Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af jonas386 » 20. aug 2024, 13:54

Thomas Jørgensen til Viborg. Havde jeg ellers gerne set som erstatning for Højholt. Til prisen, 4.5 mio, var det nok ikke realistisk
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 20. aug 2024, 14:13

Maglau skrev:
20. aug 2024, 10:53
Vi skal ikke bruge en krone på 9er positionen i den stadie holdet er på nu.
Det er meget vigtigere at bruge de sparsomme midler andre steder på banen hvor effekten vil være større.
En 6er og en 8er eller midtforsvar med kvalitet vil være mere stabiliserende for hele holdet og løfte resten.
Enig det er midtbanen der skal forstærkes. I forsvaret skal vi have reduceret antallet og så er Diakhite forhåbentlig hentet med den tro at han bliver den spiller du nævner.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 20. aug 2024, 14:53

Nu hvor det er på mode at lave de her gennemgange.

Diakhite:
Har klare forcer i duelspillet, og vinder rigtig mange dueller, både ifht fart, i hovedspillet og ved jorden. Han er MEGET hurtigere end Thelander. Tilgengæld er han ikke særligt skarp på bolden. Jeg synes det er en fin signing, der giver os bredde defensivt.

Pudel:
Kom for tidligt ind i kampen mod FCN og af mangel på bedre, kender ikke ligaen og modstanderne, overordnet svær at kommentere på.

John:
Ser ud til at have svært ved at spille sig på holdet og det må være til træning han ikke har slået til. Håber der sker lidt med tiden, og at han også kan få chancen fra start på sigt. Fin type, god fart, fint pres, gode egenskaber, men mangler helt sikkert slut-produkt på de få aktioner vi har set.

Müller:
Ser rigtig fin ud, især med fødderne. God ved jorden og i en mod en, fin i feltet og udemærket på stregen. Der er en del at ønske ifht positionering og kommunikation, men mon ikke han kommer efter de ting i Poul Buus kyndige hænder. Det jeg har set indtil videre, fint på niveau med Posavec og meget yngre.

Jimenez:
Ser god ud på bolden, og ser god ud uden bolden, men er meget aggresiv. Det er tydeligt at han er ny i truppen og ligaen, og timingen sidder der overhovedet ikke endnu. Han er alt for aggresiv, og skal spille mere køligt. De advarsler han har fået er primært fordi han kommer for sent, og de advarsler ville være bedre givet ud ved at stoppe en omstiling eller lign.

Marc Nielsen:
Har set fin ud, minder lidt om en ung Ahlmann. Forventer snart at han får en start - men han må have et efterslæb siden spilletiden har været så begrænset indtil videre. Igen, en der virker til at halte lidt efter i træningen som med John.

Iredale:
Ser god ud. Bevægelig, arbejder hårdt, "ligner" at han har et rigtig godt spark. Han skal være bedre med ryggen mod mål, og til at forlænge afleveringer. Han mangler også timing, skarphed, både i sine reaktioner og aktioner på bolden ser han langsom ud, og på de få afslutninger han har haft ser han uskarp ud. Han skylder efterhånden 2-3 kasser i mit regnskab. Jeg vil virkelig gerne se hvad det kan gøre ved ham at få hul på bylden, jeg tror han er en angriber der har brug for selvtilliden for at bygge på. Som type synes jeg han tilbyder mere end f.eks. Makaric. H

Jasson:
Ligner en kæmpe gevinst. Han er lille, men han er overalt på banen og er konstant involveret i både defensive og offensive aktioner. Den arbejdsindsats han yder, er en kæmpe gevinst for klubben. Iøvrigt virker han til at være en rigtig tool player, selvom vi endnu kun har set ham på den centrale midtbane.

