis de stadig har en tro på han kan blive relevant for superligaholdet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 30. maj 2024, 11:28

jonas386 skrev:
30. maj 2024, 10:51
FCKs Thomas Jørgensen (udlejet til Hvidovre) må selvfølgelig være et must, baseret på vores nuværende held i højresiden. Derudover har begge Højlundbrødre udløb til vinter, og især Oscar Højlund, der er midtbanespiller, har slået mig som lidt af en hardhitter de gange han har fået muligheden. Ift. Jørgensen kan en evt. tilbagekøbsklausul måske være en mulighed, hvis de stadig har en tro på han kan blive relevant for superligaholdet.
I BTs transferpod sagde de, at Hvidovre har fået nej på at leje Thomas Jørgensen, da han skal ind i 1.holdstruppen. Det kom direkte fra Hvidovres sportschef (Lassen?).

Med den ældre Højlunds success tror jeg at de skal vælge fra højere hylder internationalt, men det er blot en fornemmelse.

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 30. maj 2024, 11:44

jonas386 skrev:
30. maj 2024, 10:51
Tja, hvad mon købsprisen kan være, hvis man vil hente en teenager med superligaerfaring i FCK? Bum, bum... Men en lejeaftale a la den Hvidovre fik, kan jo altid være mulig.

Besvar