Randers - AaB, søndag den 1. September 2024

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Randers - AaB, søndag den 1. September 2024

Indlæg af jonas386 » 2. sep 2024, 08:55

R Rosenberg skrev:
2. sep 2024, 08:27
jonas386 skrev:
2. sep 2024, 07:50
R Rosenberg skrev:
2. sep 2024, 07:37
jonas386 skrev:
2. sep 2024, 07:04
Hold kæft et grædekor. Man skulle næsten tro, at tyskerne havde overtaget en stærk trup og en harmonisk forretning hvor tingene bare har fungeret i alle led, og ikke en ruinhob der nærmest skulle rives ned til bunden før der kunne støbes nyt fundament og bygges en helt ny klub.
Nej, det skulle man ikke. Men SSE22 har valgt en strategi, som hedder 'kartoffelkur', og den kan snart vise sig ikke at være bæredygtig sportsligt, fordi det individuelle niveau på banen simpelthen er for lavt til rækken. Har valgt, enten fordi man har en overbevisning om, at man kan spille superliga på discount eller også fordi man simpelthen bare ikke evner at generere eller få tilført de penge, som er nødvendige. Og så ved jeg ikke helt, hvilke af de to, der er værst.

Jeg må lige minde om, at SSE22 overtog en klub, der som som én af to ikke har spillet andet end den bedste række siden 1986. Det var med SSE22, vi rykkede ned, det var med SSE22 vi godt nok rykkede op, men efter en ret uskøn sæson i 1. division, og det er med SSE22, at vi nu ser et AaB, som tyder på at skulle være Prügelknabe i superligaen og en stærk kandidat til at rykke ned igen.

Det kan godt være, at grundstenen til denne kulmination blev lagt for 10 år siden, men det var altså først på deres vagt, at hele lortet væltede.
At påstå vi rykkede ned pga SSE22 er jo useriøst. De kom til i Marts, hvor vi rykkede ned i Maj, og havde ingen muligheder for at ændre noget før sæsonens slutning og det var for sent. Oveni hatten fik Bælum tømt kassen et par måneder inden de kom til, på Helenius, Thelander og Kasper Jørgensen. Kappmeier skulle måske selv være løbet på banen og scoret de manglende mål?

Og ja, den nedrykning har selvfølgelig gjort det sværere økonomisk såvel som sportsligt. Men det giver ingen mening at tørre den af på SSE22. Heller ikke selvom de teknisk set havde ejerskab over klubben. Useriøst.

Hvad tænker du alternativet havde været? At andre investors var klar til at smide de nødvendige midler i klubben? Det synes jeg godt nok ikke der er meget der tyder på. Alternativet har ikke været mange penge fra anden kant med en bedre strategi. Alternativet var at fortsætte med det eksisterende set-up, også i bestyrelsen, hvilket til gengæld havde været en sikker vej imod konkurs.
Du fordrejer det, jeg skriver. Dét er useriøst.
Det er I så fald ikke med vilje. Hvad er det jeg misforstår?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 2. sep 2024, 09:44

Jeg sad lige og søgte på Twitter bare med termen Aalborg for at se om vi sættes i forbindelse med spillere i det store udland.
Stødte desværre på, at nogle af vores egne paphatte har leget "stjæl et flag fra de andre fans og sæt ild til det".
Hvilken latterlig skændsel fra for vores klub og fanmiljø. Brug nu bare krudtet på at støtte AaB i stedet små venner.
RAUS RAUS SSE!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 2. sep 2024, 09:52

jonas386 skrev:
2. sep 2024, 08:55
R Rosenberg skrev:
2. sep 2024, 08:27
jonas386 skrev:
2. sep 2024, 07:50
R Rosenberg skrev:
2. sep 2024, 07:37
jonas386 skrev:
2. sep 2024, 07:04
Hold kæft et grædekor. Man skulle næsten tro, at tyskerne havde overtaget en stærk trup og en harmonisk forretning hvor tingene bare har fungeret i alle led, og ikke en ruinhob der nærmest skulle rives ned til bunden før der kunne støbes nyt fundament og bygges en helt ny klub.
Nej, det skulle man ikke. Men SSE22 har valgt en strategi, som hedder 'kartoffelkur', og den kan snart vise sig ikke at være bæredygtig sportsligt, fordi det individuelle niveau på banen simpelthen er for lavt til rækken. Har valgt, enten fordi man har en overbevisning om, at man kan spille superliga på discount eller også fordi man simpelthen bare ikke evner at generere eller få tilført de penge, som er nødvendige. Og så ved jeg ikke helt, hvilke af de to, der er værst.

