AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af le Cid » 6. feb 2025, 12:57

AaB_Fan_since1995 skrev:
6. feb 2025, 11:00
Status på et par tidligere IAO rekrutteringer:

Vladimir Prijovic der var i AaB i 21/22 sæsonen uden succes er nu blevet 22 år og spiller semi-fast som LB for Subotica i den bedste serbiske række.

Timothee Nkada der var i AaB i 20/21 sæsonen uden succes er nu blevet 25 år. Spiller for Rodez i franske Ligue 2. Han er topscorer i ligaen med 11 mål i 18 kampe.
Det er godt nok gået væsentligt bedre for især Nkada end jeg havde set komme!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Jonesgs23
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Mogens Jørgensen

Indlæg af Jonesgs23 » 6. feb 2025, 15:03

Kom lige til at falde over vores gamle lejesvend, Kilian Ludewig, 24 år og fri på markedet

Syntes han gjorde et godt stykke løbearbejde på højre back
Han har stået uden klub (senest RB Salzburg) siden sommer…nu tænker jeg højt, og måske der går lidt “Football Manager” i den, men kunne have være et emne igen i AaB?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 6. feb 2025, 15:36

AaB_Fan_since1995 skrev:
6. feb 2025, 11:00
Status på et par tidligere IAO rekrutteringer:

Vladimir Prijovic der var i AaB i 21/22 sæsonen uden succes er nu blevet 22 år og spiller semi-fast som LB for Subotica i den bedste serbiske række.

Timothee Nkada der var i AaB i 20/21 sæsonen uden succes er nu blevet 25 år. Spiller for Rodez i franske Ligue 2. Han er topscorer i ligaen med 11 mål i 18 kampe.
Var det ikke også noget med Nkada inden AaB bl.a. var tæt på en kontrakt i England, hvis endda i en Premier League klub. Et eller andet talent må der have eværet.
Det vi så i AaB var ikke imponerende, men han var faktisk et af de IAO indkøb jeg ventede noget fra og analysen med at hente en hurtig angriber var spot on. Om han så passede oplagt ind i den Red Bull agtige stil Friis kørte er måske lidt mere tvivlsomt.
Det kan jo også bare være så simpelt, at det var en ung spiller der havde svært ved at tilpasse sig kulturen og fodbolden i et andet land.

Det ansporede mig til at gå alle IAOs indkøb igennem

- Pedro Ferreira:
AaB: Blandet tid med høj top og lav bund. Led under at passe dårligt ind i nogle af spillestilsskiftende.
I dag: Spiller for Santa Clara (nr. 5 i den Portugisiske liga) og har fået 19 kampe i denne sæson.

- Rufo
AaB: Fik da nogle Ok indhop, men shinede aldrig for alvor. Habil trupspiller.
Nu: Ti kampe og et mål i indeværende sæsosn for Santa Colomo fra Andorra.

- Oscar Hiljemark
AaB: store forventninger og højt niveau, men alt for få kampe og åndsvagt at smide så mange penge i en fodobldinvalid.
I dag: Træner i Elfsborg med pæn succes

- Daniel Granli
AaB: Middelmådig stopper der aldrig fandt noget rigtigt godt i AaB
I dag: Fri transfer efter at være blevet ophævet i ADO Den Haag i næstbedste Hollandske liga

- Tim Prica:
AaB: Vi håbede alle på den næste Rade, IAO lavede Haaland analogier og det blev desværre ikke godt. Talentet stagnerede, men han virkede også til at kæmpe med det mentale.
I dag: 24 kampe og 6 mål for IFK Norrköping i midten af den svenske liga.

- Martin Samuelsen
AaB: Man kunne godt se nogle glimt af noget der gjorde ham til et eftertragtet talent, men også et lejemål med red flags grundet de mange lejemål.
I dag: 7 kampe og et mål i sidste sæson i den norske liga

Og det var bare første sæsons transfer, men gik død i det:
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 6. feb 2025, 15:38

Jonesgs23 skrev:
6. feb 2025, 15:03
Kom lige til at falde over vores gamle lejesvend, Kilian Ludewig, 24 år og fri på markedet

