En gammel gut, hired gun, hitman: Du ønsker dig Luca Brasi.Kokkefar skrev: ↑4. jul 2024, 11:27Og et personligt ønsker herfra: lidt et dumt svin.Funky skrev: ↑4. jul 2024, 11:24Og Ydesen mener også, at AaB søger en decideret defensiv midtbanemand, som gerne må være over 25 år gammel om nødvendigt, og også gerne på leje.Kokkefar skrev: ↑4. jul 2024, 11:23Ikke hvis man lytter til Ydesen. Han mener Jiménez er hentet som 8'er, eller felt-til-felt spiller som han kalder det. Altså ikke en konkurrent til Højholt.R Rosenberg skrev: ↑4. jul 2024, 11:20Er Jimenez ikke hentet til den defensive af de 3 på midten? I det lys er det jo bare med at give Højholt løbepas.
Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)
Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Enig, Højholt er ikke et talent længere, og vi kan ikke forvente, at han pludselig rykker sig markant og finder et nyt niveau.R Rosenberg skrev: ↑4. jul 2024, 09:34Der er jo ingen, der siger, at han skal have toppet. Men det er altså noget vrøvl, at man som 23-årig stadig skal ses som en ufærdig spiller. Både i Danmark og internationalt kan man se, når en spiller er 17-19 år, om de bliver til noget særligt. Som 23-årig i moderne fodbold får man det, man ser.Kasper skrev: ↑4. jul 2024, 09:09Jeg køber heller ikke anfører potentialet, men synes du er lige hård nok i kritikken af ham. Fred være med det, det bliver vi ikke enige om.jonas386 skrev: ↑4. jul 2024, 09:05Men han var jo også ringe sæsonen før, og sæsonen før det. Han er 23 og har stadig til gode at have en god sæson under bæltet. Det er ikke holdbart, og slet ikke anførermateriale.strangecap skrev: ↑4. jul 2024, 08:15Højholt har i løbet af det sidste år skulle dække kæmpe rum på midten da støtten forfra har været for ringe og defensiven har været for langsom, vi får ikke noget lignende gratis (da vi ingen penge har) og han er også en af de sidste der ikke er lejesvende så ham skal vi prøve at forlænge medjonas386 skrev: ↑4. jul 2024, 08:09En forlængelse kan være ok, hvis Van Dam synes han er brugbar, men hvis han hellere vil til udlandet og der er faktisk interesse, håber jeg ikke vi forsøger at overbyde for at holde ham til enhver pris.Forza skrev: ↑4. jul 2024, 07:30
Jeg kan godt følge dig, men der kan jo være argumenter for alligevel at give ham en profil løn (under den nuværende lønstruktur):
- kan være man vurderer det samlet set er billigere end at skulle hente en ny CM med transfer/sign-on
- man har haft enorm udskiftning i holdet. Kan være man vurderer at lidt kontinuitet på banen har stor værdi
Højholt har længe været fast mand. Jeg tror sådan set godt han kan spille sig op igen med det rette hold i midtbanespillere ved siden af ham.
Jeg har længe ment, at Højholt er en ikke-uvæsentlig årsag til at vores midtbane har så store problemer. Han er alt for statisk, og ikke sådan rigtigt god hverken defensivt eller offensivt. Han har ikke noget særligt tilstedeværd på en fodboldbane, og er heller ikke en spiller der trækker resten af holdet med op.
Fint med Ross!
Men jeg mener stadigvæk det er muligt for ham at lægge lag på hans udvikling. Han er altså kun 23 år, det er de færreste defensive midtbanespillere der topper der
At se så "gamle" spillere som talenter stadig, er én af de store sten til AaB's deroute, der blev lagt i tidligere tider.