Overordnet ser det positivt ud, især i lyset af at man slet ikke har brugt transferkroner. Derudover er der også flere spillere vi mangler at se noget fra herunder Pudel, Nielsen, Diagne, Amankwah og Adedeji. Jeg håber at man også i løbet af sæsonen kan få aktiveret den bredde. De nytilkomne skal bare forsætte med at klø på, og så forventer jeg i løbet af sæsonen at de alle kommer til at træde i karakter. Så må vi se om det udmønter sig, resultatet i tabellen er hvertfald helt acceptabelt. Det er et godt fundament for at løfte niveauet yderligere, allerede nu på fredag.

Raptorr
Allstar
Allstar

Indlæg af Raptorr » 20. aug 2024, 15:09

R Rosenberg skrev:
19. aug 2024, 13:52
Gaarde6 skrev:
19. aug 2024, 12:38
R Rosenberg skrev:
19. aug 2024, 12:32
bonanza skrev:
19. aug 2024, 12:01
Truppen ser fin ud til at overleve i superligaen og samtidig give masser af spilletid til de unge.
Fint at få de der ikke præstere på banen lidt ud og sidde. Der er konkurrence om pladserne og det er positivt, at der kan træffes forskellige valg fra kamp til kamp.

Så kan folk fordømme Iredale og Müller herfra og til månen, det ændrer ikke på at vi stadig havde tabt til fcn, fcm og Brøndby selv hvis de to havde præsteret bedre. Vi er bare ikke der endnu, så kort inde og med så ny en trup at vi nødvendigvis skal have point mod de hold, der har langt større budgetter og flere år i ryggen med velfungerende akademier hvor træningen og kompetenceudviklingen er fuldstændig lineær.
Det er spændende hvor vi står i fremtiden ifht salg og økonomi, hvis vi kan stabilisere i suppen og evt. sælge spillere der præsterer i fremtiden.
Voldsomt ord.

Din analyse er helt korrekt. Og naturligvis skal vi ikke kunne konkurrere med dem, du nævner. Det er der jo heller ingen, der forventer.

Men når man kører vores strategi, så er man også bare nødt til at ramme mere eller mindre bullseye på alle ind - eller sende dem videre, som man gjorde fornuftigt med Ask. Især på så essentielle poster som keeper og spidsangriber.
Jamen det er jo ikke et manager spil det her.
Du kan jo ikke bare bytte spillere ud til højre og venstre, fordi de ikke har præsteret i 5 kampe.
De kommer her til. Skal lære nyt sprog, ny liga og en ny klub med en ny træner, ny ledelse og en helt anden måde at spille fodbold på. Det tager tid.
De er sikkert også heroppe, med deres kærester/ kone og er lige flyttet ind i ny lejlighed/hus.
Så du mener i ramme alvor at man bare skal kyle penge efter dem og lade dem smutte igen, vurderet efter 5 kampe??

Giv nu både spillere og træner tid. Alt kan ikke spille efter så kort tid.
Nej, det mener jeg ikke. Og det har jeg heller aldrig givet udtryk for noget, der minder om.

Jeg siger blot, at man satme skal ramme rent, når man vil spille superliga uden penge. Og det har man i min optik ikke gjort med et par stykker, desværre.

Det gjorde man heller ikke med Ask, men ham fik man sendt retur, hvilket var et klogt valg, når nu muligheden bød sig.
Jeg mener Gow selv har udtalt, at man kan forvente at ramme plet med cirka 50% af indkomne transfers. Ambitionsniveauet er højere, men erfaringer viser, at man ikke kan forvente bedre hitrate.