Han har stået uden klub (senest RB Salzburg) siden sommer…nu tænker jeg højt, og måske der går lidt “Football Manager” i den, men kunne have være et emne igen i AaB?
Vi bør nok tage den i transfertråden, men for mig at se en fin gardering, hvis han er billig.
Dog bekymrende, hvad det halve år uden klub bunder i. Det plejer typisk betyde spilleren har været skadet, har urealistiske lønkrav eller har fået et dårligt rygte/har problemer.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 6. feb 2025, 15:57

Jakobsen skrev:
6. feb 2025, 15:38
Jonesgs23 skrev:

Vi bør nok tage den i transfertråden, men for mig at se en fin gardering, hvis han er billig.
Dog bekymrende, hvad det halve år uden klub bunder i. Det plejer typisk betyde spilleren har været skadet, har urealistiske lønkrav eller har fået et dårligt rygte/har problemer.
Han ser ud til at være skiftet til rumænsk fodbold:
https://www.instagram.com/p/DFtFXUzqk2- ... UzbW5ha2Jn

Jonesgs23
Drenge
Drenge

Indlæg af Jonesgs23 » 6. feb 2025, 16:08

Sauer skrev:
Jakobsen skrev:
6. feb 2025, 15:38
Jonesgs23 skrev:

Han ser ud til at være skiftet til rumænsk fodbold:
https://www.instagram.com/p/DFtFXUzqk2- ... UzbW5ha2Jn
Ah okay, tak for opklaring! - jeg havde bare lige kigget på ham, på transfermarkt

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 10. feb 2025, 17:09

Den tidligere AaB-spiller, Brian Priske er i dag blevet fyret som træner i den hollandske klub Feyenoord.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 10. feb 2025, 17:25

le Cid skrev:
10. feb 2025, 17:09
Den tidligere AaB-spiller, Brian Priske er i dag blevet fyret som træner i den hollandske klub Feyenoord.
Jeg ved selvfølgelig ikke hvad der sker på de indre linjer, men når jeg har set dem i CL, ligner de ikke et hold der har tabt troen på træneren. Jeg kan godt se det ikke går optimalt i ligaen, men de er vel stadig favorit til 3. pladsen..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 11. feb 2025, 13:52

Ludewig til Petrolul Ploiesti i Rumænien

https://bold.dk/fodbold/nyheder/tidlige ... l-petrolul

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 17. feb 2025, 15:01

Andreas Bruhn, daglig leder af smykkeforretningen Uniq Perler og professionel AI bruger.

https://www.dr.dk/nyheder/indland/kunst ... virksomhed

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 17. feb 2025, 15:12

Patmand skrev:
17. feb 2025, 15:01
Andreas Bruhn, daglig leder af smykkeforretningen Uniq Perler og professionel AI bruger.

Når jeg hører historier om de der marketingsbureauer, navnlig de autodidakte typer, så forstår jeg godt man vil gøre alt hvad man kan for at undgå dem. En branche overrendt af psykopater, der fører sig frem, som drev de børnehjem for fattige i Indien ud af deres gode hjerte.

Hvis Kasi Jesper kunne blive rig på at sælge smykker med Pandora, så kan Andreas Bruhn da sikkert også.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 17. feb 2025, 18:49

Den uretfærdigt kasserede AaB nøgle- og stjernespiller Rasmus Thelander fik i går 0 minutter i Lyngbys nederlag til Gylletanken.
RAUS RAUS SSE!

JacobKoustrup
1. div
1. div
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af JacobKoustrup » 17. feb 2025, 20:08

Er der nogen som ved om Otoa er skadet? Siden han kom til Genoa har han slet ikke været i truppen til nogle kampe. Der kan selvfølgelig være en masse tilvænning men Serie A er trods alt en liga hvor der er plads til 14 på bænken

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 17. feb 2025, 20:09

JacobKoustrup skrev:
17. feb 2025, 20:08
Er der nogen som ved om Otoa er skadet? Siden han kom til Genoa har han slet ikke været i truppen til nogle kampe. Der kan selvfølgelig være en masse tilvænning men Serie A er trods alt en liga hvor der er plads til 14 på bænken
Som jeg forstår det vil de stille og roligt bygge ham op til at spille i næste sæson og muligvis med få indhop i løbet af foråret.
For Genoa er han en udviklingsspiller.
RAUS RAUS SSE!

