FC NORDSJÆLLAND--AAB--fr--19--07--2024--Kl. 20:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Stegosaurus
Allstar
Allstar

Re: FC NORDSJÆLLAND--AAB--fr--19--07--2024--Kl. 20:00

Indlæg af Stegosaurus » 20. jul 2024, 07:50

R Rosenberg skrev:
19. jul 2024, 23:07
Sauer skrev:
19. jul 2024, 23:04
R Rosenberg skrev:
19. jul 2024, 23:03
Sauer skrev:
19. jul 2024, 22:42
634 skrev:
19. jul 2024, 22:33
Forventet resultat og kampforløb.
Otoa har fortsat problemer med sin timing i markerings spillet, ham vil jeg gerne have som 6er/libero.
Der er ikke noget forkert i at Højholt kom fra Hjørring til AaB, han er fra en stærk årgang hvor mange fra hans u19 årgang har spillet og bliver ved med at få spilletid i mange Elite kampe på højt niveau, men nu synes jeg AaB har givet ham meget til hans spiller CV, og han må kunne et sted at spille sin karriere videre. Ellers er han historien om naboens sønner som bliver valgt for meget til, som andre ungdoms spillere skulle have del i, nu Kasper Davidsen.
Det bliver sgu lidt fjollet. Højholt bidrager med det, han altid har gjort - og som en række AaB-trænere, har valgt til. Jeg er selv ærgerlig over, at han ikke har formået at bygge yderligere på, og jeg forventer, hans startplads snart vil blive udfordret. Men jeg tror, Menno og andre AaB-trænere vil give andre grunde end Hjørring-ophavet, når de skal forklare hans rolle på holdet. Det vil du nok egentlig også.
Mangel på bedre? Som med Magnus...

Det er så nemt at sige, at den og den træner vælger den og den spiller igen og igen, hvis der ikke er noget alternativ. Jeg har af samme grund heller aldrig købt det argument med fx Magnus.
Formentlig. Det er i hvert fald en bedre forklaring end den om, at han er fra Hjørring.
Det ene udelukker ikke det andet.
Nordjyske har Højholt og Iredale som dårligste spillere og skriver på en nænsom måde at Højholt var lige så dårlig mod FCN som han var i hele sidste sæson.

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold

Indlæg af KongGulerod » 20. jul 2024, 07:57

Sauer skrev:
Lader til, en flok Brøndby-fans har angrebet AaB’ere udenfor stadion: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... r/10305577
Flere brugere på Bold påpeger at der er blevet stjålet et banner i forbindelse med “angrebet”. Er det korrekt forstået at Unitas så skal lukke gruppen?

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 20. jul 2024, 08:07

Vi banker ind i FCN på et rigtig godt tidspunkt, som lige skal finde sig selv efter salg. De var dælme ikke gode i dag, og vi formår at vise og holde os til et spillekoncept som jeg virkelig godt kan lig.

Men jeg tænker også, at vores spillere er 2 til 3 niveauer under FCN, hvad dælen sker der ikke når vi møder et hold der spiller godt og dominere en kamp imod os? Så bliver det da virkelig grimt. For igår synes jeg vi var bedst imellem felterne, men når ting skulle afgøres var vi ikke gode nok.

Jeg ELSKER konceptet, strategien og hele ledelsens ageren. Vi har bare ikke særligt gode spillere....men hvis vi mirakuløst bliver oppe, så tror jeg vi kan bygge på og så tror jeg faktisk vi kan se noget stort igen. Men i guder det kræver vi bliver oppe, og hold da op den bliver vanskelig.

DenGamleMand
1. div
1. div

Indlæg af DenGamleMand » 20. jul 2024, 08:19

KongGulerod skrev:
20. jul 2024, 07:57
Sauer skrev:
Lader til, en flok Brøndby-fans har angrebet AaB’ere udenfor stadion: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... r/10305577
Flere brugere på Bold påpeger at der er blevet stjålet et banner i forbindelse med “angrebet”. Er det korrekt forstået at Unitas så skal lukke gruppen?
Vel kun hvis det var deres gruppebanner? Det lyder til at de løb afsted med et to-pinds flag eller lign. Fuck, hvor er Brøndbyfans bare nogle usle idioter. Om jeg fatter at der findes jyder der giver at bruge deres energi på at støtte den klub.
SSE22 RAUS!

Lad det regne med tennisbolde.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 20. jul 2024, 08:44

Vi har vel fundet vores midtbane nu i Widell, Jimenez og Jasson. Det så spændende ud! 3 point mod sif og forhåbentlig udsolgt stadion :aabfan:

DenGamleMand
1. div
1. div

Indlæg af DenGamleMand » 20. jul 2024, 08:46

bedstefar skrev:
20. jul 2024, 08:44
Vi har vel fundet vores midtbane nu i Widell, Jimenez og Jasson. Det så spændende ud! 3 point mod sif og forhåbentlig udsolgt stadion :aabfan:
Enig! Det virker som en mere slagkraftig midtbanen. Jimenez spillede hårdt. Det var befriende at se.
SSE22 RAUS!