Jeg må lige minde om, at SSE22 overtog en klub, der som som én af to ikke har spillet andet end den bedste række siden 1986. Det var med SSE22, vi rykkede ned, det var med SSE22 vi godt nok rykkede op, men efter en ret uskøn sæson i 1. division, og det er med SSE22, at vi nu ser et AaB, som tyder på at skulle være Prügelknabe i superligaen og en stærk kandidat til at rykke ned igen.

Det kan godt være, at grundstenen til denne kulmination blev lagt for 10 år siden, men det var altså først på deres vagt, at hele lortet væltede.
At påstå vi rykkede ned pga SSE22 er jo useriøst. De kom til i Marts, hvor vi rykkede ned i Maj, og havde ingen muligheder for at ændre noget før sæsonens slutning og det var for sent. Oveni hatten fik Bælum tømt kassen et par måneder inden de kom til, på Helenius, Thelander og Kasper Jørgensen. Kappmeier skulle måske selv være løbet på banen og scoret de manglende mål?

Og ja, den nedrykning har selvfølgelig gjort det sværere økonomisk såvel som sportsligt. Men det giver ingen mening at tørre den af på SSE22. Heller ikke selvom de teknisk set havde ejerskab over klubben. Useriøst.

Hvad tænker du alternativet havde været? At andre investors var klar til at smide de nødvendige midler i klubben? Det synes jeg godt nok ikke der er meget der tyder på. Alternativet har ikke været mange penge fra anden kant med en bedre strategi. Alternativet var at fortsætte med det eksisterende set-up, også i bestyrelsen, hvilket til gengæld havde været en sikker vej imod konkurs.
Du fordrejer det, jeg skriver. Dét er useriøst.
Det er I så fald ikke med vilje. Hvad er det jeg misforstår?
Jeg har aldrig påstået, at de er skyld i nedrykningen. Det er en fordrejning af det faktum, jeg anfører, at de var i spidsen for klubben i dens første nedrykning i moderne tid.

SSE22 har valgt en strategi, der hedder sparekniv. De kunne måske have valgt en anden, der hedder at skaffe midler gennem andre investorer, så de kunne skabe et slagkraftigt hold. Men i stedet vil de forsøge sig med dette.

Ja, klubben sejlede økonomisk. Og har mere eller mindre gjort det siden børsintroduktionen i 1998. Men det er en balancegang mellem at få de økonomiske og sportslige ender til at mødes. Og som jeg ser det, lægger de alle æg i én kurv, som bare ikke er sportslig - og dermed efterfølgende økonomisk - bæredygtig.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 2. sep 2024, 10:30

Hajen skrev:
2. sep 2024, 00:15
Kasper skrev:
1. sep 2024, 22:34
Frygah skrev:
1. sep 2024, 22:27
Kasper skrev:
1. sep 2024, 22:18
Hajen skrev:
1. sep 2024, 22:04
Kasper skrev:
1. sep 2024, 20:02
Den her kamp giver mig håb. Der er helt sikkert noget at bygge videre på. Pis os at vi ikke fik hul på bylden.
Hvad end det er du har siddet og hygget dig med (på), vil jeg meget gerne ha' lidt af det til Lyngby-kampen ... ;)
Haha.

Jamen jeg synes vi er langt bedre afstemt idag og vi er ikke i alverdens hjernedøde pres.
Havde gerne set at vi var endnu bedre på kuglen, men ser alligevel fremgang i de forskellige faser af spillet.

Om vi skulle have skabt mere, selvfølgelig. Men lidt mere træning sammen og så tror jeg på at relationerne og spilmønstrene omkring modstanderens felt bliver bedre.
Jeg er enig. Men det er bare totalt modsat det Van Damme er hentet for, har udtalt til alt og alle, og som vi har købt spillere ind til. Derfor er jeg en smule rundforvirret, når vi er blevet tudet ørerne fulde om et fast spilkoncept som vi ikke viger fra, men som vi nu alligevel går delvist væk fra, uden at det giver os andet end det vi så i nedrykningssæsonen. Nemlig forudsigeligt og ufarligt spil fremad banen, og med individuelle udfald der gør vi ikke får point mod hold vi skal have point i mod.