Raptorr
Allstar
Allstar

Indlæg af Raptorr » 20. aug 2024, 15:14

baresi skrev:
20. aug 2024, 07:25
jeg er en af dem der til tider kan forholde mig kritisk. Jeg er fan af de nye ejere og fuldstændig tro mod at der er sat en retning som man går benhårdt efter. REspekt - det har der manglet i mange år.
Men jeg syns lidt at træner (jeg syns Van Dam er en åbenbaring for AaB) og ejerne får lidt en fribillet ift. kritik fordi de netop siger at " vi har unge spillere" "det tager tid" og fordi at der ikke er betalt for en eneste transfer og at det er 2. rangs spillere man har hentet.
Man skal jo have kritik hvis man henter så mange spillere og der reelt kun er 1 god forstærkning.
Jasson er i mine øjne den eneste reelle forstærkning der pr natur går direkte i start 11eren
Oumar - han tales op til mere end han er, og ser ham ikke meget bedre en thelander andet end lidt hurtigere. Han fremstod ikke som en stor leder mod BIF, lavede mange fejl, og var totalt uvenner med bolden. Men han gør det helt okay, og det er nok også det AaB kan forvente
Iredale - jeg ser intet i ham og trods de flestes had herinde mod Helenius, så er Helenius klart bedre end Iredale i næsten alle spillets facetter. Han løber måske ikke så meget, men han er en proven angriber og ved hvor målet står hvis han får chancen
Jimenez - spændene ting og kan blive helt okay, har stadig meget at lære, ikke mindst ift. at time sine taklinger og ikke forsvinde ud af kampene, men god på bolden og tænker fremad i afleveringer
kelvin john - ham troede jeg på inden, men viser sig åbentbart bare at være indskifter
Müller - altså knap så god som posavec, bliver vel aldrig en stærkt stærk AaB målmand
Marc Nielsen - kan ikke bedømme ham andet end han pt ikke kan komme på holdet
Er der flere ?

MEN respekt for at man barberer sine lønomkostninger så meget ned og er tro mod budgettet - synes jeg er fedt og på tide, og er totalt enig. Det giver bare ikke en fribillet til at man ikke må kritisere
Kampen mod BIF var horribel - drenge mod mænd - og vi spillede som amatører i det meste af kampen. BIF legede med os i det meste af kampen og skulle ikke engang kæmpe hårdt for det. Det viser hvor lang vej der er , og er sikkert et godt pejlemærke.

Men vi må heller ikke bare blive et totalt naivt hold der buldrer frem og glemmer defensiven. Vi har lukket 12 mål ind, IKKE scoret mod 3 tophold, og haft 2 sejre hvor vi knebent har vundet med 1 i hver kamp - ikke holdt nulllet, og der bliver skabt mere end nok chancer mod os. Udover det har vi været piv ineffektive på den sidste 3. del i angrebet.

Der er nok at tage fat om, også nok at have en holdning til, og synes det er helt fair at man har en smule kritik. Det er let nok at sige at "bare" vi bliver nr 10. Men det er måske den sværeste plads. For netop fordi vi er så unge, så er man ikke erfaren i at kæmpe om nedrykning, så det kan sgu hurtigt rulle forkert.
Jeg tror ikke vi rykker ned, men jeg havde hellere undværet 2-3 af de nye spillere og så fået 1 til halvanden mand ind med mere erfaring fra øverste mulige hylde, f.eks. en 6er der bare blev leder, eller en bedre 9er

den samlede transferaktivitet ift. kvalitet har skuffet mig, men jeg er fortrøstningsfuld, for tror Menno kommer til at få det bedste ud af dem, også de unge nordjyder, og tror nok de kommer til at løfte sig. Jeg har som skrevet mange gange også en tro på en adedeji i dette system og spillestil.

Vi bør hente en 6er nu, og så lade Iredale være fast indskifter og ikke starter
Men fedt der er sat en retning man er tro mod og overbevist om lykkes på den lange bane, for det vil også betyde at man netop i flere transfervinduer kan planlægge præcist efter den model.
tror jeg AaB også med nuværende trup ville få flere point med 3-4-3 - JA det gør jeg 100%, det ville skabe en klart bedre balance og vi have et hold med en kæmpe stor motor der lettere ville kunne matche de store hold, og lukke bedre af - men jeg er tilhænger af 4 backen, så længe man også bliver bedre til at lukke af generelt som hold, og ikke lade så mange chancer komme imod sig. OG så skal man ikke endnu engang ændre formation - vær tro mod retning, det plejer strategisk at virke, og det ladet det til at man er.
De ryster ikke på hånden på Hornevej, så derfor læner jeg mig tilbage og bliver glad for alt der ikke er nedrykning + 1-2 større salg
Kom så de Røde
Jeg mener hverken ledelse eller træner skal friholdes for kritik, blot er 5 kampe for tyndt et grundlag (for mig) at evaluere på.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 20. aug 2024, 16:39