Lad det regne med tennisbolde.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 20. jul 2024, 09:08

Det er ikke mange chancer vi giver væk, men efter 2-0 spiller FCN også meget afventende. De kom for nemt igennem i starten, synes jeg.

Vi kunne godt, med lidt mere skarphed, have lavet et par mål selv.

Jeg sad dog med en fornemmelse af, at FCN var på cruisecontrol.

Kampen efterlod mig med en smag af, at vi defensivt er svagest omkring vores backer og ligeledes noget afstemning omkring vores presspil. Også skal vi have et par procent mere på ift kynisme.

Kynisme er i hvert fald også et tema ift offensiven. Der manglende kynisme og skarphed i en del afgørende situationer.
Ellers var der gode mønstre i spillet, gode løb og en del mere tempo i spillet end sidste sæson.

Jeg har, i transfertråden, brokket mig over den manglende rutine og kvalitet på den centrale midtbane og det vil jeg gøre igen. Hvor ville det pynte med en wurtz eller stokholm type på den defensive midtbane.

Ift det nyindkøbte og baseret udelukkende på gårsdagens kamp, så så Iredale virkelig dårlig ud.

John fremstod forvirret og lidt ude af trit med tempo og spilforståelse.

Jimenez ligner en slagter type. Synes han tog lidt for lang tid på bolden i visse sekvenser, men det skal der nok komme styr på. Er spændt på, om han overtager pladsen for Højholt, der ikke var stærk i går.

Captain America så fin ud. Han ligner lidt en light udgave af Widell. Så det bliver spændende at følge hans udvikling.

Nu fik pudel ikke længe, men han så bestemt ikke hurtig eller accelerationsstærk ud. Virker som en underlig signing.

Otoa bliver et bæst, når der kommer lidt mere rutine. Fantastisk med bolden og er guld værd, når vi er under pres.

Godt vi ikke solgte Widell for peanuts i vinduet. Han bliver et af klubbens største salg. Jeg er spændt på, om han udvikler sig yderligere. Vanvittig præstation.

På trods af manglende skarphed fra Jørgensen i angrebet, så må man da kalde det imponerende, at han rykker 2 dækker op på et halvt år og skabet så meget uro.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 20. jul 2024, 09:53

Dennis Nielsen skrev:
20. jul 2024, 09:08
Det er ikke mange chancer vi giver væk, men efter 2-0 spiller FCN også meget afventende. De kom for nemt igennem i starten, synes jeg.

Kampen efterlod mig med en smag af, at vi defensivt er svagest omkring vores backer og ligeledes noget afstemning omkring vores presspil. Også skal vi have et par procent mere på ift kynisme.

Kynisme er i hvert fald også et tema ift offensiven. Der manglende kynisme og skarphed i en del afgørende situationer.
Ellers var der gode mønstre i spillet, gode løb og en del mere tempo i spillet end sidste sæson.

Jeg har, i transfertråden, brokket mig over den manglende rutine og kvalitet på den centrale midtbane og det vil jeg gøre igen. Hvor ville det pynte med en wurtz eller stokholm type på den defensive midtbane.

Ift det nyindkøbte og baseret udelukkende på gårsdagens kamp, så så Iredale virkelig dårlig ud.

Jimenez ligner en slagter type. Synes han tog lidt for lang tid på bolden i visse sekvenser, men det skal der nok komme styr på. Er spændt på, om han overtager pladsen for Højholt, der ikke var stærk i går.

Captain America så fin ud. Han ligner lidt en light udgave af Widell. Så det bliver spændende at følge hans udvikling.

Nu fik pudel ikke længe, men han så bestemt ikke hurtig eller accelerationsstærk ud. Virker som en underlig signing.

Otoa bliver et bæst, når der kommer lidt mere rutine. Fantastisk med bolden og er guld værd, når vi er under pres.

Godt vi ikke solgte Widell for peanuts i vinduet. Han bliver et af klubbens største salg. Jeg er spændt på, om han udvikler sig yderligere. Vanvittig præstation.

På trods af manglende skarphed fra Jørgensen i angrebet, så må man da kalde det imponerende, at han rykker 2 dækker op på et halvt år og skabet så meget uro.
Enig i dine betragtninger, jeg tror dog ikke Widell bliver klubbens største salg, han har kun to år tilbage af kontrakten og vi fattes penge. Jeg tror han ryger inden længe for 2 millioner euro.
Otoa tror jeg bliver et større salg hvis han fortsætter, og ikke bliver skadet hele tiden.