Jeg ved faktisk ikke om han står en god DM, men jeg kan da forestille mig, at det ville skabe den ønskede arbejdsro for forsvaret.Funky skrev: ↑4. jul 2024, 11:41En gammel gut, hired gun, hitman: Du ønsker dig Luca Brasi.Kokkefar skrev: ↑4. jul 2024, 11:27Og et personligt ønsker herfra: lidt et dumt svin.Funky skrev: ↑4. jul 2024, 11:24Og Ydesen mener også, at AaB søger en decideret defensiv midtbanemand, som gerne må være over 25 år gammel om nødvendigt, og også gerne på leje.Kokkefar skrev: ↑4. jul 2024, 11:23Ikke hvis man lytter til Ydesen. Han mener Jiménez er hentet som 8'er, eller felt-til-felt spiller som han kalder det. Altså ikke en konkurrent til Højholt.R Rosenberg skrev: ↑4. jul 2024, 11:20Er Jimenez ikke hentet til den defensive af de 3 på midten? I det lys er det jo bare med at give Højholt løbepas.
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
I er ALT for hårde ved Højholt. Det er helt sygt man kan sidde og sawe vores lokale spillere midtover. Højholt har haft helt urimelige betingelser, og har nærmest udgjort central midtbane alene, vi har brug for minimum 1 mere for at have ordentlig bredde og konkurrence i truppen. Vi skal have 3 der virkelig vil arbejde for føden i start 11eren. Jeg sætter gerne min lid til Højholt som den ene af de 3.
Vi mangler stadig bredde på 9’er og på backs. Lykkedes vi med at hente 3-4 spillere mere synes jeg det ligner et hold der kan spille godt med.
Vi mangler stadig bredde på 9’er og på backs. Lykkedes vi med at hente 3-4 spillere mere synes jeg det ligner et hold der kan spille godt med.
Måske det er fordi han intet har vist i de snart 5 år han har været inde omkring førsteholdet? Han er ikke blevet en bedre spiller, har ingen spidskompetencer og der er altså heller ikke noget der tyder på, at han pludselig skulle blive mere end en (at best) middel superligaspiller.bonanza skrev: ↑4. jul 2024, 11:48I er ALT for hårde ved Højholt. Det er helt sygt man kan sidde og sawe vores lokale spillere midtover. Højholt har haft helt urimelige betingelser, og har nærmest udgjort central midtbane alene, vi har brug for minimum 1 mere for at have ordentlig bredde og konkurrence i truppen. Vi skal have 3 der virkelig vil arbejde for føden i start 11eren. Jeg sætter gerne min lid til Højholt som den ene af de 3.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
AaB-ledelsen lader til at se anderledes på det. Det er for mig at se det nye og interessante.jonas386 skrev: ↑4. jul 2024, 11:53Måske det er fordi han intet har vist i de snart 5 år han har været inde omkring førsteholdet? Han er ikke blevet en bedre spiller, har ingen spidskompetencer og der er altså heller ikke noget der tyder på, at han pludselig skulle blive mere end en (at best) middel superligaspiller.bonanza skrev: ↑4. jul 2024, 11:48I er ALT for hårde ved Højholt. Det er helt sygt man kan sidde og sawe vores lokale spillere midtover. Højholt har haft helt urimelige betingelser, og har nærmest udgjort central midtbane alene, vi har brug for minimum 1 mere for at have ordentlig bredde og konkurrence i truppen. Vi skal have 3 der virkelig vil arbejde for føden i start 11eren. Jeg sætter gerne min lid til Højholt som den ene af de 3.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
Det er jeg så også enig i, og hvis Van Dam mener han kan bruges, så er det da fint med en forlængelse. Men jeg synes på ingen måde han hører til i toppen af lønhierakiet, og jeg skal godt nok se det før jeg tror han kan blive en vigtig spiller på et hold med succes i superligaen.Funky skrev: ↑4. jul 2024, 11:56AaB-ledelsen lader til at se anderledes på det. Det er for mig at se det nye og interessante.jonas386 skrev: ↑4. jul 2024, 11:53Måske det er fordi han intet har vist i de snart 5 år han har været inde omkring førsteholdet? Han er ikke blevet en bedre spiller, har ingen spidskompetencer og der er altså heller ikke noget der tyder på, at han pludselig skulle blive mere end en (at best) middel superligaspiller.bonanza skrev: ↑4. jul 2024, 11:48I er ALT for hårde ved Højholt. Det er helt sygt man kan sidde og sawe vores lokale spillere midtover. Højholt har haft helt urimelige betingelser, og har nærmest udgjort central midtbane alene, vi har brug for minimum 1 mere for at have ordentlig bredde og konkurrence i truppen. Vi skal have 3 der virkelig vil arbejde for føden i start 11eren. Jeg sætter gerne min lid til Højholt som den ene af de 3.