Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
Kristian
- Allstar

jayC skrev: ↑13. jul 2024, 18:54
Tænker der kommer en løsning med Thelander, lidt som man så det med Lucas i vinters ..
Kontrakten ophæves, han får et mindre beløb med, men kan så frit finde en ny klub .. Måske QPR kunne bruge ham?
Det samme med Helenius - hvis han vitterligt har fået en slem knæskade, giver det bedre mening at stikke ham hans penge, rive kontrakten over, for så skal sundhedsstaben ikke bruge tid og kræfter på hans genoptræning ..
Kampen i dag, blev tabt med 4-1, men det gør mig ikke nervøs .. Vi skal nok vinde vores kampe, og ende højere end 2 andre hold ..
Tror på projektet og Van Dam
Du vil simpelhen rive kontrakten over efter en slem skade!
Amen nu ramler det da.
Klubben skal da bakke 100% op og hans videre færd og sende ham videre når han er klar igen.
Synd for Helenius hvis det er en slem skade

-
R Rosenberg
- Allstar

Kokkefar skrev: ↑13. jul 2024, 18:58
jayC skrev: ↑13. jul 2024, 16:57
Kokkefar skrev: ↑13. jul 2024, 15:15
Nu bliver det svært at komme af med Helenius. Det ligner en knæskal der sidder forkert.
Hvor ser du det henne ? Er han skadet?
Det er blot et forsigtigt gæt ud fra tv-streamet. Jeg hæftede mig ved, at Simon Enevoldsen kiggede på knæet og signalerede udskiftning, hvorefter han “trøstede” Helenius. Var det korsbånd eller sideledbånd kan man ikke se det med det blotte øje, men må rykket i underbenet for at konstatere skuffe-eller sideløshed. Enevoldsen rørte ikke engang knæet. Desuden humpede Helenius ud med helt strakt ben. Almindeligvis vil man med en knæskade humpede ud med bøjet hængende ben, medmindre fleksionsfunktionen er begrænset.
Hvis jeg har ret er det meget bedre end en korsbåndsruptur, men værre end ruptur af sideledbånd. Han ryger under ingen omstændigheder noget vegne dette vindue.
Tja, jeg noterede mig også, at han ikke vurderede for positivt skuffesymptom, men på den anden side er det begrænset til bagerste korsbånd.
Jeg tænker, han har fået den store tur med skuffe, Pivot og Lachman samt scanning sidenhen.
Men jeg er enig i, at det lignede noget i den mere alvorlige ende. Det strakte ben kunne godt pege på noget med knæskallen.
Men vi bliver nok klogere snart.
Ædruelighedens stemme
-
Kokkefar
- Allstar

R Rosenberg skrev: ↑13. jul 2024, 19:59
Kokkefar skrev: ↑13. jul 2024, 18:58
jayC skrev: ↑13. jul 2024, 16:57
Kokkefar skrev: ↑13. jul 2024, 15:15
Nu bliver det svært at komme af med Helenius. Det ligner en knæskal der sidder forkert.
Hvor ser du det henne ? Er han skadet?
Det er blot et forsigtigt gæt ud fra tv-streamet. Jeg hæftede mig ved, at Simon Enevoldsen kiggede på knæet og signalerede udskiftning, hvorefter han “trøstede” Helenius. Var det korsbånd eller sideledbånd kan man ikke se det med det blotte øje, men må rykket i underbenet for at konstatere skuffe-eller sideløshed. Enevoldsen rørte ikke engang knæet. Desuden humpede Helenius ud med helt strakt ben. Almindeligvis vil man med en knæskade humpede ud med bøjet hængende ben, medmindre fleksionsfunktionen er begrænset.
Hvis jeg har ret er det meget bedre end en korsbåndsruptur, men værre end ruptur af sideledbånd. Han ryger under ingen omstændigheder noget vegne dette vindue.
Tja, jeg noterede mig også, at han ikke vurderede for positivt skuffesymptom, men på den anden side er det begrænset til bagerste korsbånd.
Jeg tænker, han har fået den store tur med skuffe, Pivot og Lachman samt scanning sidenhen.
Men jeg er enig i, at det lignede noget i den mere alvorlige ende. Det strakte ben kunne godt pege på noget med knæskallen.
Men vi bliver nok klogere snart.
Lachmann/skuffetest tester forreste korsbånd, ACL. Det er typisk det første man tester på banen sammen med sideløshed. At han undlader det kan i min verden kun betyde, at der var klare objektive tegn på en anden skade. Jeg tror slet ikke der var tvivl om diagnosen sådan som Enevoldsen reagerede. Vi krydser fingre og håber på der bedste for Helenius.
-
jayC
- Landshold

Kristian skrev: ↑13. jul 2024, 19:58
Tænker der kommer en løsning med Thelander, lidt som man så det med Lucas i vinters ..
Kontrakten ophæves, han får et mindre beløb med, men kan så frit finde en ny klub .. Måske QPR kunne bruge ham?
Det samme med Helenius - hvis han vitterligt har fået en slem knæskade, giver det bedre mening at stikke ham hans penge, rive kontrakten over, for så skal sundhedsstaben ikke bruge tid og kræfter på hans genoptræning ..
Kampen i dag, blev tabt med 4-1, men det gør mig ikke nervøs .. Vi skal nok vinde vores kampe, og ende højere end 2 andre hold ..
Amen nu ramler det da.
Klubben skal da bakke 100% op og hans videre færd og sende ham videre når han er klar igen.
Hvis han er ude i 12 måneder, så udløber hans kontrakt .. Tænker både Helenius er bedre tjent med den løsning, for at kunne fokusere på hans fremtid fremfor at stå skoleret i klubben

AaB - nu, i morgen & altid!