Udover at vores presspil aldrig kom i gang, så formåede vi mod Brøndby ikke at holde fast i bolden, når den blev spillet ud fra forsvaret. Max 1-2 afleveringer og så var bolden tilbage på Brøndby-fødder. Som jeg så det, så lavede vi enten panik-clearinger op mod angrebet - eller lavede enormt satsede afleveringer, så bolden blev tabt af Otoa, K. Jørgensen eller midtbanen. Samtidig er der imo til tider meget langt mellem midtbanen og de forreste tre.

Jeg tror ikke, vi løser de problemer alene gennem indkøb. Men hvis vi skal hente flere, håber jeg ligesom andre, at det bliver en forstærkning til den centrale midtbane. Mod Brøndby savnede jeg kedelige sidelæns afleveringer fra Højholt, som kunne give lidt ro på. Jeg savnede også Iredale fra start, fordi jeg synes, han indtil videre har vist sig bedre til at lægge det første pres ift. Ross. Jeg tror, Jimenez vil kunne nogle af de samme ting som Højholt, men jeg så gerne, at han spillede lidt mere kontrolleret og kunne trække tempo ud, når det er nødvendigt.

Det er positivt, at vi stadig kan lave store chancer, selvom vi ikke er ret meget på bolden. Men hvis vi skal finde en slags balance i vores spil, tror jeg vi i de pressede perioder, skal gøre en dyd ud af at give os selv et lille hvil ved at spille en håndfuld sikre afleveringer og ikke hver gang at prøve at ramme Mathias Jørgensen i et kontraangreb.

AGF ser gode ud. Det bliver en svær kamp på fredag.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 20. aug 2024, 16:44

Raptorr skrev:
20. aug 2024, 15:09
R Rosenberg skrev:
19. aug 2024, 13:52
Gaarde6 skrev:
19. aug 2024, 12:38
R Rosenberg skrev:
19. aug 2024, 12:32
bonanza skrev:
19. aug 2024, 12:01
Truppen ser fin ud til at overleve i superligaen og samtidig give masser af spilletid til de unge.
Fint at få de der ikke præstere på banen lidt ud og sidde. Der er konkurrence om pladserne og det er positivt, at der kan træffes forskellige valg fra kamp til kamp.

Så kan folk fordømme Iredale og Müller herfra og til månen, det ændrer ikke på at vi stadig havde tabt til fcn, fcm og Brøndby selv hvis de to havde præsteret bedre. Vi er bare ikke der endnu, så kort inde og med så ny en trup at vi nødvendigvis skal have point mod de hold, der har langt større budgetter og flere år i ryggen med velfungerende akademier hvor træningen og kompetenceudviklingen er fuldstændig lineær.
Det er spændende hvor vi står i fremtiden ifht salg og økonomi, hvis vi kan stabilisere i suppen og evt. sælge spillere der præsterer i fremtiden.
Voldsomt ord.

Din analyse er helt korrekt. Og naturligvis skal vi ikke kunne konkurrere med dem, du nævner. Det er der jo heller ingen, der forventer.

Men når man kører vores strategi, så er man også bare nødt til at ramme mere eller mindre bullseye på alle ind - eller sende dem videre, som man gjorde fornuftigt med Ask. Især på så essentielle poster som keeper og spidsangriber.
Jamen det er jo ikke et manager spil det her.
Du kan jo ikke bare bytte spillere ud til højre og venstre, fordi de ikke har præsteret i 5 kampe.
De kommer her til. Skal lære nyt sprog, ny liga og en ny klub med en ny træner, ny ledelse og en helt anden måde at spille fodbold på. Det tager tid.
De er sikkert også heroppe, med deres kærester/ kone og er lige flyttet ind i ny lejlighed/hus.
Så du mener i ramme alvor at man bare skal kyle penge efter dem og lade dem smutte igen, vurderet efter 5 kampe??