Det er fedt at vi nu har et hold med så meget potentiale, det har jeg virkelig savnet, ældste mand på vores hold igår var Kramer på 25.

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 20. jul 2024, 10:39

Martin Bak skrev:
19. jul 2024, 22:43
tommas jensen skrev:
19. jul 2024, 21:49
Det bliver en lang sæson 🙄
Du skriver det bliver en lang sæson fordi vi taber til top 4 holdet Farum på udebane ... hold kæft det er dumt skrevet
Men samtidig et top-6 hold, der lige har skiftet træner og mistet et par markante profiler. FCN spillede slet ikke på sidste sæsons niveau i går.

Men en premiere i Farum skal jo ikke være sæsondefinerende. Nu gælder det om at komme på pointtavlen mod Silkeborg i næste uge. Ellers kan det hurtigt blive grimt, når der venter ture til Herning og Viborg bagefter.

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 20. jul 2024, 11:03

SteenA skrev:
20. jul 2024, 10:39
Martin Bak skrev:
tommas jensen skrev:
Du skriver det bliver en lang sæson fordi vi taber til top 4 holdet Farum på udebane ... hold kæft det er dumt skrevet
Men samtidig et top-6 hold, der lige har skiftet træner og mistet et par markante profiler. FCN spillede slet ikke på sidste sæsons niveau i går.

Men en premiere i Farum skal jo ikke være sæsondefinerende. Nu gælder det om at komme på pointtavlen mod Silkeborg i næste uge. Ellers kan det hurtigt blive grimt, når der venter ture til Herning og Viborg bagefter.
Med "fans" som dig bliver det faktisk en lang sæson.

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 20. jul 2024, 13:15

Stegosaurus skrev:
20. jul 2024, 11:03
SteenA skrev:
20. jul 2024, 10:39
Martin Bak skrev:
tommas jensen skrev:

Med "fans" som dig bliver det faktisk en lang sæson.
Jeg synes da at der var masser af positive takter i går, men det bliver da en svær sæson. Og et svært startprogram. Så det handler jo om ikke at ryste på hånden i forhold til den valgte spillestil. Til det vil en sejr over Silkeborg være guld værd.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 20. jul 2024, 13:26

KongGulerod skrev:
Sauer skrev:
Jeg tror, det hele er koordineret af master spider @Jakobsen, så "knallertbanden" skal nedlægge sig selv og derfor ikke længere skal hverken larme, råbe eller på anden måde té sig på stadion.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Indlæg af YentotreKaffe » 20. jul 2024, 15:46

Dennis Nielsen skrev:
20. jul 2024, 09:08

Vi møder FCN i Farum, et hold der er skabt til at spille på deres hurtige underlag, uden at vi har spillet vores hold eller system helt ind, et system hvor vi skubber højt. Hvis man ved bare lidt om fodbold, så er Farum det sværeste sted at skubbe højt suppen, og vi gør det uden at det hele sidder perfekt endnu. Hvilket betyder det formentligt vil se bedre ud på lidt langsommere underlag.

At vi ikke bakker og fortsætter stilen er, er positive takter og viser stor tro på tingene. Van Dam har en væsentlig større idé, om hvordan han sætter spillerne ind i systemet, end vi så i hele foråret.

Vi er et hold der kommer til at udvikle os kraftigt, det her er ikke vores slutprodukt. Vi har fået mange nye ind og en ny træner, og nu skal der knokles hård på at få det hele til at spille

AK48hamas
Superliga
Superliga

Indlæg af AK48hamas » 20. jul 2024, 17:49

KongGulerod skrev:
Sauer skrev:
Uden overhovedet at være sat ind i Ultras kodeks, så må man da håbe at der er forskel på at stjæle et lille ubetydeligt topinds-banner og så et 10 meter langt Auxilia banner eller hvad der nu blev stjålet sidst.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 20. jul 2024, 20:14

AK48hamas skrev:
20. jul 2024, 17:49
KongGulerod skrev:
Sauer skrev:
Uden overhovedet at være sat ind i Ultras kodeks, så må man da håbe at der er forskel på at stjæle et lille ubetydeligt topinds-banner og så et 10 meter langt Auxilia banner eller hvad der nu blev stjålet sidst.
Kæmpe forskel..

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 20. jul 2024, 20:32

R Rosenberg skrev:
KongGulerod skrev:
Sauer skrev:
Jeg tror, det hele er koordineret af master spider [mention]Jakobsen[/mention], så "knallertbanden" skal nedlægge sig selv og derfor ikke længere skal hverken larme, råbe eller på anden måde té sig på stadion.
Jeg vil hellere se bold og hygge på tribunen. Hvordan Brøndbys hooligans og vores knallertbande arrangerer deres dates og om de bruger Tinder til det må du spørge dem om

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

Besvar