-
Kristian
- Allstar

jayC skrev: ↑13. jul 2024, 20:48
Amen nu ramler det da.
Hvis han er ude i 12 måneder, så udløber hans kontrakt .. Tænker både Helenius er bedre tjent med den løsning, for at kunne fokusere på hans fremtid fremfor at stå skoleret i klubben
Han må da gerne være i klubben og gøre brug af AaB's lægestab og træningsprogram. Ja kontrakten løber ud, men det ville ik klæde AaB, ikke at stille setuppet til rådighed i hans genoptræning hvis det er så slemt
Men lad os nu lige se
-
Dalbjerg
- Allstar

jayC skrev: ↑13. jul 2024, 20:48
Amen nu ramler det da.
At du også kan skrive, at T lige får et mindre beløb, og så hopper han videre..
Det sker jo kun i det tildælde, hvor der er en sikker kontrakt og venter.. Har du set hans alder?
Plus han nok ikke lige er interesseret i at rykke familien af sted igen.
Så nej, når sådan en kontrakt skal rykkes over, så er det klubben som kommer til at betale en meget stor del af det, som spilleren har krav på.
Så du er dybt urealistisk ang Thelander..
-
Funky
- Allstar

Tjaeh, Müller er vel max i AaB i 3 år (forskerordning), så en 18-årig gut er vel ikke uinteressant på den måde.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Mr Gold
- Superliga

Det er der vel heller ik noget galt i ????
-
AaB-Jones
- Allstar

Super-fin kommunikation fra både Thelander og Menno - lyder til at førstnævnte er videre fra en naturligt svær situation.. Håber han løfter sit niveau og viser, at han skal spille fra start. Pt spiller hverken Kramer eller Otoa som nogle, der er umulige at slå af (desværre).
Spændende med nyt potentielt keepertalent - mon ikke man kigger 1 år frem til, at De Boer må være fortid?
-
Funky
- Allstar

AaB-Jones skrev: ↑14. jul 2024, 09:34
Super-fin kommunikation fra både Thelander og Menno - lyder til at førstnævnte er videre fra en naturligt svær situation.. Håber han løfter sit niveau og viser, at han skal spille fra start. Pt spiller hverken Kramer eller Otoa som nogle, der er umulige at slå af (desværre).
Spændende med nyt potentielt keepertalent - mon ikke man kigger 1 år frem til, at De Boer må være fortid?
Jo, og skridtet længere end De Boer også. Og nej, hverken Kramer eller Otoa var overbevisende i defensiven i går, men vi kan vel godt regne med, at der bliver satset benhårdt på Otoa. Og så er jeg mere spændt på, om Pudel kan overhale såvel Kramer som Thelander indenom.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
dnoerholm
Det er Tipsbladet, der melder den historie der, og de er altså tit meget hurtigt ude af blokken, og griber indimellem lidt ud i luften. For et par uger siden var vi tæt på en 18-årig fra Elfenbenskysten, men ham har vi jo ikke set noget til endnu heller. Så jeg tænker ikke nødvendigvis den her er ret langt nede af vejen i forhandlingerne, selvom Tipsbladet melder den.
-
Forza
- Allstar

Mr Gold skrev: ↑14. jul 2024, 08:52
Det er der vel heller ik noget galt i ????
Det står ham jo frit for. Men for klubben havde det været drømmescenariet at undgå den høje løn for en aldrende bænkevarmer.
For Thelander skulle det være ambitioner om spilletid der skulle drive ønsket om at skifte.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Kokkefar
- Allstar

dnoerholm skrev: ↑14. jul 2024, 09:56
Det er Tipsbladet, der melder den historie der, og de er altså tit meget hurtigt ude af blokken, og griber indimellem lidt ud i luften. For et par uger siden var vi tæt på en 18-årig fra Elfenbenskysten, men ham har vi jo ikke set noget til endnu heller. Så jeg tænker ikke nødvendigvis den her er ret langt nede af vejen i forhandlingerne, selvom Tipsbladet melder den.
Vi er blevet overbudt af en nordafrikansk klub. Det er derfor den er gået i stå. Spilleren vil til AaB.
-
Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
af Erasmus Montanus » 14. jul 2024, 11:35
Kokkefar skrev: ↑14. jul 2024, 11:27
Vi er blevet overbudt af en nordafrikansk klub. Det er derfor den er gået i stå. Spilleren vil til AaB.
Hvor har du læst om det?
Og det kan de vel ikke presse ham til?
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
-
Kokkefar
- Allstar

Erasmus Montanus skrev: ↑14. jul 2024, 11:35
Kokkefar skrev: ↑14. jul 2024, 11:27
Hvor har du læst om det?
Og det kan de vel ikke presse ham til?
https://x.com/baconogjazz/status/181168 ... chsc_z9niQ
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
Drømmen om Mathias Ross kan stryges. Tæt på at skifte til Sparta Prag.
<Indsæt rant om IAO og den gamle bestyrelse for at ødelægge holdets defensive fundament efter transfervinduets luking>
RAUS RAUS SSE!
-
Kokkefar
- Allstar

Jakobsen skrev: ↑14. jul 2024, 11:58
<Indsæt rant om IAO og den gamle bestyrelse for at ødelægge holdets defensive fundament efter transfervinduets luking>
Fint, han passer ikke til spillestilen.
-
Funky
- Allstar

Kokkefar skrev: ↑14. jul 2024, 12:25
Jakobsen skrev: ↑14. jul 2024, 11:58
Fint, han passer ikke til spillestilen.
Eller budgettet, kunne jeg også forestille mig.
Spøjst i øvrigt at han får Lars Friis som cheftræner igen. men Lars var jo så vidt jeg husker rygterne også ret fortørnet over, at man solgte M. Ross.