Giv nu både spillere og træner tid. Alt kan ikke spille efter så kort tid.
Nej, det mener jeg ikke. Og det har jeg heller aldrig givet udtryk for noget, der minder om.

Jeg siger blot, at man satme skal ramme rent, når man vil spille superliga uden penge. Og det har man i min optik ikke gjort med et par stykker, desværre.

Det gjorde man heller ikke med Ask, men ham fik man sendt retur, hvilket var et klogt valg, når nu muligheden bød sig.
Jeg mener Gow selv har udtalt, at man kan forvente at ramme plet med cirka 50% af indkomne transfers. Ambitionsniveauet er højere, men erfaringer viser, at man ikke kan forvente bedre hitrate.
Og det lyder også realistisk. Det er bare en farlig kurs, når man baserer sin trup udelukkende på det.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 20. aug 2024, 17:00

Jeg forstår bare ikke helt hvad alternativet er i vores nuværende situation, medmindre vi er klar på at være elevatorhold de næste mange år.

Truppen ser rykkede ned i forrige sæson, hvis vi havde beholdt alle spillerne, var der ikke meget perspektiv i, og havde nok taget turen direkte ned, uanset træner.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 20. aug 2024, 17:44

jonas386 skrev:
20. aug 2024, 17:00
Jeg forstår bare ikke helt hvad alternativet er i vores nuværende situation, medmindre vi er klar på at være elevatorhold de næste mange år.

Truppen ser rykkede ned i forrige sæson, hvis vi havde beholdt alle spillerne, var der ikke meget perspektiv i, og havde nok taget turen direkte ned, uanset træner.
Der er vel ikke rigtig noget. Men det peger bare hen imod, at man i den grad skal lægge sig i selen for at generere indtægter - også indtægter, som ikke er spillersalg. For selvom vi klarer frisag i denne sæson, og det er jeg overbevist om, at vi gør, så er det bare ikke en sportsligt bæredygtig model i en fodboldverden, hvor der er en klar sammenhæng mellem pengetankens størrelse og placering i tabellen set over en årrække.

Desuden er det jo også vanvittigt selvforstærkende i denne branche. Jo bedre, du klarer dig som klub, des flere vil spytte i kassen. Jo bedre, du klarer dig som klub, des større er chancen for penge i Europa.

Vi står et sted nu, hvor de nye ejere har valgt at sige, at nu skærer vi helt ind til benet og får ryddet op i en klub, der har været syg siden børsintroduktion i 1998. Og det bifalder jeg stort. Og det betyder et par år med billige spillere.

Problemet er bare, at hvis man tror (hvilket jeg ikke tror, SSE22 gør), at man kan fortsætte denne stil i længden, så tager man fejl. Så hedder det enten årlig bundkamp/nedrykning og dermed bremser man for mulige indtægter som ovenstående.

Ikast er det modsatte eksempel. En klub med en elendig økonomi, der fik en ejer, der pumpede en helvedes masse penge ind i klubben, så den fik succes nationalt og til dels i Europa, hvilket gjorde, at klubben begyndte selv at have en stærk forretning, kunne tage vilde priser for spillere og genererede flere penge i Europa og via fx sponsorer.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 20. aug 2024, 18:12

R Rosenberg skrev:
20. aug 2024, 17:44
jonas386 skrev:

Der er vel ikke rigtig noget. Men det peger bare hen imod, at man i den grad skal lægge sig i selen for at generere indtægter - også indtægter, som ikke er spillersalg. For selvom vi klarer frisag i denne sæson, og det er jeg overbevist om, at vi gør, så er det bare ikke en sportsligt bæredygtig model i en fodboldverden, hvor der er en klar sammenhæng mellem pengetankens størrelse og placering i tabellen set over en årrække.