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altså du er med på succes i Superligaen for AsB i denne sæson er at overleve, at lønningerne er nogle helt andre end tidligere og Malthes udvikling og præstationer har lidt under de mange skift.jonas386 skrev:Det er jeg så også enig i, og hvis Van Dam mener han kan bruges, så er det da fint med en forlængelse. Men jeg synes på ingen måde han hører til i toppen af lønhierakiet, og jeg skal godt nok se det før jeg tror han kan blive en vigtig spiller på et hold med succes i superligaen.Funky skrev: ↑4. jul 2024, 11:56AaB-ledelsen lader til at se anderledes på det. Det er for mig at se det nye og interessante.jonas386 skrev: ↑4. jul 2024, 11:53Måske det er fordi han intet har vist i de snart 5 år han har været inde omkring førsteholdet? Han er ikke blevet en bedre spiller, har ingen spidskompetencer og der er altså heller ikke noget der tyder på, at han pludselig skulle blive mere end en (at best) middel superligaspiller.bonanza skrev: ↑4. jul 2024, 11:48I er ALT for hårde ved Højholt. Det er helt sygt man kan sidde og sawe vores lokale spillere midtover. Højholt har haft helt urimelige betingelser, og har nærmest udgjort central midtbane alene, vi har brug for minimum 1 mere for at have ordentlig bredde og konkurrence i truppen. Vi skal have 3 der virkelig vil arbejde for føden i start 11eren. Jeg sætter gerne min lid til Højholt som den ene af de 3.
I den periode med mest kontinuitet for Malthe var han så god, at han tiltrak sig interesse fra Bundesligaen. Jeg synes ikke man kan lave så sort-hvid en case imod.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!
Jeg er heller ikke klar til at dømme Højholt som en fiasko, der ikke bliver bedre. Men han skal finde tilbage til - og bygge på - noget af det spil, der tilbage i 2021/22 gjorde ham interessant for større klubber.Jakobsen skrev: ↑4. jul 2024, 12:43Altså du er med på succes i Superligaen for AsB i denne sæson er at overleve, at lønningerne er nogle helt andre end tidligere og Malthes udvikling og præstationer har lidt under de mange skift.jonas386 skrev:Det er jeg så også enig i, og hvis Van Dam mener han kan bruges, så er det da fint med en forlængelse. Men jeg synes på ingen måde han hører til i toppen af lønhierakiet, og jeg skal godt nok se det før jeg tror han kan blive en vigtig spiller på et hold med succes i superligaen.Funky skrev: ↑4. jul 2024, 11:56AaB-ledelsen lader til at se anderledes på det. Det er for mig at se det nye og interessante.jonas386 skrev: ↑4. jul 2024, 11:53Måske det er fordi han intet har vist i de snart 5 år han har været inde omkring førsteholdet? Han er ikke blevet en bedre spiller, har ingen spidskompetencer og der er altså heller ikke noget der tyder på, at han pludselig skulle blive mere end en (at best) middel superligaspiller.bonanza skrev: ↑4. jul 2024, 11:48I er ALT for hårde ved Højholt. Det er helt sygt man kan sidde og sawe vores lokale spillere midtover. Højholt har haft helt urimelige betingelser, og har nærmest udgjort central midtbane alene, vi har brug for minimum 1 mere for at have ordentlig bredde og konkurrence i truppen. Vi skal have 3 der virkelig vil arbejde for føden i start 11eren. Jeg sætter gerne min lid til Højholt som den ene af de 3.