Jonesgs23
Drenge
Drenge

Indlæg af Jonesgs23 » 17. feb 2025, 20:09

Jakobsen skrev:
JacobKoustrup skrev:
17. feb 2025, 20:08
Som jeg forstår det vil de stille og roligt bygge ham op til at spille i næste sæson og muligvis med få indhop i løbet af foråret.
For Genoa er han en udviklingsspiller.
Lige præcis også de meldinger jeg har hørt

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 17. feb 2025, 20:57

AaBs første anfører i en europæisk kamp og pokalfighter i AaBs første pokalsejr, Leif Skov, er gået bort i en alder af 85.

https://arkiv.dk/vis/360796

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 18. feb 2025, 01:43

jonas386 skrev:
17. feb 2025, 15:12
Patmand skrev:
17. feb 2025, 15:01

Når jeg hører historier om de der marketingsbureauer, navnlig de autodidakte typer, så forstår jeg godt man vil gøre alt hvad man kan for at undgå dem. En branche overrendt af psykopater, der fører sig frem, som drev de børnehjem for fattige i Indien ud af deres gode hjerte.

Hvis Kasi Jesper kunne blive rig på at sælge smykker med Pandora, så kan Andreas Bruhn da sikkert også.
Er der nogen historie bagved, hvordan han er blevet leder af en virksomhed?
Noget familie som er iværksætter, som har hjulpet det i gang, eller hvordan får en tidligere superligaspiller uden nogen reel karriere oveehovedet lige et job i den der kategori?

Edit: Nå, fandt selv svaret:

https://ligeher.nu/aalborg/nyheder/fik- ... 8343bd7c40

Spændende.. Er ordet som jeg tror, at jeg vil vælge at anvende, da det er et dejligt mangefacetteret ord ;)

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 20. feb 2025, 21:18

Det er over min fatteevne, men Kapper The Rapper har scoret igen for Bodø i Europa (dog på straffe).
Vi har haft andre angribere der ikke imponerede, men hvor jeg tænkte det handlede lige så meget om holdet var dårligt sammensat eller spilleren f.eks. passede til en anden spillestil.
Kasper Høghs syntes jeg dog var den spillertype vi manglede, men han viste nærmest intet for os og hans niveau var sløjt og det er jo heller ikke en type resten af Superligaen har villet gå efter. Det lød også som om der var meget udenfor banen med en mystisk skade både i Hobro og her, hvor der i hvert fald har været snak. Enten må han jo bare passe helt perfekt til Bodø eller også må han virkelig være blevet modnet helt vildt i Norge. Selvom han har haft succes i Norge er det jo ikke en gang sådan, at jeg ser for mig et godt Superligahold ville hente ham hjem.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 21. feb 2025, 08:56

Jakobsen skrev:
20. feb 2025, 21:18
Det er over min fatteevne, men Kapper The Rapper har scoret igen for Bodø i Europa (dog på straffe).
Vi har haft andre angribere der ikke imponerede, men hvor jeg tænkte det handlede lige så meget om holdet var dårligt sammensat eller spilleren f.eks. passede til en anden spillestil.
Kasper Høghs syntes jeg dog var den spillertype vi manglede, men han viste nærmest intet for os og hans niveau var sløjt og det er jo heller ikke en type resten af Superligaen har villet gå efter. Det lød også som om der var meget udenfor banen med en mystisk skade både i Hobro og her, hvor der i hvert fald har været snak. Enten må han jo bare passe helt perfekt til Bodø eller også må han virkelig være blevet modnet helt vildt i Norge. Selvom han har haft succes i Norge er det jo ikke en gang sådan, at jeg ser for mig et godt Superligahold ville hente ham hjem.
Høgh er en case der med al tydelighed viser hvor betændt miljøet var i klubben under Inge André og Bælums ledelse. Som på enhver anden arbejdsplads så skal rammerne være i orden for at medarbejderne kan performe.

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 21. feb 2025, 09:03

Spanky skrev:
21. feb 2025, 08:56
Jakobsen skrev:
20. feb 2025, 21:18
Høgh er en case der med al tydeligvis viser hvor betændt miljøet var i klubben under Inge André og Bælums ledelse. Som på enhver anden arbejdsplads så skal rammerne være i orden for at medarbejderne kan performe.
Præcis. Kasper Høgh var også glimrende i Hobro.

Besvar