Desuden er det jo også vanvittigt selvforstærkende i denne branche. Jo bedre, du klarer dig som klub, des flere vil spytte i kassen. Jo bedre, du klarer dig som klub, des større er chancen for penge i Europa.

Vi står et sted nu, hvor de nye ejere har valgt at sige, at nu skærer vi helt ind til benet og får ryddet op i en klub, der har været syg siden børsintroduktion i 1998. Og det bifalder jeg stort. Og det betyder et par år med billige spillere.

Problemet er bare, at hvis man tror (hvilket jeg ikke tror, SSE22 gør), at man kan fortsætte denne stil i længden, så tager man fejl. Så hedder det enten årlig bundkamp/nedrykning og dermed bremser man for mulige indtægter som ovenstående.

Ikast er det modsatte eksempel. En klub med en elendig økonomi, der fik en ejer, der pumpede en helvedes masse penge ind i klubben, så den fik succes nationalt og til dels i Europa, hvilket gjorde, at klubben begyndte selv at have en stærk forretning, kunne tage vilde priser for spillere og genererede flere penge i Europa og via fx sponsorer.
Jeg er helt enig i det hele, men jeg tror heller ikke, at vi henter transferfrie spillere fra lavere ligaer af lyst. Det er bare det der er økonomisk rum til lige nu, og hvis der samtidig skal nogle penge i kassen, er vi nødt til at finde nogle unge spillere der evt. kan sælges videre. Det er næppe et mål i sig selv at have et af de lavere budgetter i ligaen (heller ikke på transfers).

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 20. aug 2024, 18:23

jonas386 skrev:

Alternativet er at man fortsatte i samme hjernedøde rille og bruge penge, vi ikke har på at forstærke truppen.
Det ville vel give os 2-3 års levetid, med tanke på de regnskaber vi har haft.

Jeg er kæmpe tilhænger af det ejerne har gang i.
Det træk med at reducere udgifterne skulle være påbegyndt for LÆNGE siden.

Ja det kan koste os en nedrykning. Det kan tilgengæld redde vores klub på den lange bane.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 20. aug 2024, 19:10

Gaarde6 skrev:
20. aug 2024, 18:23
jonas386 skrev:

Alternativet er at man fortsatte i samme hjernedøde rille og bruge penge, vi ikke har på at forstærke truppen.

Ja det kan koste os en nedrykning. Det kan tilgengæld redde vores klub på den lange bane.
Helt enig! Jeg får lidt Luksusfælden-vibes når jeg læser nogle af de negative kommentarer omkring de spillere der er kommet ind og hvilken hylde de er kommet fra. Minder mig lidt om dem der bare VIL ryge cigaretter og beholde deres bil selvom de står begravet i gæld.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 20. aug 2024, 19:16

haghdk skrev:
20. aug 2024, 19:10
Gaarde6 skrev:
jonas386 skrev:

Helt enig! Jeg får lidt Luksusfælden-vibes når jeg læser nogle af de negative kommentarer omkring de spillere der er kommet ind og hvilken hylde de er kommet fra. Minder mig lidt om dem der bare VIL ryge cigaretter og beholde deres bil selvom de står begravet i gæld.
Altså, bare fordi man kører den strategi, kan der jo sagtens være forskel i niveau på spillerne. Jasson er fx en klassesigning, som det ser ud. Diakhite ser også stabil ud. Mens Müller og Iredale er lidt i den anden ende.