Jeg er pessimist, på trods af jeg godt kunne se vi så bedre ud i dag end i de 2 forgående kampe. Kan kun krydse fingre for at Vejle + 1 hold mere er ringere end os i år.
Hører hvad du siger, men synes kun det er fint at der bliver analyseret på modstanderne også. Det havde været ren guf for Randers' offensiv, hvis de kunne have løbet om kap i hele kampen.
Synes gameplanen var perfekt, men vi halter selvfølgelig på relationer på den sidste tredjedel og på tekniske fejl af vores 3 centrale midtbanespillere.
Vi skal overhovedet ikke analysere på noget som helst andet end OS SELV...

Og her har jeg lidt et problem, da jeg, efter at jeg flyttede "herop" for ca 35 år siden, altid har omtalt AaB som "VI"

Jeg er helt med på, at tidligere ledelse havde kørt AaB lige lukt i H------. og troede og håbede også, at tyskerne var det rigtige match....

Det lød rigtig godt, alt det de ville - det mindede mig nærmest om det gamle Cruyff-hold i 70'erne - men her et par år senere, mangler jeg, i bedste fald, at høre hvad de vil - i værste fald, som jeg føler vi bevæger os imod pt, har de

1. ingen intentioner om at tilføre midler udover det der skal dække tidligere og kommende huller
2. indført en i manges øjne utrolig naiv tilgang til superliga-fodbold,
3. og det afspejles i indkøb, taktik o.m.a.

Når jeg kigger på det nuværende AaB (ovenfor), så er jeg desværre ved at være der, hvor jeg omtaler AaB som "de" !

Og inden det skal ende i alverdens forbandelser....; jeg er self på plads igen på Nord til Lyngby kampen (og de efterfølgende om det så er i den ene eller anden række)
For mig vil AaB altid være vi. Jeg tænker AaB, taler AaB, drømmer AaB.
Sådan er det for mig, andre har det på en anden måde. Fred være med det.

Selvfølgelig skal modstanderen analyseres. Det er komplet sludder at tro at en prof fodboldklub ikke gør det. Det gør ALLE.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. sep 2024, 10:32

R Rosenberg skrev:
2. sep 2024, 09:52
Jeg har aldrig påstået, at de er skyld i nedrykningen. Det er en fordrejning af det faktum, jeg anfører, at de var i spidsen for klubben i dens første nedrykning i moderne tid.

SSE22 har valgt en strategi, der hedder sparekniv. De kunne måske have valgt en anden, der hedder at skaffe midler gennem andre investorer, så de kunne skabe et slagkraftigt hold. Men i stedet vil de forsøge sig med dette.

Ja, klubben sejlede økonomisk. Og har mere eller mindre gjort det siden børsintroduktionen i 1998. Men det er en balancegang mellem at få de økonomiske og sportslige ender til at mødes. Og som jeg ser det, lægger de alle æg i én kurv, som bare ikke er sportslig - og dermed efterfølgende økonomisk - bæredygtig.
Hvorfor skrive at det foregik på deres vagt, hvis du mener de er 'uden skyld'? Hvad er pointen?

Man kunne da godt have forsøgt at finde flere penge udefra, men det er jo ikke noget man bare gør. Som jeg har spurgt efter flere gange, hvem skulle komme med de penge? Hvis det var en mulighed, havde den tidligere ledelse jo bare gjort det. Du siger sparekniv, og får det til at lyde som om det er et mål i sig selv at have en discounttrup uden sportslige ambitioner. Jeg ser det mere som starten på en længere proces, hvor vi er nødt til at tjene nogle penge, før vi kan begynde at bruge og investere yderligere i truppen og klubben. Det gør vi ved at sælge spillere dyrt, og når vi ikke har nogle oplagte salgsobjekter i forvejen, er vi nødt til at finde dem udefra.

