"Dermed ledes tankerne hen på hvad andre danske klubber har været udsat for, af deres udenlandske ejere de seneste år."Sønderhof skrev: ↑4. jun 2024, 22:49Har man så rent faktisk været til stede og se spillerne, eller er det Inge om igen, men noget videobånd og anbefalinger? Måske jeg har misset det, men har vi fået ansat scouts eller kører vi med Wyscout x James Gow?Sauer skrev: ↑4. jun 2024, 21:07Er anken fra Bo og Lars, at man dårligere kan scoute spillere i Superettan eller ungdomsrækkerne i Holland og andre steder ift. 1. division? Fordi så er det vel nogle ret overkommelige udfordringer, hvis det handler om fysisk at være til stede og se spillerne spille fodbold.
Vi skal gøre det bedre på transfermarkedet, end vi har gjort det i det sidste års tid. Men har svært ved at se, at noget af det her kan gøres til evigtgyldige sandheder.
Jakobsen skrev: ↑4. jun 2024, 21:32
Meget enig og vi skal altså også huske på, at det er en anden type spilelre AaB kan/skal gå efter end hvad Hobro og Hjørring går efter.
Jeg blev faktisk lidt træt af at høre på de to bønder være selvfede.
Gyamfi havde da f.eks. noget bedre CV end Kevlin John da de respektive spillere blev hentet. Faktisk vil jeg sige, at John da på papiret er en bedre signing og er givet blevet trænet/udviklet bedre i Genk end Gyamfi var før han kom til Hobro.
Derudover er der jo bare det problem, at hvis AaB banker på i en 1. div klub for at købe virker det som om prislappen er anerledes end hvis Viborg, SønderjyskE eller Silkeborg gør det.
Vi leder da netop efter de samme type spillere som Hobro og Vendsyssel. Unge spillere der helst ikke må koste noget. Forskellen er at vi er mere attraktive og trods alt betaler en bedre løn.
Gyamfi sammenligningen forstår jeg ikke. Ham havde Hobro netop på en lang prøvetræning, hvor de fik syn for sagen. Kevlin John må vi håbe er bedre end den busfuld overskudstalenter Figo hentede ind forrige sommer. Han passer ellers nogenlunde på den profil!
Der hvor SIF og VFF er nået til i dag, er netop på baggrund af gratis spillere, som man har scoutet til deres koncept i Danmark, Skandinavien og Holland.
Det jeg prøver at sige, er at SSE22 indtil nu ikke har bevist at de skulle være særlige dygtige til at finde de rigtige spillere.
Sommervinduet 2023, ligner til forveksling noget IAO kunne have stået for.
Hvis dogmet fremadrettet er, at vi kun henter u23, og helst gratis, så går der lidt for meget FM i den. Efter min overbevisning en tydelig undervurdering af Superligaen. Dermed ledes tankerne hen på hvad andre danske klubber har været udsat for, af deres udenlandske ejere de seneste år.
Den sammenligning synes jeg er et stort spring at foretage på baggrund af en debat om transferstrategi. Men nu er jeg også generelt positivt stemt overfor SSE22. Jeg er helt med på, at hitraten skal forbedres, men er det ikke okay, hvis man rammer anstændigt med de tilgange, som koster transfers, og så accepterer en lav(ere) hitrate, når det kommer til ukendte eller uforløste talenter?
[/quote]