Så man behøver vel ikke at synes, at alt er godt fra tyskens hånd, selvom man bifalder strategien stort. For så kunne de jo hente hvad som helst, og vi kunne lukke debatsiden.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 20. aug 2024, 19:17

jonas386 skrev:
20. aug 2024, 18:12
R Rosenberg skrev:
20. aug 2024, 17:44
jonas386 skrev:

Jeg er helt enig i det hele, men jeg tror heller ikke, at vi henter transferfrie spillere fra lavere ligaer af lyst. Det er bare det der er økonomisk rum til lige nu, og hvis der samtidig skal nogle penge i kassen, er vi nødt til at finde nogle unge spillere der evt. kan sælges videre. Det er næppe et mål i sig selv at have et af de lavere budgetter i ligaen (heller ikke på transfers).
Helt enig. Og jeg knuselsker også strategien, men man må jo også bare kunne diskutere hullerne i osten, selvom man er fan af den overordnede strategi og priser sig lykkelig for opgøret med 25 års idioti.
Ædruelighedens stemme

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 20. aug 2024, 19:21

R Rosenberg skrev:
20. aug 2024, 19:16
haghdk skrev:
Gaarde6 skrev:
jonas386 skrev:

Altså, bare fordi man kører den strategi, kan der jo sagtens være forskel i niveau på spillerne. Jasson er fx en klassesigning, som det ser ud. Diakhite ser også stabil ud. Mens Müller og Iredale er lidt i den anden ende.

Så man behøver vel ikke at synes, at alt er godt fra tyskens hånd, selvom man bifalder strategien stort. For så kunne de jo hente hvad som helst, og vi kunne lukke debatsiden.
Det er fuldstændig rigtigt! Og meget enig! Jeg er da også en smule skeptisk ved nogle af transferne. Men jeg mindes at have læst indlæg hvor det har lydt til at vi nærmest bare skulle tage alt det overtræk vi kunne for at smide penge efter dyre spillere. Deraf Luksusfælden-referencen.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 20. aug 2024, 19:23

Gaarde6 skrev:
jonas386 skrev:

Det der er en underlig og mærkværdig skrøne, der findes blandt et vist segment her på siden. Lidt en tendens hos dem, der forsvarer alt AaB gør

Det er decideret forkert. Det kan godt være svært at forstå i en sort hvid verden, men det er nu engang sådan, at SSE22 og AaB kunne have valgt et mere moderat angreb på vores udgifter.

Der er ingen tvivl om, at truppen skulle igennem en forandring og der skulle fjernes udgifter. Spørgsmålet er bare, om den forandring skulle foregå så drastisk økonomisk og dermed også berøre hylden vi henter spillere på så markant = chancerne for at overleve.

og nej - en nedrykning redder ikke vores klub på den lange bane.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 20. aug 2024, 21:28

Øhm - den er fra 2003

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

Raptorr
Allstar
Allstar

Indlæg af Raptorr » 20. aug 2024, 21:31

"Siger Calle Facius, der sælger varevogne i Aars." :D

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 20. aug 2024, 21:44

haghdk skrev:
20. aug 2024, 19:21
R Rosenberg skrev:
20. aug 2024, 19:16
haghdk skrev:
Gaarde6 skrev:
jonas386 skrev:

Det er fuldstændig rigtigt! Og meget enig! Jeg er da også en smule skeptisk ved nogle af transferne. Men jeg mindes at have læst indlæg hvor det har lydt til at vi nærmest bare skulle tage alt det overtræk vi kunne for at smide penge efter dyre spillere. Deraf Luksusfælden-referencen.
Helt enig - hestekuren er som sagt nødvendig. Hvor stramt bæltet bør spændes, kan jo så diskuteres, som @Dennis Nielsen er inde på lige før.

Man har nu engang valgt Opus Dei-modellen. Og det er nok nødvendigt for at vende supertankeren. Men derfor kan man jo godt være kritisk/ærgre sig over, at man ikke har ramt lidt bedre niveau på fx noget så essentielt som keeperposten, som vel er alfa og omega, når man skal pøle rundt i bunden.
Fx var Nathan Trott jo en væsentlig forklaring på, at Vejle klarede frisag.

Men okay, man er også bare forvænt med, at AaB har top-keepere og næsten altid har haft det.
Ædruelighedens stemme

Besvar