I den periode med mest kontinuitet for Malthe var han så god, at han tiltrak sig interesse fra Bundesligaen. Jeg synes ikke man kan lave så sort-hvid en case imod.
Både ift. Højholt og Ross knytter jeg mit håb til, at Menno bedre kan forløse holdet. Og at vi forhåbentlig kan tage et langt, sejt træk uden trænerskifte og uro.
-
R Rosenberg
- Allstar

Der er altid en undskyldning klar, når homegrowns ikke præsterer. Så er det vejret, så er det traume, så er det mange trænere, så er det få trænere, så er det...Jakobsen skrev: ↑4. jul 2024, 12:43Altså du er med på succes i Superligaen for AsB i denne sæson er at overleve, at lønningerne er nogle helt andre end tidligere og Malthes udvikling og præstationer har lidt under de mange skift.jonas386 skrev:Det er jeg så også enig i, og hvis Van Dam mener han kan bruges, så er det da fint med en forlængelse. Men jeg synes på ingen måde han hører til i toppen af lønhierakiet, og jeg skal godt nok se det før jeg tror han kan blive en vigtig spiller på et hold med succes i superligaen.Funky skrev: ↑4. jul 2024, 11:56AaB-ledelsen lader til at se anderledes på det. Det er for mig at se det nye og interessante.jonas386 skrev: ↑4. jul 2024, 11:53Måske det er fordi han intet har vist i de snart 5 år han har været inde omkring førsteholdet? Han er ikke blevet en bedre spiller, har ingen spidskompetencer og der er altså heller ikke noget der tyder på, at han pludselig skulle blive mere end en (at best) middel superligaspiller.bonanza skrev: ↑4. jul 2024, 11:48I er ALT for hårde ved Højholt. Det er helt sygt man kan sidde og sawe vores lokale spillere midtover. Højholt har haft helt urimelige betingelser, og har nærmest udgjort central midtbane alene, vi har brug for minimum 1 mere for at have ordentlig bredde og konkurrence i truppen. Vi skal have 3 der virkelig vil arbejde for føden i start 11eren. Jeg sætter gerne min lid til Højholt som den ene af de 3.
Ædruelighedens stemme
Arh - der må jeg bede dig læse nogle år tilbage. Jeg har været meget efter Bruhn, MC, Blåbjerg, Thellufsen, Kasper P mfl. som jeg syntes skulle ud. Nogen havde jeg måske fidus til i starten, hvor jeg mistede den og med andre kunne det godt være blevet bedre end det blev. Jeg har altid været imod nabosøn bare fordi han er en nabosøn.R Rosenberg skrev:Der er altid en undskyldning klar, når homegrowns ikke præsterer. Så er det vejret, så er det traume, så er det mange trænere, så er det få trænere, så er det...Jakobsen skrev: ↑4. jul 2024, 12:43Altså du er med på succes i Superligaen for AsB i denne sæson er at overleve, at lønningerne er nogle helt andre end tidligere og Malthes udvikling og præstationer har lidt under de mange skift.jonas386 skrev:Det er jeg så også enig i, og hvis Van Dam mener han kan bruges, så er det da fint med en forlængelse. Men jeg synes på ingen måde han hører til i toppen af lønhierakiet, og jeg skal godt nok se det før jeg tror han kan blive en vigtig spiller på et hold med succes i superligaen.Funky skrev: ↑4. jul 2024, 11:56AaB-ledelsen lader til at se anderledes på det. Det er for mig at se det nye og interessante.jonas386 skrev: ↑4. jul 2024, 11:53Måske det er fordi han intet har vist i de snart 5 år han har været inde omkring førsteholdet? Han er ikke blevet en bedre spiller, har ingen spidskompetencer og der er altså heller ikke noget der tyder på, at han pludselig skulle blive mere end en (at best) middel superligaspiller.bonanza skrev: ↑4. jul 2024, 11:48I er ALT for hårde ved Højholt. Det er helt sygt man kan sidde og sawe vores lokale spillere midtover. Højholt har haft helt urimelige betingelser, og har nærmest udgjort central midtbane alene, vi har brug for minimum 1 mere for at have ordentlig bredde og konkurrence i truppen. Vi skal have 3 der virkelig vil arbejde for føden i start 11eren. Jeg sætter gerne min lid til Højholt som den ene af de 3.