Hvis midlerne var til det, så havde vi formentlig også set mere veletablerede navne og profiler, og en mere aggressiv transferstrategi. I er flere der får det til at virke som om, at strategien er lottokuponer i øst og vest, og at man partout VIL have spillere fra lavere rækker, og at det ikke bare er en konsekvens af den økonomiske virkelighed, som skal ændres før vi kommer tilbage til noget der bare minder om muligheder for investering.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 2. sep 2024, 11:48

Jeg synes det er meget ærgerligt, at man ikke bygger videre på holdets evner på dødbolde fra seneste sæson. Vi har selvfølgelig fået ny træner, og Thelander og Kramer spillede ikke, men som formodet bundhold skal der satme være bedre styr på den del af spillet. Vi har jo altså stadig Haugaasen som assistent, som stod for den del, hvilket jeg formoder han stadig gør!?
Vi har i øvrigt en glimrende "server" i Caballo, men han skulle åbenbart også ud i kulden sammen med Thelander. Det havde jo været oplagt at indskifte Caballo i gårsdagens kamp, men nej... Vi tabte til et yderst middelmådigt Randers-hold.

Må indrømme, at jeg synes vores nye ejere er FOR ultimative i deres tilgang. Det er jo ikke forbudt at bruge sine erfaringer og viden - istedet forsøger man at starte fuldstændig fra bunden som klub, bl.a. med ny identitet osv. Det mener jeg er en fejl. Drej på nogle knapper i stedet for fuldstændigt at vende klubben på hovedet.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 2. sep 2024, 12:01

Vi har længe været forbi punktet, hvor der bare kan justeres lidt her og der og drejes på nogle knapper.

At vi var gode på dødbolde sidste år, skyldes primært ringere modstandere. Vi har i årevis været hamrende uskarpe på dødbolde, også med Thelander, Kramer og en nogenlunde frisparksfod, uden det nogensinde har været et egentligt våben. Det er ikke fordi vi pludselig var magisk bedre i sidste sæson.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 2. sep 2024, 12:09

jonas386 skrev:
2. sep 2024, 12:01
Vi har længe været forbi punktet, hvor der bare kan justeres lidt her og der og drejes på nogle knapper.

At vi var gode på dødbolde sidste år, skyldes primært ringere modstandere. Vi har i årevis været hamrende uskarpe på dødbolde, også med Thelander, Kramer og en nogenlunde frisparksfod, uden det nogensinde har været et egentligt våben. Det er ikke fordi vi pludselig var magisk bedre i sidste sæson.
Nej, vi var ikke magiske, men normalt finpudser man de ting, der fungerer rigtig godt. Og fordi det går skidt i en klub betyder det ikke, at man skal ændre ALT. En god server betyder meget på dødbolde, men det er åbenbart ikke vigtigt for vores nuværende træner.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 2. sep 2024, 12:23

Ærgerligt at AaB ikke kan få point mod Randers. Men det er forskellen på 1. div og suppen.

Suppen er knækket over allerede og det ligner maje, at der er 7 hold der spiller om top6 og 5 hold der spiller om nedrykning.

AaB
Vejle
Viborg
Sønderjysk
Lyngby

Skal bokse om overlevelse og de kampe bliver voldsomt afgørende. Her skal AaB hente deres point i suppen.

Det bliver edderpetervæltende spændende, hvordan de kampe forløber sæsonen igennem.
Uden Synd Ingen Frelse

abbifar
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Indlæg af abbifar » 2. sep 2024, 13:01

Halil skrev:
2. sep 2024, 12:23
Ærgerligt at AaB ikke kan få point mod Randers. Men det er forskellen på 1. div og suppen.

Suppen er knækket over allerede og det ligner maje, at der er 7 hold der spiller om top6 og 5 hold der spiller om nedrykning.

AaB
Vejle
Viborg
Sønderjysk
Lyngby

Skal bokse om overlevelse og de kampe bliver voldsomt afgørende. Her skal AaB hente deres point i suppen.