RAUS RAUS SSE!
Må vel være Thelander og Helenius. Men det er jo de umuliges kunst at sælge dem.Gaarde6 skrev: ↑4. jul 2024, 17:13Nogle, der har adgang ?
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... r-til-salg
-
Stegosaurus
- Allstar

Fuldkommen rigtigt. Med forlængelsen af Ross giver det jo slet ikke mening at investere spilletid i Helenius.andrii skrev: ↑4. jul 2024, 17:15Må vel være Thelander og Helenius. Men det er jo de umuliges kunst at sælge dem.Gaarde6 skrev: ↑4. jul 2024, 17:13Nogle, der har adgang ?
-
Danni
- Landshold

- Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
- Geografisk sted: Vejgaard
Arh.. Så sort og hvidt er det vel ikke. Hvis de stadig er i klubben efter vinduet, synes jeg de skal indgå på lige vilkår med de andre. Hvis Helenius er bedre end Ross, og det mener jeg sagtens kan vise sig, synes jeg han skal spille.Stegosaurus skrev: ↑4. jul 2024, 17:29Fuldkommen rigtigt. Med forlængelsen af Ross giver det jo slet ikke mening at investere spilletid i Helenius.andrii skrev: ↑4. jul 2024, 17:15Må vel være Thelander og Helenius. Men det er jo de umuliges kunst at sælge dem.Gaarde6 skrev: ↑4. jul 2024, 17:13Nogle, der har adgang ?
Længe leve arbejderklassen!
Det tror jeg ikke nødvendigvis. Begge har tidligere leveret og kan bruges i andre systemer end det man vil nu.andrii skrev: ↑4. jul 2024, 17:15Må vel være Thelander og Helenius. Men det er jo de umuliges kunst at sælge dem.Gaarde6 skrev: ↑4. jul 2024, 17:13Nogle, der har adgang ?
Tror sådan set at familierne er en større hindring end lønningerne, som sagtens kan findes tilsvarende i eks. Norge eller Polen.
Jeg tror ikke de kan finde klubber i dk eller udlandet der vil betale den kæmpe løn de får nu, de har begge voldsom nedadgående pil på formkurven og har alderen imod sig.Eksil skrev: ↑4. jul 2024, 19:32Det tror jeg ikke nødvendigvis. Begge har tidligere leveret og kan bruges i andre systemer end det man vil nu.andrii skrev: ↑4. jul 2024, 17:15Må vel være Thelander og Helenius. Men det er jo de umuliges kunst at sælge dem.Gaarde6 skrev: ↑4. jul 2024, 17:13Nogle, der har adgang ?
Tror sådan set at familierne er en større hindring end lønningerne, som sagtens kan findes tilsvarende i eks. Norge eller Polen.
Til gengæld tror jeg du har helt ret i det med familien.
Jeg håber de kan genfinde formen, specielt en Helenius der bare bombede kasser ind, ville jo være fantastisk at have oppe foran, men han er jo ikke ligefrem typen, der bare tager arbejdshandskerne på og viser den helt rigtige attityde.
Nu må lige forklare mig hvordan vi skal bruge Ross i en 4-3-3 for kant eller angriber det er han sku ikke
AaB AaB AaB AaB