Det bliver edderpetervæltende spændende, hvordan de kampe forløber sæsonen igennem.
Jeg ser det på præcis samme måde - og i den gruppe har vi spillet en kamp, som vi har vundet (og så var de tre points mod SIF en bonus). Lad os se de indbyrdes kampe før vi går i panik.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 3. sep 2024, 10:18

abbifar skrev:
2. sep 2024, 13:01
Halil skrev:

AaB
Vejle
Viborg
Sønderjysk
Lyngby

Jeg ser det på præcis samme måde - og i den gruppe har vi spillet en kamp, som vi har vundet (og så var de tre points mod SIF en bonus). Lad os se de indbyrdes kampe før vi går i panik.
og der må jeg sige specielt Viborg er kommet godt ud af vinduet, de har hentet noget af det de manglede og står på papiret skarpere end AaB og har en defineret stil igennem nogle år. De bliver svære. jeg oplever vejle, lyngby og sønderjyske som dem der skal kæmpes imod for alvor.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 3. sep 2024, 11:22

baresi skrev:
3. sep 2024, 10:18
abbifar skrev:
Halil skrev:

AaB
Vejle
Viborg
Sønderjysk
Lyngby

og der må jeg sige specielt Viborg er kommet godt ud af vinduet, de har hentet noget af det de manglede og står på papiret skarpere end AaB og har en defineret stil igennem nogle år. De bliver svære. jeg oplever vejle, lyngby og sønderjyske som dem der skal kæmpes imod for alvor.
Og med Vejles salg af Onugkha uden at hente en seriøs erstatning med 0 point i 7 kampe ligner det er de har smidt håndklædet i ringen.
Lyngby ser også rigtig dårlige ud. AaB og Sønderjyske en lille smule bedre, men også ringe. Viborg har egentlig en fornuftig trup og har hentet fint, men er ret overbevist om Jakob Poulsen er en elendig træner som kommer til at koste dem.
Vi ender sæsonen på 9 pladsen, 4 point efter Viborg, 3 point foran Sønderjyske og 7 point foran Lyngby. Vejle kommer til at sejle håbløst langt bagud

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 3. sep 2024, 11:29

Alexis skrev:
3. sep 2024, 11:22
baresi skrev:
abbifar skrev:
Halil skrev:

AaB
Vejle
Viborg
Sønderjysk
Lyngby

Og med Vejles salg af Onugkha uden at hente en seriøs erstatning med 0 point i 7 kampe ligner det er de har smidt håndklædet i ringen.
Lyngby ser også rigtig dårlige ud. AaB og Sønderjyske en lille smule bedre, men også ringe. Viborg har egentlig en fornuftig trup og har hentet fint, men er ret overbevist om Jakob Poulsen er en elendig træner som kommer til at koste dem.
Vi ender sæsonen på 9 pladsen, 4 point efter Viborg, 3 point foran Sønderjyske og 7 point foran Lyngby. Vejle kommer til at sejle håbløst langt bagud
KØBT KØBT KØBT

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 3. sep 2024, 12:17

Alexis skrev:
baresi skrev:
abbifar skrev:
Halil skrev:

AaB
Vejle
Viborg
Sønderjysk
Lyngby

Kan I alle huske sidst, vi sådan helt alvorligt mente, at vi burde ende over Lyngby?
Og hvor vi mødte dem i en direkte duel i andensidste spillerunde med et forspring på 3 point? Og hvor Horsens allerede havde tabt deres kamp tre dage før?
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. sep 2024, 12:22

R Rosenberg skrev:
3. sep 2024, 12:17
Kan I alle huske sidst, vi sådan helt alvorligt mente, at vi burde ende over Lyngby?
Og hvor vi mødte dem i en direkte duel i andensidste spillerunde med et forspring på 3 point? Og hvor Horsens allerede havde tabt deres kamp tre dage før?
Ja, og et rigtig fint eksempel på hvorfor det har været nødvendigt med en totaludrensning, og eksempel på der ikke var særlig meget i klubben at bygge op omkring.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 3. sep 2024, 12:43

R Rosenberg skrev:
Alexis skrev:
baresi skrev:
abbifar skrev:
Halil skrev:

AaB
Vejle
Viborg
Sønderjysk
Lyngby

Det var helt håbløst, hvor dårlige AaB så ud dengang.

Helt væk.

Dårlig.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 3. sep 2024, 12:59

R Rosenberg skrev:
Alexis skrev:
baresi skrev:
abbifar skrev:
Halil skrev:

AaB
Vejle
Viborg
Sønderjysk
Lyngby

Jamen så må vi hellere mene det modsatte.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Besvar